Partyflock

Forumonderwerp · 896247

Leerlingen te vaak onbeschoft

Uitgegeven: 24 augustus 2006 11:51

DEN HAAG - Ouders willen meer aandacht voor normen en waarden, orde en discipline in het onderwijs. Dat blijkt donderdag uit de Onderwijsmeter 2006, die minister van Onderwijs Maria van der Hoeven (CDA) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Nu storen ouders zich vaak aan een gebrek aan normen en waarden, brutaliteit van leerlingen en aan een gebrek aan motivatie. De school zou dat moeten oplossen. Vooral ouders in de grote steden met kinderen op het vmbo dringen aan op maatregelen, maar in het hele land en op alle schooltypen vinden ouders dat de problemen zich voordoen, aldus het ministerie.

Vmbo

Het vmbo krijgt van ouders met een 7,4 wel een hoger rapportcijfer dan vorig jaar, toen het met een 7 werd beoordeeld. Daarmee kan het vmbo rekenen op een beoordeling die bijna net zo goed is als die voor het onderwijs als geheel.

Ook docenten op het vmbo worden nu net zo goed gevonden als andere leraren uit het voortgezet onderwijs. De beoordeling van de kwaliteit van het totale onderwijs door alle Nederlanders daalt sinds 2000. Van het voortgezet onderwijs en de hbo is de beoordeling het afgelopen jaar verder gedaald; in de overige onderwijstypen bleef die stabiel.

Wat is dit voor iets belachelijks dat ouders vinden dat het de taak is van de school om hun kind normen en waarden bij te brengen?? Volgens mij zijn ouders de grondleggers van de normen en waarden van hun kinderen, naast dat de scholen kinderen natuurlijk wel mogen aanspreken/voorlichten.

En hoe was jij vroeger op school?? Ook een ' onbeschofte leerling' ? ;p

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 augustus 2006 om 12:30:
krijg je met opmerkingen als knoeieaap, zakhooi, dropveter enzo dan loop je het op

Dropveter?? :vaag: :lol:

Ja, oke, maar je gaat me toch niet vertellen dat ALLE leraren je zo noemde?? Zoja, gaat er dan geen lichtje branden o:) :flower:

;p

ik had op de MAVO een leraar die ons dagelijks inwreef dat het maar goed was dat de MAVO bestond, want er zijn eenmaal ook vuilnismannen en putjesscheppers nodig...:o

Wat zou ik die vent graag, die altijd tegen mij zei dat ik in de goot zou belanden, mijn HBO papiertje onder de neus schuiven....:lol:
laatste aanpassing

hier nog een leuk filmpje over grote bek...

http://www.uitkijk.net/media/schooldag.wmv
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 augustus 2006 om 12:38:
ik had op de MAVO een leraar die ons dagelijks inwreef dat het maar goed was dat de MAVO bestond, want er zijn eenmaal ook vuilnismannen en putjesscheppers nodig..

Lijkt mijn leraar wiskunde op de HAVO wel...die schold mensen die zeiden "ik snap het niet" uit voor VBO en MAVO leerling...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 13:27:
En hoe was jij vroeger op school?? Ook een ' onbeschofte leerling' ?

Op de middelbare ging het mis, spijbelen enzo. Maar daar zijn ze best streng mee, moest er voor voorkomen!

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 13:43:
als je een etter op school bent, onbeschoft enzo, ligt dat dan ook aan je ouders???

gedeeltelijk denk ik wel. Maar sommige hebben gewoon echt een misselijk karakter. Dan bereiken zelfs 'goede' ouders niets.

Ik was een boefje deed altijd grapjes uithalen met de leraren(vooral die het niet leuk vonden)
Hoe grover hoe beter.
ik was ook altijd lekker bezig op school, meerdere malen geschorst en daarna nog van 3 scholen afgetrapt! Maar nu gaat het gewoon goed op school! Ik ben me best aan het doen en zo erg ben ik niet meer, soms nog ff een bijdehandte opmerking kan ik niet laten!

Maar sommige scholen zijn ook gewoon ronduit kut! Ik ging naar een albeda in rdam ( baljuwstraat) Ik ging daarheen zodat ik na 1 jaar een niveau hogerop kon komen!

Kom ik daar aan ben ik de ENIGE nederlander! er werd geneukt in de wc, coke gesnoven in de klas, ook kon ik een keer de school niet in omdat er net een jongen was neergestoken, daar was het ook niet vreemd als leerlingen een pistool bij zich hadden!

in de 1ste week daar ben ik maar 1 dag geweest en na 2 weken ben ik maar nooit meer komen opdagen!
Er is nu een leuk programma op rtl5(zaterdag avond)

Daar worden jongeren in een Jaren '50 internaat gestop inclusief regels en kleding uit die tijd.

't lijkt mij een goed initiatief om dat daadwerkelijk in te voeren.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 augustus 2006 om 13:27:
Leerlingen te vaak onbeschoft

denk eerder dat jeugd zelf een stuk onbeschofter is geworden

en dat heeft denk ook vaak met de ouders temaken die voeden ze niet goed op
bij mij op school zijn er tenminste leraren die het pikken als je onbeschoft tegen ze doet, dan is de "lol" er wel vlug van af...als je tegen een leraar gaat zeggen dat je bij wijze van spreken even een lijn gaat snuiven in de stad, dan zeggen ze: prima, ben je wel op tijd terug voor het proefwerk?

:P
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 september 2006 om 21:20:
en dat heeft denk ook vaak met de ouders temaken die voeden ze niet goed op

Precies! Gisteravond na 23:00 kom ik nog een hele groep 12 jarigen tegen.
Wat moeten die zo laat nog op straat?!

Uitspraak van Arctic Monkey op zondag 10 september 2006 om 21:24:
Precies! Gisteravond na 23:00 kom ik nog een hele groep 12 jarigen tegen.

denk dat het grootste probleem is dat beiden ouders willen werken..

toen ik vroeger uitschool kwam was altijd mn moeder thuis en tegenwoordig worden de kids aan hun lot overgelaten
Zet lekker een computer met internet op hun kamer dan heb je er als ouder geen last meer van.
Uitspraak van Arctic Monkey op zondag 10 september 2006 om 22:03:
Zet lekker een computer met internet op hun kamer dan heb je er als ouder geen last meer van.

zo is het bij mij wel gegaan O:)

Uitspraak van Arctic Monkey op zondag 10 september 2006 om 22:03:
Zet lekker een computer met internet op hun kamer dan heb je er als ouder geen last meer van

en daar gaat het dus fout ;)

ouders besteden juist teweinig tijd aan hun kinderen .