Partyflock

Forumonderwerp · 887012
'Binnen twee eeuwen bomen op de Zuidpool'

Uitgegeven: 12 juli 2006 13:35
Laatst gewijzigd: 12 juli 2006 13:35
SYDNEY - De aarde warmt zo snel op, dat op de Zuidpool binnen een of twee eeuwen opnieuw bomen kunnen groeien. Dat zei Robert Dunbar, een wetenschapper uit een onderzoekscommissie naar het klimaat op de Zuidpool, tijdens een bijeenkomst in het Australische Hobart woensdag.

Dunbar, onderzoeker aan de Stanford universiteit in de Verenigde Staten, zei dat door de grote toename van kooldioxide in de dampkring de Zuidpool teruggaat naar haar landschap van twintig miljoen jaar geleden. "Antarctica was begroeid. Er waren bomen, bosjes en grasvelden", aldus Dunbar. Volgens hem konden de planten zich aanpassen aan de kleine hoeveelheid licht.

bron

Ik ben benieuwd wat we dan allemaal onder dat ijs gaan vinden B)
Ik heb al een ''last minute/century'' geboekt! op naar het zonnige Zuidpool gebied!

ik ook toevallig. gezellig. zou ik een jas mee moeten nemen of is dat niet nodig daar, heerlijk weer daar B)
Op het weerbericht: ''over 200 jaar, in die week, zonnige reden met maar 5% kans op regen'' dus geen jas nodig hoor! :roflol:

Uitspraak van Kevin:lief: op maandag 17 juli 2006 om 15:51:
Op het weerbericht: ''over 200 jaar, in die week, zonnige reden met maar 5% kans op regen'' dus geen jas nodig hoor!

:D
heerlijk zwemweer daar :D
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 juli 2006 om 15:55:
heerlijk zwemweer daar

Nu alleen nog weten wat er over 200 jaar voor zwembroek in de mode is :bloos: niet dat k me daar normaal wat van aantrek :x

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 12 juli 2006 om 13:46:
'Binnen twee eeuwen bomen op de Zuidpool'

Geloof er echt helemaal geen kont van. GLobal warming bestaat wel, maar wordt zwaar overdreven. Zijn volgens mij gewoon natuurlijke cyclussen van ik meen 200 jaar. Komt allemala wel weer goed :cheer:

das mooie
idd
iets meer groen mag wel

Uitspraak van voortschrijdend gemiddelde op woensdag 12 juli 2006 om 13:46:
Ik ben benieuwd wat we dan allemaal onder dat ijs gaan vinden

Bacterien en virussen waar we het bestaan niet van WILLEN weten 8)
Gelukkig ben ik er dan al niet meer.