Partyflock

Forumonderwerp · 909724

Ik ben in september begonnen met een HBO opleiding maar ik kan deze helaas niet verder betalen en moet OF lenen of stoppen. Nou wil ik kijken wat voordeliger uitpakt en wat ik allemaal terug moet betalen als ik stop. De foldertjes maken mij niets duidelijk ( wordt van alles in genoemd maar duidelijkheid ho maar ). Natuurlijk is er de ib-groep infolijn maar ik zou graag eerst van anderen horen hoe of wat.

Dus om een lang verhaal kort te maken.

Moet ik wel/niet betalen voor de 2 maanden dat ik mijn Ov-jaarkaart in bezit heb gehad ?

Moet ik wel/niet de 2 maanden studiefinanciering die ik ontvangen heb terug betalen ?

Van mn stufi weet ik t bijna zeker, maar kan ook nergens de juiste info vinden.

Wie o wie helpt mij verder ? :P Alvast bedankt :flower:

Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 16:04:
Na magere jaren komen de vette

precies ;) het is nu dan wel ff lastig, maar uiteindelijk heb je er wel voordeel van. je hoeft volgens mij ook pas te beginnen met afbetalen wanneer je een baan hebt en dan heb je volgens mij alsnog een jaar uitstel, wanneer je bij de IBgroep leent :)
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 16:45:
je hoeft volgens mij ook pas te beginnen met afbetalen wanneer je een baan hebt en dan heb je volgens mij alsnog een jaar uitstel, wanneer je bij de IBgroep leent

Das wel gunstig eigenlijk :yes:

Uitspraak van Salvina (F) op maandag 30 oktober 2006 om 14:42:
je hoeft volgens mij ook pas te beginnen met afbetalen wanneer je een baan hebt en dan heb je volgens mij alsnog een jaar uitstel, wanneer je bij de IBgroep leent

:jaja: De IB is zo slecht nog niet :) Al hebben ze van duidelijkheid nog nooit gehoord :D. 20.000 folders en niet 1 met t antwoord dat je zoekt :9
Uitspraak van *~Desilbel~* op zondag 29 oktober 2006 om 16:39:
Maar als je in september begonnen bent met die studie, hoef je na 2 maand niets terug te betalen. Dat hoeft namelijk niet als je besluit te stoppen voor het eind van januari als ik het goed heb.

Klopt :jaja:

Pff krijg je je digiD code binnen, kan je niet inloggen op de site van de IBG omdat je correspondentienummer niet wordt herkend ?! Bel je de infolijn, snappen ze t zelf ook niet maar wensen je veel succes :/

Iemand die toevallig gebruik maakt van het onderdeel Mijn IBGroep en mij uit kan leggen hoe of wat ?

Wil verdomme die lening :(
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 15:48:
Mn broer kwam met: Probeer eerst je P te halen dan heb je in iedergeval t eerste jaar afgerond en hoefje die niet overnieuw. Maar als ik na dat 1e jaar stop moet ik dus alsnog alles terug betalen + mn lening

Alleen je lening...als je je p hebt behaald dan word het ook omgezet in een gift volgens mij...99,99% zeker...

Uitspraak van verwijderd op zondag 29 oktober 2006 om 15:16:
dat word dokken

:jaja:

:S

Uitspraak van TYHARO op woensdag 1 november 2006 om 02:15:
Alleen je lening...als je je p hebt behaald dan word het ook omgezet in een gift volgens mij...99,99% zeker...

:O... fuck dat klinkt er aantrekkelijk. Nou twijfel ik weer :P
Hmmm...kan het nergens terugvinden op hun website...misschien hebben ze het gewijzigd...
Ik zal het toch maar even goed navragen voor de zekerheid allemaal...desnoods even naar de ib-groep bellen...ze hebben ook tegemoetkomingen voor financiele situaties die het studeren belemmeren en onmogelijk maken...misschien heb je daar wel recht op...
als het je eerste jaar studiefinanciering is voor een opleiding, dan kun je tot februari kosteloos stoppen. je hoeft dan nix terug te betalen en je verliest ook geen maanden van je totale jaren aan recht op studiefinanciering. ook je ov hoef je niet terug te betalen...en je krijgt van school gedeelte schoolgeld terug. zo geholpen? (k)

Uitspraak van **KittyCat** op woensdag 1 november 2006 om 23:35:
zo geholpen?

Geholpen wel maar is niet meer nodig heb besloten door te gaan :jaja: Dan maar lenen :D Maar toch bedankt (Y) :flower:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 november 2006 om 14:25:
Geholpen wel maar is niet meer nodig heb besloten door te gaan

Tssss Alles voor niks gewoon ;)

Tentamens nog goed gegaan?
Uitspraak van sunoda op zondag 29 oktober 2006 om 15:50:
Nu lijkt 10.000 euro veel geld, je schikt misschien van het bedrag...maar het zijn later echt geen bedragen om wakker van te liggen als je werk op HBO niveau hebt..

Bovendien, maar dat is persoonlijk natuurlijk, vind ik het werk op HBO niveau in veel gevallen leuker dan MBO niveau. als is dat natuurlijk 100% een mening

precies
Geholpen wel maar is niet meer nodig heb besloten door te gaan Dan maar lenen Maar toch bedankt

ok! naja doorgaan is altijd t beste:d van een hbo-opleiding kun je haast geen spijt krijgen!
doe aan zelfontwikkeling ofzo...
Geholpen wel maar is niet meer nodig heb besloten door te gaan :jaja: Dan maar lenen :D Maar toch bedankt

Als het iets is waar je helemaal achterstaat moet je er natuurlijk 100% voor gaan... :yes:
Anders krijg je er later echt spijt van...dan had je achteraf gezien nog liever met een (tijdelijke) schuld van 10.000 euro gezeten dan met het gevoel zitten dat je jezelf tekort hebt gedaan...

Ik ben ook een dikke schuld aan het opbouwen...maar dat is iets waar ik me absoluut niet druk over maak...
Stel ik kom in een situatie na mijn studie dat ik het absoluut niet kan terugbetalen dan hebben ze daar ook weer allerlei regelingen voor en als het echt onmogelijk is dan willen ze je schuld kwijtschelden desnoods...
Dus je hoeft je totaal niet druk te maken daarover... :)

Uitspraak van ! Miss Me ! op donderdag 2 november 2006 om 18:31:
doe aan zelfontwikkeling ofzo...

? :/
Ehm, sjaapie...niet lenen! :x...als je alle ins en outs wil horen moet je maar in een PB'tje vragen he!

Ik heb ook ooit iets geleent, beetje maar ;)...maar dat kan veel verzieken...geloof mij maar als je het wil weten leg ik het je uit ;)

je weet me te vinden ;)