Hallo...
Ik vroeg mij af hoe anderen hun belminuten (oid) in controle houden?
De reden hiervoor is dat ik er moeite mee heb, misschien overzie ik iets of ben ik gewoon lomp hehe. Ik probeer het zo:
Ik heb een Telfort 400 + 200 bonusminuten, bonus minuten gelden enkel van 20.00 tot 8.00 naar vaste en telfort telefoonnummers binnen NL. Erg leuk, maar veel heb ik er niet aan.
Ik heb als telefoon een PocketPc met WM2005 of is het WM5.0? Mijn Abo kickt elke 1ste dag van de maand in dus kan ik met "Call Duration" mijn belminuten netjes bijhouden.... of toch niet...
Telfort (niet de enige provider) heeft namelijk iets leuks bedacht:
quote:
Je betaalt per seconde en geen starttarief. Gesprekken korter van een minuut worden gefactureerd als één minuut.
My bad, ik had beter moeten opletten. Mijn PPC gegistreerd enkel de secondes die ik heb gebeld, 10 sec is 10 sec en niet zoals bij tellfort <1 min = 1 min.
Hoe kon ik nou hemelsnaam over de ruim 6.5 uur bellen?
Door de 100den 5 sec gesprekjes a la "heey ik ben er om 19.00 laters; ik kom straks; het is druk man; ey man waar blijfie nou;
De enige remedie, athans wat ik kan bedenken is geen bullshit 5 sec gesprekken meer voeren, maar ze gewoon netjes van minimaal een minuut voeren, zo zijn de waardes die Call duration weergeeft wel correct en natuurlijk geen voice mailtjes af laten gaan.
Maarre iemand nog een beter idee? ander manier? Of nog beter een PPC tooltje?
Ik vroeg mij af hoe anderen hun belminuten (oid) in controle houden?
De reden hiervoor is dat ik er moeite mee heb, misschien overzie ik iets of ben ik gewoon lomp hehe. Ik probeer het zo:
Ik heb een Telfort 400 + 200 bonusminuten, bonus minuten gelden enkel van 20.00 tot 8.00 naar vaste en telfort telefoonnummers binnen NL. Erg leuk, maar veel heb ik er niet aan.
Ik heb als telefoon een PocketPc met WM2005 of is het WM5.0? Mijn Abo kickt elke 1ste dag van de maand in dus kan ik met "Call Duration" mijn belminuten netjes bijhouden.... of toch niet...
Telfort (niet de enige provider) heeft namelijk iets leuks bedacht:
quote:
Je betaalt per seconde en geen starttarief. Gesprekken korter van een minuut worden gefactureerd als één minuut.
My bad, ik had beter moeten opletten. Mijn PPC gegistreerd enkel de secondes die ik heb gebeld, 10 sec is 10 sec en niet zoals bij tellfort <1 min = 1 min.
Hoe kon ik nou hemelsnaam over de ruim 6.5 uur bellen?
Door de 100den 5 sec gesprekjes a la "heey ik ben er om 19.00 laters; ik kom straks; het is druk man; ey man waar blijfie nou;
De enige remedie, athans wat ik kan bedenken is geen bullshit 5 sec gesprekken meer voeren, maar ze gewoon netjes van minimaal een minuut voeren, zo zijn de waardes die Call duration weergeeft wel correct en natuurlijk geen voice mailtjes af laten gaan.
Maarre iemand nog een beter idee? ander manier? Of nog beter een PPC tooltje?







