Partyflock

Forumonderwerp · 893019
Dode door vervuilde heroïne in Den Bosch

Uitgegeven: 10 augustus 2006 14:59

DEN BOSCH - Een 39-jarige man in Den Bosch is overleden, doordat hij vermoedelijk vervuilde heroïne heeft gebruikt. Dat meldde een woordvoerder van de politie donderdag. Agenten troffen de Bosschenaar donderdagochtend dood aan in een woning aan de Trombone.

Volgens de woordvoerder is uit een eerste onderzoek naar de doodsoorzaak gebleken dat de man vermoedelijk vervuilde heroïne heeft gebruikt.

Omdat de vervuilde drugs meer slachtoffers kunnen maken, heeft de politie verscheidene hulpverleningsinstanties in de stad op de hoogte gebracht.

De zegsman sluit niet uit dat meer mensen onwel zijn geworden na het gebruik van de vervuilde heroïne.

:o

Bron : Dode door vervuilde heroine in Den Bosch
vond bruin altijd al een vuil kleurtje
tsjah het is kut,maar wel zun eigen schuld...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 augustus 2006 om 18:27:
nou ik denk toch wel dat het merendeel dat op dit forum reageert gebruikt hoor loesje, of weleens heeft gebruikt,

t zal idd niet veel schelen.

Er zijn twee gastjes aangehouden waarvan 1 de heroine verkocht heeft aan degene die overleden is.

http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=67037
laatste aanpassing
Ik schrik echt van hoe harteloos veel mensen zijn tegenover een heroïneverslaafde. Dat is ook gewoon een mens. Alsof verslaafd zijn een misdaad is. Veel mensen die verslaafd raken doen dat omdat ze pijn of psychische problemen hebben die niet opgelost kunnen worden.
Opiaten zijn voor hun het enige medicijn dat de pijn kan verlichten, maar dokters schrijven het bijna niet voor.
Het is jammer dat deze hulpbehoevende mensen zijn aangewezen op het zwarte cicuit voor hun medicijn, dat nog geen euro per gram kost om te produceren. Als ze het op voorschrift zouden krijgen dan kost het ze niet meer dan 30 euro per maand en zullen daardoor nooit in geldproblemen raken.

Heroïne is inderdaad erg verslavend, maar als het zuiver is dan is het niet giftig en bij verstandig gebruik niet gevaarlijk. Als een verslaafde goedkoop aan zuivere heroïne kan komen en geld over houdt voor een huis en goed eten dan kunnen ze zonder problemen gezond oud worden en gewoon werken.
laatste aanpassing
als ik het ff niet zie zitten grijp ik ook niet naar de drugs..

Dus ik zeg eigen schuld, dikke bult

Uitspraak van Evert op donderdag 10 augustus 2006 om 22:17:
Alsof verslaafd zijn een misdaad is. Veel mensen die verslaafd raken doen dat omdat ze pijn of psychische problemen hebben die niet opgelost kunnen worden.

Ga in therapie (y)
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 10 augustus 2006 om 17:28:
Waarschijnlijk gebruiken 8 van die 10 die hier reageren.
Je bent dus net zo goed drugs gebruiker als die overleden gast.

Maar omdat dat toevallig een heroine gebruiker is mag hij gewoon dood.

Ook al is het een andere drug.. Tis allemaal zooi

Uitspraak van Daantjuh:) op donderdag 10 augustus 2006 om 22:21:
als ik het ff niet zie zitten grijp ik ook niet naar de drugs

De mensen die je op straat ziet lopen, hebben het wel wat zwaarder dan 'het even niet zien zitten'. En vaak hebben zij inderdaad geen keuze. Het wordt idd makkelijk afgedaan als iedereen heeft een keuze. Soms kan het zo slecht met je gaan dat je geen keuze hebt door allerlei omstandigheden.
Ja dat zal best, anders zullen er geen verslaafde zijn, maar ja ik kan het me gewoonweg niet voorstellen om naar de drugs te grijpen..

En daarom kan ik het ook niet erg vinden dat iemand daardoor dood gaat..

Uitspraak van Daantjuh:) op donderdag 10 augustus 2006 om 22:45:
Ja dat zal best, anders zullen er geen verslaafde zijn, maar ja ik kan het me gewoonweg niet voorstellen om naar de drugs te grijpen..

En daarom kan ik het ook niet erg vinden dat iemand daardoor dood gaat..

Het één heeft op zich niets met het ander te maken.

En ik kan me voorstellen dat je er niet wakker van ligt, maar om opmerkingen te lezen als
Uitspraak van Ouwehoeren op donderdag 10 augustus 2006 om 15:48:
ijzeren bal aan hun poot en de gracht in pleuren

vind ik echt bizar. Kan me dan ook niet voorstellen dat dit serieus is.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 augustus 2006 om 23:06:
En ik kan me voorstellen dat je er niet wakker van ligt, maar om opmerkingen te lezen als

Uitspraak van Ouwehoeren op donderdag 10 augustus 2006 om 15:48:
ijzeren bal aan hun poot en de gracht in pleuren

vind ik echt bizar. Kan me dan ook niet voorstellen dat dit serieus is

Ik kan me wel voorstellen dat het serieus is.. Als junkie zijnde kun je heel veel overlast veroorzaken..

Mijn vorige buurman is een crackjunk.. En ik heb hem vaak dood gewenst.. Hoe vaak hij niet snachts op het portiek stond te lallen en keihard de muziek aanhad.. Mensen lastig viel..

En gewoon niet stoppen als je het vroeg..

Politie had ook geen zin, want de volgende dag deed hij het weer.. En na een tijdje kwam de politie geeneens meer:/ Kut junk
laatste aanpassing
Het valt mij ook op dat mensen heroine gebruikers/ verslaafden meteen afschilderen als losers!
Ik weet dat iedereen meteen aan de junkies op de wallen en achter het cs denken als ze heroine horen maar weet je dat 90% van deze verslaafden niet kapot gaan aan heroine maar aan crack coke!
Heroine heeft geeft ook niet die opgefoktheid die je ziet bij deze junkies dat doet de coke!

Dan denken ook de meeste mensen meteen aan spuiten als ze aan heroine denken maar het spuiten van heroine is allang niet meer de manier waarop ze het gebruiken. De meeste verslaafden roken het! Die spuitgasten zijn bijna allemaal al uitgestorven of ze zitten in de gratis verstrekking.

dan het laatste over deze drugs is de menig van vele dat het een goedkope drugs is! dat is ook niet waar!
wist je dat heroine nog duurder is per gram dan coke!
maar omdat het lichamelijk verslavend is en je er dus niet zo makkelijk afkomt is het voor iedereen de ergste drugs die er is en ik wilde jullie door deze info duidelijk maken dat dit beeld niet klopt

de reden dat ik dit vertel is omdat ik vind dat heroine onterecht als de ergste drugs word neergezet!
de ergste drugs is toch echt Cocaine!
Coke verandert mensen in monsters en door de korte rush die het geeft( het basen!) krijgen mensen er geen genoeg van en gaan ze stelen en zo en dat zijn dus de types die je op de wallen ziet.

Heroine maakt je niet opgefokt en je hebt er ook niet zo veel van nodig om high te worden. Het gevoel dat het je geeft is verglijkbaar met een seresta maar dat 1000 maal heftiger. Het probleem is alleen dat je er lichamelijk afhankelijk van word en dat betekent dat je ziek word als je niet na 24 uur weer gaat gebruiken of je moet aan de methadon gaan en daar beginnen de problemen voor de meeste!
in principe hebben ze maar heel weinig nodig om het ziek zijn tegen te gaan maar omdat de meeste eigenlijk meer verslaafd zijn aan de crack gaat al hun tijd en geld daarheen en verliezen ze hun huis en zonder huisadres krijg jij geen methadon!

Mensen die alleen heroine gebruiken kunnen een heel normaal leven leiden! deze hebben ook meestal gewoon een huis en een baan. Hebben net als wij gewoon een sociaal leven alleen gebruiken ze heroine of methadon om niet ziek te worden. Je merkt ook meestal niets aan deze mensen.

Ik heb stage gelopen in een afkickcentrum dus vandaar deze info.

Mijn eigen mening is dat alle drugs eigenlijk niet goed voor je zijn maar als je het onder controle kunt houden is het oke als het maar niet te veel en te vaak word en drugs zoals cocaine en heroine is nooit goed!
En ander leest een ieder met zijn uitgesproken mening dat mooie boek eens: Christiane F. Dan lees je dat er wel eea vooraf gaat voordat je naar de horse grijpt.

Het is juist goed dat er gewaarschuwd wordt voor vervuilde drugs, zeker na een sterfgeval. Heroine of geen heroine. In de jaren 80 was horse net een drugs die net zo makkelijk gebruikt werd in het uitgaansleven als de hedendaagse XTC-pil. En iedereen gebruikte het; de yup, de hippie en in de gayscene XTC was toen nog helemaal niet in opkomst.

Beetje hypocriet om een heroinegebruiker direct over een kam te scheren met junks, criminelen en "de beesten achter Centraal" .

Verder sluit ik me aan bij Pollewop.

Coke is een sluipmoordenaar, zeker als je het rookt. Mensen aan de heroine leven in hun eigen wereld, en zijn juist rustig en vaak niet aanspreekbaar. Maar door de lichamelijke verslaving grijpen ze naar goedkopere mogelijkheden om toch een rush te krijgen. Die middelen zorgen vaker voor hun opgefoktheid.

Ik ben blij dat er gewaarschuwd wordt voor de vervuilde coke in Den Bosch. Tot mijn grote verdriet is een dierbare een verslaafde in DB, ik moet er niet aan denken dat die persoon iets overkomt.
Uitspraak van pollewop op donderdag 10 augustus 2006 om 23:29:
Mijn eigen mening is dat alle drugs eigenlijk niet goed voor je zijn maar als je het onder controle kunt houden is het oke als het maar niet te veel en te vaak word en drugs zoals cocaine en heroine is nooit goed!

Sluit me hier volkomen bij aan (y)
ziek

Wat een hero

Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op donderdag 10 augustus 2006 om 16:03:
Eigen schuld, dikke bult

nu je het zegt! ik ga mn atropine weer even van zolder halen. kijk hoeveel topics erover geopend worden

Uitspraak van pollewop op donderdag 10 augustus 2006 om 23:29:
wist je dat heroine nog duurder is per gram dan coke

:S:S:S

ik gebruik geen bruin maar weet wel de prijzen.
dus
of coke is bij jouw heeel goedkoop per gram, of bruin is onwijs duur.

1 gram coke = 40/50 euro
1 gram bruin = 15/20 euro
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op donderdag 10 augustus 2006 om 16:03:
Die om wat voor reden ook verslaafd zijn geraakt. Ik vind het goed dat er gewaarshuwd word.

en jij denkt dat die junks geen heroine gebruiken als ze horen dat er vuil in zit... die moete dat spul gwoon hebbe en pakken 't ook.

Weer een junkie minder who cares :/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 augustus 2006 om 12:31:
Weer een junkie minder who cares

en als die junkie nou familie van je geweest had je dan ook zo gereageerd??

mensen zeggen wel van van: jah maar ze veroorzaken overlast, kosten de overheid geld etc etc.

maar ik heb liever een dode economische vluchteling dan een dode junk als ik eerlijk mag zijn (niet verkeerd opvatten mdw van PF)
Heroine:no:
Zoizo zooi:yes:

Laatst nog de film Trainspotting weer gezien..
*kots*
gewoon van de drugs afblijven dat was dit nooit gebeurd.

Boeiend, moet je die zooi maar niet gebruiken :lol:

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 augustus 2006 om 15:06:
maar ik heb liever een dode economische vluchteling dan een dode junk als ik eerlijk mag zijn

Mij maakt het allebei niet uit nee :no:
en als die junkie nou familie van je geweest had je dan ook zo gereageerd??

Mijn familieleden zijn geen junks :no:

Uitspraak van Daantjuh:) op vrijdag 11 augustus 2006 om 17:42:
Mijn familieleden zijn geen junks

iedereen kan een junk worden, :yes: en ook jouw familie
mijn familie is verstandig

Uitspraak van Daantjuh:) op vrijdag 11 augustus 2006 om 17:46:
mijn familie is verstandig

ben je echt zo onwetend??
iedere persoon die nu junk is heeft vroeger gezegd: nee dat gebeurt mij niet ik ben verstandig.

van sommige gebeurtenissen kun je vantevoren niet zeggen wat dat met je gaat doen.
je kunt er dus ook van de shit raken.

denk niet dat het jouw of je familie niet kan overkomen.
tuurlijk het is het beste als de hele familie 'clean' is ofcourse

maar ik heb liever een dode economische vluchteling

Alle Nederlanders die tijdens en na WOII naar Australie, Canada, Nieuw Zeeland zijn gegaan zie je liever dood? Niet te vergeten de Nederlanders die nu ook weer vertrekken (want die vertrekken echt niet omdat ze het hier zo slecht hebben, maar omdat ze het ergens anders nog beter willen hebben). Het is wel ff een zijspoor van dit topic.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 augustus 2006 om 16:15:
Boeiend, moet je die zooi maar niet gebruiken

Zeg je dat ook tegen rokers die longkanker krijgen of tegen de familie van een gastje die bij een autoongeluk is omgekomen omdat ie te hard reed, zijn gordel niet omhad, alcohol ophad?
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 augustus 2006 om 11:57:
k gebruik geen bruin maar weet wel de prijzen.
dus
of coke is bij jouw heeel goedkoop per gram, of bruin is onwijs duur.

1 gram coke = 40/50 euro
1 gram bruin = 15/20 euro

De prijzen hier in Amsterdam: 1 gram bruin 45/65
1 gram wit 40/50

Dit weet ik van gebruikers en het drugsinfoteam
Geen medelijden met diegene! Tis gewoon klotezooi! begin je eraan, dan moet je de consequenties ervan ook aanvaarden.(goed of slecht)

Sommige mensen hebben echt een betonnen plaat voor hun kop :/
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 11 augustus 2006 om 19:51:
Sommige mensen hebben echt een betonnen plaat voor hun kop

Ain't that right! Tja, kunnen ze waarschijnlijk ook niets aan doen!

Uitspraak van TECHNOFREAK 2 op vrijdag 11 augustus 2006 om 20:05:
Tja, kunnen ze waarschijnlijk ook niets aan doen!

Door één of andere psychische stoornis. Nou, beterschap dan maar :flower:
een verslaving is meestal de uitkomst van vele problemen en om nou iedere verslaafde meteen losers te noemen vind ik een beetje ver gaan!

Jij weet toch de geschiedenis van iemand niet en waarom iemand door drugs probeert weg te vluchten!

nee verslaafden zijn mensen net zoals jij en ik alleen staan ze wat zwakker in hun schoenen! voelen we ons allemaal niet soms zwakker dan anders?
laatste aanpassing

Uitspraak van pollewop op vrijdag 11 augustus 2006 om 20:56:
Jij weet toch de geschiedenis van iemand niet en waarom iemand door drugs probeert weg te vluchten

Ja dan is deze persoon hard weggevlucht :/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 augustus 2006 om 21:34:
Ja dan is deze persoon hard weggevlucht

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 augustus 2006 om 20:34:
beterschap

:flower:

Goh je trekt het je wel erg aan he :aai:

Neu, ik vind het sneu voor jou :flower:

sneu nee hoor heb er geen last van :no:

Moet je dan met iedereen medelijden hebben !? Het is misschien triest ja dat die mensen die zooi gebruiken om problemen te ontvluchten maar waar leidt het heen ???

Ik vind het wel een rotstreek hoor... Zoiets kun je toch alleen bewust vervuilen ofniet?

Triest voor hem en de mensen in zijn omgeving maar dat is het risico van het vak.....

Lkkr voor m.
Kan er niet wakker van liggen.
Eigen schuld.

Schone Heroine is ook vuiligheid.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 augustus 2006 om 21:21:
Schone Heroine

Bestaat niet;)
Eigen schuld.

Uitspraak van Daantjuh:) op donderdag 10 augustus 2006 om 23:21:
Als junkie zijnde kun je heel veel overlast veroorzaken

Idd,en dan maar niet te spreken over de naalden.
Stel je dochtertje van 3 is buiten aan t spelen,en grijpt in een naald die een hivpositieve junk heeft gebruikt.