Partyflock

Forumonderwerp · 903536
Ja dubbel:
https://partyflock.nl/forum/results?TYPE=topic&FORUMID=36&TERMS=slang&SUBMIT=zoeken
maar al 115 dagen niets gepost dus tijd voor een nieuwe topic lijkt mij.

Wie van jullie hebben er slangen of gehad?
Wat voor slang?
hoe groot etc etc
lijkt mij leuk om ervaringen enzo uit te wisselen. (eventueel fotos)

Ik heb zelf een lief tijgertje (Python molorus bivittatus) van ik denk nu ongeveer 1 1/2 jaar, hij is ongeveer 1.30 meter.
eet ± 4 muizen in de maand, ratten wil hij nog niet :S
ik ga (als het lukt) vanavond een nieuwe terrarium aanschaffen, 170x50x50 lxbxh.
Uitspraak van :vaag:Reptile-addict:vaag: op woensdag 10 januari 2007 om 20:25:
vandaag de (thamnophis sirtalis) parietalissen uit winterslaap gehaald.
Ze lagen na 2 uurtjes al lekker te 'kroelen'. Nog ff en ze zullen hopelijk weer vast ligge

kousebandjes toch??? als je jongen krijgt en ze kwijt moet laat het me dan weten!! ik heb nu nog 1 vrouwtje en wil er erg graag weer wat meer bij, het liefst mannetje natuurlijk maar dat wordt moeilijk bij en jonge slang!
Jep, kousebandslangen.
Als er nakweek komt, zul je de foto's snel genoeg zien verschijnen :D
Dit was een nakweekje van dit jaar:

@kevin: Uit 'studies' van andere kousebandslangenhouders is gebleken dat het bij dit soort dieren niet uitmaakt. In het wild komen de dieren tegelijkertijd uit hun winterslaap. Na de eerste vervelling van de dames verzamelen ze zich op een grote hoop (t/m 2m hoog!)
woooo je hebt ook nog van die rooie zo een wil ik al zoooo lang.. ik hoop echt dat we wat kunnen regelen als er nakweek komt.. of heb je nu ook iets wat je kwijt wilt??
momenteel helaas niks meer. De laatste drie zijn 17 december verkocht.
jammer dan ben ik dus net te laat want ik ben al ruim een half jaar opzoek:P je hebt hier wel een reptielen winkel maar die vind ik persoonlijk erg duur en ze verkopen vaak zieke dieren.. ik heb daar 3 vandaan gehad die dood zijn gegaan 1 had een of ander huid ziekte en die andere 2 waarschijnlijk ook maar is wat onduidelijk (hadden geen duidelijke kenmerken zoals die ene) die ene die ik nu heb komt daar ook weg en die doet het gelukkig harstikke goed. het is is allen de gierigste kouseband die ik ooit gezien heb.. echt niet normaal hoeveel dat beest vreet!:P
heb 2 taiwanese ratten slangen gehad (elaphe tenura meen ik)
en een callafornische koningsslang:D

heb nog andere slangen maar geen foto van:P
2x Anolis carolinensis (roodkeel-anolis)
1x Phelsuma Madagascariensis (daggekko)
1x Lampropeltis getulus californiae (koningslang)
1x Elaphe Guttata Guttata (rattenslang)
1x Boa constrictor constrictor (afgodslang)
1x epicrates cenchria cenchria (regenboogboa)
2x Baardagame

:D
vandaag een boa constrictor constrictor aangeschaft, ik ga hem zaterdag de 10e ophalen, ik wil daarna ook snel nog een vrouwtje.
ik zet dan mijn python molorus bivittatus te koop. geslacht onbekend. is nu ongeveer 1.40 meter

iemand hier veel ervaring met kweken van boa's?