Partyflock

Forumonderwerp · 916640

Verdonk onvermurwbaar
Door GIJS KOREVAAR en YVONNE WIGGERS

DEN HAAG - Op de eerste dag dat er een linkse meerderheid in de Kamer is, probeert PvdA-leider Bos al zijn slag te slaan.

Rita Verdonk werd donderdag beëdigd als VVD-Kamerlid, en kon daarna meteen weer als minister optreden. FOTO ANPHij eist een generaal pardon,[b] maar Verdonk weigert.]/b]

Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) legt de motie van een linkse Kamermeerderheid naast zich neer om direct te stoppen met het uitzetten van asielzoekers die hier al langer zijn. Volgens de VVD-minister zet dat de deur open voor drommen andere asielzoekers.

PvdA-leider Wouter Bos greep gisteren direct na de installatie van de nieuwe Tweede Kamer zijn kans om een grote wens van links te verzilveren. Hij eiste een generaal pardon en kreeg met 75 tegen 74 stemmen nipte steun van SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en de Partij voor de Dieren. Zij willen een pardonregeling voor alle asielzoekers die hier voor april 2001 zijn gekomen en er nog zijn, de zogenoemde 26.000 gezichten. Het pardon kan volgens hen bij de formatie worden geregeld. Tot die tijd mag geen van de vreemdelingen worden uitgezet.

Verdonk is daar tegen. Ze vindt het buitengewoon onrechtvaardig om mensen die misbruik hebben gemaakt van de regels een pardon te verlenen, terwijl anderen braaf zijn vertrokken. ,,De kinderen zijn hier opgegroeid, maar een kind is geen ticket voor verblijf,’’ zei ze. Ingewijden gaan ervan uit dat het kabinet de motie niet uitvoert. Als dat leidt tot een motie van wantrouwen tegen Verdonk, dreigt de VVD uit het kabinet te stappen. De PvdA wil nog niet zeggen of ze Verdonk naar huis stuurt.

Net als Verdonk verzetten CDA, VVD, de Partij voor de Vrijheid en de SGP zich gisteren fel tegen het voorstel van de linkse partijen. CDA-Kamerlid Van de Camp drong erop aan de kwestie door te schuiven naar het nieuwe kabinet. ,,Dit is onverantwoord. Zoiets kan niet worden afgedaan als een politiek vluggertje.’’

ad.nl

+ teletext 103
laatste aanpassing
Ook een helder geluid;

Waar zie je nog een amper geïnstalleerde Kamer vrijwel direct aansturen op een generaal pardon voor arme uitgeprocedeerden? Ja, links heeft wel degelijk het monopolie op het hart. Links neemt het risico de toch al uiterst gecompliceerde formatie op stelten te zetten, de publieke opinie tegen zich in het harnas te jagen, en dit om het goede zo snel mogelijk te laten zegevieren. Helaas. Ja, helaas ben ik geen pelgrim maar alleen een argwanende stukjesschrijver die dagelijks probeert niet te verdrinken in een oceaan van cynisme. Donderdag, na afloop van de hoofdelijke stemming, zag ik de rancune en het revanchisme van een gelegenheidscoalitie die via symboolpolitiek vooral uit was op wraak. Ik zag twee politieke leiders die beiden een week eerder door de kiezers waren afgestraft, twee verliezers dus, elkaar in de armen vallen en kusjes op elkaars wangen strooien. Bij gebrek aan echt zoet, dan maar het zure en bittere speeksel van de wrok. Als onverbeterlijke idealist teken ik vanzelfsprekend protest aan tegen het misbruiken door links van arme uitgeprocedeerde sloebers om je gram op rechts te halen. Niet netjes van Bos en Halsema. Ik durf zelfs te poneren dat Femke op die dag steeds meer op een boze en gefrustreerde fee vol polonium-210 begon te lijken. Nadat links met een stemmetje verschil rechts muisstil had gekregen, vloog Halsema (volgens de Volkskrant) op haar bezemsteel langs een groepje stille VVD’ers om die arme liberalen te pesten: „Hoe voelt het nou om in de oppositie te zitten?”, grinnikte ze. Wrok en rancune zijn geen goede drijfveren om nette politiek te bedrijven. Zelfs die wereldvreemde LPF in 2002 gedroeg zich na de installatie niet zo onbeschoft, en dit terwijl hun leider door een ver politiek neefje van Femke was omgebracht. Kom, kom, probeer je waardig te gedragen. Om gelijk bij de eerste de beste kamerzitting een oorlogsdaad neer te zetten en het stoffelijke overschot van Rita te schenden, is niet bijster slim. Nederland zit al muurvast in het formatiemoeras. Polariseren mag natuurlijk altijd, maar het kiesstelsel dat uit de prehistorie van de verzuiling dateert, laat dit niet echt toe. Het zal weer met elkaar hokken op de vierkante centimeter moeten worden. Er is natuurlijk een alternatief, maar dat vergt veel moed: het voortzetten van de gelegenheidscoalitie van afgelopen donderdag. Het is maar een krappe en bonte linkse meerderheid, maar zo te zien wel er een die als een man stemt. Zelf de dierencharlatanerie van diva Thieme doet mee. Die Marianne, die heeft gedurende de hele campagne stroop gesmeerd om de rechtse stemmen van het Jort Kelder-complex binnen te halen en nu trompettert ze dat haar ideale kabinet uit SP, PvdA, GL, CU, D66 en haar eigen PvdD zou moeten bestaan. Doen!

laatste aanpassing
this one will do :D
.
laatste aanpassing
wat is het soms mooi dat er iemand is die het even helder, in een paar zinnen, uiteen zet.

Tja jammer dat hele polariseren. Ik ben eigenlijk voor een compromisvoorstel. En ik ga nu ook fijn meedoen met het praten over links en rechts. Rechts: CDA-VVD-PVV, links: de rest.

Denk dat het laatste woord over het generaal pardon nog lang niet gesproken is. Zolang politiek twijfelachtige spelletjes worden gespeeld door links vraag ik me af of rechts wel zin heeft in links. Beter had Bos kunnen wachten tot de formatiegesprekken er waren. Dit is volgens mij niet best voor de PvdA. En rechts.. wat is nou echt het probleem om er zo afwijzend tegenover te blijven staan. Om zo je poot stijf te houden. tis niet alleen Bos die manipulatief bezig is, ook Verdonk is er goed in! Door koste wat het kost haar ideeen over het vreemdelingenbeleid erdoor te drukken. Het is dus door links te beschouwen als een wraakactie. En om eerlijk te zijn, ik hou niet zo van wraakacties. Het had rechvaardiger en socialer gekund! Het is wel tekenend voor politiek Den Haag en misschien wel voor ons land als geheel: iedereen praat/schreeuwt maar niemand luistert.
laatste aanpassing
Nou ik mag hopen dat het niet gebeurt ook zeg!!!

Belachelijk en dan die Halsema met der iedereen weet wat normen en waarden zijn WTF echt bullshit!

Meer dan de helft van Nederland weet niet eens wat normen & waarden zijn!

Moet je kijken wat er dagelijks gebeurt hier en dan willen ze een generaal pardon :no:

Zie het nog wel gebeuren dat Verdonk straks lekker voor zichzelf verder gaat of met Geert zou nog beter zijn!

Uitspraak van Denon op zondag 3 december 2006 om 00:17:
Waar zie je nog een amper geïnstalleerde Kamer vrijwel direct aansturen op een generaal pardon voor arme uitgeprocedeerden? Ja, links heeft wel degelijk het monopolie op het hart. Links neemt het risico de toch al uiterst gecompliceerde formatie op stelten te zetten, de publieke opinie tegen zich in het harnas te jagen, en dit om het goede zo snel mogelijk te laten zegevieren. Helaas. Ja, helaas ben ik geen pelgrim maar alleen een argwanende stukjesschrijver die dagelijks probeert niet te verdrinken in een oceaan van cynisme. Donderdag, na afloop van de hoofdelijke stemming, zag ik de rancune en het revanchisme van een gelegenheidscoalitie die via symboolpolitiek vooral uit was op wraak. Ik zag twee politieke leiders die beiden een week eerder door de kiezers waren afgestraft, twee verliezers dus, elkaar in de armen vallen en kusjes op elkaars wangen strooien. Bij gebrek aan echt zoet, dan maar het zure en bittere speeksel van de wrok. Als onverbeterlijke idealist teken ik vanzelfsprekend protest aan tegen het misbruiken door links van arme uitgeprocedeerde sloebers om je gram op rechts te halen. Niet netjes van Bos en Halsema. Ik durf zelfs te poneren dat Femke op die dag steeds meer op een boze en gefrustreerde fee vol polonium-210 begon te lijken. Nadat links met een stemmetje verschil rechts muisstil had gekregen, vloog Halsema (volgens de Volkskrant) op haar bezemsteel langs een groepje stille VVD’ers om die arme liberalen te pesten: „Hoe voelt het nou om in de oppositie te zitten?”, grinnikte ze. Wrok en rancune zijn geen goede drijfveren om nette politiek te bedrijven. Zelfs die wereldvreemde LPF in 2002 gedroeg zich na de installatie niet zo onbeschoft, en dit terwijl hun leider door een ver politiek neefje van Femke was omgebracht. Kom, kom, probeer je waardig te gedragen. Om gelijk bij de eerste de beste kamerzitting een oorlogsdaad neer te zetten en het stoffelijke overschot van Rita te schenden, is niet bijster slim. Nederland zit al muurvast in het formatiemoeras. Polariseren mag natuurlijk altijd, maar het kiesstelsel dat uit de prehistorie van de verzuiling dateert, laat dit niet echt toe. Het zal weer met elkaar hokken op de vierkante centimeter moeten worden. Er is natuurlijk een alternatief, maar dat vergt veel moed: het voortzetten van de gelegenheidscoalitie van afgelopen donderdag. Het is maar een krappe en bonte linkse meerderheid, maar zo te zien wel er een die als een man stemt. Zelf de dierencharlatanerie van diva Thieme doet mee. Die Marianne, die heeft gedurende de hele campagne stroop gesmeerd om de rechtse stemmen van het Jort Kelder-complex binnen te halen en nu trompettert ze dat haar ideale kabinet uit SP, PvdA, GL, CU, D66 en haar eigen PvdD zou moeten bestaan. Doen!

Ephimenco

Uitspraak van LauZz op zondag 3 december 2006 om 14:41:
Zie het nog wel gebeuren dat Verdonk straks lekker voor zichzelf verder gaat of met Geert zou nog beter zijn!

Ik zie Verdonk wel uit de VVD gaan ja. Beter ook voor de VVD :)

Uitspraak van LauZz op zondag 3 december 2006 om 14:41:
Moet je kijken wat er dagelijks gebeurt hier en dan willen ze een generaal pardon

Vertel daar eens meer over? Wat gebeurt er dagelijks met de uitgeprocedeerde asielzoekers in Dinteloord? ;)
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 15:00:
Vertel daar eens meer over? Wat gebeurt er dagelijks met de uitgeprocedeerde asielzoekers in Dinteloord?

Naar mijn mening niet genoeg, gelijk terug sturen naar eigen land en daar terecht staan de straffen hier zijn gewoon te laag..

Uitspraak van LauZz op zondag 3 december 2006 om 16:49:
Naar mijn mening niet genoeg, gelijk terug sturen naar eigen land en daar terecht staan de straffen hier zijn gewoon te laag..

Helaas strookt dat niet met het internationaal recht.

Uitspraak van LauZz op zondag 3 december 2006 om 16:49:
gelijk terug sturen naar eigen land en daar terecht staan de straffen hier zijn gewoon te laag..

Waarom moeten uitgeproduceerde asielzoekers gestraft worden in eigen land?
Waarom zouden ze hier gestraft moeten worden?

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 19:26:
Waarom moeten uitgeproduceerde asielzoekers gestraft worden in eigen land?
Waarom zouden ze hier gestraft moeten worden?

In eigen land zijn ze al genoeg gestraft. Ik denk dat vele asielzoekers inmiddels beseffen dat ze hier ongeveer zo veilig zijn als in eigen land en dus hier niet meer zo snel asiel aanvragen.

Dinsdag weten we het allemaal.

beetje gemengde gevoelens erover.

de ene kant zeg ik, als die mensen al volledig geintergreerd zijn waarom niet, maar als ik gister op tv ag hoe er een paar reageerde ' ik werk" ik verveel nu. ik niet terug. ik goed heb. enz

blijf ik toch van mening, lost eerst de problemen op die je nu al hebt met de samenleving, is dat enigzins onder controle kan je weer aan " nieuwe" verzoeken gehoor geven.

maar jammer genoeg is de werkeloosheid onder allochtonen hoog, de uitkeringen ook, en de criminaliteit ook.

allochtonen zijn over vertegenwoordigd op die vlakken.

dat er mensen zijn die zeggen dat het wel mee valt leven meestal niet in de grotere steden.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 21:52:
dat er mensen zijn die zeggen dat het wel mee valt leven meestal niet in de grotere steden.

Klopt, het aantal inactieven zit vooral onder de allochtonen. Maar die zijn hier al. En dan denk ik, maak gewoon het beste van die mensen die hier toch al zijn. Het is misschien de weg van de minste weerstand, maar de vluchtelingen waar het hier om gaat kunnen hier een goede toekomst opbouwen. En ik weet ook dat dat lastig is en kostbaar. Maar al die processen en procedures inclusief het "leed" van deze mensen (het sociale oogpunt) wegen voor mij zwaarder. Dus wat mij betreft doen we er alles aan om ze te helpen.
laatste aanpassing

Klopt, het aantal inactieven zit vooral onder de allochtonen.

waarom dan niet " even" genoeg, eerst die mensen helpen die er al zijn, betere scholing, aan werk helpen, percentage criminaliteit omlaag?

Maar al die processen en procedures inclusief het "leed" van deze mensen

wel eens aan het leed gedacht waar ik en met mij vele andere mensen elke dag weer mee te maken hebben?
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 22:19:
wel eens aan het leed gedacht waar ik en met mij vele andere mensen elke dag weer mee te maken hebben?

wat heeft geestelijk gehandicapt zijn te maken met asielzoekers?

:O

dom antwoord.

maar inderdaad, daar is ook geen geld voor..

die mensen krijgen ook slechte zorg.

net zoals de zorg.

ga dat eerst maar eens in orde maken voordat je andere mensen gaat helpen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 december 2006 om 22:19:
waarom dan niet " even" genoeg, eerst die mensen helpen die er al zijn, betere scholing, aan werk helpen, percentage criminaliteit omlaag?

Dar ben ik dus ook groot voorstander van. Ik realiseer me ook dat de mensen die vanuit gevaarlijke gebieden hier zijn gekomen echt niet terug zijn gevlogen naar hun land van herkomst. Die mensen wachtten destijds hier op definitief uitsluitsel. Kijk ik vind wel als mensen voor 2001 onder de nieuwe wetgeving definitief zijn uitgeprocedeerd en daar is geen beroep meer tegen mogelijk, dan moeten ze gewoon weg. Geen discussie daarover mogelijk. Als je dan nog eens een oogje gaat dichtknijpen ben je naar mijn idee dom bezig en schaadt dat de geloofwaardigheid. Het gaat mij om de mensen die al jaren wachten en geen kant op kunnen. die mogen wat mij betreft blijven. En dan idd die mensen ook naar school en werk. Het generaal pardon zou gelden omdat er nieuwe wetgeving is. Ik vind het goed dat er zo'n discussie is, en ik vind dat als je onder oude wetgeving legaal hier bent dat een generaal pardon wel moet gelden. Asielzoekers mogen niet lijden onder een overgangsregeling van de overheid.
laatste aanpassing

Alz ze toch al wisten dat ze hier niet mochten blijven, hadden ze het gewoon ergens anders kunnen proberen inplaats van hier een gezinnetje te gaan stichten en dan moeilijk gaan lopen doen.. -_-

Ik kwam iets tegen op internet:

Conclusie

Een generaal pardon wordt vaak als een humaan initiatief gepresenteerd, waarbij impliciet de belofte wordt afgegeven dat het immigratiebeleid vanaf het moment van de amnestieafkondiging strenger wordt en ?nieuwe? illegalen minder kans krijgen om het land binnen te komen. Een dergelijk beleid is echter niet geloofwaardig. Een overheid die een generaal pardon afkondigt boet aan geloofwaardigheid in, waardoor het binnen afzienbare tijd weer voor hetzelfde probleem staat. Dat is in feite de paradox van de meeste amnestieën: door strengheid te ?kopen? boet de regering juist aan strengheid in. Het Amerikaanse voorbeeld laat zien dat door het verlenen van de amnestie en de strengere maatregelen het allerminst is gelukt om de illegalenstroom in te dammen. De schatting van het huidige aantal illegalen doet zelfs vermoeden dat het probleem alleen maar is verergerd. Er lijken dan ook andere argumenten in het spel te zijn dan alleen maar humaniteit, waarvan eigenbelang de belangrijkste is: zonder illegalen kunnen bepaalde sectoren in de economie niet renderen.

Wat denken jullie hierover dan?

Bron:
http://www.nidi.knaw.nl/web/html/public/demos/dm03051.html

Ik zie zeker een kern van waarheid, ware het niet dat ik niet weet hoe de INS in de VS functioneert in vergelijking met de IND en de Marechassee hier (ivm illegalentoestroom, want daar hebben we het dan over). En Mexicanen zitten natuurlijk niet in onveilig gebied, de asielzoekers die wij hier hebben komen wel uit levensgevaarlijke gebieden.

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 11:44:
Alz ze toch al wisten dat ze hier niet mochten blijven, hadden ze het gewoon ergens anders kunnen proberen inplaats van hier een gezinnetje te gaan stichten en dan moeilijk gaan lopen doen.. -_-

Je kan het zo zien ja. Mensen wonen hier illegaal en baren zelf hun verblijfsvergunning. Maar er komt veel meer bij kijken:
Gewenst of ongewenst zwanger?
Al uitgeprocedeerd of niet?
Is het gebied wel veilig genoeg (individueel bekeken)?
enz. (schiet me verder ff niks te binnen)
→ als beheerder
Topic is deels aangeveegd.
Meeste persoonlijke aanvallen zijn verwijderd cq. bestraft.

Als je graag een persoonlijke aanval op iemand wil doen spreek je fijn af via pb ofzo, maar laat het op het forum achterwege svp. Zo niet gaat ook dit topic dicht (f)

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 3 december 2006 om 22:25:

je hebt ook geestelijk gehandicapte asielzoekers ;)
Uitspraak van medicman op maandag 4 december 2006 om 13:11:
Als je graag een persoonlijke aanval op iemand wil doen spreek je fijn af via pb ofzo, maar laat het op het forum achterwege svp.

(y) (en tis gelijk stil :x)
:p
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 december 2006 om 14:13:
(en tis gelijk stil )

Hey man spreek voor jezelf haha. Had het te druk voor het actueel forum de laatste paar dagen.

Uitspraak van medicman op maandag 4 december 2006 om 13:11:
Als je graag een persoonlijke aanval op iemand wil doen spreek je fijn af via pb ofzo

Daarom ben ik effe niet op actueel. Veels te druk over de PB ........ grapje;)

On topic:

De manier hoe links probeert het geheel door de tweede kamer heen te drukken bevalt me echt voor geen seconde.

Als men uberhaupt een generaal pardon wil dan moet een missionair kanbinet samen met de kamer dit besluit nemen. Niet via soort gerauwdauw wat meer gerciht is op Verdonk om die een hak te zetten i.p.v. dat men goed overweegt wat de gevolgen zijn en hoe veel alles gaat kosten. Wat dat betreft vindt ik de partijen die een Generaal pardon steunen nogal slechte volksvertegenwoordigers.

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 4 december 2006 om 19:00:
De manier hoe links probeert het geheel door de tweede kamer heen te drukken bevalt me echt voor geen seconde.

Als men uberhaupt een generaal pardon wil dan moet een missionair kanbinet samen met de kamer dit besluit nemen. Niet via soort gerauwdauw wat meer gerciht is op Verdonk om die een hak te zetten i.p.v. dat men goed overweegt wat de gevolgen zijn en hoe veel alles gaat kosten.

Wat betreft de kosten, tja dat zullen ze op een rijtje moeten krijgen. In andere landen is het zo gebleken dat een generaal pardon inderdaad een aanzuigende werking heeft. Alleen hier zal het anders zijn, omdat we het hebben over immigranten die onder de oude regeling hier kwamen. En de mensen die hier al zijn kosten ons al geld. Die mensen moeten ook bestaan, dus zullen gauw zwart werken. Dat is dus allemaal misgelopen belastinggeld. Legaliseren geeft belastingopbrengsten zodat het verblijf van die mensen op legale basis alleen maar gunstig is.

Laat ze maar kijken wie er +5 jaar in NL zit en een opleiding en werk heeft! Waarom zou je deze mensen uitzetten?

Uitspraak van Thijs-BK op maandag 4 december 2006 om 19:00:
Daarom ben ik effe niet op actueel. Veels te druk over de PB ........ grapje

Whahaha populaire gast :lol:
Wat betreft de kosten, tja dat zullen ze op een rijtje moeten krijgen. In andere landen is het zo gebleken dat een generaal pardon inderdaad een aanzuigende werking heeft. Alleen hier zal het anders zijn, omdat we het hebben over immigranten die onder de oude regeling hier kwamen. En de mensen die hier al zijn kosten ons al geld. Die mensen moeten ook bestaan, dus zullen gauw zwart werken. Dat is dus allemaal misgelopen belastinggeld. Legaliseren geeft belastingopbrengsten zodat het verblijf van die mensen op legale basis alleen maar gunstig is.

over het geld,

uitzetten kost geld
zwart geld mislopen kost geld,
de belastingbetaler betaalt hoe dan ook.

aanzuigende werking.
we zitten nu in het rijtje van minst aantrekkelijke landen voor asielzoekers, met een generaal pardon verwoest je 4 jaar werk.

legaliseren is een schijnoplossing, komt er over 5 jaar weer een nieuw pardon...
laatste aanpassing

Uitspraak van rollie op maandag 4 december 2006 om 19:16:
over het geld,

uitzetten kost geld
zwart geld mislopen kost geld,
de belastingbetaler betaalt hoe dan ook.

volgens mij zou het nog 4 jaar kosten om al die 26k mensen eruit te krijgen, ook wanneer Verdonk met Wilders en CDA en nog een gekke partij zou regeren. En nu hangt de politieke balans duidelijk naar links dus de kans dat ze überhaupt worden uitgezet is erg klein. Gaat Verdonk niet mee in het generaal pardon dat komt het komende kabinet wel met maatregelen dat ze kunnen blijven. Wordt waarschijnlijk echt een links kabinet. En overal komt het uit dat het merendeel voor een generaal pardon is. Zolang er maar duidelijkheid is dat het echt gaat om de mensen die lang wachten en niet om de nieuwe asielzoekers lijkt me er geen vuiltje aan de lucht.
volgens mij zou het nog 4 jaar kosten om al die 26k mensen eruit te krijgen

uhm die 26.000 is nagenoeg weggewerkt
groot deel is vrijwillig vertrokken (ook deel uitgezet)
deel mag blijven
deel word nog uitgezocht maar dat zijn vaak "verkeerde" lui die in aanmerking komen voor oorlogstribunalen of andere rechtbanken.

kvind het persoonlijk onbeschoft voor de mensen die al zijn uitgezet om nu de achtergebleven groep nog toe te laten.

En nu hangt de politieke balans duidelijk naar links dus de kans dat ze überhaupt worden uitgezet is erg klein.

1 zetel verschil is geen duidelijke balans naar links :p

Wordt waarschijnlijk echt een links kabinet

niet als je de uitlatingen van balkenende hoort :p
laatste aanpassing

Uitspraak van rollie op maandag 4 december 2006 om 19:29:
1 zetel verschil is geen duidelijke balans naar links

dat is waar :p
niet als je de uitlatingen van balkenende hoort

zonder CDA dus............. :(
maarja :s

deel word nog uitgezocht maar dat zijn vaak "verkeerde" lui die in aanmerking komen voor oorlogstribunalen of andere rechtbanken.

klopt! en daarom ben ik steeds meer aan het twijfelen geslagen of ik nou voor of tegen het generaal pardon moet zijn. Als alles verder geregeld zou zijn wat betreft die oude asielzoekers ben ik tegen, wanneer het zo is dat veel mensen onterecht eruit zouden worden gestuurd ben ik toch voor het pardon. Maar ik vind wel dat er alles aan gedaan moet worden om een aanzuigende werking te voorkomen. Idd wat je zegt, we hebben de toestroom wel onder controle. en Nederland is gewoon veel dichter bevolkt dan de omringende landen.
het is gewoon een moeilijke situatie met verschrikkelijke toestanden, gezinnen die verscheurd worden door een verkeerd opgegeven naam.

alleen als je het toelaat, wat voor effect heeft dat op de toekomst. kijk naar spanje wat 900.000 mensen heeft toegelaten. er komen nu dagelijks honderden afrikaanse boot vluchtelingen naar spanje. op de stranden van de canarische eilanden spoelen nu lijken aan van mensen die de tocht niet hebben gehaald.

dat soort toestanden zullen we hier gelukkig niet krijgen. maar er zitten letterlijk honderden mensensmokkelaars hun kansen af te wachten tot ons beleid barsten begint te vertonnen zodat ze dan weer massaal hun "klanten" op mens onteerlijke situaties hier kunnen dumpen.

Uitspraak van rollie op maandag 4 december 2006 om 19:44:
dat soort toestanden zullen we hier gelukkig niet krijgen. maar er zitten letterlijk honderden mensensmokkelaars hun kansen af te wachten tot ons beleid barsten begint te vertonnen zodat ze dan weer massaal hun "klanten" op mens onteerlijke situaties hier kunnen dumpen.

Idd en dat kunnen we gewoon niet hebben. Daarom moeten IND en marechaussee gewoon heel scherp blijven. Ze kunnen het, Verdonk voerde de wet Cohen uit en staat niet zelf aan de grenspost. Daar heeft ze mensen voor en dankzij die mensen heeft zij haar doelen kunnen verwezenlijken, voor zover mogelijk. Ik moet het niet zien dat er nog een keer 58 Chinezen bekneld geraakt als lijken in Engeland aankomen :s

Is dit nou niet een typisch gevalletje voor een referendum? Als het zo dicht bij elkaar zit, dan kunnen we misschien het beste maar even naar de stembus.