Partyflock

Forumonderwerp · 916640

Verdonk onvermurwbaar
Door GIJS KOREVAAR en YVONNE WIGGERS

DEN HAAG - Op de eerste dag dat er een linkse meerderheid in de Kamer is, probeert PvdA-leider Bos al zijn slag te slaan.

Rita Verdonk werd donderdag beëdigd als VVD-Kamerlid, en kon daarna meteen weer als minister optreden. FOTO ANPHij eist een generaal pardon,[b] maar Verdonk weigert.]/b]

Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) legt de motie van een linkse Kamermeerderheid naast zich neer om direct te stoppen met het uitzetten van asielzoekers die hier al langer zijn. Volgens de VVD-minister zet dat de deur open voor drommen andere asielzoekers.

PvdA-leider Wouter Bos greep gisteren direct na de installatie van de nieuwe Tweede Kamer zijn kans om een grote wens van links te verzilveren. Hij eiste een generaal pardon en kreeg met 75 tegen 74 stemmen nipte steun van SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en de Partij voor de Dieren. Zij willen een pardonregeling voor alle asielzoekers die hier voor april 2001 zijn gekomen en er nog zijn, de zogenoemde 26.000 gezichten. Het pardon kan volgens hen bij de formatie worden geregeld. Tot die tijd mag geen van de vreemdelingen worden uitgezet.

Verdonk is daar tegen. Ze vindt het buitengewoon onrechtvaardig om mensen die misbruik hebben gemaakt van de regels een pardon te verlenen, terwijl anderen braaf zijn vertrokken. ,,De kinderen zijn hier opgegroeid, maar een kind is geen ticket voor verblijf,’’ zei ze. Ingewijden gaan ervan uit dat het kabinet de motie niet uitvoert. Als dat leidt tot een motie van wantrouwen tegen Verdonk, dreigt de VVD uit het kabinet te stappen. De PvdA wil nog niet zeggen of ze Verdonk naar huis stuurt.

Net als Verdonk verzetten CDA, VVD, de Partij voor de Vrijheid en de SGP zich gisteren fel tegen het voorstel van de linkse partijen. CDA-Kamerlid Van de Camp drong erop aan de kwestie door te schuiven naar het nieuwe kabinet. ,,Dit is onverantwoord. Zoiets kan niet worden afgedaan als een politiek vluggertje.’’

ad.nl

+ teletext 103
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 18:00:
lol hoe noemde Pechtold, Wilders? Sorry maar voor dat soort uitspraken mogen ze iemand ff kielhalen.

dat noemen ze demoniseren. wilders is een lul maar het is triest dat de linkse ratten hun kop in het zand steken voor de werkelijke problemen en alleen maar proberen hun tegenstanders zwart te maken.

Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 2 december 2006 om 18:01:
als gevolg vd enorme immigratie in de jaren daarvoor

Nee, voornamelijk als gevolg van het benauwde maatschappelijke klimaat in NL.
Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 2 december 2006 om 18:01:
als gevolg vd enorme immigratie in de jaren daarvoor

de oorspronkelijke bewoners verlaten het totaal verrotte en verziekte land.

Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 2 december 2006 om 18:02:
dat noemen ze demoniseren. wilders is een lul maar het is triest dat de linkse ratten hun kop in het zand steken voor de werkelijke problemen en alleen maar proberen hun tegenstanders zwart te maken.

in het verleden is al gebleken wat de uitwerking ervan kan zijn en nog wordt er niets tegen gedaan. Volgens mij is het volgens de wet zelfs strafbaar maargoed.

en dan spreekt Vip over haat van Wilders?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 18:03:
in het verleden is al gebleken wat de uitwerking ervan kan zijn en nog wordt er niets tegen gedaan. Volgens mij is het volgens de wet zelfs strafbaar maargoed.

precies. pas 5 jaar geleden en nu alweer vergeten zullen we maar zeggen....

wilders zaait ook haar zo nu en dan hoor :D

het zegt genoeg over jou als jij het normaal vind dat Pechtold na kritiek op het beleid en uitspraken van Wilders (inhoudelijk dus) bedreigt is door de achterban van Wilders waardoor hij beveiliging moest krijgen.

Dat jij dit soort dingen rechtvaardig vind zegt voldoende over jou.

En met mensen die zo'n vertekend beeld hebben ga ik niet in discussie.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 18:02:
Nee, voornamelijk als gevolg van het benauwde maatschappelijke klimaat in NL.

de spijker op z,n kop,alleen denk ik dat jij iets anders bedoeld
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 17:57:
Daarom moest Pechtold beveiligd worden tegen de aanhang van Wilders

hahaha lul toch niet man, geert wilders leeft al tijden onder zware bedreigingen maar daar hoor ik je niet over....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 16:36:
D66 en de Partij voor de Dieren.

Worden zij serieus genomen dan? :|
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 18:06:
het zegt genoeg over jou als jij het normaal vind dat Pechtold na kritiek op het beleid en uitspraken van Wilders (inhoudelijk dus) bedreigt is door de achterban van Wilders waardoor hij beveiliging moest krijgen.

Dat jij dit soort dingen rechtvaardig vind zegt voldoende over jou.

En met mensen die zo'n vertekend beeld hebben ga ik niet in discussie.

ik vind niks rechtvaardig, leer lezen(Y). Lig je me weer woorden in de mond te leggen? rare manier van discussie voeren heb je:S:S Vind het te ziek voor woorden dat politiek tegenwoordig zo gevoerd wordt. Door zowel links als recht.

En je mag je ogen wel eens open doen, hoelang wordt Wilders al niet bedreigd? mag je je eigen partij ook aanrekenen. beetje zielig lopen doen over Pechtold, terwijl Wilders al heel wat langer bedreigd wordt.
laatste aanpassing
Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 2 december 2006 om 18:09:
de spijker op z,n kop,alleen denk ik dat jij iets anders bedoeld

dat idee had ik ook al :D :D :D

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 18:16:
zielig lopen doen over Pechtold, terwijl Wilders al heel wat langer bedreigd wordt.

Wanneer heb ik dan gezegd dat ik dat goedkeur?

Ik vind het in alle gevallen slecht voor Nederland dat er volksvertegenwoordigers zijn die beveiligd moeten worden.
Maar in principe vind ik het bijzonder erg van de achterhang van Wilders om Pechtold te bedreigen aangezien uitgerekend zij toch wel moeten weten hoe dat is!

Dat Wilders beveiligd moet worden vind ik erg serieus en dat de achterhang van diezelfde Wilders dan hetzelfde bij een ander gaat doen vind ik net zo erg.

Gelukkig is het generaal pardon nog niet binnen....
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 18:19:
Maar in principe vind ik het bijzonder erg van de achterhang van Wilders om Pechtold te bedreigen aangezien uitgerekend zij toch wel moeten weten hoe dat is!

Dat Wilders beveiligd moet worden vind ik erg serieus en dat de achterhang van diezelfde Wilders dan hetzelfde bij een ander gaat doen vind ik net zo erg.

je zegt 2 keer hetzelfde

Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 2 december 2006 om 18:06:
Uitspraak van X-Ception op zaterdag 2 december 2006 om 18:03:

wilders zaait ook haar zo nu en dan hoor

Zaait haat ja, ontzettend! En daarmee bereikt ie niks. Kost alleen maar geld. Kun je beter 26000 asielzoekers een uitkering geven 8) We hebben toch een emigratieoverschot ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 19:48:

leg dat eens uit
Zaait haat ja, ontzettend! En daarmee bereikt ie niks. Kost alleen maar geld.

hier ben ik het mee eens.
Kun je beter 26000 asielzoekers een uitkering geven We hebben toch een emigratieoverschot

hier ben ik het niet mee eens

Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 2 december 2006 om 19:52:
Uitspraak van Roadrunner op zaterdag 2 december 2006 om 19:48:
Kun je beter 26000 asielzoekers een uitkering geven We hebben toch een emigratieoverschot

hier ben ik het niet mee eens

Nee, was ook maar een geintje. Dat lijkt me absoluut niet het doel ervan! Als ze worden toegelaten heb ik weer langer werk! (dus ondanks dat ik er voor ben uit sociale redenen dat ze een generaal pardon krijgen zit er ook een persoonlijk belang aan ;) )!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 16:33:
zet je bril eens op want scheel ben je ook nog

Als je scheel bent is het nog niet een teken dat het er niet staat.
Dan zou je blind moeten zijn om het wel of niet te kunnen zien.

hehehehe...dom blijf je.

Uitspraak van Que? op zaterdag 2 december 2006 om 19:51:
Uitspraak van Roadrunner op zaterdag 2 december 2006 om 19:48:

leg dat eens uit

Wat valt daar aan uit te leggen.
waar zal ik beginnen?

Goed, alleen al dat hij zich duidelijk tegen de islam keert. Dat is toch eigenlijk heel agressief? Om je tegen een geloof te keren wat mensen aanhangen. Daarmee sluit hij dus mensen uit. Dat noem ik haat zaaien, zeker op de manier hoe hij het aanpakt. Ik vind het "eigen volk eerst" gehalte te groot.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 16:50:
En dat we in Nederland mensen niet onterecht uitzetten

:yes:

Uitspraak van (L) HCore op zaterdag 2 december 2006 om 17:52:
Het is een feit dat Nederland behoorlijk overbevolkt is, en dat er vanaf nu niet meer zo snel verblijfsvergunningen afgegeven moeten worden. Dus ik zeg ook nee tegen een generaal pardon.

Ze zijn er al dus behoren tot dit overbevolkte land.

War belangrijker is is nu sneller afhandelen van de lopende zaken,nieuwe aanvragen binnen de korste tijd afhandelen en strengere regels voor het binnen kunnen komen.
Uitspraak van (L) HCore op zaterdag 2 december 2006 om 17:54:
Mensen zijn nog even achterlijk gebleven

Uitspraak van (L) HCore op zaterdag 2 december 2006 om 17:54:
Ik vind links gewoon naief en erg dom op gebied van integratie,criminaliteit enz

Zou hier haast denken dat je over haat praat,maar je bent rechts,dus kan niet als ik X-ception moet geloven.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 20:01:
Nee, was ook maar een geintje. Dat lijkt me absoluut niet het doel ervan! Als ze worden toegelaten heb ik weer langer werk! (dus ondanks dat ik er voor ben uit sociale redenen dat ze een generaal pardon krijgen zit er ook een persoonlijk belang aan )!

ik ben er tegen. het is een vrijbrief voor toekomstige illegalen. gewoon van geval tot geval bekijken en dan niet door verdonk of iemand van de pvda ofso :/. denk door iemand van ut cda ofzo.
En door wie o wie zou WIlders bedreigd worden?
Vul het antwoord zelf maar in.

Maar hier alleen al aan zie je dat er erge problemen zijn in NL, want Wilders heeft harde ideeen over allochtonen etc., en hoppa, hij wordt bedreigd, en kan niet zonder beveiliging de straat op, kan niet meer in zijn eigen fucking huis wonen.
Is dat nu ineens normaal ofzo?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 18:00:
en wie bedreigt Wilders? zullen vast wel Pvda-ers D66-ers etc tussenzitten he

Nu moet je echt eens stoppen met dom gelul hoor.
Elk kamerlid word bedreigd,iedereen krijgt dreigmails.
De een misschien erger dan de ander,maakt geen reet uit.
En het komt van linkse en rechtse aanhangers.

Het komt in ieder geval van lui die niet sporen.

Jij moet je hokjes eens terug brengen naar de bouwmarkt.

Alle rechtsen,alle linksen,alle marokkanen,alle islamieten,alle moslima enz.
je scheert iedereen over 1 kam,je bent gewoon erg fout bezig.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 20:04:

(y)
Uitspraak van (L) HCore op zaterdag 2 december 2006 om 20:12:
En door wie o wie zou WIlders bedreigd worden?

denk eerder goen links figuren

Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 2 december 2006 om 18:13:
geert wilders leeft al tijden onder zware bedreigingen maar daar hoor ik je niet over....

Heb je niet goed geluisterd.
In vorige topics heeft ook VIP duidelijk gezegd dat dit soort dingen niet zouden hoeven te gebeuren.
Mensen die in de regering werken of voor de regering zouden niet beveiligd moeten worden.
Maar we leven niet meer in de jaren 50.
Schoolkinderen zouden ook normaal en veilig op school moeten kunnen zitten,helaas is er wel weer een knulletje van 8 doodgestoken door een leipo van 22 jaar....blank.
Uitspraak van (L) HCore op zaterdag 2 december 2006 om 20:12:
Is dat nu ineens normaal ofzo?

Nee super.

Uitspraak van Que? op zaterdag 2 december 2006 om 20:13:

Verkeerd geinterpreteerd.....dat deed/doet verdonk wel.

Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 2 december 2006 om 20:16:
denk eerder goen links figuren

Denken heeft in deze geen toegevoegde waarde.

Het zijn gewoon een stelletje labiele lamzakken.
Kleur,ras,leeftijd,sexe maakt geen donder uit.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 20:13:
Nu moet je echt eens stoppen met dom gelul hoor.
Elk kamerlid word bedreigd,iedereen krijgt dreigmails.
De een misschien erger dan de ander,maakt geen reet uit.
En het komt van linkse en rechtse aanhangers.

Het komt in ieder geval van lui die niet sporen.

Jij moet je hokjes eens terug brengen naar de bouwmarkt.

Alle rechtsen,alle linksen,alle marokkanen,alle islamieten,alle moslima enz.
je scheert iedereen over 1 kam,je bent gewoon erg fout bezig.

(y) luister
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 20:16:
In vorige topics heeft ook VIP duidelijk gezegd dat dit soort dingen niet zouden hoeven te gebeuren.

ik reageer op zijn reactie in DIT topic

Schoolkinderen zouden ook normaal en veilig op school moeten kunnen zitten,helaas is er wel weer een knulletje van 8 doodgestoken door een leipo van 22 jaar....blank.

een schande dat je dit er bijhaald! wat wil je hier mee zeggen: dat ik zeg dat allochtonen normaal gesproken dit soort dingen doen?? het woordje blank erachter voegt totaal niets toe en heeft helemaal niets met dit topic te maken!!!!!

Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 2 december 2006 om 20:26:
een schande dat je dit er bijhaald! wat wil je hier mee zeggen: dat ik zeg dat allochtonen normaal gesproken dit soort dingen doen?? het woordje blank erachter voegt totaal niets toe en heeft helemaal niets met dit topic te maken!!!!!

het was geen blanke maar een halfbloed Antilliaaan-Nederlander! Als je vindt dat nu ineens "blank" niet uit maakt moet je voor de gein je eigen hokjes eens bekijken :)
laatste aanpassing

Mensen die in de regering werken of voor de regering zouden niet beveiligd moeten worden.
Maar we leven niet meer in de jaren 50.

Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 2 december 2006 om 20:26:
het woordje blank erachter voegt totaal niets toe en heeft helemaal niets met dit topic te maken!!!!!

Het was de bedoeling om een aanstormende discussie : zal wel weer een marokkaan zijn geweest....tegen te houden.
Zitten in dit topic teveel mensen die hokjes denken nml.

Maar de rest van de inhoud van mijn tekst is belangrijker dan dat ene woordje....

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 20:31:
het was geen blanke maar een halfbloed Antilliaaan-Nederlander! Als je vindt dat nu ineens "blank" niet uit maakt moet je voor de gein je eigen hokjes eens bekijken

De laatste informatie op internet was blanke nederlander....

Er zal nooit Katholieke achterhoeker staan ofzo.

Ik heb geen hokjes,totaal niet,hoef ze dus niet te zoeken laat staan bekijken.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 20:34:
Ik heb geen hokjes,totaal niet,hoef ze dus niet te zoeken laat staan bekijken.

Was ook niet voor jou bedoeld ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 18:02:
Nee, voornamelijk als gevolg van het benauwde maatschappelijke klimaat in NL

Ach ja Nederland is natuurlijk zo benauwd...... Zowat het meest coulante land op deze aardkloot. Vooral met uitkeringen.

Ik blijf erbij. Dat hele gedoe met dat Generaal Pardon is gewoon een Persoonlijke vete van de linkse partijen tegen Verdonk. Het l;andsbelang is totaal niet gediend met een genraal Pardon. Het is een Asociale maatregel die ook nog eens veel te veel kost. Links zat tocht te zeuren dat ze zorg ozo slecht was?!? Laat ze daar dan GVD aandacht aan besteden i.p.v. "nieuwe aanwas" te kweken onder hun eigen achterban. Misselijk is het gewoon. En dat noemt zich volksvertegenwoordigers???? Walgelijk is het !!!!!

Uitspraak van Onitsuka op zaterdag 2 december 2006 om 20:55:
geef eens een voorbeeld van mijn CRAP dan?!

niet teveel over nadenken. t Zijn jouw woorden, niet de mijne :9