Partyflock

Forumonderwerp · 916640

Verdonk onvermurwbaar
Door GIJS KOREVAAR en YVONNE WIGGERS

DEN HAAG - Op de eerste dag dat er een linkse meerderheid in de Kamer is, probeert PvdA-leider Bos al zijn slag te slaan.

Rita Verdonk werd donderdag beëdigd als VVD-Kamerlid, en kon daarna meteen weer als minister optreden. FOTO ANPHij eist een generaal pardon,[b] maar Verdonk weigert.]/b]

Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) legt de motie van een linkse Kamermeerderheid naast zich neer om direct te stoppen met het uitzetten van asielzoekers die hier al langer zijn. Volgens de VVD-minister zet dat de deur open voor drommen andere asielzoekers.

PvdA-leider Wouter Bos greep gisteren direct na de installatie van de nieuwe Tweede Kamer zijn kans om een grote wens van links te verzilveren. Hij eiste een generaal pardon en kreeg met 75 tegen 74 stemmen nipte steun van SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en de Partij voor de Dieren. Zij willen een pardonregeling voor alle asielzoekers die hier voor april 2001 zijn gekomen en er nog zijn, de zogenoemde 26.000 gezichten. Het pardon kan volgens hen bij de formatie worden geregeld. Tot die tijd mag geen van de vreemdelingen worden uitgezet.

Verdonk is daar tegen. Ze vindt het buitengewoon onrechtvaardig om mensen die misbruik hebben gemaakt van de regels een pardon te verlenen, terwijl anderen braaf zijn vertrokken. ,,De kinderen zijn hier opgegroeid, maar een kind is geen ticket voor verblijf,’’ zei ze. Ingewijden gaan ervan uit dat het kabinet de motie niet uitvoert. Als dat leidt tot een motie van wantrouwen tegen Verdonk, dreigt de VVD uit het kabinet te stappen. De PvdA wil nog niet zeggen of ze Verdonk naar huis stuurt.

Net als Verdonk verzetten CDA, VVD, de Partij voor de Vrijheid en de SGP zich gisteren fel tegen het voorstel van de linkse partijen. CDA-Kamerlid Van de Camp drong erop aan de kwestie door te schuiven naar het nieuwe kabinet. ,,Dit is onverantwoord. Zoiets kan niet worden afgedaan als een politiek vluggertje.’’

ad.nl

+ teletext 103
laatste aanpassing

a..precies,dus niet meer uitkeringen
b. precies dus niet meer werkeloosheid,misschien zelfs nu er mogen gaan werken een daling.
c. elk kind nu geboren kan een crimineel worden....alles maar aborteren dan?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 22:45:
geen woord Nederlands spreken en alleen maar die schotel op het dak gebruiken voor nieuws

PvdA wil daar wat aan doen.
Mensen die ik ken en graag willen intergreren weigeren zo`n schotel.
Leren van de taal en gewoontes gaat sneller met volgen van Nederlandse programma`s.
Echt niet alles is star en stug.

Ik zie niet waarom er in godnaam een generaal pardon zou moeten zijn. Om dat ze de verkiezings ellende hebben moeten mee maken, ofzo?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 22:50:
Om dat ze de verkiezings ellende hebben moeten mee maken, ofzo?

daarvoor zouden wij een generaal pardon voor moeten krijgen....lol

PvdA wil daar wat aan doen.

nu al>?

:cheer:

"ze" hadden 15 jaar geleden zo snugger moeten zijn.

b. precies dus niet meer werkeloosheid,misschien zelfs nu er mogen gaan werken een daling.
c. elk kind nu geboren kan een crimineel worden....alles maar aborteren dan?

als je nu al toren hoge cijfers hebt qua werkeloosheid onder allochtonen, hoge cijfers in de criminaliteit, Hoge cijfers uitkeringen...

zou het afnemen als je er nu weer 31.600 bij neemt?

wees eens realistisch...
laatste aanpassing

ZE ZIJN ER AL...............pffffffffffff

allemaal aan het werk?

(Y)

Velen mogen niet werken best Naf...weet je best.
Maar met het generaal pardon is die weg eindelijk ook open.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 21:23:
Zoals ik al eerder zei : dossierkennis is niet de sterkste kant van de PVV

Dat is nu ook weer erg duidelijk zichtbaar

Dus jouw uitspraken zijn op zn zachtst gezegd ook niet serieus te nemen

BAH!!! wat arrogant...

geef nou eens aan wat je verkeerd vindt aan de punten van Wilders. Je kunt wel gaan janken dat het allemaal onzin is. Maar ik vindt dat hij groot gelijk heeft.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 23:38:
geef nou eens aan wat je verkeerd vindt aan de punten van Wilders

jezus,kom je uit een ei.
Dat heeft hij op alle topics van de laatste verkiezingen al 100 maal gezegd.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 23:41:

Nee hij zegt altijd dat hij het er niet mee eens is. Gaat altijd een beetje van zijn eigen veronderstellingen uit, en draait om de feiten heen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 23:41:
jezus,kom je uit een ei.

Sterker, ik heb heel het programma van Wilders punt bij punt doorgenomen en erbij gezet waarom 80% niet overeenkomt met feitelijke gebeurtenissen, de werkelijkheid, de wet of mogelijkheden.

Het gehele programma had ik daarmee onderbouwd richting de prullenbak verwezen en als je denkt dat ik daar veel reacties op heb gekregen....niet dus.

Dus kom nu niet aan met "wat is er dan mis met het programma van Wilders", want als je mijn mening wil weten dan zal je gewoon even moeten zoeken :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 23:53:
. Gaat altijd een beetje van zijn eigen veronderstellingen uit, en draait om de feiten heen.

Vip geeft alleen feiten en zelden een eigen mening.

Daar kan het flockvolk niet tegen,omdat die alleen emotioneel reageren.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 23:53:
Dus kom nu niet aan met "wat is er dan mis met het programma van Wilders", want als je mijn mening wil weten dan zal je gewoon even moeten zoeken

Link?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 23:55:
Vip geeft alleen feiten en zelden een eigen mening.

:gaap:
als er iemand is met een uitgesproken mening..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 00:12:
als er iemand is met een uitgesproken mening..

Ach, ik geef wel eens een mening, maar over het algemeen strooi ik voornamelijk met feiten, zoals dit generaal pardon.

En dat zie je ook wel, want diegene die er tegen zijn kunnen niet verwoorden WAAROM ze er tegen zijn, alleen maar constant dezelfde argumenten blijven opnoemen die allang onder tafel zijn geveegd.
Reden : niemand met een hart en fatsoen kan tegen de pardon regeling zijn.

En luister!! heeft gelijk, hier word alleen maar met emoties gereageert en niet op feitelijke basis, is dat erg...mwah het houd het niveau hier lekker laag, maar het is meteen de reden waarom er nooit een uitkomst is.

Link?

Zoek maar ergens in een van de eerste wilders-promotie topics, zal het vast wel in staan.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 00:32:
En dat zie je ook wel, want diegene die er tegen zijn kunnen niet verwoorden WAAROM ze er tegen zijn, alleen maar constant dezelfde argumenten blijven opnoemen die allang onder tafel zijn geveegd.
Reden : niemand met een hart en fatsoen kan tegen de pardon regeling zijn.

Ik ben er tegen.
En de goede rede is:

We zetten schijnbaar om goede redenen mensen uit, en dan als we dan een verkiezing hebben gehad, hoeven ze in eens niet meer het land uit.
Of we hebben dus een heleboel mensen onterecht er uit ge flikkert. Of we zijn dus nu on terecht mensen in het land het houden, omdat het schijnbaar wel kan, omdathet sinterklaas is ofzo. Zijn we dan een bananen republiek ofzo?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 02:12:
We zetten schijnbaar om goede redenen mensen uit, en dan als we dan een verkiezing hebben gehad, hoeven ze in eens niet meer het land uit.
Of we hebben dus een heleboel mensen onterecht er uit ge flikkert. Of we zijn dus nu on terecht mensen in het land het houden, omdat het schijnbaar wel kan, omdathet sinterklaas is ofzo. Zijn we dan een bananen republiek ofzo?

(Y)

Sterker, ik heb heel het programma van Wilders punt bij punt doorgenomen en erbij gezet waarom 80% niet overeenkomt met feitelijke gebeurtenissen, de werkelijkheid, de wet of mogelijkheden

dan weet jij niet wat er leeft in de buitenwereld/ op straat.

sta je niet open voor de harde cijfers die inmiddels feiten zijn die er niet om liegen, over vertegenwoordiging van allochtonen in de uitkering,werkeloosheid& criminaliteit.

feitelijke gebeurtenissen

schuif het onder het tapijt mentaliteit?

met de huidige cijfers lijkt me daling uitgesloten en zal alleen maar toenemen.

dus wel meer uitkeringen.

zag er net nog 1 op tv, ik werk, maak niet uit, wil werk.

ZE ZIJN ER AL...............pffffffffffff

leven in opvang centra's... wie oh wie zou dat betalen?

Velen mogen niet werken best Naf...weet je best.
Maar met het generaal pardon is die weg eindelijk ook open.

hoe wil je al die duizende mensen aan het werk helpen als er nu al een mega probleem is onder de werkeloosheid?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 december 2006 om 19:04:
en wat betreft het argument "het merendeel van de Nederlanders wil geen generaal pardon"....

Meeste Nederlanders voor generaal pardon

(Novum) - Een kleine meerderheid van 53 procent van de Nederlanders is voor een generaal pardon voor asielzoekers. Dat blijkt vrijdag uit onderzoek van opiniepeiler Maurice de Hond. Ruim vier op de tien Nederlanders (44 procent) zijn tegen zo'n pardon, drie procent weet het niet.

Een ruimere meerderheid van 56 procent van de bevolking meent dat de regering de motie van de Tweede Kamer moet uitvoeren.

http://www.trouw.nl/laatstenie ... rlanders_voor_generaal_pardon

laatste aanpassing 1 december 2006 19:05

Je bron is trouw.nl is dus niet echt objectief. Als je het echt goed wilt doen dan moet je een referendum houden :jaja: en mogen we weer naar de stembussen gaan. Als de overheid er niet uit komt laat het volk dan maar beslissen
laatste aanpassing

Dus omdat we mensen onterecht gedwongen hebben om het land te verlaten, moeten we dat bij de anderen ook maar doen?

dan weet jij niet wat er leeft in de buitenwereld/ op straat.

Dat weet ik heel erg goed en als je het programma van Wilders leest, dan lees ik alleen haat.
Er is echt niet zoveel haat op straat/in de buitenwereld hoor.

sta je niet open voor de harde cijfers die inmiddels feiten zijn die er niet om liegen, over vertegenwoordiging van allochtonen in de uitkering,werkeloosheid& criminaliteit.

Dan moet je daar iets aan willen doen en niet alleen over schrijven. Wilders heeft geen enkel plan om hier iets aan te doen, alleen haat en vooroordelen verspreiden.

schuif het onder het tapijt mentaliteit?

Dat doet Wilders inderdaad, ja. Naampje geven en dan zal het vast wel opgelost zijn.
Net als het generaal pardon, gooi maar het land uit zijn wij er vanaf.

leven in opvang centra's... wie oh wie zou dat betalen?

Voornamelijk particulier geld.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 08:46:
Dus omdat we mensen onterecht gedwongen hebben om het land te verlaten, moeten we dat bij de anderen ook maar doen?

Je gaat voorbij aan het feit dat mensen die hier al jaren zijn, al verscheidene keren een afwijzing hebben gehad. Maar gewoon doorprodeceren

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 10:24:
Je gaat voorbij aan het feit dat mensen die hier al jaren zijn, al verscheidene keren een afwijzing hebben gehad. Maar gewoon doorprodeceren

En waarom doen ze dat? Omdat ze nergens anders naartoe kunnen, het is geen keuze ofzo.

Uitspraak van Sebastiaan™ op zaterdag 2 december 2006 om 06:31:
Je bron is trouw.nl is dus niet echt objectief.

Dat er iets over in Trouw staat betekent niet dat het onderzoek door Trouw is uitgevoerd, in opdracht van Trouw is gedaan of niet objectief zou zijn.

Ik bedoel, als je willekeurig 1000 mensen belt en je stelt een ja/nee vraag... hoe on-objectief kan zoiets dan nog zijn?

(dat er uit een onderzoek iets komt waar jij het persoonlijk niet mee eens bent, betekent nog niet dat het niet objectief is ;) )

Uitspraak van Sebastiaan™ op zaterdag 2 december 2006 om 06:31:
Als je het echt goed wilt doen dan moet je een referendum houden

Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van referenda.... we hébben immers al een volksvertegenwoordiging en je moet die mensen gewoon hun werk laten doen zonder ze voor ieder wissewasje waarover de emoties hoog oplaaien terug te kunnen fluiten.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 10:24:
gewoon doorprodeceren

Iedereen die in Nederland is heeft het recht om naar de rechter te stappen als hij/zij het ergens niet mee eens is. Overigens kun je niet onbeperkt ergens over doorprocederen, op een gegeven moment is het traject toch écht op.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 10:40:
En waarom doen ze dat? Omdat ze nergens anders naartoe kunnen, het is geen keuze ofzo.

je weet de beweegredenen van meer dan 30.000 asielzoekers helemaal niet, dus deze uitspraak is puur suggestief.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 14:19:
je weet de beweegredenen van meer dan 30.000 asielzoekers helemaal niet, dus deze uitspraak is puur suggestief

Tip : lees eens wat stukjes tekst van mensen die in deze situatie zitten en kom dan terug.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 14:29:
Tip : lees eens wat stukjes tekst van mensen die in deze situatie zitten en kom dan terug.

jep en dan geldt het voor iedereen. erg betrouwbaar.
zeker nooit onderzoeken hoeven doen op school?
wat ik wel heb gezien is dat asielzoekers met hele sterke verhalen komen over oorlog in geweld in hun land, wat na wat onderzoek totale bullshit blijkt te zijn en ze gewoon naar nederland komen om te profiteren.

dat jij meteen in een zielig verhaaltje trapt moet jezelf weten. Natuurlijk zijn er een aantal zeer schrijnende gevallen, maar om nu even een 30.000 over die kam te scheren, laat me niet lachen.

zozo ...serieus geworden zeg heeee ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 14:37:
jep en dan geldt het voor iedereen. erg betrouwbaar.

Dan ga je toch eens het veld in om te onderzoeken?
Of heb jij dat nooit hoeven te doen op school...

wat ik wel heb gezien is dat asielzoekers met hele sterke verhalen komen over oorlog in geweld in hun land, wat na wat onderzoek totale bullshit blijkt te zijn en ze gewoon naar nederland komen om te profiteren.

Ja jij wel, gelukkig hoeven we jou ook niet serieus te nemen als onafhankelijke bron.
Jij ziet alleen datgene wat je wil zien.

dat jij meteen in een zielig verhaaltje trapt moet jezelf weten. Natuurlijk zijn er een aantal zeer schrijnende gevallen, maar om nu even een 30.000 over die kam te scheren, laat me niet lachen.

Ik vind er eerlijk gezegd ook niets lachwekkends aan....

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 15:12:

een vraag met een vraag beantwoorden oftewel je weet het antwoord niet.

Ja jij wel, gelukkig hoeven we jou ook niet serieus te nemen als onafhankelijke bron.
Jij ziet alleen datgene wat je wil zien.

NOVA, vrij betrouwbaar. beter dan wat verhaaltjes van asielzoekers.

Ik vind er eerlijk gezegd ook niets lachwekkends aan....

ook weer niet inhoudelijk. je bent er zo van overtuigd dat het allemaal schrijnende gevallen zijn.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 15:36:
ook weer niet inhoudelijk. je bent er zo van overtuigd dat het allemaal schrijnende gevallen zijn.

VIP is alleen overtuigd van zichzelf, probeert hier iedereen met een bezwerend vingertje toe te spreken over het feit hoe dom iedereen hier is.

een vraag met een vraag beantwoorden oftewel je weet het antwoord niet.

en daar is ie een meester in!!

Of we hebben dus een heleboel mensen onterecht er uit ge flikkert

inderdaad,blij dat er weer iemand wakker word.
Belachelijk zon generaal pardon.
Dat zaken vanaf nu sneller afgehandeld moeten worden, dat is zeker, maar dat ze die mensen nu ineens allemaal willen laten blijven? Kan echt niet!!

beter dan wat verhaaltjes van asielzoekers

Ik zit hier in een gemeente met o.a een groep van 462 Afghanen,ik zou je graag eens uitnodigen.
EN ik ben in Afghanistan geweest....
Dan praat je wel anders.
het is zeker niet menselijk om ze 5 jaar aan het lijntje te houden!!
al ben ik niet voor een generaal pardon

een vraag met een vraag beantwoorden

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 14:37:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 15:12:

Ik zie hier een antwoord en een vraag erop volgend.

Als iemand dan het antwoord zelf niet meer heeft schreeuwt men om de beurt:
EEN VRAAG MET EEN VRAAG ANTWOORDEN.

ga eens bij jezelf op onderzoek als je in een discussie klem loopt en geen woorden meer hebt.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 16:28:
Ik zie hier een antwoord en een vraag erop volgend.

hehe zet je bril eens op want scheel ben je ook nog(Y)

Vip als jij " Haat" uit het programma van Wilders kan halen is jou instelling gewoon negatief.

Als jij duidelijke taal wil omzetten in "Haat" ligt dat toch echt aan jou.

dus die 579.470 mensen die allemaal gestemd hebben op PVV hebben allemaal Haat...

Luister! is ook lid net als jou van de PVDA, was ook zwaar negatief over Wilders tot ze hem heeft ontmoet en hij zijn programma had toegelicht.

Het woord HAAT heb ik haar niet horen noemen tot op heden.

Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen.

Dat je er niet mee eens bent is je goed recht, maar geen weer woord kunnen geven en het dan maar op Haat gooien is in mijn ogen triest.

Nu nog z'n haar erbij betrekken en dan mijn spelfouten en de het verhaal is weer rond.
Inderdaad, wat nou haat? Opkomen voor een beter en leefbaar Nederland, is dat haat?

Al die linkse mensen die nu zeggen dat Wilders een racist is etc., zullen over een paar jaar wel anders spreken, OF als Wilders niets heeft kunnen inbrengen, en het hier echt onleefbaar wordt, OF als Wilders wel iets kan inbrengen, en alles ineens weer leefbaarder wordt.

Altijd gooien met haat, kinderachtige mensen!!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 08:46:

Ik neem toch aan dat het generaal pardon geld voor mensen die terecht worden uit gezet.
En dat we in Nederland mensen niet onterecht uitzetten.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 16:50:
Ik neem toch aan dat het generaal pardon geld voor mensen die terecht worden uit gezet.
En dat we in Nederland mensen niet onterecht uitzetten.

Nee, dat is niet de essentie van het generaal pardon, lees het nog maar een keertje na.

ik vraag me nu echt af of ik niet meer spoor.

De mensen die uit gezet worden, die worden toch terecht uitgezet ?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 17:32:
De mensen die uit gezet worden, die worden toch terecht uitgezet ?

Ja en Nee.

Ja = volgens de huidige regeling is het terecht
Nee = volgens de oude regeling mochten ze blijven en ze zijn het land binnengekomen onder de oude regeling dus hadden ze recht op een verblijfsvergunning, maar omdat de overheid traag was (lees : jaren over een dossier deden), werden ze behandeld onder het nieuwe systeem.

Dus het is maar net wat je rechtvaardig vind. Als jij een broodje voor 1,20 kan kopen, maar als je uren in de rij moet staan voor de kassa en uiteindelijk 5 euro moet afrekenen omdat de prijs opeens gestegen is, dan zou je het ook niet rechtvaardig vinden.

Uitspraak van (L) HCore op zaterdag 2 december 2006 om 16:46:
Inderdaad, wat nou haat? Opkomen voor een beter en leefbaar Nederland, is dat haat?

Al die linkse mensen die nu zeggen dat Wilders een racist is etc., zullen over een paar jaar wel anders spreken, OF als Wilders niets heeft kunnen inbrengen, en het hier echt onleefbaar wordt, OF als Wilders wel iets kan inbrengen, en alles ineens weer leefbaarder wordt.

echte haat komt vanuit Links. ze proberen Wilders net zolang zwart te maken en in het extreme te duwen zodat er weer iets gebeurd zoals met Pim Fortuyn. Genoeg mensen hebben nu al een gruwelijke hekel aan Wilders, kijk naar de bedreigingen etc. Wordt alleen maar in de hand gewerkt door dat linkse figuren extreme taal uitslaan.

totdat er iets gebeurd met Wilders, want dat zie ik gewoon. en dan is het van ach dit acht dat. hoe kan dat nu.
Het is een feit dat Nederland behoorlijk overbevolkt is, en dat er vanaf nu niet meer zo snel verblijfsvergunningen afgegeven moeten worden. Dus ik zeg ook nee tegen een generaal pardon.

Je kan wel met iedereen medelijden gaan hebben, in de hele wereld zijn zoveel mensen die het echt zwaar hebben etc. En dat is erg, maar ze allemaal hier opvangen is echt niet de oplossing!! En is ook niet mogelijk trouwens.
Das waar X-Ception.

Nu is het: hoe kon het gebeuren, Pim, Theo,wat erg wat erg....

En straks gebeurd er hetzelfde met Geert, en wordt hij in het rijtje geplaatst achter Theo.

En wat wordt eraan gedaan? Helemaal NIETS. Mensen zijn nog even achterlijk gebleven, ook al zijn de feiten dat er behoorlijk iets fout aant gaan is in Nederland.

Ik vind links gewoon naief en erg dom op gebied van integratie,criminaliteit enz.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 17:52:
echte haat komt vanuit Links. ze proberen Wilders net zolang zwart te maken en in het extreme te duwen zodat er weer iets gebeurd zoals met Pim Fortuyn

Daarom moest Pechtold beveiligd worden tegen de aanhang van Wilders, sure...

kijk naar de bedreigingen etc

De bedreigingen richting D66 bedoel je dan?

Het is een feit dat Nederland behoorlijk overbevolkt is,

het is een feit dat de emigratie al jaren groter is dan de immigratie.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 17:57:
Daarom moest Pechtold beveiligd worden tegen de aanhang van Wilders, sure...

lol hoe noemde Pechtold, Wilders? Sorry maar voor dat soort uitspraken mogen ze iemand ff kielhalen.

en wie bedreigt Wilders? zullen vast wel Pvda-ers D66-ers etc tussenzitten he.
laatste aanpassing
Uitspraak van (L) HCore op zaterdag 2 december 2006 om 17:54:
Ik vind links gewoon naief en erg dom op gebied van integratie,criminaliteit enz

:yes:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 december 2006 om 17:57:
het is een feit dat de emigratie al jaren groter is dan de immigratie.

ik zie dat eigenlijk als een teken aan de wand waar ze in dit land mee bezig zijn.

ik heb niet veel met verdonk omdat ze te vaak mensen die terecht als vluchteling hierheen kwamen terug stuurde of wilde terug sturen. maar heel goed dat ze in deze voet bij stuk houdt!