Partyflock

Forumonderwerp · 905719
Frankrijk verbiedt roken in openbaar

Uitgegeven: 8 oktober 2006 20:57
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2006 23:41

PARIJS - In Frankrijk is het roken in openbare gelegenheden vanaf 1 februari verboden. Voor horecagelegenheden geldt een overgangsregeling tot 1 januari 2008. Dat kondigde de Franse premier Dominique de Villepin zondag aan. De horeca kan speciale rookruimtes inrichten, maar horecapersoneel kan niet worden verplicht daar te werken.

Ruim driekwart van de Fransen is voorstander van een rookverbod in openbare gelegenheden, bleek uit een peiling begin dit jaar. Ongeveer een derde van de Fransen rookt.

De Franse regering zal jaarlijks ongeveer honderd miljoen euro reserveren om Fransen actief te helpen om te stoppen met roken.

:respect:
moet overal ter wereld zo zijn

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 13:32:
ik rook ook altijd in de bushokjes, zijn open hier in den haag wel iig, 8erkant, 2 zijkante en een dakje rook gaat alle kante op

een tijd terug sta ik op het metrostation .. te roken.
komt er een of andere groenlinksaanhanger dan wel geitenwollensokkenlul vlakbij me staan en zich duidelijk te irriteren aan mijn gerook .. wat ik al deed voor hij uberhaupt op het station stond!

in dit geval ben ik er expres dichtbij gaan staan .. lamlul dat het was

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 13:48:
in dit geval ben ik er expres dichtbij gaan staan .. lamlul dat het was

:lol: uitroken .eeuwenoude methode voor ongedierte op afstand te houden
Ik steek er nog maar even eentje op (Y)

zich duidelijk te irriteren aan mijn gerook

had je wat groen spul op moete steken :lol: :smoke:

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 13:50:
uitroken .eeuwenoude methode voor ongedierte op afstand te houden

weet je wat het is die fanatieke anti-rokers hebben geen leven, tijd teveel, of zijn vroeger als kind te vaak geslagen of gepest en nu zoeken ze gewoon een doelgroep om te fokken.

klinkt best logisch B)

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 13:40:
kut stank

schijnt goed te helpen (y)

Gelul over meeroken (n).

Sta met je fiets achter een auto bij het stoplicht of lig te lang onder de zonnebank en je hebt even veel kankercellen aangemaakt als dat je naast een roker gaat staan..

Dat wij maar niet zo'n hypocriet land mogen worden :smoke:
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 13:45:
vriendengroep

ik heb geen vrienden ik heb namelijk ook geen geld :lol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 13:45:
hoezo verslaving ?
wie zegt dat iemand verslaafd is aan roken? zo kan je ook alle bars dichtgooien zitten mensen die verslaafd zijn aan de drank.

KOmop wees reeël 99% van de mensen die roken zijn verslaafd aan de nicotine.
Met regelmat iets nuttigen iseen vrom van verslaving.
Als ik 1 x p/m aan de bar hang is dat geen vorm van verslaving ;).
Maar daar gaat het hier niet om.

Uitspraak van BBas op maandag 9 oktober 2006 om 13:47:
het is tog je eigen leven?
je mag tog zelf weten wat ej er mee doet?

Dus als iemand een tik heeft en die spuugt de heledag door en loopt langs je heen en spuugt je in je smoel dan vind je dat normaal, want het is diegene zjin leven en mag doen wat hji wil :rot:

komt er een of andere groenlinksaanhanger dan wel geitenwollensokkenlul vlakbij me staan en zich duidelijk te irriteren aan mijn gerook .. wat ik al deed voor hij uberhaupt op het station stond!

dat is toch een ander verhaal ;)
JIJ stond er al en Hendrik-jacobus kwam naast je staan terwijl hij al zag dat je aan het :smoke: was.

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 9 oktober 2006 om 13:57:
Met regelmat iets nuttigen iseen vrom van verslaving.

:no:

een lichamelijke of geestelijk afhankelijkheid dat is een verslaving ;)

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 9 oktober 2006 om 13:57:
Met regelmat iets nuttigen iseen vrom van verslaving

dus als je elke dag cola drink ben je verslaafd :/

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 13:58:
een lichamelijke of geestelijk afhankelijkheid dat is een verslaving

:respect:
spuugt je in je smoel

ik druk toch ook geen peuk uit op je hoofd :S :/

Wanneer ben je verslaafd?
De Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO)beschrijft afhankelijkheid o.a. aan de hand van de volgende criteria:

-psychische afhankelijkheid (verlangen naar alcohol, het verlangen varieert van licht tot zeer heftig)
-tolerantie (meer nodig hebben om het effect nog te kunnen voelen)
-aanwezig zijn van onthoudingsverschijnselen (het krijgen van allerlei lichamelijke reacties na stoppen)
-aanwezig zijn van schadelijke effecten voor het individu en zijn omgeving (zoals ziekten, ruzies met omgeving, problemen op het werk)

De DSM-IV is een internationaal classificatiesysteem van allerlei psychiatrische aandoeningen. Volgens de DSM-IV ben je afhankelijk wanneer je aan 3 van de onderstaande 7 symptomen voldoet:

-tolerantie
-last hebben van onthoudingsverschijnselen
-vaker en meer gebruiken dan je van plan bent
-mislukte pogingen om het gebruik in de hand te houden
- veel tijd besteden aan gebruik of aan bijkomen van gebruik
-gebruiken ondanks het feit dat je belangrijke dingen moet doen Verwaarlozing hobby's en werk.
-voortdurend gebruiken ondanks dat je weet dat het schade oplevert

Verslaving is echter niet het enige risico van druggebruik. Waar je ook naar moet kijken is of een drug schadelijk is voor het lichaam en ook: hoe groot de kans is dat je maatschappelijk in de problemen raakt.

duhs

De Commissie lanceert een tv-spot-campagne voor een leven zonder tabak
Naar aanleiding van de VN-werelddag zonder tabak (31 mei) heeft de Europese Commissie de volgende fase van haar HELP-campagne tegen roken gepresenteerd: een campagne met tv-spots in de hele EU die ervoor moet zorgen dat deze dodelijke gewoonte niet meer als "normaal" wordt beschouwd. In de spots worden sigaretten in drie alledaagse situaties door feesttoeters vervangen. Zo wordt aangetoond dat roken niet normaal is en welke problemen het veroorzaakt. De campagne moet er de aandacht op vestigen dat wie aan roken verslaafd is, beïnvloedbaar is of aan sigarettenrook wordt blootgesteld, hulp kan krijgen. De spots veroordelen niet de rokers of de jongeren, maar maken de sigaret zelf belachelijk. Markos Kyprianou, Europees commissaris voor Gezondheid en consumentenbescherming, presenteerde de spots vandaag aan de pers. De spots maken deel uit van de EU-campagne tegen roken "HELP – Voor een leven zonder tabak" (zie IP/05/225). Naast de tv-spots die vanaf 7 juni in alle 25 EU-lidstaten zullen worden getoond, lanceerde de Commissaris ook de "HELP"-website en maakte hij melding van de laatste ontwikkelingen van de campagne. Voorts keurde de Commissie ook wetgeving goed waardoor op sigarettenpakjes waarschuwingen in de vorm van foto's kunnen worden afgedrukt, zoals foto's van zwarte longen of rotte tanden (zie IP/04/1284).

Markos Kyprianou, Europees commissaris voor Gezondheid en consumentenbescherming, verklaarde: “De meeste oudere rokers weten dat het absurd is om geld uit te geven aan een gewoonte die hun dood zal worden. In het bijzonder jongeren zijn door de tabaksindustrie echter gemakkelijker te beïnvloeden. Zij voelen zich misschien onder druk gezet om te beginnen met roken om door hun leeftijdsgenoten te worden aanvaard en als "cool" te worden beschouwd. Deze spots moeten de tabaksindustrie de wind uit de zeilen nemen door aan te tonen dat tabak niet "cool", glamoureus of zelfs maar normaal is. Met humor wil de campagne tonen hoe absurd roken eigenlijk is. Tegelijkertijd wordt ook de duidelijke boodschap meegegeven dat mensen hulp kunnen krijgen om een leven zonder tabak te leiden.”

In de ene spot zie je een tiener die onder druk van zijn leeftijdsgenoten staat om te beginnen met roken, in de andere spot een volwassen roker die maar al te graag zou stoppen met roken en in een derde spot een niet-roker die op een feestje de rook van anderen moet verdragen. De rokers zie je in deze spots echter geen sigaretten roken, maar op een feesttoeter blazen. Uit uitgebreide voorafgaande tests is gebleken dat de doelgroepen duidelijk begrijpen dat deze vervanging van sigaretten door toeters roken belachelijk moet maken.

De spots worden afgesloten met de boodschap dat mensen hulp kunnen krijgen en vermelden de website van de HELP-campagne: www.help-eu.com. Deze site bevat informatie in 20 EU-talen over hoe te stoppen met roken en hoe te weerstaan aan druk van buiten uit. Hij vermeldt ook organisaties in elk van de 25 EU-landen die bij dergelijke problemen kunnen helpen.

Er komen twee reeksen spots: de eerste vanaf 7 juni en de tweede in september. Alvorens de spots worden uitgezonden zal elke lidstaat de roadshow van de HELP-campagne op bezoek hebben gekregen.

Waarschuwingen in de vorm van foto's

Dankzij de wetgeving die de Commissie heeft goedgekeurd kunnen de lidstaten die dat wensen de standaard gezondheidswaarschuwingen op tabaksproducten combineren met illustraties uit de gegevensbank die de Commissie heeft aangelegd. België, Ierland, Letland en het VK hebben reeds hun belangstelling laten blijken.

Meer informatie vindt u op de volgende sites:

http://europa.eu.int/comm/health/ph_determinants/life_style/Tobacco/help_en.htm

http://www.help-eu.com

en

MEMO/05/174.
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 13:09:
niet rokers zijn dom!! ze willen allemaal (de meeste dan) dat rokers stoppen en zijn het dus eens met alle akties tegen roken!! een pakje peuken is puur belasting, stel heel nl zat stoppen met roken word er per week dus miljoenen minder belasting betaald en dat gaan ze ergens anders dan weer ophogen.

lul toch niet zo dom.

Uitspraak van master of puppets op maandag 9 oktober 2006 om 13:36:
een in dat zelfde bushokje rijden ook
vrachtwagens, bussen en auto's voorbij
met nog kankerverwekende deeltjes die
de lucht invliegen die je ook nog in
je longen krijgt.

Idem dito: niet zo dom lullen

is geen discussie waardig.

http://home.planet.nl/~rook0152/engelen.html

Uitspraak van sportfriek op maandag 9 oktober 2006 om 14:05:
lul toch niet zo dom

zegt iemand met zon tekst :lol:

:smoke:

ik heb voorbij zien komen
aso
en dat rokers niet aan anderen denken
dat we zelfingenomen zijn .
ik zie t zo je heb een samenleving , een ieder beslist zelf wat die wel doet en niet doet
de wet is zodoende aangepast dat rokers niet in openbare ruimtes mogen roken , een speciale rookpaal op t perron niet meer in de trein .
ik kaarte net t autoprobleem en uitlaat gassenprobleem ook aan . heb geen anti roker daar op zien reageren net
. ik maak me dr verder ook niet zo druk om , want ik geef en neem in een samenleving .
in een kroeg verbieden te roken of een restaurant , vind ik bullshit je heb rokers tafels en niet rokers tafels meeste horeca gelegenheden . mensen gaan uit voor dr ontspanning en relexen en plezier , en iemand zijn sigaret ontnemen waarvoor diegene zelf kiest voldoet niet aan die criteria .
aso ,s die tog een peuk opsteken op plekken waar t niet mag . heeft meer te maken met de instelling van de persoon zelf dan rokers in t algemeen.
ik vind t pas aso als mensen doordrammen op iets te verbieden waar een ieder mens vrij in is . buiten rook ik gewoon wneer ik dat zelf wil . buiten is van iedereen . je kan me op visite vragen in je huis en mij verbieden te roken daar , maar 1 stap buiten de deur maak ik dat allemaal helemaal zelf uit

laatste aanpassing door een beheerder

:lol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 13:58:
een lichamelijke of geestelijk afhankelijkheid dat is een verslaving

als je elke dag 2 biertjes drinkt ben je al een alcoholist :)
Om alcoholist te zijn heof je niet percee elek dag dronken te zijn.

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 14:00:
dus als je elke dag cola drink ben je verslaafd

yep

hoeveel mensen zijn er nou die elke dag een pakje p/d roken die van het ene moment kunnen stoppen?

Hoor er zoveel zeuren dat ze wel willen stoppen, maar het niet kunnen 8)

:lol:

hahaha :roflol:

niet - rokers sterfen ook (y)
In restaurants vind ik het geen probleem om niet te roken...
Trein maakt me inmiddels ook niks meer uit... Behalve als we stilstaan met de trein voor een lange tijd...
Maar het overal gaan verbieden... :no:

Want al die gore uitstoot van auto's...fabrieken etc. dan?
Of al die giftige stoffen in onze producten die zeer kankerverwekkend zijn? Die stoffen hadden allang verboden moeten zijn (en sommige zijn dat in principe ook) maar daar doen ze niks aan...ze worden nog steeds gebruikt...
Die zijn veel schadelijker voor de volksgezondheid...die stoffen zijn de oorzaak van het feit dat er steeds meer mensen kanker en allerlei andere ziekten krijgen...maar dat geven ze liever niet toe en proberen er de aandacht van weg te halen...
Daarom word alles word op de rokers afgeschoven terwijl ze zelf de grootste boosdoeners zijn...als die troep vermeden word dan heeft die rook van de rokers niet eens meer impact...de rokers zijn nog geen 1% van het totale probleem...
Dat ze toch eens ophouden met zielig hun vingertje te wijzen naar de rokers terwijl ze zelf bezig zijn de mensen stelselmatig te vergiftigen...
Groot deel van het volk trapt er nog in ook en vestigd zijn aandacht op een groep die de zwarte piet word toegespeeld door de regering...om zo de aandacht van het daadwerkelijke probleem af te halen...

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 9 oktober 2006 om 14:23:
btw ik blow alleen 8)

owkee zou je eens wat meer moeten doen :lol:

Stoppen met roken (Y)
hehehe O:)

Alleen ik val er niemand lastig mee behalve mezelf B)

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 9 oktober 2006 om 14:15:
als je elke dag 2 biertjes drinkt ben je al een alcoholist
Om alcoholist te zijn heof je niet percee elek dag dronken te zijn.

gast jij weet niet wat een verslaving inhoudt, hoe wil je dan een serieuze discussie houden?
dat het de standaard is die anderen opleggen is 1 ding.
maar verslaving is een afhankelijkheid van een stof of handeling.
en niet een hoeveelheid van iets tot je nemen

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 14:31:
gast jij weet niet wat een verslaving inhoudt, hoe wil je dan een serieuze discussie houden?

sjah :/

tis wel weah leuk geweest hier, steek me peuk op en ben pleite :bye:

btw: ken zat rokers die oud zijn geworden en ken zat niet rokers die nog eerder heen gingen, dus zoveel maakt het niet uit

Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 9 oktober 2006 om 14:31:
Alleen ik val er niemand lastig mee behalve mezelf

Je valt je longen er mee lastig.

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 14:36:

je zeg t zelf al cohen
je eigen longen , ben je zelf de baas over

zie 't hier in NL nie gebeuren.....

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 14:41:
zie 't hier in NL nie gebeuren.....

Ik hoop het niet.. :no:
ik vind het een beetje ver gaan :/
in het ov mag het toch niet
op perron alleen op aangegeven plekken

en horeca gelegenheid kom je voor je rust en je plezier
en voor een roker hoort daar een peuk bij (Y)

stompzinnig gezeik
leven en laten leven enzo
daar stond nl toch om bekend
ooit :/
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 14:31:
gast jij weet niet wat een verslaving inhoudt

verslaving is dat je lichaam niet zonder een bepaalde stof kan :)

99% van de mensen die een pakje p/d roken doen dat niet, omdat ze het ooo0ooo zo lekker vinden ..... Gast

Uitspraak van verwijderd op maandag 9 oktober 2006 om 14:36:

zeg ik toch duud val alleen mezelf er lastig mee B)