Je moet gewoon zorgen dat je interpolatie-instelling gelijk is voor het afspelen en het renderen, dan komt er exact hetzelfde uit. Standaard staat ie volgens mij anders ingesteld, en daardoor klinkt het anders bij renderen (het ZOU beter moeten klinken, maar de hoge tonen worden juist minder).
Klopt gedeeltelijk, maar de standaard "dofheid" waar iedereen over zeurt van fruity ligt m meer in het vernauwde stereosignaal STANDAARD ingesteld. Gewoon de "breedte" aanpassen en je rendering op 265 sync depth.
Over het afspelen in FL zelf, je kan bij audio settings je interpolation ook op sync depth zetten, waardoor je afspeel kwaliteit hoger is maar daarvoor heb je wel ontiegelijk veel CPU nodig. Bij mij gaat hij zelf schokken en daarom laat ik m zelf op linear staan aangezien het toch voor afspelen bedoeld is, met renderen pakt hij toch de 265. Mss dat het voor recording wel uitmaakt, maar dat heb ik nog niet getest... iig dat cubase of logic een betere soundengine zou hebben is dus dikke bullshit
! Gewoon goed instellen en met name je stereo signaal
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 augustus 2006 om 10:27:
Reason heeft 100000000x zoveel mogelijkheden als FL
joh?? Leg ns uit? Aangezien Reason een beter starterspakket heeft met bruikbare samples dat je meteen aan de slag kan, wilt toch niet zeggen dat het beter is ?!
integendeel zelfs! Het is veeeel meer gelimiteert. FL moet je zien als een doe-het-zelf prog dat je zelf kan uitbreiden hoe je wilt. Bij reason staat de standaard opname-kwaliteit ook beter INGESTELD dan bij FL.. wat je dus bij FL zelf moet doen. Maar ook dit maakt een programma niet beter. Voor echt hele dikke geluiden/kicks/bassen vind ik reason zelf eig helemaal niet zo geschikt.. voor hip hop is het natuurlijk wel een ideaal gebruik. Maar alleen het VST gebruik doet eigenlijk de das al om.. oneindige mogenlijkheden met FL dus.