Partyflock

Forumonderwerp · 915718
Friese arrestanten krijgen cel vol luxe

Uitgegeven: 27 november 2006 11:01

DRACHTEN - Arrestanten in Drachten hebben vanaf vrijdag geen klagen meer. Dan opent namelijk een van de meest moderne politiecellencomplexen van Europa zijn deuren. "De arrestant dient door de politie Friesland als gast behandeld te worden", meldde een politiewoordvoerder maandag.

Dat uitgangspunt is volgens hem niet nieuw. "Het zou altijd zo moeten zijn, maar de nieuwe cellen geven hier nu ook echt de mogelijkheid toe."

Computerspelletjes

Wie in Drachten vast komt te zitten, krijgt de beschikking over computerspelletjes en kan op televisie kiezen uit de netten Discovery Channel, National Geographic en Eurosport. De cel zelf is voorzien van vloerverwarming. De muren zijn in de kleuren beige en lichtgroen geverfd. Dat zou agressie moeten verminderen.

Anticlaustrofobiecel

In totaal zitten er 22 cellen in het complex, waarvan twee speciale: een anticlaustrofobiecel, die groter is dan de rest, en een voor luidruchtige arrestanten. Deze cel heeft een dubbele deur en geen meubilair.

In Leeuwarden wordt over ongeveer twee jaar een zelfde complex geopend. Deze twee complexen moeten de lokale politiecellen in alle gemeenten van Friesland vervangen. Arrestanten uit de hele provincie komen dan in een van de twee plaatsen terecht.

oioioi
Tjonge jonge jonge, dit was vast een idee van de SP "het moet wat socialer in Nederland"....
waar zijn die tijden dat ze op water en brood zaten.
Kheb zelf niet eens vloerverwarming !

Uitspraak van Weger op woensdag 29 november 2006 om 14:24:
Vloerverwarming is dan miss wel duur maar wel hufterproof.

Tenzij ze bij het fouilleren een kango over het hoofd zien natuurlijk :P

Uitspraak van Weger op woensdag 29 november 2006 om 14:24:
Dat die lui dat krijgen is ten behoeve van het eigen personeel schat ik zo om de arrestant te bedaren. Ook al ben je onschuldig zeg nou zelf dat je dan best wel kunt opwinden over de situatie die je overvalt. Noem het modern.

lijkt me beter om ervoor te zorgen dat ze zoiets niet in hun hoofd halen
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 14:29:
ijkt me beter om ervoor te zorgen dat ze zoiets niet in hun hoofd halen

Vandaar de "bezigheidstherapie". Een leesmap is nl nogal achterhaald.

Niet iedereen die in een situatie terechtkomt dat hij/zij wordt opgepakt/aangehouden heeft dat altijd helemaal zelf in de hand.

Ik denk dat het voornamelijk voor *die* mensen bedoeld is :) (ongelukje op de weg, openbare dronkenschap, valse aangifte, "ff afkoelen, meneer!", etc)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 14:33:
Ik denk dat het voornamelijk voor *die* mensen bedoeld is (ongelukje op de weg, openbare dronkenschap, valse aangifte, "ff afkoelen, meneer!", etc)

ja die geef je computerspellen of tv?:S erg nuttig dan ja.

kortom je spreekt je zelf hiermee flink tegen:P

een dronkenlap heeft gewoon een plank nodig om op te slapen en verder helemaal niets. zelfde geldt voor ff afkoelen.

Uitspraak van Weger op woensdag 29 november 2006 om 14:33:
Vandaar de "bezigheidstherapie".

in meer dan drie kwart van de wereld gaat op een vele goedkopere wijze ook prima? waarom moeten wij weer zon debiele maatregel nemen.
Het gaat de verveling tegen. Zinloos geweld bv komt ook vaak voort uit verveling.

Uitspraak van Weger op woensdag 29 november 2006 om 14:54:
Het gaat de verveling tegen. Zinloos geweld bv komt ook vaak voort uit verveling.

nogmaals de omgekeerde wereld, mensen krijgen steeds meer eisen. dadelijk willen ze nog een tap in de cel. anders gaan ze zinloos geweld gebruiken?

het is prima dat mensen zich gaan vervelen, kunnen ze eens nadenken over wat ze gedaan hebben. maken ze problemen? zorgen dat ze dat niet meer doen of ooit nog in hun hoofd halen. nogmaals kijk eens in spanje, algemeen bekend dat als je daar wat doet je een paar goede tikken krijgt-> ontzag voor gezag. Zo moet het hier ook zijn. simpel, dat bereik je niet door zon dure flutmaatregelen in te voeren.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:03:
mensen krijgen steeds meer eisen

Het personeel dus ook.

dadelijk willen ze nog een tap in de cel

als jij dat wilt.....

het is prima dat mensen zich gaan vervelen, kunnen ze eens nadenken over wat ze gedaan hebben.

Je bent onschuldig!

zorgen dat ze dat niet meer doen of ooit nog in hun hoofd halen. nogmaals kijk eens in spanje, algemeen bekend dat als je daar wat doet je een paar goede tikken krijgt->

Als ze dan vrijkomen pakken ze alsnog de bewaker in z'n vrije tijd.

mensen krijgen steeds meer eisen.

Bij mijn weten zijn die aanpassingen nou niet direct voortgekomen uit eisen van arrestanten ;)

nogmaals kijk eens in spanje, algemeen bekend dat als je daar wat doet je een paar goede tikken krijgt

ja leuk, Guardia Civil-toestanden in Nederland :/ (de helft van die gasten denkt dat ze nog in de Franco-tijd zitten en alles kunnen maken... die tikken krijg je net zo goed als je *niks* gedaan hebt :/ )

ontzag voor gezag

mwah.... een Spanjaard zei ooit tegen me: "je moet daar gewoon harder kunnen rennen" :P
laatste aanpassing

Maar 22 cellen ook... Een hardstikke duur complex/hotel waar je niet eens veel mensen in kwijt kunt.... Ik zou precies het tegenovergestelde doen: spartaanse cellencomplexen waar je een hoop mensen in kwijt kunt.

nogmaals kijk eens in spanje, algemeen bekend dat als je daar wat doet je een paar goede tikken krijgt-> ontzag voor gezag.

Zo is dat, vertoon je crimineel gedrag? Keihard aanpakken!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:28:
Een hardstikke duur complex/hotel waar je niet eens veel mensen in kwijt kunt....

zonder die "hotel-factoren" zou het complex echt niet veel goedkoper zijn geweest hoor ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:30:
Zo is dat, vertoon je crimineel gedrag? Keihard aanpakken!

alleen doen ze dat daar ook met mensen die niks gedaan hebben... da's geen gezag, da's terreur :/ (er worden daar nog steeds continu agenten overgeplaatst of geschorst wegens "overmatig geweld tegen arrestanten")
laatste aanpassing

Uitspraak van Weger op woensdag 29 november 2006 om 15:10:
Je bent onschuldig!

arrestanten zijn over het algemeen niet onschuldig. en heb je gezopen of was je geweldadig dan ook niet. kortom als je geweld vertoont en je zit onschuldig vast, ben je ook schuldig aan een misdrijf.

Als ze dan vrijkomen pakken ze alsnog de bewaker in z'n vrije tijd.

hoezo ze waren toch onschuldig volgens jou? Of gaan ze allemaal die bewaarders netjes opwachten als ze klaar zijn met werken?
lol tuurlijk:S

nee voor die angst ga je zogenaamde onschuldigen vanalles geven. Dadelijk zegt een arrestant nog ik wil 10 liter bier 3 hoeren en een home made bios, anders pak ik je als ik vrijkom. Hoppa meneer vraagt en meneer krijgt.

Oftewel rare fantasie heb je
alleen doen ze dat daar ook met mensen die niks gedaan hebben... da's geen gezag, da's terreur

dat is onzin, zelfde met ME in Nederland, ze sommeren je om weg te gaan of te luisteren, doe je dit niet krijg je tikken. Wie niet horen wil moet maar voelen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:44:
dat is onzin, zelfde met ME in Nederland, ze sommeren je om weg te gaan of te luisteren, doe je dit niet krijg je tikken. Wie niet horen wil moet maar voelen.

Toch is het aantal ME'ers dat een aantekening krijgt wegens overmatig geweld een héél stuk kleiner dan bij de Guardia Civil. :P

En sommeren doen ze daar echt niet altijd. Hup, tik in je nek en bek dicht.
laatste aanpassing
kortom als je geweld vertoont

gaat niet alleen om geweld(!) nog voor er uberhaupt is overgegaan tot arrestatie. Jij hebt het over het geweld erbinnen.

nogmaals kijk eens in spanje, algemeen bekend dat als je daar wat doet je een paar goede tikken krijgt-> ontzag voor gezag. Zo moet het hier ook zijn. simpel, dat bereik je niet door zon dure flutmaatregelen in te voeren.

hoezo ze waren toch onschuldig volgens jou? Of gaan ze allemaal die bewaarders netjes opwachten als ze klaar zijn met werken?

Dan dus wel he....dan is het weer zinloos geweld vanuit de politie (waar je niks tegen kunt doen)

nee voor die angst ga je zogenaamde onschuldigen vanalles geven. Dadelijk zegt een arrestant nog ik wil 10 liter bier 3 hoeren en een home made bios, anders pak ik je als ik vrijkom. Hoppa meneer vraagt en meneer krijgt.

Oftewel rare fantasie heb je

Dat maak jij ervan. Hoe je er in godsnaam bij komt is me een raadsel. Je slaat een beetje door.

ze sommeren je om weg te gaan of te luisteren, doe je dit niet krijg je tikken. Wie niet horen wil moet maar voelen.

Bij passief verzet is er geeneens een dialoog alleen de harde hand. Wat wekt dat op?

Nogmaals het ontzag voor GEZAG is totaal weg in dit land, daar gaat het om.

Uitspraak van Weger op woensdag 29 november 2006 om 15:51:
gaat niet alleen om geweld(!) nog voor er uberhaupt is overgegaan tot arrestatie. Jij hebt het over het geweld erbinnen.

ja het ligt eraan hoe die arrestatie verloopt en hoe jij je gedraagt als persoon. je wordt niet zomaar voor drie dagen in zon cel gegooid. En hier wordt net gedaan of er alleen maar onschuldigen in terecht komen, of dronkelappen lol.

Als jij zonder geweld opgepakt wordt, hoef je ook geen geweld te tonen doe je dit wel, wie is er dan fout?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:53:
Nogmaals het ontzag voor GEZAG is totaal weg in dit land, daar gaat het om.

Komt wel goed binnen de (alhoewel) toekomstige Politiestaat.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:55:
En hier wordt net gedaan of er alleen maar onschuldigen in terecht komen, of dronkelappen lol.

Daar moet je ook naar kijken ja.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 15:55:
Als jij zonder geweld opgepakt wordt, hoef je ook geen geweld te tonen doe je dit wel, wie is er dan fout?

Miss intimideert de dienende agent je wel.....wie weet?

Uitspraak van Weger op woensdag 29 november 2006 om 15:58:
Miss intimideert de dienende agent je wel.....wie weet?

miss intimideert de verdachte wel wie weet?

waarom altijd uitgaan van de verdachte/misdadiger?

en natuurlijk is een arrestant vaker wel schuldig dan niet dus die vergelijking gaat ook niet op.
je wordt namelijk niet zomaar vastgezet.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 16:04:
je wordt namelijk niet zomaar vastgezet.

Binnen een politiestaat wel.

Keuze : Je kunt vrijwillig naar het buro komen of ze komen je van je bed lichten. Hoe vrijwillig is dat.

Uitspraak van Weger op woensdag 29 november 2006 om 16:09:
Binnen een politiestaat wel.

Keuze : Je kunt vrijwillig naar het buro komen of ze komen je van je bed lichten. Hoe vrijwillig is dat.

je hebt veel fantasie(Y)

politie zet jaarlijks duizenden mensen onschuldig vast zeker?
laat me niet lachen ze kunnen nog niet eens schuldige mensen vast krijgen
Artiest Lexuz
Uitspraak van Dee.D. op dinsdag 28 november 2006 om 22:35:
Net zo als dat rechts stemmende mensen de schuld krijgen van de armoede in Nederland?? Zoiets bedoel je?

Mij gaat het er om dat het dadelijk onder links nog veeeeeel gekker gaat worden.

Nederland moet socialer ?????? Hoe sociaal moet het worden???

Nogmaals, alle linkse mensjes hiert draven helemaal door in het begrip voor de medemens, maar waarom heb ik niemand van jullie nog gehoord over de wezelijke vraag:

WAAROM stop je dat geld in een cel ipv een verzorgings tehuis terwijl de hele fokking politiek loopt te huilen dat het daar zo droef mee is gesteld!!

Leg mij en de anderen dié wél moeite hebben met dit soort cellen dat nou eens uit?

Kort, simpel en strak antwoorden aub..........ben zeer benieuwd!

helemaal mee eens heb zelf een tijdje in scheveningen gezeten en dat schijnt de slechste te zijn.
Maar geloof me,het is dat de deur dichtgaat anders zit je er prima heb in slechtere hotels gezeten ;)

En een politiecel valt ook mee hoor is alleen iets kleiner en dat is ook maar voor een korte tijd.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 16:16:
je hebt veel fantasie

politie zet jaarlijks duizenden mensen onschuldig vast zeker?
laat me niet lachen ze kunnen nog niet eens schuldige mensen vast krijgen

Dank je wel. :)

Onder verdenking van kunnen ze je vastzetten ja. Daar zitten dus ook onschuldige mensen bij. Stel het even niet zo zwart/wit.

Schuldige mensen moeten dat ook bekennen. Dat is een tweede.
Artiest {SHOWLIST artist 4319, 123131}
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 13:52:
dat was mij idd ook al opgevallen

Dat komt omdat jij een hoop lult maar weinig zegt..... heb nog steeds geen antwoorden, een hoop bij elkaar gezochte one-liners en gedraai om de vragen heen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 november 2006 om 14:21:
En dat heb je natuurlijk meteen aan het ministerie of de Tweede Kamer gemeld?

Klop ja: ik heb ik gemeld dat het een belachelijke hoeveelheid geld was dat ze in het 'politicellencomplex' gestoken hadden, dat is asociaal was tov 'de armoede' in ons land. Dat ik vond dat die andere cellen gerust nog 50 jaar mee gekunt hadden en dat ik dit uit eerste hand ervaring kon vertellen. Nou ze schrok ervan en zei dat ze helaas niet op de hoogte was en zouden meteen de cellen in oude staat terug brengen. Gelukkig hadden ze deze nog bewaard, anders was het te laat geweest.

Ook heb ik terloops maar even gemeld per aangetekende brief, per telefoon en per e-mail dat nog graag mijn gemaakte kosten vergoed wilde zien.....maar wat denk je....heb ik überhaubt antwoord gehad?? Laat staan mijn geld terug........

Uitspraak van Weger op woensdag 29 november 2006 om 16:25:
Daar zitten dus ook onschuldige mensen bij

Lieve mensen ten zoveelste malen......ik héb onschuldig gezeten maar moest alle kosten zelf betalen om dit te bewijzen, nu de rechter 3x achter elkaar bepaald heeft dat ik onschuldig ben, denk je dat ik mijn geld terug krijg??. Dat wekt VEEL meer agressie op dat me even vervelen in een celletje hoor....... Maar ... ook daar zal Darky wel weer een goede reden/verklaring voor hebben.......
laatste aanpassing
Nou nou wat een luxe.