Partyflock

Forumonderwerp · 897782
Reng Deng Deng

georganiseerd door Cyndium

vrijdag 10 november 2006
21:00 - 05:00
Bob's
Uitgeest

Muziekstijlen
breakcore, darkcore, early hardcore, hardcore, industrial hardcore, oldschool, terror

zoals je ziet heeft cyndium 10 november weer een Reng Deng Deng in de Bob's gepland :D.

op wat voor line up hopen jullie?
van mij mag hellfish een keertje langskomen :yes:
laatste aanpassing
Same here, zeker aanwezig!
dan ben ik ook zekers aanwazig:)
Ik hoop weeer een terror zaal met ominous en sequence :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
ik hoop weer smurf:D
Uitspraak van sachin..B) op maandag 4 september 2006 om 18:48:
ja en g unit maakt rock :looser: je weet wat ik bedoel nerd

:gaap:volgens mij weet je zelf niet wat je bedoeld
aangezien industrial geen industrial hardcore is :looser:
laatste aanpassing
Ik vin wel da Angerfist mag komen en the playah mogen komen eigenlijk die zijn teminste goed
Uitspraak van BeyondChaos op zaterdag 9 september 2006 om 19:21:
:gaap:volgens mij weet je zelf niet wat je bedoeld
aangezien industrial geen industrial hardcore is :looser:

Gast jij gaat echt serieus echt letten op die namen als iemand zegt early wete je toch ook dat ie early hardcore bedoelt :S of ben je er zo 1 van ik weet alles beter dus laat ik het maar merken ?
laatste aanpassing
Uitspraak van Lady*psycho op zaterdag 9 september 2006 om 19:50:
Ik vin wel da Angerfist mag komen en the playah mogen komen eigenlijk die zijn teminste goed

8)
Uitspraak van sachin..B) op zaterdag 9 september 2006 om 19:57:
Gast jij gaat echt serieus echt letten op die namen als iemand zegt early wete je toch ook dat ie early hardcore bedoelt :S of ben je er zo 1 van ik weet alles beter dus laat ik het maar merken ?

Dat denk ik wel dan:P ik snap je punt tenminste8):D
Uitspraak van ConspiratorDJ op zondag 10 september 2006 om 16:17:
ik weet niet of dat ook zo verstandig is!!!

Maar ehm, Tha Playah :jaja:

dude Miss zelda draait 5 keer zo leip als da playah dus ?

Maar ehm, Tha Playah

Hoe bedoel je? vrouwen draaien beter dan mannen meestal en over Miss Zelda gesproken:|
:respect: :respect: :respect: :respect: :respect:
mizz zelda en tha playah:kwijl: :D
Muziekstijlen
breakcore, darkcore, early hardcore, hardcore, industrial hardcore, oldschool, terror

Ja joh tuurlijk,alsof er hier breakcore zal worden gedraaid :lol:
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 6802, 667}
Artiest {SHOWLIST artist 11776, 93858}
ik weet van wel ja
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 3658, 81459, 1576}
Uitspraak van [WBS] Joker.one op maandag 11 september 2006 om 12:28:
Ja joh tuurlijk,alsof er hier breakcore zal worden gedraaid :lol:

verwacht alleen maar takkieherrie van het ergste kaliber in zaal 2.

en dat is geen patserpraat, maar een waarschuwing :p
Uitspraak van Endonyx op maandag 11 september 2006 om 22:26:

en dat is geen patserpraat, maar een waarschuwing

:lol: :yes:
:bounce:

zaal 2 was vorige keer goed te doen dus :) voor herhaling vatbaar :)
weet niet of dat ook zo verstandig is!!!

waarom zou dit niet zo verstandig zijn dan?

miss zelda :respect: ze draait menig dj eruit, en als je haar ECHT kent, is het een TOP wijf. :)
laatste aanpassing

leg eens uit is dit een dreigement?

Uitspraak van Terreurron op dinsdag 12 september 2006 om 10:39:
miss zelda ze draait menig dj eruit, en als je haar ECHT kent, is het een TOP wijf.

en zo is het:):):)
Artiest {SHOWLIST artist 88940, 7050}

en dat is geen patserpraat, maar een waarschuwing

:[

jajajajaja daar kunnen ze wel vanuit gaan, maar wees gerust je kan altijd nog vluchten naar zaal 1 mocht het te hard worden :devil:
Het staat niet meer in de agenda van Bobs.nl :S... gaat het nog wel door?...
Bij muziek sylen staat breakcore
Breakcore op reng deng deng NO FUCKING WAY
ast jij gaat echt serieus echt letten op die namen als iemand zegt early wete je toch ook dat ie early hardcore bedoelt of ben je er zo 1 van ik weet alles beter dus laat ik het maar merken ?laatste aanpassing 9 september 2006 19:59

Nee industrial is een heel andere style dan hardcore en heeft ook een hele andere oorsprong.

INDUSTRIAL!!!

Jaren zeventig

Van de term 'industrial' was voor het eerst sprake iets na halverwege de jaren zeventig. Door industrieel lawaai met experimentele elektronische muziek te vermengen verkregen bands als Throbbing Gristle en Cabaret Voltaire bekendheid. Net als de eveneens in die tijd opkomende punk bediende men zich van een 'donker' imago: zowel in de muziek en teksten alswel in het bijbehorende artwork. Throbbing Gristle is de band die het genre zijn naam heeft gegeven. Hun albums kwamen uit op hun eigen Industrial label. Op dit label werden ook andere experimentele en industrial bands als clock DVA, Monte cazazza en Maurizio Bianchi/M. B. uitgegeven.

Jaren tachtig

In de jaren tachtig werd het genre wijder. Aan de ene kant had je band als Einsturzende Neubauten en Test Department, die metaalpercussie, machines en drilboren gingen gebruiken. Ook kleinere acts als Sprung aus dem wolken en ze'v lieten zich veelvuldig horen. In diezelfde periode kwam ook de Electronic Body Music op, wat ook wel eens onder de noemer industrial werd geplaatst. In de Verenigde staten werd een combinatie van Electronic Body Music met metal en punk aangeduid met industrial. Bands als Ministry,Revolting cocks, Megaherz en Nine Inch Nails vallen hieronder. In Europa wordt deze vorm vaak aangeduid als US industrial om het verschil met de Europese definitie aan te geven.

Jaren negentig en 21ste eeuw

De jaren negentig stonden in het teken van de opkomende house en techno. Hoewel industrial in het begin van de jaren 90 op de achtergrond raakte, kwam het later in een andere vorm weer terug. Sommige techno acts als Cylob en Aphex twin experimenteerden al met industrial invloeden. Halverwege de jaren 90 kwamen er nieuwe acts op die invloeden uit techno combineerden met industrial. Dit subgenre wordt ook wel aangeduid als rhythmic industrial, vanwege de sterke nadruk op dansbaarheid en ritmische patronen. Bekende acts zijn Converter,Winterkalte,Asche en Mono no aware. Binnen Nederland zijn The Peoples republic of Europe, HERAS, N-vitral, Xaphan en Yrrwe szuwyrrwe bekende exponenten.

De industrial cultuur bloeit echter vooral in de gothic en electro scene. Ook de invloeden van de grondleggers van het genre throbbing gristle en aanverwanten kregen hier nieuwe navolgers. Deze werden aangeduid met de naam powernoise. Hun muziek richtte zich weer op de oorspronkelijke definitie, met veel geluidsexperimenten, en veelal een nog donkerder en misantropischer imago dan hun voorgangers. Bekende acts in dit genre zijn Haus Arafna, Genocide organ en Subliminal. Nauw verwant daarmee ontwikkelde zich de zogenaamde death industrial, met het Zweedse label Cold Meat Industry als belangrijkste verspreider.

RHYTHMIC INDUSTRIAL

Rhythmic industrial is een subgenre van industrial, dat invloeden uit de techno combineert met industrial.

Als eerste pogingen begin jaren 90 in deze richting kunnen enkele AFX (Aphex twin zijproject) aangewezen worden, alsmede de maxisingle "Industrial folk songs" van Cylob. Ook in Detroit worden de drumcomputers vaak door distortions gehaald door onder andere Cybersonik en Richie Hawtin, maar dat blijft bij enkele experimentele platen.

Het genre kreeg pas echt vorm toen het Duitse Ant-zen label in 1995 de CD "Signum" van het project P.A.L uitbracht. Deze CD werd goed ontvangen, en de nummers "Gelobnis" en "Concrete rage" sloegen keihard in op de Electronic Body Music en Gothic dansvloeren in Europa.

Hierdoor geinspireerd gingen vele acts zich bezig houden met Rhythmic industrial. Naast Ant-zen kwamen er labels bij als Hands productions, ad noiseam en pronoize.

Muzikaal bestaat rhythmic industrial uit ritmes en geluiden uit drumcomputers, die door distortions en effecten extreem vervormd worden. De muziek is sterk ritmisch en nauwelijks tot niet melodieus. Qua geluid komt het hard tot zelfs apocalyptisch/verwoestend over. Zonder overdrijven kan gesteld worden dat dit een van de hardste muzieksoorten uit de geschiedenis van de muziek is. Door de extreme dansbaarheid en enorme impact is het desondanks tegenwoordig vrij populair aan het worden.

INDUSTRIAL HARDCORE

Industrial Hardcore is een muziekstijl die is voortgekomen uit de techno en gabberhouse.

Deze muziekstijl wordt gekenmerkt door een eigen klank die tot stand komt door het gebruik van overstuurde geluiden en effecten uit de synthesizer en drumcomputer, waarvan de Roland TR-909 het meest gebruikt wordt. Hierdoor ontleent Industrial Hardcore zijn ‘kil en donker karakter’.

Verder ligt de nadruk meer op het ritmische aspect dan op melodie, wat meestal van ondergeschikt belang is en waardoor deze muziekstijl ook veel overeenkomsten vertoont met techno.

Er is vaak sprake van verwarring met de muziekstijl industrial omdat veel mensen Industrial Hardcore afkorten tot “industrial", maar deze muzieksoorten staan los van elkaar.

Geschiedenis

Industrial Hardcore is tegelijkertijd ontstaan met de gabberhouse, aangezien er destijds nog geen onderscheid was tussen de verschillende stijlen binnen het genre. In 1993 begon Laurent Hô uit Frankrijk, techno en gabberhouse te combineren, zowel in zijn draaisets als in zijn producties. Hierdoor brak de Industrial Hardcore los van de gabberhouse.

Verder waren in Frankrijk ook andere artiesten bezig met Industrial Hardcore, zoals Manu Le Malin. In Duitsland was Marc Acardipane bezig met vergelijkbare muziek, vooral onder de pseudoniemen Mescalinum United en The Mover. Ook het Amerikaanse Industrial Strength label was vanaf 1991 bezig met het combineren van techno en gabberhouse.

Dus nog 1 keer INDUSTRIAL IS GEEN INDUSTRIAL HARDCORE
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 83211, 11369}
Uitspraak van BeyondChaos op dinsdag 12 september 2006 om 21:04:
Bij muziek sylen staat breakcore

Ow, jij weet de line-up al?
Uitspraak van BeyondChaos op dinsdag 12 september 2006 om 21:07:
Nee industrial is een heel andere style dan hardcore en heeft ook een hele andere oorsprong.

:gaap::looser: ga een hobby zoeken ofzo alles altijd beter weten zulke types zijn tsja gewoon nerds ik snap je punt wel maar wtf ik kan ok gewoon zeggen industrial mensen weten wel waa ri over praat

en dat is geen patserpraat, maar een waarschuwing :p

geil

Uitspraak van BeyondChaos op dinsdag 12 september 2006 om 21:04:

Verwacht er ook niet veel van. Past sowiezo niet echt op een hardcore feest.

Een paar plaatjes tussen een UK/Frenchcore set kan best :)

Hele set lijkt me niet geschikt nee.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 22:04:
Een paar plaatjes tussen een UK/Frenchcore set kan best

Ja oke dat ken wel. Maar nu verraad je jezelf toch bijna. :D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 22:06:
Ja oke dat ken wel. Maar nu verraad je jezelf toch bijna.

O:)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 september 2006 om 22:04:
Een paar plaatjes tussen een UK/Frenchcore set kan best :)

Hele set lijkt me niet geschikt nee.

:kwijl:
ik denk dat bv devillien er anders over denkt :d
gewoon ff afwachten nog mensen ;) komt goed volgens mij met de line-up :)

Uitspraak van sachin..B) op dinsdag 12 september 2006 om 21:44:
ga een hobby zoeken ofzo alles altijd beter weten zulke types zijn tsja gewoon nerds ik snap je punt wel maar wtf ik kan ok gewoon zeggen industrial mensen weten wel waa ri over praat

Leestekens zou geen overbodige luxe zijn. Op z'n minst af en toe een komma, anders zet ik een punt achter het lezen van jou inbreng :P
wordt wel leuk...
laatste aanpassing
Uitspraak van Noizefucker op woensdag 13 september 2006 om 11:52:
wordt wel leuk...

Als jij je speedcore platen thuislaat :P
haha...

voor jou neem ik alleen maar speedcore mee dan
weet jij het al dan noizefucker?
Uitspraak van Remco op woensdag 13 september 2006 om 10:38:
Leestekens zou geen overbodige luxe zijn. Op z'n minst af en toe een komma, anders zet ik een punt achter het lezen van jou inbreng :P

:O
ik zou ook graag leviathan live wille zien is volgens mij een top early dj:) samen met miss zelda:):):D

Uitspraak van Noizefucker op woensdag 13 september 2006 om 11:52:
wordt wel leuk..

Als je Totale Hate en Oxygen mee wilt nemen wel ja :jaja:

Van mij mag Bryan Fury wel komen, met ze LIVE setje :$
Uitspraak van VIRUZ op woensdag 13 september 2006 om 19:05:
weet jij het al dan noizefucker?

nee jij dan?

niemand weet het nog....
Viruz > Zo'n set als op Scumworld, zou wel weer eens leuk zijn ;)
Uitspraak van Noizefucker op woensdag 13 september 2006 om 12:41:
voor jou neem ik alleen maar speedcore mee dan

Is er een upcoming talented area dan? :9