Partyflock
 
Forumonderwerp · 924657
­ Nederland
 
Wat vinden jullie van tekno-feestjes?

Ondanks grote gevarieerdheid van locatie, system, publiek e.d

Hoe ervaar jij zo'n feestje?
laatste aanpassing
Artiest E-Sicko
bryan fury
hellfish
producer

etc etc etc etc
Uitspraak van remi v op maandag 21 mei 2007 om 23:36:
bryan fury
hellfish
producer

etc etc etc etc

:\
 
wat een lauwe tonnies hier
Ze hebben idd incidenteel wel eens op illegale feestjes gestaan.
Bryan Fury sws uiteraard die heeft natuurlijk de nodige connecties met het Xinix soundsystem.
Maar nee het zijn idd geen Tekno dj's, en ze organiseren al helemaal geen feestjes zelf.

Sowieso het gelul over gabber kant en krakers kant slaat op kant nog wal.
Een illegaal feest is ten alle tijden voor iedereen toegankelijk, en 9 v/d 10 keer is niet bekend welke dj's er draaien.
Dus wordt het voor de gabbers ook vrijwel onmogelijk te bepalen of het feest hun zal liggen ja of nee.
laatste aanpassing
Uitspraak van Transistorized op dinsdag 22 mei 2007 om 15:27:
Dat wist je toch wel???

Tuurlijk, ik ben totally underground :rot:

Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 mei 2007 om 15:35:
Sowieso het gelul over gabber kant en krakers kant slaat op kant nog wal.
Een illegaal feest is ten alle tijden voor iedereen toegankelijk, en 9 v/d 10 keer is niet bekend welke dj's er draaien.
Dus wordt het voor de gabbers ook vrijwel onmogelijk te bepalen of het feest hun zal liggen ja of nee.

Dit was mijn punt :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Frots op maandag 21 mei 2007 om 17:13:
krakers kant is beter (vind ik)geen wazie achtige figuren geen agressief publiek weinig tot geen entree en bier is goedkoop en de muziek is ook beter

:jaja:
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 mei 2007 om 15:35:
Een illegaal feest is ten alle tijden voor iedereen toegankelijk,

Nounou, dat heb ik al vaak anders meegemaakt en niet geheel onterecht trouwens. :P


Uitspraak van Frots op dinsdag 22 mei 2007 om 15:51:
Tuurlijk, ik ben totally underground

:cheer:
Uitspraak van Transistorized op dinsdag 22 mei 2007 om 15:57:
Nounou, dat heb ik al vaak anders meegemaakt en niet geheel onterecht trouwens.

Ja als mensen lastig worden zijn ze niet welkom, maar dat is niks meer dan logisch.
Om andere redenen heb ik nog nooit iemand geweigerd zien worden.
Omdat het gewoon te druk werd. Zelf een keer bij TNO in Zeist gestaan toen ze net de poort dicht wilde doen om half 3 snachts :/
Stond er toevallig een vage punker die met de bus vanuit Limburg was gekomen en die bleef maar zeuren. Na een tijdje stonden we nog met een man of 8 en omdat de organisatoren een beetje moe werden van het aanhoudende gezeur werden we toch maar binnengelaten. :)
Ja oké, maar dat is ook een logische reden.
Ook als je een illegaal feestjes organiseert ben je (gevoelsmatig) verantwoordelijk voor de mensen die binnen zijn.

Met voor iedereen toegankelijk bedoel ik uiteraard dat iedereen bij voorbaat welkom is; zwart, wit, bruin, paars, blauw, kakker, gabber, kraker, hip hop'er, metalheads, voetballer, hockey'er, etcetera.
laatste aanpassing
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 mei 2007 om 16:16:
Ook als je een illegaal feestjes organiseert ben je gevoelsmatig verantwoordelijk voor de mensen die binnen zijn.

Klopt zeker ja. Zelf eens een feest gegeven en die ruimte te goed geisoleerd(kelder). Werd het zo druk dat voor bij de boxen je sigaret uitging en aantekers niet meer werkten. Was wel reden om in te grijpen. :P

Ps. Wel leuk als je de volgende middag op gaat ruimen, heb je meteen voor de eerstkomende tijd aanstekers :D
laatste aanpassing
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 mei 2007 om 16:16:
Met voor iedereen toegankelijk bedoel ik uiteraard dat iedereen bij voorbaat welkom is

:yes: dat sws. Dat is en blijft de essentie vind ik :)
Uitspraak van Transistorized op dinsdag 22 mei 2007 om 16:19:
Ps. Wel leuk als je de volgende middag op gaat ruimen, heb je meteen voor de eerstkomende tijd aanstekers

Hahahahahaha! Ook al altijd zo'n aansteker dillema, ik ben de mijne ook altijd weer kwijt...:frusty:
Uitspraak van Hammertime op dinsdag 22 mei 2007 om 15:56:
:jaja:

Dat zei ik niet :[



Uitspraak van Transistorized op dinsdag 22 mei 2007 om 16:19:
Werd het zo druk dat voor bij de boxen je sigaret uitging en aantekers niet meer werkten.

Lekker ademhalen dus :9
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 mei 2007 om 15:35:
Sowieso het gelul over gabber kant en krakers kant slaat op kant nog wal.
Een illegaal feest is ten alle tijden voor iedereen toegankelijk, en 9 v/d 10 keer is niet bekend welke dj's er draaien.
Dus wordt het voor de gabbers ook vrijwel onmogelijk te bepalen of het feest hun zal liggen ja of nee.laatste aanpassing 22 mei 2007 15:43

je hebt nergens verstand van :S

feesten zoals digital assault met mensen zoals producer hellfish etc etc die komen van de gabber kant af

die muziek noemen ze daar weer ander en in frankrijk ook

illegale feesten die georganiseert worden door krakers komen van de andere tekno kant af


leuk of niet je hebt verschillende scene's met muziek die redelijk op elkaar lijkt en met mensen die totaal verschillend uitzien ze noemen het allebij tekno en thats it
Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 17:45:
feesten zoals digital assault met mensen zoals producer hellfish etc etc die komen van de gabber kant af

Wat hebben feesten als Digital Assault in godsnaam met Tekno te maken dan? Ten 1e is het basispincipe van Tekno dat het een freescene is, kortom geen entreeprijzen, iets wat voor Digital Assault dus al niet geld. Digital Assault is gewoon een Hardcore feest met de enige aantekening dat er geen Mainstream Hardcore wordt gedraaid.

Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 17:45:
leuk of niet je hebt verschillende scene's met muziek die redelijk op elkaar lijkt en met mensen die totaal verschillend uitzien ze noemen het allebij tekno en thats it

De muziek die bijv. een Producer & Hellfish draaien cq. produceren hebben niks en dan ook helemaal niks met Tekno te maken. Zij draaien muziek die zich kenmerkt door het vele gebruik van breaks (UK Hardcore) terwijl de meeste Tekno juist monotoom is en constant doorgaat. Het lijkt ook in de verste verte niet op elkaar, een totaal loze vergelijking dus.

Het enige wat wel zo is dat op een Tekno feest idd van alles gedraaid wordt, dat is nou juist de charme van dergelijke feestjes, geen restricties en consessies. Dus wordt er idd ook UK Hardcore gedraaid, maar zelfs Mainstream Hardcore, Oldschool, "Early Rave", Acid, New Beat, Hip Hop, etc. Is dat dan opeens allemaal Tekno omdat het op dergelijke feesten wordt gedraaid? Nope, lijkt me niet.

Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 17:45:
je hebt nergens verstand van

Als ik je profiel zo bekijk vind ik het knap dat je het je mond uit durft te krijgen.
Meneer is ook één keer naar Zodiak Commune geweest, en denkt de wijsheid in pacht te hebben. :bye:
laatste aanpassing
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 mei 2007 om 18:35:
Als ik je profiel zo bekijk vind ik het knap dat je het je mond uit durft te krijgen.
Meneer is ook één keer naar Zodiak Commune geweest, en denkt de wijsheid in pacht te hebben m.b.t. Tekno. laatste aanpassing 22 mei 2007 18:44

draai al 7 jaar op feesten zowel op de krakers feesten als gabber feesten


en als we zo gaan beginnen bestaat tekno eigenlijk niet

tekno was er al 17 jaar geleden met de illegale spiral tribe feesten

tekno in nederland betekend niet tekno in duitsland overal noemen ze het weer iets anders
Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 18:50:
en als we zo gaan beginnen bestaat tekno eigenlijk niet

Whehehee, toch een kenner, dit is iets wat ik weinig mensen aan hun verstand krijg! (Y)
Of jah het bestaat in principe wel, alleen het is niet zo zeer een muziekstijl, meer een (levensopvatting), een attitude of iets dergelijks.
Wat dat betreft kan je misschien alleen praten over Hardtek, die lekkere pompende monotome 4x4 sound, die momenteel vooral in Nederland wordt geproduceerd.

Maar hoe komt het dan dat je muziek van Hellfish & Producer in godsnaam associeert met Tekno? Ondanks dat het overal anders uitgelegd wordt zal men het in 1e instantie toch associeren met de illegale freescene, dingen als Teknival zijn toch iedereen bekend, en dat is niet iets waar ik Hellfish & Producer mee associeer.

Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 18:50:
draai al 7 jaar op feesten zowel op de krakers feesten als gabber feesten

Welk soundsysteem als ik vragen mag?
laatste aanpassing
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 mei 2007 om 18:59:
Maar hoe komt het dan dat je muziek van Hellfish & Producer is godsnaam associeert met Tekno?
Ondanks dat het overal anders uitlegt moet de essentie toch hetzelfde zijn, het is iig de freescene.

staat overal in de platenzaken onder tekno wordt tekno genoemd

je hebt hardcore stap harder tekno stap harder terror etc etc

dit is over het algemeen geaccepteert



daarom ben ik het met aphex twin eens dat alles teveel in hokjes wordt gepropt en teveel labels op alles wordt geplakt ik heb het mneestal over harde elektronische muziek tegen mensen die er niet in thuis horen

ikzelf draai niet 1 stijl meestal draai ik op een feest gewoon hard kan breakcore tekno terror frenchcore uk hardcore acid techno wat heb je nog meer drum n bazz

gewoon lekkere harde poep
wat is een scene eigenlijk?

is eigenlijk niets meer dan feestorganisaties, djs/produceres, en natuurlijk de feestgangers die 1 bepaalde richting in gaan dat is een scene

komt een (VB) mark n in frankrijk is het french komt ie in engeland is het uk komt ie in nederland is het terror


hahahaha belachelijk eigenlijk :P
Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 19:06:
staat overal in de platenzaken onder tekno

Wazig, ik ken geen enkele maar dan ook geen enkele platenzaak waar dat soort Hardcore onder het kopje Tekno wordt verkocht.

Kan hier zo 10 voorbeelden van platenzaken die ook online verkopen neer kwakken waar die shit onder het kopje Hardcore danwel Terror valt. Als jij mij er één zou kunnen geven die jou gelijk geeft lijkt me dat al knap.

Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 19:09:
komt een (VB) mark n in frankrijk is het french komt ie in engeland is het uk komt ie in nederland is het terror

Dat is natuurlijk ook complete onzin. Genoeg mensen kunnen dat wel roepen, maar dat betekent niet dat ze het juist hebben, overigens lijkt me dit ook een erg onwaarschijnlijk voorbeeld. Daarnaast kan het ook in het geval van Mark N zo zijn dat al die elementen in zijn set terug komen, dat is nou juist een van de vette dingen aan Mark N die grote variatie in zijn sets. Maar als je de platen ansich bekijkt hebben ze natuurlijk een bepaalde sound en dan wordt daar een naampje aan verbonden.
laatste aanpassing
Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 19:09:
hahahaha belachelijk eigenlijk :P

is gewoon logisch :s
een vlinder heet in frankrijk toch ook anders?

Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 19:09:
in nederland is het terror

Nou ik heb dat nog niet gehoord :/
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 mei 2007 om 19:14:
Sorry, maar dit vind ik echt bullshit, ik ken geen enkele maar dan ook geen enkele platenzaak waar dat soort Hardcore onder het kopje Tekno wordt verkocht.

deathchant staat meestal onder tekno voorbeeld: antenne records rare records

Uitspraak van Edutainment op dinsdag 22 mei 2007 om 19:14:
Dat is natuurlijk ook complete onzin. Genoeg mensen kunnen dat wel roepen, maar dat betekent niet dat ze het juist hebben, overigens lijkt me dit ook een erg onwaarschijnlijk voorbeeld. Daarnaast kan het ook in het geval van Mark N zo zijn dat al die elementen in zijn set terug komen, dat is nou juist een van de vette dingen aan Mark N die grote variatie in zijn sets. Maar als je de platen ansich bekijkt hebben ze natuurlijk een bepaalde sound en dan wordt daar een naampje aan verbonden.laatste aanpassing 22 mei 2007 19:21

iedereen geeft een naam aan iets jij noemt het dit iemand anders dat

ligt ook aan je muziekale achtergrond hoe je iets noemt
Uitspraak van Frots op dinsdag 22 mei 2007 om 19:16:
Nou ik heb dat nog niet gehoord

tis ook niet hoe jij het noemt
Je bent niet erg duidelijk, sorry (F)
Uitspraak van Frots op dinsdag 22 mei 2007 om 19:33:
Je bent niet erg duidelijk, sorry

tis ook niet duidelijk :)

ik hou ermee op iedereen heeft zn eigen mening erover


mn maat zei dit over tekno:

korte, harde, snel elkaar opvolgende klappen en diverse ritmes en andere monotome en onbeschrijfbare klanken

dit is tekno.......

iedereeen mee eens?
Nee, ik vindt tekno niet echt een muziek stijl zoals Edutainment al eerder zij (F)
Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 19:35:
korte, harde, snel elkaar opvolgende klappen en diverse ritmes en andere monotome en onbeschrijfbare klanken

dit is tekno.......

iedereeen mee eens?

Ja, en nee.

Ja, als je Hardtek(no) bedoeld.
Nee, als je Tekno in een breder perspectief plaats. Kijk bijv. naar het eerste Spiral Tribe werk (Forward The Revolution enz.), dat neigt meer naar Breakbeat e.d. terwijl dat dan juist Tekno is. Zou getuigen van weinig respect richting SP als je dat niet als Tekno zal beschouwen. Daarnaast heb je ook genoeg muziek afkomend van soundsystems die niet hard en snel is, in Frankrijk wordt nog steeds heel veel van dat Tribal, Techno & Acid spul geproduceerd. Daarom lijkt het me dus ook handiger om Tekno niet als muziekstijl te zien.


Maar goed wat ik me dan afvraag, als jij zo deze omschrijving voor Tekno geeft dan zou je toch moeten concluderen dat Deathchant geen Tekno is? Want die stijl voldoet niet aan de kenmerken die jij hier opnoemt.
laatste aanpassing
Het lijkt meer op de beschrijving van een bokswedstrijd 8)
Artiest Triqo
woohoo woohoo it's the sound of da police :D
Artiest Mike-L
Op 1 of andere manier ben ik op tekno feestjes zo erg van de kaart dat ik me er maar bar weinig van kan herinderen... Meestal onthoud alleen waar het was en hoe ik er ben gekomen :/
naajs

hoop vage lui

en DE muziek om helemaal in op te gaan

uren achter elkaar in me eigen huppeltrippie

and that's the way I like it :yes:
 
(Y)Tekno
altijd gezellig iedereen komt voor het zelfde ding Tekno
uren lang voor de box spaceen op de heerlijke tekno sounds
:respect: The Underground Sound Systems
keep it underground
Wat maakt een illegaal tekno feest eigenlijk illegaal, dus wat doet het fout volgens de wet?
Geen vergunningen tot het geven van een feest.
Vaak in een locatie welke niet openbaar is.
Daarnaast moet een legaal feest aan regels doen ivm security etc., wat bij illegale feesten niet gebeurd.

Etcetera.
is er vanaovnd nog een????
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juni 2007 om 20:13:
keep it underground

maar dat gebeurt niet :no:
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juni 2007 om 11:49:
maar dat gebeurt niet :no:

Met als gevolg dat ze worden afgelast...
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juni 2007 om 11:49:
maar dat gebeurt niet :no:

zet volgende keer ff op PF wanneer er weer 1 is (y)
laatste aanpassing
Uitspraak van Joehoe! op maandag 11 juni 2007 om 20:11:
zet volgende keer ff op PF wanneer er weer 1 is

Komend weekend is er weer 1

(y)
Uitspraak van Joehoe! op maandag 11 juni 2007 om 20:11:
zet volgende keer ff op PF wanneer er weer 1 is

Er is altijd wel wat hoor...
 
Uitspraak van Frots op dinsdag 12 juni 2007 om 09:53:
Er is altijd wel wat hoor...

als je de mensen kent, kom je er wel en anders dikke pech.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juni 2007 om 12:07:
als je de mensen kent, kom je er wel

Je kan ook geluk hebben als je er toevallig langsfietst ofzo;)
 
Uitspraak van remi v op dinsdag 22 mei 2007 om 19:35:
korte, harde, snel elkaar opvolgende klappen en diverse ritmes en andere monotome en onbeschrijfbare klanken

nee. klinkt meer als ''house'' :)

tekno= free music for free people
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juni 2007 om 12:07:
als je de mensen kent, kom je er wel en anders dikke pech.

stoer.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juni 2007 om 12:07:
als je de mensen kent, kom je er wel en anders dikke pech.

Yooow...ik wil ook die mensen leren kennen!!!!! waar vind je die???
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juni 2007 om 13:01:
waar vind je die???

4342 leden, 871 gasten, 15 mobiel online