Partyflock

Forumonderwerp · 912475

Hai

Ik heb een probleem met mijn videokaart, het is een Sapphire ATI Radeon 9800 pro Atlantis en hij doet raar.

Bijvoorbeeld met Anno 1701, maar dit had net zo goed Unreal Tournament 2004 of Company of Heroes of Civilization IV kunnen zijn.

Dit gebeurd er-->

Je ziet de menu's nog wel zoals linksonder de minimap en linksboven wat statuse features uit het spel. Maar het speelveld is verandert in een soep van rare kleuren in driehoeken, rechthoeken en weet ik et wat!

Hoe kan dit? Dit gebeurd in luttele seconden tot een minuut na het starten van een game, dus alles werkt behalve de In-game-world. Als ik op escape druk krijg ik ook gewoon een menu bovenop die rare kleuren en rechthoeken en kan ik terug naar Windows keren.

Hieronder een screenshot van tussen de 0 seconden en de minuut-->

Anybody GOOD advice? :|
geil geheugen is geil :yes: heb ik ook nog wat stripjes van liggen:D

vet systeempje zo hoor:D kan je echt wel weer n tijdje mee toe.
enige waar je nog op zou kunnen besteden is de videokaart, EN7950 ofzo, dat is echt n beest:) ik heb de 7900
Artiest Razer
Dit is een leuk systeempje.. zoals je al zei, neem je later toch een nieuwe videokaart ( dx 10 )

geheugen ( let wel op dat het 4 x 512 is ) en niet 2 x 1024 !!

Silent versie.. tsja ik zou voor de gewone gaan ( met atitool kun je em wel om een lager toerental later draaien )
Werkt perfect :D ( kun je van de 20 euro mooi bier halen (y) )

Moederbord: 10451 MSI P965 Platinum Intel P965 1,066 GHz DDRII 800 € 135,21 zou ik voor deze kiezen.. waarom.

Dit moederbord heeft nog een PCI-e 4x slot .. die andere niet :)
dat had ik gemist :yes:
razer :respect:

als je dan toch bezig gaat, koop een cpu OEM en koop er een zalman cpu cooler bij ;) dat heb ik alleen dan AMD X2
Zalman's zijn niet meer de allerbeste koelers die er @ moment zijn en de stock koelers worden ook steeds beter. En ik heb nog geen OEM E6600 gezien, dus dat word ook een beetje lastig denk ik.

Maar ziet er verder leuk uit, brandertje & HD misschien een Samsung (en dan 200/250 GB, is sneller) en misschien een Enermax 500w voeding? Die Antec ken ik niet écht, die enermax is erg veel verkocht en ook erg goed.
Uitspraak van michiel² op vrijdag 26 januari 2007 om 23:10:
Maar ziet er verder leuk uit, brandertje & HD misschien een Samsung (en dan 200/250 GB, is sneller) en misschien een Enermax 500w voeding? Die Antec ken ik niet écht, die enermax is erg veel verkocht en ook erg goed.

Samsung is niet sneller :) zijn wel stiller (y)

Antec is een A klasse voeding, heb zelf een 420 watt X-eye
Erg stabiel in de 12 en 5 volts lijnen
Enermax is erg goed... dit hangt meer van de koper zelf af wat hij wil :)

Een beetje aangepast met andere moederbord en de silence versie van de 7600GT vervangen door de 'normale' versie.
totale kosten?
dat is echt n mooi systeem zo:D

Uitspraak van Busty. op zaterdag 27 januari 2007 om 19:49:
totale kosten?

1001,16

:)

Dit systeempje wordt het... nog wel even een paar weken laten bezinken (het is toch 1000 euro ^_^) en dan maar bestellen of ophalen :D

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
:D veel plezier:)

7600gt, als je nauw ff geduldheb haal je een 8600ultra, die zal wel iets duurder zijn maar dan neem je een e6400 ipv e6600 is 100 goedkoper maar dat maakt niet zoveel uit als je gaad overclocken.
hij wou niet overklokken.
zoals je al gelezen hebt, gaat de topicstarter voor een dx 10 kaart.
Waarom geld weggooien voor een 8600 kaart, koop daar liever een goeie cpu voor. Die kaart kan altijd nog wel, zodat alles werkt ( games,software en hardware ) en geen miskoop doet.

Uitspraak van Razer.NL op donderdag 1 februari 2007 om 22:08:
hij wou niet overklokken.
zoals je al gelezen hebt, gaat de topicstarter voor een dx 10 kaart.
Waarom geld weggooien voor een 8600 kaart, koop daar liever een goeie cpu voor. Die kaart kan altijd nog wel, zodat alles werkt ( games,software en hardware ) en geen miskoop doet.

Danku :)

Ik neem aan dat een 7600GT kaart alle spellen wel kan draaien al dan niet op High settings... Als straks de dx10 kaarten wat fatsoenlijk geprijsd zijn dan vervang ik em toch :)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 februari 2007 om 16:05:
Danku

Ik neem aan dat een 7600GT kaart alle spellen wel kan draaien al dan niet op High settings... Als straks de dx10 kaarten wat fatsoenlijk geprijsd zijn dan vervang ik em toch

Hangt er vanaf ... fear e.d op high zal je kaart niet echt waarderen :P.. maarja op low of med ( 1024 x 768 ) moet het wel werken.

Ut2004 loopt zelfs op een 9600 SE 8) De games die je wel gaan spelen moeten geen probleem zijn.

Ik zit bv nog met een x800pro ( agp ) nfs carbon nog op high draaid met genoeg fps.
Dat is trouwens ook het enigste nieuwe spel wat ik heb gedraaid :P speel alleen maar Unreal tournament goty en 2k4 :D
ut, vroeger ook wel gespeeld. nu alleen nog maar Americas Army :yes:

Uitspraak van Razer.NL op vrijdag 2 februari 2007 om 18:39:
op low of med ( 1024 x 768 )

och dit vind ik al heel wat :D En als ik dan een goede pc erachter heb zitten dan zal het spel op een wat lagere resolutie echt wel goed soepel spelen met mooie graphics :P dan nog maar niet op hoge resolutie :P