Mijn broer heeft een nieuwe koe
de koe zei soms ook boe
hij staat ook in de wei
mijn moeder maakt rijstebrei
ik ben geen kazachstaan
er zit een Bert op de maan
komt een piano bij de bakker
Ha bert alles goed knakker
ik hou niet zo van groente
mijn streepjeshirt is blauw
komt er nog een reiger langs
buiten is er een stoelendans
het regent chinese kroepoek
de supermarkt is gesloten
dit is het einde van mijn gedicht
ik speel liever golf ipv das goed
weetikhet vijf,das goed bert knijf
Subject: Forbid on taking profit and 50 % tax on everything you receive and spend, for everyone .
Dear reader,
In response to the fact that in the Netherlands one pays 5 to 6 percent interest on the mortgage on the house and that the mortgage interest is deductible from the tax, I write to you .
It's like god and the devil have shaken hands and have put down a coin somewhere on earth and have bet with each other that the human may or may not be responsible with the money. The devil said we can not be responsible with money and god said of course that we can.
The current economic system is put together skewly, we do not even know how much money is actually present in the world and there remains a lot of money left in the banks where the community is actually entitled to. Interest may be asked, merely and just to cover the cost.
Because banks make a profit on the interest and the money does not come back to the community a financial hole is created that is making things more expensive and the burden more tense. A house in the Netherlands for example is often more expensive than the home is actually worth because of the profit-making interest of the banks, whereby skew valuating is created and people have to work as slaves to keep their head above water.
To combat this form of modern slavery by the banks, I suggest that a forbid on taking profit comes into act and everyone is going to pay for everything you spend and receive, 50 percent tax, so that the money that belongs to the community actually comes back to the community, so that people are healthy and educated, people live in a clean and safe environment and people just have enough income to live and not to have to survive, and that the money of the community is taken away from the banks who have that money now because of the excessively high interest rates they charge, which is much more than the actual cost of just lending the money alone.
Awaiting your reply, I hope hereby to have you sufficiently informed.
"als je weet waar het fout gaat, dan is het nog niet te laat"
als je weet waar het fout gaat,
weet hoe het fout gaat,
weet wanneer het fout gaat,
onder welke condities,
dan kan je die fout voor zijn,
door de condities goed te houden,
veiligheidsmaatregelen te treffen,
voorzorgsmaatregelen te treffen,
en bovenal er alles aan te doen,
dat het weer zo snel mogelijk goed gaat,
als je weet waar het fout gaat,
dan is het nog niet te laat.
Zet een middelgrote pan met 1/3 deel water op hoog (80%) vuur.
Maak de paksoi schoon en schil de aardappelen, snij de groente in grove stukken klein.
Zo gauw het water kookt de aardappelen en paksoi in de pan doen.
Leg de runderrookworst in het plastic erboven op en laat 15 minuten koken op laag (20%) vuur.
Ondertussen doe je 25 gram roomboter in een koekenpan op hoog (80%) vuur.
Maak 1 klein uitje schoon en snijdt zo fijn mogelijk.
Fruit de ui in de boter en doe daarna 1 zakje jus, 1/2 glas water en 1 eetlepel mosterd doorheen.
Laat de jussaus nog 2 minuten staan op laag (20%) vuur en zet daarna het vuur uit (0 % ).
Als de aardappelen en paksoi gaar zijn zet je het vuur uit (0 % ) en giet je het overtollige kookwater af.
Haal het plastic rondom de runderrookworst er af en snijdt de worst in twee delen.
Stamp de paksoi en de aardappelen doorelkaar met een stamper.
Breng tot slot de stamppot op smaak met wat Keltisch zeezout en doe de jus erover heen.
Serveer de maaltijd in twee diepe borden en klaar!
Schil de sinaasappels en kiwi's.
Vermaal de 100 gram gember, 3 sinaasappels en 4 kiwi's door de sapcentrifuge.
Verzamel het vruchtvlees uit de sapcentrifuge en doe dit in een middelgrote pan.
Voeg 2,5 liter water toe en breng dit geheel aan de kook.
Laat 10 minuten goed doorkoken.
Zeef het vruchtenextract van het vruchtvlees af met een zeef.
Voeg 40 gram suiker toe en laat het vruchtenextract afkoelen in de koelkast.
Je Sparkle is klaar!
Drinksmakelijk.
NB.
Het gembersap en de kiwi-sinaasappelsap kan je apart bewaren voor gemberthee en puur vruchtensap.
Al in de wieg volwassen, een ster
ik schrok toen ik je hoorde en zag
dacht nee jij wordt toch niet lid
van de club van 27
zoveel talent daar moeten we
en jij in het bijzonder
heel erg zuinig op zijn.
De bodem was bereikt
het gat, was geen gat meer
iets wat we accepteerden
eigenlijk nooit zo geweest was
gewoon geen onderdeel van deze aarde
waarvan je wist dat het er niet was
uitgehold, uitgesleten
een veelste rustig niets
alles was missen
tot zij jou zag, het gat zag
wat het betekende
alles was missen
voor haar, voor mij,
voor iemand
of iets.
elke dag wrijf ik op mijn handen
werk hard en luister naar de stilte
ik ben je aan het verliezen
of ik ben je al kwijt
ik zie dat je daar gelukkig bent
wat moet ik dan verder nog?
dat wat wij nog hadden
of nodig hebben
het is aan het verdwijnen
niet van binnen
niet van binnen
maar van buiten
we zien elkaar niet meer
praten niet meer
teren op herinneringen
op iets dat was
zweven ondertussen in een eigen leven
geen dag dat ik niet aan je denk
het leven, het leven
de dood, een eigen leven
mijn hart, ik mis je
ik denk niet
dat het ooit nog went
Zet een braadpan met 3 eetlepels olijfolie op hoog (80 % ) vuur.
Maak de 2 uien en 3 teentjes knoflook schoon en snijdt fijn.
Fruit de knoflook en de uien in de hete olie tot het glazig wordt.
Ondertussen snijdt je 300 gram kipfilet in grove stukken klein en kruidt met peper, zout, marjolein en tijmpoeder.
Braadt daarna de kip met de uien en knoflook aan in de braadpan.
Meet met een mok de 150 gram risottorijs af en maak een kuiltje in de braadpan waarin je de risottorijs kan verhitten tot alle risottorijstkorrels er glazig uitzien.
Ondertussen maak je de 400 gram champignons en 1 courgette schoon en snijdt in grove stukken klein.
Verpulver de 2 blokjes kippenbouillon en giet 1 liter gekookt water in de braadpan.
Tot slot doe je de champignons en courgette in de braadpan.
Breng het mengsel aan de kook en laat nog 20 minuten koken op laag (20 % ) vuur, totdat al het vocht opgenomen is door de risottorijst.
Doe het vuur uit (0 % ) en laat het geheel nog even afkoelen.
Serveer de maaltijd in twee diepe borden.
Zorg is belangrijker dan werk, als iemand jouw hulp echt nodig heeft dan kan je best wat minder gaan werken.
Het bedrag dat je kan lenen bij de bank (leenlast) moet minder zijn dan of gelijk zijn aan het bedrag dat je kan dragen (draagkracht) op basis van je inkomen. Is dit niet het geval dan moet een bank weigeren de lening te verstrekken. Met andere woorden mensen mogen niet meer duurder gaan woning dan ze eigenlijk kunnen betalen en banken mogen de draagkracht niet hoger inschalen dan de leenlast zoals ik van de week bij het televisieprogramma Kassa! zag.
Elke maand bij de aflossing van je hypotheek betaal je iets extra waarmee je een geldpotje opbouwt voor in tijden van nood. Het geldpotje wat je opbouwt heb je om wat voor reden dan ook altijd recht op, maar dus ook niet meer dan de inhoud van dat geldpotje.
Rekenvoorbeeld 1:
Iemand betaalt 75 euro per maand extra aan het hypotheekgarantiefonds en wil na 5 jaar scheiden.
Er zit dan:
75 [euro/maand] x 12 [maand/jaar]x 5 [jaar]= 4500 €
in dat geldpotje.
Diegene heeft dan recht op 4500 euro om wat voor reden dan ook om dit te gebruiken om de extra kosten naast de hypotheeklast voor de sociale huurwoning bijvoorbeeld te bekostigen.
Stel dat een huis gemiddeld in twee jaar tijd verkocht wordt dan heeft diegene:
te besteden aan de extra kosten die ontstaan zijn door de scheiding, met dank aan het hypotheekgarantiefonds.
Rekenvoorbeeld 2:
Iemand betaalt 50 euro per maand extra aan het hypotheekgarantiefonds en wil na 15 jaar 2 dagen minder gaan werken om voor zijn of haar ouders te gaan zorgen.
Er zit dan:
50 [euro/maand] x 12 [maand/jaar]x 15 [jaar]= 9000 €
in dat geldpotje.
Diegene heeft dan recht op 9000 euro om wat voor reden dan ook om dit te gebruiken om de extra kosten door het minder te gaan werken te bekostigen.
Stel dat diegene 3 jaar voor zijn of haar ouders gaat zorgen voordat ze in een verpleegtehuis terecht komen dan heeft diegene:
50 [euro/maand] + 9000 € / (12 [maand/jaar] x 3 [jaar] ) = 50 [euro/maand] + 250 [euro/maand] = 300 [euro/maand]
te besteden aan de extra kosten die ontstaan zijn door de zorg voor de ouders, met dank aan het hypotheekgarantiefonds, in ieder geval een stuk goedkopere oplossing dan zijn of haar ouders drie jaar lang te laten verzorgen door gediplomeerde thuiszorgers.
"Waar moet je op letten bij het kopen van een huis?"
1. Ga nooit alleen zaken doen.
2. Laat het huis taxeren door een onafhankelijke taxateur.
3. verkoop eerst je oude huis voordat je een nieuw huis koopt.
4. Zorg dat je niet meer leent dan je kan dragen.
5. Praat alles goed met elkaar door.
Bij punt 1:
Neem een vertrouwd persoon mee en let samen goed op wat er gezegd wordt en geschreven staat (vooral in de kleine lettertjes), laat je niet onder druk zetten en gebruik je verstand, wat de ene niet weet of ziet dat weet of ziet de ander misschien wel, want twee weten altijd meer dan één.
Bij punt 2:
Geloof niet zomaar de verkooppraatjes van de verkoper, maar laat een buitenstaander die verstand heeft van zaken de woning zo precies mogelijk taxeren.
Bij punt 3:
Tref een overgangsregeling met de koper van je oude huis op het moment dat je naar een nieuw huis toegaat. Eventueel kan je ook in de vrije sector huren.
Bij punt 4:
Hou rekening met eventuele extra kosten door de geboorte van een kind of kinderen, ziekte, ontslag, het wegvallen van de naaste of onderhoudskosten aan het huis.
Bij punt 5:
Zorg dat je van elkaar weet waar je aan toe bent bij verschillende denkbare situaties. Zeker weten is altijd beter dan achteraf zeggen: Had ik het maar geweten. Je moet goed beslagen ten ijs komen, dus wees er op voorbereid dat het soms nog wel eens tegen kan zitten.
Mensen met een hypotheek huren eigenlijk een huis van de bank, mensen met een zorgverzekering betalen eigenlijk extra belasting.
Het zou beter zijn als het hier een ander systeem was, dat je niet meer alles moet aanvragen en bewijzen met bonnetjes.
Er is veel schaamte, laag geletterdheid, onbegrip. Mensen durven niet aan de bel te trekken. Raken tot de lippen aan het water en begaan fouten om maar niet te verzuipen.
Ik stel een systeem voor zonder bonnetjes, waarbij iedereen 50 % belasting aan de gemeenschap betaalt en dat iedereen wat hij of zij daadwerkelijk echt nodig heeft, er gewoon gratis voor terug krijgt. De gemeenschap heeft daarmee dus de verantwoordelijkheid voor zijn of haar inwoners, zodat iedereen gezond, geschoold, schoon en veilig over straat kan en kan leven,
zodat iedereen op zijn minst:
- precies genoeg warmte heeft,
- precies genoeg te eten en te drinken heeft,
- precies genoeg onderdak heeft,
- precies genoeg hygiëne heeft,
- precies genoeg genezen wordt,
- precies genoeg verzorging heeft,
- precies genoeg onderwijs heeft,
- precies genoeg beschermd wordt,
- een identiteit en identiteitsbewijs heeft,
- elkaar precies genoeg vertrouwt,
Een onafhankelijk persoon uit de gemeenschap met precies genoeg verstand van zaken kan bij elke situatie beoordelen en controleren of iemand daadwerkelijk echt iets nodig heeft en er dus daadwerkelijk echt recht op heeft, dit laatste is om te voorkomen dat er misbruik van het nieuwe systeem gemaakt gaat worden.
Het nieuwe systeem werkt zowel op kleine schaal (3000 inwoners) als op grote schaal (6 miljard inwoners) en kan op elk moment, na volledig geïnformeerd overeenstemming, geïmplementeerd en toegepast worden.
In afwachting van uw reactie hoop ik u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
P.S. de Winter
Oh natuur!
Vertrokken zijn de bladeren
die ons leven ademde
verwelkt zijn de bloemen
verdoezeld in de aarde
Oh natuur! Onze behulpzame natuur!
Die ons edelstenen doet bemachtigen
Vertrokken zijn onze geliefde dieren
vrienden die ons weerspiegelde
ongeoorloofd nog steeds in leven
alleen er geen vorm aangevende
Getroffen zijn onze families
die het hart zo lief had
ondergedoken is hun gedachtenis
waar de liefde smeult zo zacht
Vernietigd is onze kostbare oogst
te danken aan hen door lust
verlaten is de voeding voor geldtroost
winst enkel te vangen voor hun machtszucht
Opgevaren zijn onze zeeën
vruchtbaar wordt geen cel in een uur
om toch de spijs te laten eten
te zorgen voor een 10 kilometer vis-net bestuur
Diamanten met bloed van eigen mens
om de ring van het liefdesspel
het graaien tot het bot naar buiten brengt
en de weg luid 'Ja, ik wil' tot schouwspel
Pokeren is een beetje zoals schaken, je moet vooruit denken en weten, ervaring hebben met, wat er allemaal mis kan gaan. Als je op voorhand je werk goed doet dan kan er aan de pokertafel op termijn eigenlijk niet veel meer misgaan. Als je genoeg punten investeert in informatie voor de flop dan ben je voorbereid op de latere fases van het spel (op de flop, turn en river), omdat je op voorhand al weet waar je ongeveer aan toe bent met je tegenstanders, omdat je de tegenstanders gelezen, doorzien hebt.
De meeste twee paar kaarten speel je helemaal niet, tenzij je vanuit de grote blinde moet checken. Sommige zekere straat en flush kaarten speel je veilig vanuit de call-positie, sommige hoge combinatie met een aas of paren tot de boer kaarten speel je veilig vanuit de minimale doorverhogingspositie, sommige hoge paren vanaf de vrouw speel je veilig met een ruime (twee maal de pot) doorverhogingspositie.
- Kaarten die je vanuit de call-positie speelt moet je bij een all-in of doorverhoging passen, tenzij je in de pot getrouwd wordt (er meer dan drie spelers callen) en je kan het jezelf veroorloven.
- Kaarten die je vanuit de minimale doorverhogingspositie speelt moet je ook passen op een all-in of nog verdere doorverhoging, tenzij je in de pot getrouwd wordt (er meer dan drie spelers callen) en je kan het jezelf veroorloven.
- Kaarten die je vanuit de ruime doorverhogingspositie speelt moet je niet passen bij een all-in of nog verdere doorverhoging, tenzij je toernooileven ervan afhangt en je toevallig precies op de grens van wel of geen geld zit, in dat geval kan je zelfs een paar azen preventief passen als je het echt veilig tot in de prijzen wilt spelen.
- Typische call-kaarten zijn zekere straat kaarten, kaarten zoals: J8, Q10, 97 en 65.
- Typische call-kaarten zijn zekere flush kaarten, kaarten zoals: A7 suited, A9 suited en A4 suited.
- Typische minimale doorverhogingskaarten zijn paren tot de boer en zekere straat en flush kaarten, kaarten zoals: 33, 99, J10 suited en AQ suited.
- Typische ruime doorverhogingskaarten zijn paren vanaf de vrouw, kaarten zoals: KK en AA.
Voorbeeld 1:
Je speelt een paar zevens en iemand voor je verhoogt naar drie blinden, als jij dan aan de beurt bent moet je doorverhogen naar vijf blinden. Als de beurt dan terugkomt bij diegene die opende naar drie blinden en hij verhoogt niet door of gaat all-in dan weet je dat diegene geen hoog paar of hoge combinatie met een aas heeft zoals AQ, KK of AA. Als de flop dan lager dan een zeven is dan weet je dat je op de flop veilig all-in kan gaan, omdat diegene geen sterke combinatie met een aas speelt of een hoog paar heeft, had diegene die opende naar drie blinden dit wel gehad dan had hij of zij jou voor de flop doorverhoogt of was all-in gegaan. Het enige risico wat wel aan deze zogenaamde zekerheid kleeft is dat men allebei met ongeveer dezelfde sterkte van kaarten speelt en beiden denkt de winnende hand te hebben, dat zou kunnen als die tegenstander een paar negens zou hebben bijvoorbeeld, maar aangezien die kans erg klein is en jouw tegenstander je ook op een hogere combinatie kan zetten dan een paar negens is er een grote kans dat diegene zal passen of als hij of zij callt dat diegene dat doet met een mindere hand dan jouw paar zevens, zoiets als met een paar vieren bijvoorbeeld, als die andere met aas-vier zou spelen, dat is wat je vaak in de pokerrealiteit ziet gebeuren, mensen denken dat ze een bluf verslaan, maar ondertussen heb je net een combinatie hoger dan er mogelijk op de flop ligt of je hebt bijvoorbeeld three of a kind zevens en die ander callt je nog met een boer, als diegene aas-boer zou spelen bijvoorbeeld.
Voorbeeld 2:
Je speelt een paar azen en er hebben drie mensen gelimpt, je verhoogt naar twee maal de pot en uiteindelijk callt iemand met koning-vrouw als enige jouw inzet. Je ziet dat er niet en een koning en een vrouw op de flop ligt, maar enkel een koning, je gaat meteen all-in op de flop en je tegenstander betaalt zijn hele stack aan je af met een paar koningen, de enige kogels die je dan nog moet ontwijken zijn twee koningen en drie vrouwen die nog in het deck zitten, dit met twee kaarten te gaan is een win-kans van ongeveer 9 %, wat betekent dat je met deze tactiek in 91% van de gevallen, op termijn dus, zult blijven winnen.
Voorbeeld 3:
Je speelt Q10 en iemand met een paar koningen voor je verhoogt naar vier blinden, je callt alleen de verhoging en je flop 8J9, de nuts, een straat dus, je checkt naar je tegenstander toe en verhoogt door op het moment dat hij of zij op het paar koningen gaat inzetten, daarna zal die ander of passen, omdat hij of zij weet dat je een straat hebt, of hij of zij zal all-in gaan, omdat hij of zij denkt dat je met een boer speelt, hoe dan ook, met een minimale investering maak je vanuit de call-positie met zekere straat kaarten zoals Q10 de meeste kans een grote pot te pakken en het minste kans veel punten op voorhand te verliezen. Zou je wel met dit soort handen gaan doorverhogen, bluffen eigenlijk, dan zou dat paar koningen over jouw doorverhoging heen gaan en loop je het risico enorme kleerscheuren op te lopen als je die straat niet flopt, vandaar, zekere straat en flush kaarten voor de flop uitsluitend en alleen callen.
Goed, succes met spelen, denk vooruit, het zit niet altijd mee, maar je kan het wel een beetje naar je eigen hand zetten als je op voorhand je werk goed doet.
If I'm fast now
I am with you earlier
than myself.
If I hurry now
I can also be with you
before I have been at myself.
Maybe if I'm lucky then
I can just see you two as well
when I've picked up myself again
on my way home.
I'm sure
I can find myself here somewhere
when I have the time.
Onze basis behoeften zijn ons algemeen belang. Heb je voor een prive belang geld nodig dan heb je daar van de gemeenschap geen recht op, heb je voor het algemeen belang geld nodig, dan heb je daar van de gemeenschap juist wel recht op. In het systeem zonder bonnetjes zijn er geen toeslagen, lidmaatschapkosten, administratiekosten, aftrekposten, premies, leges, eigen risico, eigen bijdrage en accijnsen meer. Enkel en alleen nog vijftig procent belasting over alles wat je ontvangt en uitgeeft. Elke verdiende euro levert op die manier vijftig euro cent voor de gemeenschap op, waarmee wij allen in onze basis behoeften "gratis" worden voorzien.
De ondergrens voor iedereen wordt niet bruto "nul" euro, maar het bruto onvoorwaardelijk basisinkomen, bijvoorbeeld bruto "duizend" euro, "vijfhonderd" euro netto.
Alles wat je er door werken netto bij verdiend is voor eigen besteding. Je wordt ook niet meer per uur betaalt, maar per hoeveelheid verricht werk. In eerste instantie ben je zelf verantwoordelijk voor je werk, maar je werk wordt ook gecontroleerd door de gemeenschap. Ik controleer mezelf en ik laat me controleren. Kassa's krijgen een blackbox die de omzet registreert en gecontroleerd wordt door een belastinginspecteur. Mensen die diensten verrichten moeten hun orders in een mobiele blackbox bevestigt laten worden door de klanten, daarna moet de klant diegene die de dienst verricht heeft pas betalen.
De informatie van de blackboxen wordt in de blackbox en ook op het internet opgeslagen, zodat de informatie niet verloren kan gaan. Klanten krijgen een persoonlijke handtekening-pen met een digitale lasercode die de order van diegene die de dienst verricht bevestigt. U betaalt dus met uw identiteit.
De handtekening-pen of betaalpen herkent de werkelijke gebruiker en is alleen te activeren door de werkelijke gebruiker, dit stukje inbreuk in de privacy is om fraude en misbruik te voorkomen.
De woonlasten worden inkomensafhankelijk, Iemand mag en moet niet meer dan twintig procent van zijn of haar netto inkomen betalen aan de woonlasten, dit om te voorkomen dat scheefwonen ontstaat, dat mensen te veel of te weinig aan het bewonen van een woning betalen.
Whispering voices, travel to you from faraway mountains, to your ear.
In the darkness wither the choices, act fast, act on the cries you hear.
Attempting to tear the soul, while throwing heavy stones, trying to bury it alive.
Trying to rip the heart, the acid seeping within.. intends to play the last bard.
Entrenched deeply within the mud, reeking heavily in dried blood, likely to be buried alive in the oncoming flood.
Wishpering voices, travel to you from faraway mountains, to your ears.
Abandon your fears..her golden eyes are witnessing thine attemps..while you plant the fingertips on the dark wooden ledges, leaving the eternal grave of dead soldiers and men.. buried deeply within the thorns and rotten hedges
Towards the walls of red fire ahead.. we set afoot
als er ergens kinken in de kabel zijn dan heb of jij de beste hand of de ander, zelfs als je geen ervaring hebt kan je dan weten of jouw code van de kluis de winnende is, dus kan je bij twijfel preventief altijd nog passen.
Bijvoorbeeld:
preflop: AJ (pot)
flop: A86 (1/2 pot)
turn: 2 (pot)
river: 9 (1/2 pot)
showdown:
tegenstander laat zien 97 en heeft een paar negens
jij laat zien AJ en hebt een paar azen
jij wint pot.
Bij lage blinds zal dit weinig zijn, maar bij hoge blinds ben je soms al op de turn all-in, dus wees zeker als je deze betsequence doorzet.
Vertrouwen is gebaseerd op negen factoren, negen basis behoeften die minimaal aanwezig moeten zijn, opdat er daadwerkelijk vertrouwen in de samenleving is.
Mensen moeten precies genoeg warmte hebben ( 1 ), te eten en te drinken hebben ( 2 ), onderdak hebben ( 3 ), hygiëne hebben ( 4 ), verzorgd worden ( 5 ), geschoold worden ( 6 ), genezen worden ( 7 ), beschermd worden ( 8 ) en een identiteit en identiteitsbewijs hebben ( 9 ).
Bij het ontbreken van een of meerdere van deze factoren is een samenleving niet veilig, omdat er geen vertrouwen is en de mensen in die samenleving onder die omstandigheden moeten overleven in plaats van dat ze gewoon kunnen leven, de kans dat die mensen in onze gemeenschappelijke neo democratische vrijheid wel naar een wapen, de geweldoptie - zullen grijpen om hun doel te bereiken, is op bij hen vele malen groter doordat een of meerdere van deze factoren ontbreekt.
"Wie het vuurtje te hoog opstookt kan bluswater verwachten"
Met andere woorden:
"Stook het vuurtje niet te hoog op, laat de problemen niet uit de hand lopen. Doe je dit wel en veroorzaak je problemen, angst en gevaar dan kan je vanuit de samenleving oplossingen, voorzorgsmaatregelen en veiligheidsmaatregelen verwachten die ons het vertrouwen geven dat problemen niet escaleren tot het afbranden van het huis, de dood van 1 of meerdere mensen of dat iemand zijn huis kwijt raakt. Daarbij geldt - dat als het je eigen schuld is dat je dan zelf verantwoordelijk bent voor de kosten, de schade en het verlies voor de problemen of het probleem dat je hebt veroorzaakt."
Steeds sneller draaide de oerzon om zijn as
veroorzaakte een implosie in de ruimte
brak in stukken en verdampte tot gas
Sommige dingen gingen sneller dan het licht
niets wat vast stond, wat nog werkelijk was
een nieuwe jonge zon nam zijn plaats
gaf de ruimte een nieuw gezicht
Ons huis, onze aarde kreeg vorm
veranderde van gas naar vast
water daalde neer, maakt het land nat
vruchtbaar voor de groei van gewas
Nu zes miljard jaar later
kijken en luisteren we
met nauwkeurige resonantietelescopen
naar oude en nieuwe sterren
Voelen ons oppermachtig,
willen het nadoen
en houden ons hart vast.
Aangeslagen atoomkernen met een lage energiedichtheid, draaien langzamer dan het licht om de eigen as en bevinden zich in het lage energie donkerspectrum. Aangeslagen atoomkernen met een hoge energiedichtheid, draaien sneller dan het licht om de eigen as en bevinden zich in het hoge energie donkerspectrum.
Atoomkernen die zich in het hoge energie donkerspectrum bevinden, zwarte neutronen, gedragen zich als een zwart gat, een pasta-molen die alles, dus ook licht, naar zich toe trekt, uit elkaar trekt, van zich af stoot en de ruimte in slingert.
Het donkerspectrum kan dan een verklaring zijn voor de grote hoeveelheid verschillende soorten donkere materie die zich in de ruimte bevindt.
"Resonantiefrequentie van gammastraling"
De kern van elk deeltje heeft zijn eigen unieke resonantiefrequentie die hoort bij de samenstelling van precies dat deeltje. Zo heeft elke ster ook zijn eigen unieke vingerafdruk die uniek hoort bij de samenstelling van precies die ene ster.
Door de verschuiving van de resonantiefrequentie van een ster of deeltje te meten, waardoor de intensiteit van de gammastraling veranderd, kan je van elk deeltje of elke ster de leeftijd en de levensverwachting uitrekenen.
Op die manier komt ons universum hopelijk wat beter in kaart.
laatste aanpassing
Achterstem:
We verwachten een volgroeide roos
deze te geven als passie of troost
maar hen die deze doet zaaien
doet immers zelf, weinig tot oogsten
Zo te gemakkelijk is het waren
zo te verwilderd gaat te snel
zo te vergaren, te min
zo te ervaren tot zo bekneld
Is het werkelijk zo simpel
1+1=2
als ik A zeg hoor ik B
romantiek, zo ver te zoeken
Iets dat uniek is, zo onbetaalbaar
maar wel iets dat enkel te voelen geeft
niet dat wat menig te geven had
maar iemand anders, dan jij smacht
Je huilt om het leven
je verafschuwd de maker
je wijst hen na “kijk zie de grap”
je bent weer even meerwaardig
Lief ben je voor wat je geeft
maar niets is altijd het gegeven lief
als het onzichtbaar een cadeau is
men wilt lief door meer dan 1 gevonden worden
Ik geeft dan wel een stoere auto, een diamant
en wanneer hij van jou is, is gegeven
dan ga maar snel, echt waar
het laten zien aan je vrienden
De ogen sprankelen, het gegeven waardig
“je hebt geluk!” roept men je na
een verkochte “ja” de reactie terug
vermenigvuldigend het achterliggend gebaar
Wanneer thuis is gekomen, een iets gemoeide zucht
Klinkt er een wat getemde, hoopvol geïnteresseerde stem
uit een hoek waar hij die gaf nog steeds niet heeft verplaatst
“hoe was het, liefste?”
Geloof is een gevoel, dat zie je niet, dat kan je niet aanraken, dat weet je van binnen, dat heeft niets met ratio (verstand) of schuld (straf) te maken, elke dag ben ik dankbaar dat ik een vrij mens ben, samen in vertrouwen met de hele wereld en god, zonder me ook maar een moment gevangen, gedwongen of schuldig te voelen.
>>
Wat is geloof en wat is godsdienstwaanzin? Waar ligt de grens en nogmaals benadrukken niet om mensen te beledigen. Ja, de mens heeft een houvast nodig, dat begrijp ik heel goed, ik heb het niet en zal het alleen doen als nihilist.
Maar naar ik heb horen verluiden is god liefde. Als dat zo is dan houdt hij toch van alles wat hij geschapen heeft en zou dit probleem er helemaal niet mogen zijn.
Voor mij is god is liefde een paradox in gesprek met een gelovige over andere ellende in de wereld (oorlog).
>
Waar god is, is liefde, is oorlog, althans dat is mijn ervaring.
God is het allerkleinste en het allergrootste tegelijker tijd, daarom kan je er eigenlijk niet omheen. Ik weet dat het een beetje ambivalent klinkt, maar zo is het, zo voelt het
voor mij.
Dat er oorlog is, is niet hoe god bedoeld is, god is vrede, maar doordat mensen er verschillend over denken te denken, krijgen ze ruzie en aangezien het verbod op dodelijke wapens nog steeds niet overal lokaal en dus wereldwijd van kracht is, vallen er nog steeds doden en gaat de 'oorlog' gewoon door.
Ik snap dat je daarom, liever helemaal geen god zou willen hebben, maar als mensen weer terug gaan naar hoe god echt bedoeld is, als vrede, een persoon van vertrouwen, eenvoudig, maar ondoorgrondelijk, dan komt het allemaal best nog wel eens goed met al die mensen die er nu nog steeds anders over denken te denken.
>>>>
Geloven in een god is Angst. Vertrouwen dient een ziel in zichzelf te hebben en in alle andere levende zielen. Zielen zijn verlicht leven. En zo vrij als iemand maar vrij kan zijn. Juist omdat zij niet aan goden doen! Maar gewoon alle leven eerbiedigen. . Zou er een god bestaan, dan wenst u één wezen immense eenzaamheid toe. Dat is niet te tolereren. Mie/almacht.
>
Mijn god (met een kleine letter) zaait geen angst, en dreigt ook niet met de hel, mensen hebben zelf de keuze het hier goed of slecht voor zichzelf en de anderen te maken.
Druppels in de vijver
Tijd was toen we onze vleugels wilden spreiden
Doelloos en op blote voeten dolend langs de oeverloze kusten
Rimpels reiken in de verte
Het heden kan de toekomst nooit ontvluchten
Kreukelende lijnen, te veel breuken in de mijne
Starend naar benee vanachter treurige gordijnen
In het zand schreef ik namen van vergane visages
Op tafel lagen lege pakjes zware Brandaris
Pal naast een aantal zwartgeblakerde kaarsjes
Pagina's vol gekliederd met vage passages
Cryptische raadsels en labyrinten zonder uitweg
Rillingen over mn rug
Ik geef je mn woord
Mocht dit zinloos zijn
Dan neem ik mn woorden terug
Hoog in de lucht, vogel in vlucht
Meanderende wateren onder de brug
De vrucht mijner schoot schiet in haar schattige schede
Schaamteloze krijgslust had ik, of heb ik hebzucht
Beter maak je van elke verderfelijke dubstep-track direct n back-up
Want ik mep met n kruk je cassettedeck stuk
Nadat ik de stekker uit je Mac ruk
Toen ik vijf was vond ik 'Pluk van de petteflet' echt kut
Ik zei; "Wat een nep thug, de personages en verhaallijnen zijn crap juf"
Mijn liefdesleven heeft zn ups & downs als seks op een heftruck
Ondanks alles heb ik
Met mn reisgenoten
Van de reis genoten
Van gebrande noten met rijst genoten
Een lange lijst van allerlei speciale specerijen op mn ijs gegoten
Ooit culinair spectaculair, manuniemeer
Ik ruïneer mn hele studie weer
Sla toe als het noodlot
Bekokstoof een snood plot voor de dove kok en stop het in de doofpot
Dit is gekkenwerk
Het heft heeft geleden
Daar de meester de meeste messen te scherp heeft geslepen
Meestal smeedt de smid in de smidse tal van smerige plannen
Mits de mistbank ons mist zal de romp van ons schip vast met een rampzalige klap op de klippen lopen
Mn lippen kloven en een of andere listige chick likt ze open
Welke kelner telde in september telkens elke kelk in de kelder?
Degene die voor even hard met feeën gevreeën had heeft zich overgegeven nadat ie hevig overgegeven had
Wacht.. wat?
Ok Hasta, jij weer
Als een knal:
vliegeren onder mijn bed
hoogspringen in een la
verduisteren op de zon
zingen zonder mond
kijken zonder gezicht
leven zonder bloed
vangen zonder handen
doen zonder kunnen
inzicht zonder turen
uitkijken zonder horizon
wijzen zonder vingers
leven zonder liefde
kleuren met zwart wit
lezen zonder tekens
helpen zonder zorg
kruipen zonder knieen
omlijsten zonder doek
wassen zonder water
liefhebben zonder passie
fluiten zonder adem
geven zonder mensen
ontvangen zonder adres
sturen zonder plaats
aansteken zonder zuurstof
afwachten zonder tijd
stoffen zonder as
verliezen zonder spelers
The ground awakens,
the water sleeps,
slowly the voices are ebbing away,
the feeling between the ears,
something that says,
it will be okay.
It is so close,
the sun, the rain,
the dream,
the fog,
the vulnerability,
the inside
of this life,
It is so close,
our view on the nebulae.
Schijnleven:
Het leven zag een lichtje aan
Een lichtje op de aarde,
Het was in volle gloed, niet ontgaan
Lichtje, lichtje, lichtje schijn
Lichtje op de aarde
Het leven zei: ik doof jou wel,
jij lichtje op de aarde!
Het lichtje zei: ik ontvlam jou wel
Dat jij eeuwig staat op donker,
En ik het niet wil begaan
Lichtje, lichtje, lichtje schijn
Lichtje op de aarde
Het leven zo een blindheid had
Het lichtje op de aarde;
Het lichtje ontvlamde en ontstak
Maar nimmer lukte een dag, en ach,
Moest het dus maar ontaarde.
Lichtje, lichtje, lichtje schijn.
Lichtje op de aarde
"Sommige mensen hebben misbruik gemaakt van ons vertrouwen"
Eigenlijk zouden we ze voor de rechter moeten slepen,
de mensen die onze woorden gestolen hebben
voor eigen gewin:
mensen van banken,
van bedrijven,
en politieke partijen,
die ons gedachtegoed jatten
en het uitdragen over rechts,
discriminerend en met winstbejag.
Eigenlijk zou ik ze het eens goed moeten laten weten
hoe kwaad ik ben, dat wat zij nu doen,
dat dat helemaal niet is hoe wij het willen,
dat we het er absoluut niet mee eens zijn.
Ze gebruiken wel onze woorden,
woorden als:
samen sterker,
voel je vrij,
en sociaal-liberaal,
maar ze maken leugens,
leugens ten koste van de onwetende 'klanten',
van iets dat goed bedoeld is
en dat,
dat is iets
waar wij heel erg boos en teleurgesteld over zijn.
Dat mensen een ander schadelijk liedje maken,
het verkeerde gezicht laten zien,
van iets
wat ooit zo zuiver en eerlijk
bedoeld was.
Ik hoop dat u begrijpt
dat we dit zo niet langer door kunnen laten gaan
en ik verwacht
dat u degenen die daar verantwoordelijk voor zijn zult aanspreken,
opdat zij 'onze' woorden
niet langer meer zullen gebruiken en misbruiken,
zodat de wereld kan worden
zoals wij het oorspronkelijk bedoeld hebben.
In Amerika werd iemand dood geschoten, omdat diegene een blikje frisdrank opende en de agent dacht dat hij beschoten werd, gisteren in Nederland werden twee mensen doodgeschoten, omdat een juwelierszaak werd overvallen.
In een beschaafde samenleving had de juwelierszaak waar gisteren avond twee doden vielen, een beveiliger gehad die toezicht had gehouden en zou voorkomen dat mensen een juwelierszaak gaan overvallen. Daarbij had de vrouw van de juwelier - die gisteren avond twee mensen dood schoot, geen dodelijk wapen gehad, maar juist een niet-dodelijk wapen, zoiets als een verlammende elektro-shocker, waarmee zij die twee mensen afgestopt had, maar niet gedood.
Helaas is het nu door de aanwezigheid van dodelijke wapens en de afwezigheid van voldoende toezicht en beveiliging anders verlopen en is er een ergere misdaad gepleegd dan er gepleegd zou worden, is er bloed met bloed en kwaad met kwaad vergolden en hebben we met zijn allen een probleem, omdat we de dader niet willen straffen, maar het eigenlijk wel moeten, omdat we eigenlijk zelf verantwoordelijk zijn voor het in stand houden van de aanwezigheid van dodelijke wapens en de afwezigheid van toezicht en beveiliging, omdat we eigenlijk met zijn allen verantwoordelijk zijn dat we nog geen verlammende elektro-shockers hebben, dat we met zijn allen verantwoordelijk zijn voor de dood van twee mensen, maar dat maar een van ons het daadwerkelijke doden gedaan heeft.
Ik hoop dat dit tragische feit aanzet zal geven om het in Nederland en de rest van de wereld anders en beter aan te gaan pakken, geen dodelijke wapen, beter toezicht en betere beveiliging, er is nog veel werk wat eigenlijk verricht zou moeten worden door ons, de samenleving, dat zou moeten voorkomen dat er vaker dit soort tragische feiten gaan gebeuren.
De bewolkte lucht spiegelt in het troebele water,
haar handen zijn koud,
grassprieten drijven in het zonlicht,
telkens als hij even zijn ogen sluit
lijkt het alsof zij samen
de stilte beter voelen,
de zuurstof sterker proeven,
alsof het hart, de chaos even rust vindt.
Alsof hun droom nu, dit leven hier is.
Met gesloten ogen kijken,
naar de wereld, naar elkaar,
kijken naar binnen.
"Nature"
The cloudy sky is reflected in the murky water,
her hands are cold,
blades of grass are floating in the sunlight,
every time when he closes his eyes for a while
it seems as if they together
feel the silence better,
taste the oxygen stronger,
as if the heart, the chaos is just finding peace.
As if their dream now, is this life here.
With closed eyes looking,
at the world, at each other,
looking inside.
Ik zou willen dat er een toverspreuk was die al het lijden stopt,
alle haat, alle pijn, alle teleurstelling, alle verdriet, alle verlies, alle angst, alle jaloezie
wegneemt, vernietigt en nooit meer terug laat komen.
Maar ja, wie spreekt het toverwoord uit? die dat daadwerkelijk doet?
Door vergeelde dagen, door versleten jaren,
door afstand, uitzichtloosheid,
door dikke mist,
door alle ellende en twijfel, door alle pijn,
door de zeepkist en de poppenkast,
door alles wat kan,
door alles wat gemaakt is,
je blijft, je beschermt
en luistert,
altijd warm van binnen,
ben ik geraakt,
vinden jouw vingers moeiteloos
de trillingen, de spanningen
in mijn gezicht.
By yellowed days, by worn out years,
by distance, hopelessness,
by thick fog,
by all misery and doubt, by all pain,
by the soapbox and the puppet show,
by all that can,
by everything that is made,
you stay, you protect
and listen,
always warm inside,
am I touched,
are your fingers finding effortlessly
the vibration, the tension
in my face.
"Sow love, harvest trust, eat your sandwich safely"
Let the doubt do not convince you that you can do better without
that you slaughter the black sheep, because it's black
and you are white
People differ, everyone sees that, everybody knows that,
I accept that, inside we are the same
only always with an other preference
always with a different face.
"Gravitational energy"
Faster and faster the primal sun turned around its axis
caused an implosion in space
broke into pieces and vaporized to gas
Some things were going faster than light
nothing that was certain, that yet really was
a new young sun took its place
gave our space a new face
Our home, our earth was shaped
changed from gas to solid
water came down, making the land wet
fertile for the growth of crop
Now six billion years later
we look and listen
with accurate resonance telescopes
at old and new stars
Feel ourselves supremely powerful,
want to imitate it
and hold our hearts close.
Als je het over een voedingssupplement hebt dan krijg je vitamine C niet vergoed, maar noem je vitamine C een orthomoleculaire geneesmiddel dan wordt het wel vergoed. Het probleem is dus soms dat als je iets wat hetzelfde is anders benoemd dat het dan wel geaccepteerd wordt, terwijl het dat niet wordt als je het een naam geeft wat mensen niet willen horen. In dit kleine voorbeeld gaat het om de vergoeding van vitamine C in Nederland, maar wereldwijd staan er mensen te roepen "God" en "Allah" terwijl het gewoon hetzelfde als bij vitamine C is, als je het in Nederland "God" noemt dan vertrouwen de Nederlanders je en kun je gezellig aanschuiven, terwijl als je het "Allah" noemt dan wordt je gewantrouwd door de Nederlanders en kan je wel aanschuiven, maar zie je toch mensen die vreemde gezichten trekken, misschien wel bang zijn, omdat zij vitamine C altijd voedingssupplementen hebben genoemd, en nooit orthomoleculaire geneesmiddelen. Maar ja, in feite hebben we het over dezelfde god, die ik uit protest met een kleine letter schrijf omdat er al zoveel misbruik van gemaakt is in het verleden toen god met een hoofdletter geschreven werd, maar nog steeds is het dezelfde god, ook al noem ik het wat deze god tegen me zegt, de god van de beschaving, ben ik mij bewust dat het een en dezelfde god is, dezelfde als allah dus en jaweh, zoals de joden god noemen, het is allemaal dezelfde, alleen we moeten de naam van god niet misbruiken om onze zin te krijgen, dus vitamine C is gewoon vitamine C en als je dat echt nodig hebt dan wordt het in een beschaafde samenleving gewoon vergoed, of je het nu voedingssupplementen of orthomoleculaire geneesmiddelen noemt, het is allemaal hetzelfde en het is allemaal goed.
Betreft: Meer belasting, meer werkgelegenheid, meer zekerheid, geen verzekering, geen wantoestanden in de samenleving meer.
Beste lezer,
Naar aanleiding van de huidige begrotingen van de politieke partijen schrijf ik u.
Mensen worden in beginsel gemiddeld voor zo'n vijfendertig tot tweeënvijftig procent belast, maar er zijn nog veel extra regeltjes en kostenposten, zoals de zorgverzekering, die de uiteindelijke belasting een veel groter percentage maken. Hoewel deze plannen misschien goed lijken, zijn er nog steeds veel wantoestanden in de samenleving, zoals:
Dodelijke schietpartijen, smerige ziekenhuizen, nalatige ouderenzorg, winstgevende banken, mishandelde mensen en mishandelde dieren, vervuilende energiecentrales, rekeningen met geld waar geen of te weinig belasting over geheven wordt, te weinig controle en toezicht op ons betaalverkeer, ons eten, ons drinken, onze drugs en onze medicijnen, nog steeds geen volledige en eerlijke informatievoorziening op de verpakkingen, nog steeds geen waarschuwingstekens die ons tijdig informeren voor de gevaren van een bepaald product, reclames die zeggen boeren te helpen, terwijl zo'n bedrijf die mensen in het buitenland gewoon uitbuit, etc, etc, etc.
Als ik tachtig euro cent voor een reep chocolade betaal en die boer heeft daar voor tachtig procent het werk erin gestoken dat ik die chocoladereep kan eten, dan heeft die boer ook recht op:
0,80 [euro/reep] x 0,80 [werk door boer verricht] / [totaal hoeveelheid werk] = 0,64 [euro/reep]
en u en ik weten best dat de wereld in Nederland er op dit moment nog niet zo uit ziet.
Daarom heeft het sociaal liberale belastingplan van het systeem zonder bonnetjes:
met enkel en alleen, uitsluitend vijftig procent belasting
voor iedereen, op alles wat je ontvangt en uitgeeft
voor de vrije toegang tot
en gebruik van
alle noodzakelijke basis behoeften,
het doel aan al deze mistanden in de wereld (lees: dus niet Nederland alleen) iets te doen, zodat als er echte noodzaak is dat het volledig geregeld is en daar waar dat nog niet zo is, dat daar zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt, daarbij zal de werkgelegenheid met dit transparante belastingsysteem ook toenemen, omdat wij voor een deel nog steeds nalatig zijn, door de misstanden in de samenleving in stand te houden, misstanden die voorkomen kunnen worden door voldoende te investeren in echt werk, echte banen, in ontwapening, in hygiëne, in verzorging, in non-profit, in welzijn, in milieu, in duurzaamheid, in controle en toezicht, in gezondheid, in veiligheid, in te zorgen dat we kunnen leven, dat we niet te hoeven twijfelen en niet te hoeven overleven.
De vrije sector kan dan gewoon rustig zijn of haar gang gaan, maar zal zich aan de voorzorgsmaatregel en veiligheidsmaatregelen van de publieke sector moeten houden om te voorkomen dat er misstanden in de samenleving ontstaan en te voorkomen dat verboden niet gehandhaafd kunnen worden, waardoor wij mogelijk in ons vertrouwen, onze gezondheid, onze hygiëne en veiligheid, onze portemonnee, geschaad gaan worden.
Daarom dus, om dat te voorkomen, omdat het gewoon beter kan, vind ik de plannen van de huidige politieke partijen zwaar flut, en hoop ik dat mensen in gaan zien dat al die mensen misschien wel een betere wereld willen, maar dat ze het niet kunnen, omdat we verzand zijn in regeltjes die niemand in het buitenland meer snapt, omdat ze niet echt eerlijk zijn en niet helemaal volledig zijn, omdat het te moeilijk is en mensen gewoon een eenvoudig oplossing willen en de zekerheid dat het goed komt, omdat een goede samenleving, een goede zaak is, en dat kost nu eenmaal veel meer geld dan we nu uitgeven, maar het resultaat is wel een betere, eerlijke wereld waar mensen de zekerheid hebben, zonder verzekering, dat ze bij constatering van echte noodzaak altijd volledig geholpen worden door ons, door de samenleving, door iemand of meerdere mensen van de samenleving wier of wiens betaalde baan en taak het is, de ander in dat geval, volledig en naar maximale kunnen te helpen.
In afwachting van uw reactie hoop ik u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
P.S. de Winter
laatste aanpassing
Onzinnige tekst #3865
Ik zet hier altijd mn eigen gedichten neer
Eigenlijk dicht ik weer, min of meer, de leegte die zij achterliet
De kracht van liefde die je al dan niet in gedachten ziet
Schrijf ik prachtige liederen, of zit ik maar wat krampachtig te kliederen?
Maakt dit wat bij je los?
Vast, niet
Grafiet, dit is schetsen, met woorden
Ik fabriceer geraffineerde rijms
Ik breek het ijs, stenen harten, gletsjer, bevroren
Onsamenhangend gebrabbel, ik grabbel in mn woordenschat
Als n gabber die gesnoven had, ik trek harde lijnen
Aan je heerschappij komt vast n einde
Je bent n kabaal makende kobold in mn kobaltmijnen
Geen aardige man, maar n kwaadaardig aardmannetje
Parels voor de zwijnen, dit is rozemarijnextract, het levenselixer
X is geen dichter, ik richt inrichtingen in
Het levenslicht flikkert, ik heb n overdosis aan lijm gepakt en verricht verplicht n geheel vrijblijvende lobotomie
Op mn alter ego, omdat ie lijdt aan schizofrenie
Wat n leeghoofd, soms spreken we elkaar nog steeds nooit meer
Blanke negroïde man van Chinese afkomst, die verdwaalt in space rondzweeft
Geïndoctrineerde vrije denker
Verstopt tussen een sprookje en een geheim,
achter de onschuld schuilt een kind -
het gordijn van de zachte warmte,
verschoond van bevlekte dagen,
stormachtige golven van ver uit de zee,
veilig in haar schoot,
het komt niet buiten, leeft van binnen
verstokt, beschermd, weggedoken
voor de oorlog, het geweld,
de middelen van de macht,
het zingt een lied van vertrouwen,
omdat het niet beter weet,
niet anders kan,
en als de avondklok ingaat,
de kogels beginnen te fluiten,
dan buigt de vader zijn schouders,
huilt hij stiekem even alleen,
op zichzelf aangewezen,
in het duister van de nacht.
Zet een braadpan met 1 eetlepel olijfolie op hoog (80 % ) vuur.
Maak 1 grote ui schoon en snijdt in grove stukken klein.
Fruit de ui in de braadpan totdat het lichtbruin wordt.
Ondertussen snijdt je de 300 gram kipfilet in grove stukken klein en kruidt het met peper, zout, marjolein en tijmpoeder.
Doe daarna de kip in de braadpan en braadt de kip aan.
Zet daarna het vuur laag (20 % ), maak de 500 gram aardappelen, 300 gram wortels en 500 gram pompoen schoon en snijdt het in grove stukken klein.
Doe daarna de aardappelen, wortels en pompoen in de braadpan en roer het goed om.
Voeg tot slot 1 blokje kippenbouillon, 3 schijfjes citroen en 0,5 liter water toe, breng het geheel aan de kook en laat 25 minuten op laag (20 % ) vuur staan.
Doe het vuur uit (0 % ), haal de citroenschillen uit de braadpan en serveer de maaltijd in twee diepe borden.
Aanpakken, doorgeven, wegzetten en af laten glijden,
de nieuwe wachtmeester wist niet beter
het was structureel zijn manier
van pijn- en probleembestrijding:
net zolang, net zolang
tot het lijden steeds verder en verder escaleerde,
hij zelf daadwerkelijk echt iets moest gaan doen,
nu, pakt het echt aan en lost hij het echt op,
zijn kindertijd,
de stoelendans in de poppenkast