Uitspraak van verwijderd op maandag 29 januari 2007 om 21:01:e lijkt me niet!
Heb je dr wel eens over naged8 wat er nog meer bij kijken moet? Met alleen n blok kom je nergens Dan kan je beter een kant-en-klare omgebouwde Golf halen zoals deze (mits met NAP,bonnen en diverse keuringen )
Kerel...ik heb er wel eens overnagedacht...en het ook wel eens gedaan
Snap wel dat er wat meer bij komt kijken dan alleen een blok erin lellen.
Denk aan bak aandrijflijn elektronica en de hele rataplan.
Het ligt er net aan wat je zelf aan gereedschap ruimte e.d. hebt of je beter een ander blok erin kan lepelen of een porsche aanschaffen.
En dan nog iets...nap bonnen en keuringen op een auto waar ze een ander blok in gegooid hebben...lijkt me vrij waardeloos.
En is idd knetterveel werk
En een ander blok erin da standaard is da lijkt me ook nix
t lijkt me wel wa kick trouwens,nu ik dr zo over nadenk
Een kever met een Impreza blok ofzo (ok,k geef toe..is dikke Volkswagen-verkrachting,maar t ging om t idee)
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 januari 2007 om 21:42:@ Samba! : Porsche blokken (voornamelijk de luchtgekoelde varianten) worden regelmatig gebruikt in oude VW's,met name de oude Transporters en Kevers.
http://www.youtube.com/watch?v=f7xcAOLzs04
Beetje research gedaan...
porsche heeft toendertijd zelf een paar van die wagentjes gebouwd....
Vitesse Maxi : 251 km/h.
0 à 80 km/h : 5.0 sec
0 à 100 km/h : 6.6 sec
0 à 120 km/h : 9.0 sec
0 à 140 km/h : 11.8 sec
0 à 160 km/h : 16 sec
0 à 180 km/h : 6.6 sec
1000m départ arrêté en 20.9 sec
Accélération
40 à 100 km/h : 11.2 sec
60 à 120 km/h : 16.1 sec









porsche heeft toendertijd zelf een paar van die wagentjes gebouwd....
Vitesse Maxi : 251 km/h.
0 à 80 km/h : 5.0 sec
0 à 100 km/h : 6.6 sec
0 à 120 km/h : 9.0 sec
0 à 140 km/h : 11.8 sec
0 à 160 km/h : 16 sec
0 à 180 km/h : 6.6 sec
1000m départ arrêté en 20.9 sec
Accélération
40 à 100 km/h : 11.2 sec
60 à 120 km/h : 16.1 sec
laatste aanpassing
Uitspraak van Der Ghopmeister A.K.A. The Rattlesnake® op dinsdag 30 januari 2007 om 08:17:Beetje research gedaan...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 januari 2007 om 09:04:Bruut mooie foots Thnx Zal dit gelijk goed bewaren
http://golfstory.free.fr/php_photos/Photos_golf1bizarre.php
hier heb je de link staan nog wel meer van die bizarre golfjes op
Technische specificaties van die Race Taxi (Volkswagen Transporter MK1)
Technische Daten:
* Typ: VW T1 (Split Window) 1962
* Motor: luftgekühlter Leichtmetall-Sechszylinder von Porsche (993 Bi -Turbo)
* Hubraum: 3.600 ccm
* Leistung: Original 408 PS später ca. 500 PS
* Getriebe: Mechanisches Sechsgang-Schaltgetriebe Typ 996 GT3 mit Kabelzug.
* Bremsanlage: innenbelüftete und gelochte Scheiben, Original Porsche 993 Bi -Turbo mit ABS.
* Fahrwerk: vorn und hinten Einzelradaufhängung mit höheneinstellbaren Federbeinen.
Einstellbare Stabilisatoren.
* Lenkung: Servolenkung von Porsche ( 993 Bi -Turbo ).
* Räder: Dreiteilige BBS Rennsportfelgen (8.5J x 18 vorn und 10J x 18 hinten)
* Gewicht: Ca. 1600 Kg.
Technische Daten:
* Typ: VW T1 (Split Window) 1962
* Motor: luftgekühlter Leichtmetall-Sechszylinder von Porsche (993 Bi -Turbo)
* Hubraum: 3.600 ccm
* Leistung: Original 408 PS später ca. 500 PS
* Getriebe: Mechanisches Sechsgang-Schaltgetriebe Typ 996 GT3 mit Kabelzug.
* Bremsanlage: innenbelüftete und gelochte Scheiben, Original Porsche 993 Bi -Turbo mit ABS.
* Fahrwerk: vorn und hinten Einzelradaufhängung mit höheneinstellbaren Federbeinen.
Einstellbare Stabilisatoren.
* Lenkung: Servolenkung von Porsche ( 993 Bi -Turbo ).
* Räder: Dreiteilige BBS Rennsportfelgen (8.5J x 18 vorn und 10J x 18 hinten)
* Gewicht: Ca. 1600 Kg.









