Partyflock

Forumonderwerp · 888482
We kennen het allemaal wel: we worden geboren, we groeien op en we worden volwassen. Met het volwassen worden komt tevens de behoefte aan seks.
Zoals iedereen wel weet staat seks in dienst van de voortplanting. Er worden weer nieuwe mensen geboren, groeien op... afijn, de cirkel is weer rond.

Maar... nu heeft de mensheid een trucje bedacht: voorbehoedsmiddelen. We kunnen dus seks hebben zonder ons voort te planten!

Dat is al enige tijd zo, maar toch planten we ons nog steeds voort.
Daar zijn redenen voor (ongelukje, moedergevoelens, geen ander doel in het leven kunnen verzinnen, enz.), maar daar gaat het even niet om!

Het gaat om de volgende vraag: met welk hoger doel planten we ons voort? Welk nut heeft het eigenlijk? Maken we er een betere wereld mee?

Bedenk bijvoorbeeld hetvolgende: er leven nu zo'n 6,5 miljard mensen op Aarde. Dat aantal is nog nooit zo hoog geweest en groeit de laatste jaren in abnormaal tempo.
En toch laten we dagelijks meer kindjes geboren worden dan we dood laten gaan van de honger!!

Waarom???
laatste aanpassing

Zo wat een onderwerp voor de dinsdag n8 :|
Artiest {SHOWLIST artist 131933, 38686, 28145}
daar vraag je me wat! :O

Maar k ben het met je eens! :)
Hoger doel ? :rot:

Als we niet voortplanten sterven we uit en dat willen we niet.

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:14:
En toch laten we dagelijks meer kindjes geboren worden dan we dood laten gaan van de honger!!

omdat het tegenwoordig hip is om op je 18de een kind te hebben, het liefst voor elke outfit een andere

Waarom???

Zodat jij er een topic op PF over kan openen.
Zo simpel is het. (F)

Ok, antwoord gegeven.
Slotje dan maar? (6)
Maar goed aangezien wij bepalen wanneer iets 'erg' is of niet zou het geen drol uitmaken als we er allemaal toch niet meer zijn.
Uitspraak van Carnophage op woensdag 19 juli 2006 om 00:22:
Als we niet voortplanten sterven we uit en dat willen we niet.

Opeens vond een mens/aap seks lekker en het bleek evolutionair nog gunstig te zijn ook.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 00:24:
omdat het tegenwoordig hip is om op je 18de een kind te hebben, het liefst voor elke outfit een andere

Die mensen heb je ook, helaas. Een kind neem je niet zomaar even alsof het een product is in onze consumptiemaatschappij.

(Voor sommige mensen: ga a.u.b. niet roepen: "een kind KRIJG je", want je bent er zelf bij als je ervoor kiest!)
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:24:
Dat is uiteindelijk dezelfde vraag als de vraag welk nut voortplanting heeft

Neuh niet echt.

Wat is het nut van voortplanting > voorkomt uitsterving

Is uitsterving 'erg' > ?

Niet voortplanten is een vorm van uitsterven maar dat heeft niks te maken met de waarde die we aan ons bestaan hechten.
voortplanting is bedoeld om het menselijke ras in stand te houden en dus is instandhouding van het menselijke ras is in feite het doel van ons bestaan.
Uitspraak van Carnophage op woensdag 19 juli 2006 om 00:28:
Neuh niet echt.

Wat is het nut van voortplanting > voorkomt uitsterving

Is uitsterving 'erg' > ?

Niet voortplanten is een vorm van uitsterven maar dat heeft niks te maken met de waarde die we aan ons bestaan hechten.

je was me net voor
Maar goed ik ga kasplanten, weltrusten (Y) :Z
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 00:25:
Zodat jij er een topic op PF over kan openen.
Zo simpel is het. (F)

Ok, antwoord gegeven.
Slotje dan maar? (6)

Lekker simpel...

Uitspraak van Carnophage op woensdag 19 juli 2006 om 00:25:
Maar goed aangezien wij bepalen wanneer iets 'erg' is of niet zou het geen drol uitmaken als we er allemaal toch niet meer zijn.

Daar heb je gelijk in. Ik zal het verder toelichten: ik bedoel "erg" in de zin van "erg voor de natuur/Aarde". En volgens mij kan de wereld best zonder de mens.
Uitspraak van Carnophage op woensdag 19 juli 2006 om 00:28:

Precies. Zo kunnen we ook WEL waarde hechten aan ons bestaan (dat er nu eenmaal is), maar GEEN waarde hechten aan nieuw bestaan.

Waarom???

Omdat de mensen onbewust instinctief aanvoelen dat het einde der tijden nabij is :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 00:32:
Omdat de mensen instinctief aanvoelen dat het einde der tijden nabij is :)

Afgezien van of dat wel of niet waar is: dat lijkt me eerder een reden om juist NIET aan voortplanting te doen, maargoed...
Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:30:
En volgens mij kan de wereld best zonder de mens.

De wereld kan ook best zonder de rest van de flora en fauna een grote draaiende stenen bal blijft het.
De enige die we er uiteindelijk mee hebben zijn we zelf. ( even kort door de bocht )

Maar hoezo zijn kinderen een nieuw bestaan. Ik zie het meer als de voortzetting van het huidige bestaan.

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:34:
dat lijkt me eerder een reden om juist NIET aan voortplanting te doen, maargoed...

Met als gevolg dat het menselijk ras ophoudt met bestaan?
Uitspraak van Carnophage op woensdag 19 juli 2006 om 00:37:
De wereld kan ook best zonder de rest van de flora en fauna een grote draaiende stenen bal blijft het.

Daar heb je een punt. En als je nog verder doordenkt: ons zonnestelsel kan best zonder die stenen bal, ons melkwegstelsel kan best zonder ons zonnestelsel, het universum kan best zonder ons melkwegstelsel en welk nut heeft het universum uberhaupt? Het kan best zonder zichzelf.

De enige die we er uiteindelijk mee hebben zijn we zelf. ( even kort door de bocht )

Waarom? Wij merken toch niets meer van de generaties die na ons komen?

Maar hoezo zijn kinderen een nieuw bestaan. Ik zie het meer als de voortzetting van het huidige bestaan.

Wanneer je in reincarnatie gelooft: dan zou dat de enige reden zijn. En een goede reden.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 00:38:
Met als gevolg dat het menselijk ras ophoudt met bestaan?

Dat doet het toch sowieso als het einde der tijden er is! Waarom dan nog meer mensen op Aarde zetten die ook dat leed zullen ondergaan?
Denk dat je van de volgende 2/3 generaties nog voldoende ziet hoor (Y)

Maar als dat niet genoeg is voor je kun je altijd nog je zaakie dicht laten binden (Y) :9

Reincarnatie e.d. moet je maar met omkara bespreken die heeft daar meer verstand van :D

Truste!
Uitspraak van Carnophage op woensdag 19 juli 2006 om 00:43:
Denk dat je van de volgende 2/3 generaties nog voldoende ziet hoor (Y)

Als we ons voortplanten wel ja, maar dat HOEFT niet ;-)

Trusten...

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:42:
Dat doet het toch sowieso als het einde der tijden er is

Dat is een tikkeltje overdreven. Dat is niet het eind bestaandoel van dit ras om te volledig uitgeroeid te worden.

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:42:
Waarom dan nog meer mensen op Aarde zetten die ook dat leed zullen ondergaan?

Zodat er genoeg mensen zijn die het "einde der tijden" zullen overleven. Zodat het huidige doel van de mensheide zichzelf kan blijven herhalen tot ze allemaal doorhebben hoe de vork in de steel zit of todat iemand de planeet laat ontploffen met een "Death Star" O:)

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:41:
Het kan best zonder zichzelf.

Of niet. Misschien is het bestaat het Universum alszijnde een placebo om zichzelf ervan te kunnen overtuigen dat het bestaanrecht heeft en dus ook werkelijk bestaat buiten het feit dat het een manipuleerbare illusie is :9
laatste aanpassing

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:49:
Ik dat geval is het einde der tijden niet het einde der tijden.

Het is het einde van "deze tijd" het einde van een gedragspatroon. Einde der tijden zal in zekere zin volgens mij het einde van religie inluiden. Mensen worden er te volwassen voor en zien dat religie niets dan ergernis met zich meebrengt.

Als mensen uiteindelijk zullen snappen dat alle goede punten van alle religies eigenlijk allemaal hetzelfde zijn kunnen ze ook eindelijk bevatten dat je dan net zo goed 1 god kan aanbidden, tenminste, de theisten.

Apocalypse betekent namelijk letterlijk "openbaring" oftewel "revelation" oftewel revolution. Oftewel, je snapt het wel :9
laatste aanpassing
Daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar dan nog lijkt 6,5 miljard mij veel meer dan genoeg om dat mee te maken en om aan de toekomst te werken.

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:53:
maar dan nog lijkt 6,5 miljard mij veel meer dan genoeg

Beter teveel dan te weinig he O:)
laatste aanpassing
Alweer een reden om minder voort te planten i.p.v. meer :D

edit: Er stond net: "beter teveel voedsel dan te weinig".
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 00:55:
Beter teveel dan te weinig he O:)

Al die extra mensen zijn toch niet nodig? Geef mij eens 1 reden waarom het met 1 miljoen niet zou kunnen.

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:58:
Al die extra mensen zijn toch niet nodig? Geef mij eens 1 reden waarom het met 1 miljoen niet zou kunnen.

Kan het ook wel, maar ga jij het al die miljarden vertellen dat ze er niet toe doen?

Dat de wereld een betere plek zou zijn zonder al die fantasieloze boeren?

Ik denk dat ze je de stempel Hitler zullen geven ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 00:59:
Kan het ook wel, maar ga jij het al die miljarden vertellen dat ze er niet toe doen?

Dat hoeft niet. Ik zou ze hooguit zeggen dat er niet nog meer bij hoeven te komen.

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 01:01:
Dat hoeft niet. Ik zou ze hooguit zeggen dat er niet nog meer bij hoeven te komen.

Dat kun je mensen niet ontzeggen. Wie ben jij om te zeggen dat de planeet vol is?

De planeet is alles behalve overvol, vanuit de context dat we gewoon allemaal op elkaar worden gestampt.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 01:03:
Dat kun je mensen niet ontzeggen. Wie ben jij om te zeggen dat de planeet vol is?

Ik zeg niet dat het niet mag!

We draaien om het punt heen: wat is het nut?

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 01:04:
wat is het nut?

Survival. Zekerheid van continuiteit. Hoop op een betere toekomst.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 01:06:
Survival. Zekerheid van continuiteit.

Dat is een logisch gevolg ja. Maar dat geeft nog niet het nut aan.

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 01:07:
Maar dat geeft nog niet het nut aan.

Jawel. Alleen je ziet het niet. Je zoekt naar een speciaal antwoord, wat je niet moet verwachten dat andere mensen dat geven.

Persoonlijk geef ik geen drol om de mensheid en zal het me aan me reet roesten als iedereen morgen dood zou neervallen.

Ik hoop dat na, wat we maar even het "einde der tijden" zullen noemen, dat er een grotere groep lichamelijke zowel als geestelijke sterke mensen de aarde in fatsoenlijke banen zullen leiden.

Dan bedoel ik niet dat we allemaal vrede moeten vieren. Maar zou liever zien dat we als menselijk ras onszelf als dusdanig bekwaam zien te profileren dat we het mogelijk maken behalve het universum te verkennen, het ook te veroveren.

Maar dat zijn allemaal van die wilde dromen waar je "nu" geen zak aan hebt.

Dus wat is het nut?

Hoop op een betere toekomst. Toen je ouders jou maakte wouden ze dat je het sowieso net zo goed of beter hebt dan zij. Het nut is evolutie. Daar draait deze wereld om.

Survival of the Fittest vs. Evolutie.

En het ultieme nut is perfectie.

Maar aangezien perfectie alleen perfectie is in de eye of the beholder kan jij de enige zijn die werkelijk kan inkleuren welk nut het heeft.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 01:11:
Ik hoop dat na, wat we maar even het "einde der tijden" zullen noemen, dat er een grotere groep lichamelijke zowel als geestelijke sterke mensen de aarde in fatsoenlijke banen zullen leiden.

Conclusie: voortplanting genereert kwantiteit, met als gevolg een grotere kans op kwaliteit omdat dat procentueel gezien minder voorkomt?

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 01:15:
Conclusie: voortplanting genereert kwantiteit, met als gevolg een grotere kans op kwaliteit omdat dat procentueel gezien minder voorkomt?

Correct ;)

Als het andersom was, was het Multiversum veel te snel uitgespeeld.

Want wat hebben we anders?

Vergetelheid... nee dankje, dan maar liever een illusie he O:)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 01:03:
De planeet is alles behalve overvol, vanuit de context dat we gewoon allemaal op elkaar worden gestampt.laatste aanpassing 19 juli 2006 01:06

t is gewoon zo hoe meer mense er bij komen hoe meer mensen er dood gaan.
dus uit eindelijk maakt t niet uit!

er zijn niet voor niks zoveel natuur rampen de laatste tijd,
en er zulle er meer volgen

Nou dat is wel heel negatief he :woeptidoe:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 02:19:
Nou dat is wel heel negatief he

neej hoor ...
t is de waarheid als wij de aarde gaan verklote met te veel mensen zorgt zij dat er mensen dood gaan,door bijv een tsunamie of vulkaan...

Sowieso vind ik het achterlijk dat iedereen maar kinderen neemt... :s

Ik vind dat je toch in staat moet zijn een kind ook daadwerkelijk te kunnen opvoeden. In mijn ogen hebben lang niet alle ouders die gave... kijk maar eens om je heen. Dus vraag jezelf om te beginnen maar eens af, voordat je kinderen neemt, of je daar wel het geschikte persoon voor bent!
Als ik toch om me heen kijk af en toe... :s
De meest verschrikkelijk achterlijke figuren in mijn omgeving die ik me maar kan bedenken, hebben sinds kort een kind. Echt, serieus de 2 achterlijkste figuren van de woonplaats waarin ik woon (niet een achterlijk paar, maar 2 gasten en ieder z'n eigen gezin dus zeg maar). Ik begrijp dat echt niet gewoon...
Hoe moet er nou ooit iets van de maatschappij terecht komen als een stel hersenlozen maar kinderen en maar kinderen blijft nemen? Is de maatschappij al niet verneukt genoeg?
Ook al die domme wijven die met een marokaan of een antiliaan gaan en op hun 18e al 2 kinderen hebben. Pfff zo uber stupid!
Helaas praat je met zulke woorden tegen de muur, want ze begrijpen zoiets zelf niet. Nadenken over zoiets is er bij de meeste mensen al niet eens bij.
Maargoed, het zij zo hè...

Het gaat om de volgende vraag: met welk hoger doel planten we ons voort? Welk nut heeft het eigenlijk? Maken we er een betere wereld mee?

Met welk hoger doel? We geven zielen de kans op Aarde te komen om aan hun persoonlijke leerproces te gaan werken en zodoende krijgen ouders ook weer de kans om daar het één en ander van te leren. Alleen tsjah, en een helehoop situaties vraag ik me af wat er in godsnaam terecht gaat komen van de leerproces.
Maargoed, ik denk dat dat het hogere doel is; het doel van de persoon zelf die op aarde komt.
Natuurlijk worden er ook "bijzondere" zielen geboren die misschien iets kunnen betekenen voor de toekomst van de mensheid. Maar let wel; dat zijn natuurlijk de uitzonderingen.

Maargoed, als het aan mij ligt komt er wel een stop op hoor. Ik wil nog best wat verder gaan en zeggen dat ik voor een flinke zuivering ben, want we zijn met veel te veel mensen hier en het komt de aarde echt niet ten goede. Wat mij betreft mag er weer meer plaats komen voor de natuur en de dieren.

1 miljard mensen is genoeg! (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 01:11:
Hoop op een betere toekomst. Toen je ouders jou maakte wouden ze dat je het sowieso net zo goed of beter hebt dan zij. Het nut is evolutie. Daar draait deze wereld om.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Plus de gedachte die in mijn hoofd speelt over onze toekomst en de groeiende vergrijzing.
Stel je voor dat onze generatie geen kinderen meer zou krijgen omdat we mischien kapot gaan...en de aarde draaid nog rustig 1000 jaar door? Wat dan?

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 19 juli 2006 om 00:27:
Een kind neem je niet zomaar even alsof het een product is in onze consumptiemaatschappij.

Nee klopt die neem je ook niet....Die KRIJG je o:)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 02:44:
Sowieso vind ik het achterlijk dat iedereen maar kinderen neemt...

Uitspraak van SpringDing op woensdag 19 juli 2006 om 02:49:
Nee klopt die neem je ook niet....Die KRIJG je o:)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 00:18:
Zo wat een onderwerp voor de dinsdag n8

6,5 miljard en 1
6,5 miljard en 2
6,5 miljard en 3
6,5 miljard en 4
6,5 miljard en 5

zo doen we hier zwangere tellen 8) :X
Hoe moet er nou ooit iets van de maatschappij terecht komen als een stel hersenlozen maar kinderen en maar kinderen blijft nemen? Is de maatschappij al niet verneukt genoeg?
Ook al die domme wijven die met een marokaan of een antiliaan gaan en op hun 18e al 2 kinderen hebben. Pfff zo uber stupid!
Helaas praat je met zulke woorden tegen de muur, want ze begrijpen zoiets zelf niet. Nadenken over zoiets is er bij de meeste mensen al niet eens bij.

:respect:
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 juli 2006 om 02:44:
Ik vind dat je toch in staat moet zijn een kind ook daadwerkelijk te kunnen opvoeden. In mijn ogen hebben lang niet alle ouders die gave... kijk maar eens om je heen. Dus vraag jezelf om te beginnen maar eens af, voordat je kinderen neemt, of je daar wel het geschikte persoon voor bent!
Als ik toch om me heen kijk af en toe... :s
De meest verschrikkelijk achterlijke figuren in mijn omgeving die ik me maar kan bedenken, hebben sinds kort een kind. Echt, serieus de 2 achterlijkste figuren van de woonplaats waarin ik woon (niet een achterlijk paar, maar 2 gasten en ieder z'n eigen gezin dus zeg maar). Ik begrijp dat echt niet gewoon...

Juist, uber kansloos is het. Ik ben wat dat betreft pro eugenetics. Dit is ook iets wat zich voordeed bij de Nazi`s in de 2e WO, maar dat maakt het niet minder effectief. Wat is het?

De best geschikte ouders laten paren voor zo`n perfect mogelijk kind. Hitler wou een sterk en gezond ras. Een ras wat ver boven alle human garbage uitsteekt en ik ben het hiermee volledig eens.

Dit is ook iets wat terugkomt bij de meest rationele "religie" ter wereld, het Satanisme; deze zijn pro eugenetics en de eerlijke Satanist zou zelfs zichzelf ervan weerhouden voort te planten wanneer deze een afwijking heeft die meer last dan gemak oplevert. Hierbij kun je denken aan al die loser chronisch zieken die ook zo graag een kindje willen krijgen en hiermee nog waardelozere kinderen op de wereld zetten.

Er zijn al genoeg flapdrollen; wat minder zou geen kwaad kunnen. (understatement :/ )

Uitspraak van SpringDing op woensdag 19 juli 2006 om 02:49:
Stel je voor dat onze generatie geen kinderen meer zou krijgen omdat we mischien kapot gaan...en de aarde draaid nog rustig 1000 jaar door? Wat dan?

Dat zal serieus gewoon nooit gebeuren. De mens is als een parasiet en de overlevings drang is te groot. Diezelfde meteoriet of ijstijd die de dinosaurussen zogenaamd zou hebben uitgeroeid, wezens vele malen sterker dan wij, zou dan toch bijna praktisch ieder wezen moeten hebben uitgeroeid, maar neehoor, miljoenen jaren later, als je geschiedenis mag geloven, bestaat er ineens het mensenras.

Vergeet niet dat we (zogenaamd) uit het Niets zijn ontstaan. Dus maak je nou maar geen zorgen over dat de mens nooit meer zal bestaan. We zullen altijd bestaan, hetzij in een variatie op onze huidige vorm. En zo niet; dan waren ze het niet waard om te leven. Er zijn genoeg organismen op deze wereld; we hebben het hier over miljoenen soorten organismen alleen al op deze planeet. Als de mens sterft, krijgt wellicht binnen miljoenen jaren de leeuwachtigen (thundercats B)) de overhand door zich humanoide te ontwikkelen; who knows? ;)
laatste aanpassing