Partyflock

Forumonderwerp · 885984

Waarom gebeurt het nog zo vaak dat als er geslagen wordt in een relatie, dat de gene die geslagen wordt toch bij de ander blijft.
Kan dat echt niet begrijpen, en nee geen antwoorden van "ja, maar je houd toch van elkaar en dat is niet zo maar weg, of hij/zij zegt het nooit meer te zullen doen en heeft spijt.
Hoe zit het met je eigenwaarde en je zelfrespect.
Een relatie eindigt toch echt bij de eerste klap.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 09:56:
Slaan is altijd fout
Ruzie is fout
Schelden is fout

VVrouwen behandel je met respect, die sla je niet, die kwets je niet bewust !

Punt uit

Gast, als vrouwen mij niet met respect behandelen doe ik dat ook zeker niet.
Ga echt niet lief blijven doen omdat ze zgn. het "zwakkere" geslacht zijn.

Slaan zal ik niet snel doen. Maar als ik paar keer klap voor me kanis krijg hoek ik zeker terug :yes:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 10:53:
ja en als je ze dan wil helpen door eens een gesprek met hem aan te gaan, willen ze dat niet.

ik denk niet eens dat ik dat kan .. ik beuk hem :/ ... en dat weet ze :/ ... ik ga er ook nooit heen ... ik pak hem ... en dan zit zij met de problemen :yes:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 10:56:
ineens wel begreep

er is een tijd voor onzin en een tijd voor normaal doen :yes:

het mag niet slaan .. ene het is niet zo makkelijk om gelijk weg te gaan he ..er heerts een soort macht over je je kan zeggen ik zou gelijk weggaan maar zo werkt het niet altijd ..

Uitspraak van VageJetje op zaterdag 8 juli 2006 om 10:50:
tuurlijk wel ... daar ben je vrienden voor ... ik breng haar ook echt niet met een lollig gevoel terug ...

maar eerlijk gezegd ... zijn we nu wel met ze alle de cirkel aan het sluiten voor haar

Gelukkig :D (Y) En nee ik begrijp je ook hoor, maar op een gegeven moment moet je keuzes maken.. Anders komt ze er nooit achter dat wat hij doet ECHT verkeerd is..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 10:54:
zou lekker zijn als we iedereen gaan meppen die iets fout doet.

Je zegt dat je in de psychiatrie zit, ik snap dan niet dat je niet kan begrijpen hoe zoiets werkt.. :) En wat de gedachtengang van zo iemand is :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:03:
Anders komt ze er nooit achter dat wat hij doet ECHT verkeerd is..

daarom reageren we ( haar vrienden ) nu allemaal hetzelfde :yes:

juistem..gelijk weg wezen

nou zo werkt het niet altijd geloof me maar ...

Uitspraak van VageJetje op zaterdag 8 juli 2006 om 10:58:
ik denk niet eens dat ik dat kan .. ik beuk hem ... en dat weet ze ... ik ga er ook nooit heen ... ik pak hem ... en dan zit zij met de problemen

precies dat is het probleem.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:03:
Je zegt dat je in de psychiatrie zit, ik snap dan niet dat je niet kan begrijpen hoe zoiets werkt.. En wat de gedachtengang van zo iemand is

gelukkig maar anders zou ik ze niet kunnen helpen als ik zou zeggen tuurlijk ik begrijp je blijf maar.

Uitspraak van VageJetje op zaterdag 8 juli 2006 om 11:04:
daarom reageren we ( haar vrienden ) nu allemaal hetzelfde

(Y) :d En dat zijn echte vrienden, voor elkaar klaar staan door dik en dun, ook al zijn de keuzes die je maken moet soms moeilijk :respect: daarvoor :jaja:

meppen = oprotten

goede uitspraak van maria ...klopt helemaal
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:07:
precies dat is het probleem

ik weet ... maar heb vaak op het punt gestaan ... en ik niet alleen :no: ...

maar heb ze altijd tegen weten te houden omdat ik ook weet ... doen wij wat ... krijgt zij nog meer klappen

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:08:
gelukkig maar anders zou ik ze niet kunnen helpen als ik zou zeggen tuurlijk ik begrijp je blijf maar.

Zo werkt dat toch niet :/ Als je iemand begrijpt kan je ze juist beter helpen en adviseren.. Als je haar gedachtengang totaal niet kan begrijpen, kan je haar nooit niet uit leggen dat ze verkeerd denkt.. En dat is nou juist wat ze nodig hebben..
Niet iemand die dan zegt van goh ik begrijp je, blijf maar :x
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:08:
En dat zijn echte vrienden, voor elkaar klaar staan door dik en dun, ook al zijn de keuzes die je maken moet soms moeilijk daarvoor

tsja ... moet maar :/ ... maar geen :respect: .. dat pas als we haar daar echt weg krijgen :/
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:10:
niet uit leggen dat ze verkeerd denkt

kan je wel ... maar het zelfbeeld van dat soort mensen is totaal naar de klote geholpen :yes: ... waardoor het slachtoffer een vertroebeld beeld ziet en denkt ik kan toch niets ... en is mijn eigen fout

Uitspraak van VageJetje op zaterdag 8 juli 2006 om 11:11:
dat pas als we haar daar echt weg krijgen

Dat is niet aan jullie maar aan haar :jaja: Jullie kunnen er alleen weer zijn om haar straks op te vangen als ze echt bij hem weg is :jaja:

Uitspraak van VageJetje op zaterdag 8 juli 2006 om 11:12:
kan je wel ... maar het zelfbeeld van dat soort mensen is totaal naar de klote geholpen ... waardoor het slachtoffer een vertroebeld beeld ziet en denkt ik kan toch niets ... en is mijn eigen fout

Klopt ik weet het.. Dat is ook de reden waarom ze bij diegene blijven.. Ook al zeg je 100x dat het niet zo is.. Echt moeilijk zo'n situatie..

Ik ben dan ook blij dat het bij mij achter de rug is, bij mij ging het om m'n moeder helaas :( En die laat je niet zomaar vallen.. Maar gelukkig ging ze het wel inzien toen wij haar vertelden dat het echt de laatste keer geweest is en ze er anders alleen voor stond..
En ze is nu al jaren weer gelukkig met de liefste vent op deze aarde :D Ze wordt helemaal vertroetelt en dat heeft ze ook wel verdient na al die jaren :lief:

Dus het kan wel :D
laatste aanpassing

Als je haar gedachtengang totaal niet kan begrijpen, kan je haar nooit niet uit leggen dat ze verkeerd denkt.. En dat is nou juist wat ze nodig hebben..

zeg ook niet dat ik geen inlevingsvermogen heb maar het is niet mijn gedachtegang.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:19:
Dus het kan wel

ik weet ... alleen zo jammer dat er zoveel jaar overheen moet gaan
Als die vrouw blijft dan slaat hij niet hard genoeg (N)

mjahh serieus kan ook.

Mensen die elkaar slaan in een relatie man/vrouw die moeten hulp zoeken, want daar is heel wat mis mee :vaag:

Mensen vergeten alleen dat geestelijke mishandeling net zo erg is en daar wordt nooit over gesprokken :/

Beter doe je leuke dingen met je partner :yes:
Uitspraak van Tha_RaveBeast op zaterdag 8 juli 2006 om 11:26:
geestelijke mishandeling net zo erg is en daar wordt nooit over gesprokken

klopt als een bus ....

Zo werkt dat toch niet Als je iemand begrijpt kan je ze juist beter helpen en adviseren.. Als je haar gedachtengang totaal niet kan begrijpen, kan je haar nooit niet uit leggen dat ze verkeerd denkt.. En dat is nou juist wat ze nodig hebben..

dat is echt helemaal niet zo, maar het geeft niet als jij dat denkt.
dus een advokaat van een pedofiel moet het gedrag van zijn client ook bergijpen om hem te kunnen verdedigen. :vaag: dacht het niet.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 09:55:
Een relatie eindigt toch echt bij de eerste klap.

heb t nog nooit meegemaakt maar zal zeker gaan ja nar de eerste klap. Denk trouwens wel dat ie dr eerst 1 terugkrijgt.

Uitspraak van Tha_RaveBeast op zaterdag 8 juli 2006 om 11:26:
Mensen vergeten alleen dat geestelijke mishandeling net zo erg is en daar wordt nooit over gesprokken

helaas niet, meestal is dat erger omdat blauwe plekken gaan wel weg, maar er geestelijk overheen komen duurt vaak langer of het lukt helemaal niet.

Als iemand dat bij mij flikt ben ik zeker wel weg
bent dom als je bij hem blijft :looser:
Ik vind je gedachtengang iets te makkelijk. Heb er zelf ook ervaring mee, en de persoon verlaten is moeilijker dan je denkt. En dan heb ik het niet over bij die persoon blijven omdat ik van hem hield. Meer bang door de bedreigingen die hij deed, wat hij zou doen als ik hem zou verlaten..
Waarom gebeurt het nog zo vaak dat als er geslagen wordt in een relatie

Zou me meissie nooit slaan
beetje stoeien kan geen kwaad toch :P hehehe
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:34:
bent dom als je bij hem blijft

grootspraak
Uitspraak van Enzyme-K7-HC-GRUNN op zaterdag 8 juli 2006 om 11:35:
beetje stoeien kan geen kwaad toch hehehe

hoe meer hoe beter :cheer: heb ik ook graag blauwe plekken voor over :cheer:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:25:
zeg ook niet dat ik geen inlevingsvermogen heb maar het is niet mijn gedachtegang.

Nee de mijne ook niet :D zo bedoelde ik dat ook niet ;)

Ik had het ook over inlevingsvermogen :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:30:
dat is echt helemaal niet zo, maar het geeft niet als jij dat denkt.
dus een advokaat van een pedofiel moet het gedrag van zijn client ook bergijpen om hem te kunnen verdedigen. dacht het niet.

Nee natuurlijk niet :X Maar wat je zegt je moet inlevingsvermogen hebben, vanuit welk oogpunt iemand zo kan handelen.. Anders werkt dat toch niet :)

Ik heb het blijkbaar verkeerd verwoord :flower:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:32:
heb t nog nooit meegemaakt maar zal zeker gaan ja nar de eerste klap.

Dat zegt elke vrouw en toch blijven ze terug gaan.
Kan liefde zijn.
Kan ook angst zijn.

Er zijn noueenmaal mannen :x die graag de overhand willen hebben in een relatie.
En als ze een x een vrouw hebben die bv onafhankelijk is of beter verdient of beter kan klussen :)
En discussies niet kunnen winnen dan gebruiken ze fysiek geweld om de overhand terug te winnen :frusty:

Als een relatie al niet gelijkwaardig is stop dan meteen :)
ok ok een vrouw zou nooit beter kunnen auto rijden :roflol:
Uitspraak van Tha_RaveBeast op zaterdag 8 juli 2006 om 11:37:
Kan ook angst zijn.

Inderdaad :)

Toen ik het lef had om hem te verlaten, werd het trouwens alleen maar erger :/
laatste aanpassing

Uitspraak van VageJetje op zaterdag 8 juli 2006 om 11:26:
ik weet ... alleen zo jammer dat er zoveel jaar overheen moet gaan

Tja helaas wel.. Bij ons heeft het DERTIEN :| jaar geduurt.. Helaas een groot deel van mijn jeugd.. Maar gelukkig was het niet zo van elke maand ofzo, eerder een jaarlijks ritueel :x

Uitspraak van Nona op zaterdag 8 juli 2006 om 11:34:
En dan heb ik het niet over bij die persoon blijven omdat ik van hem hield. Meer bang door de bedreigingen die hij deed, wat hij zou doen als ik hem zou verlaten..

dat begrijp ik ook wel, maar zo maak je zijn machtsgevoel alleen maar groter, er zijn tegenwoordig veel hulpinstanties waar mensen heen kunnen. weet ook wel dat als je naar de politie gaat er niet veel gebeurd, maar er zijn ook andere adressen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:36:
Ik heb het blijkbaar verkeerd verwoord

geeft niet (F)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:39:
dat begrijp ik ook wel, maar zo maak je zijn machtsgevoel alleen maar groter, er zijn tegenwoordig veel hulpinstanties waar mensen heen kunnen. weet ook wel dat als je naar de politie gaat er niet veel gebeurd, maar er zijn ook andere adressen.

Ga daar maar eens heen en hij komt erachter :x

Verdomd moeilijk, die hele situatie :jaja: :(
laatste aanpassing
Bij ons heeft het DERTIEN jaar geduurt..

de tering ... dat hoop ik niet voor die vriendin van mij ...
et niet zo van elke maand ofzo, eerder een jaarlijks ritueel

geen idee hoevaak het daar gebeurd ... denk vaker dan ik denk ...
dat begrijp ik ook wel, maar zo maak je zijn machtsgevoel alleen maar groter

Probeer dat maar eens aan iemand zn verstand te brengen als die helemaal omlaag is gepraat.

Toen ik hem toch besloot te verlaten, omdat ik begon na te denken dat ik zo niet verder kon, brak echt de hel los. Was aan het werk, en collega's zeiden: hee, je ex staat bij het raam, stond ie daar met een mes, een soort van; ik snijd je keel door beweging te maken.

Nou, je wil niet weten wat er door me heen ging.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:41:
Ga daar maar eens heen en hij komt erachter

soms wel maar als die instanties de politie bellen zijn ze er sneller en doen ze ook sneller iets. hoe triest het ook is.

Uitspraak van Tha_RaveBeast op zaterdag 8 juli 2006 om 11:37:
Als een relatie al niet gelijkwaardig is stop dan meteen

klopt, geldt voor alles binnen een relatie, niet alleen wie t hardste kan meppen :x sorry

Uitspraak van VageJetje op zaterdag 8 juli 2006 om 11:35:
Uitspraak van :cheer: Malootje op zaterdag 8 juli 2006 om 11:34:
bent dom als je bij hem blijft

grootspraak

tuurlijk niet niemand houd mij tegen hoor :looser: ga neit bij zo'n sukkel blijven die je helemaal naar de tering maakt :x ook al hou je veel van hem toch die stap zetten na een tijdje voel je je beter O:)

Hoe zit het met je eigenwaarde en je zelfrespect.

Vaak zijn mensen die lichamelijk mishandeld worden al zover geestelijk mishandeld dat ze vaak denken dat het aan hun ligt en zij het verdienen....maar dat is als het met regelmaat gebeurt. Net als met kindermishandeling, vaak zeggen de kinderen op een vraag "waarom slaan je ouders je?" omdat ik stout ben geweest en het verdiende...terwijl dat vaak niet zo is. Je partner slaan is het ervaren van macht en het erkennen van onmacht...Het is gewoon zielig :[

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:45:
soms wel maar als die instanties de politie bellen zijn ze er sneller en doen ze ook sneller iets. hoe triest het ook is.

Klopt heb je gelijk in :) Maar dan nog heb je weinig aan politie..

Slaan in een relatie is slecht....1 keer slaan en het gebeurd ooit zkr nog een keer daar kun je vanuit gaan! Ik denk dat als je goed kan praten je je partner ook iets heel erg duidelijk kan maken. Iemand die dat all1 kan met slaan moet geslagen worden!!!!!

als het erop aan komt sta je helemaal alleen maar als je sterk genoeg ben kan je er uit stappen dat kan weken maanden maar ook jaren duren ..en weet je geestelijk mishandeling is erger dan lichaamelijke mishandeling klinkt raar maar is wel waar ...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:45:

politie kan pas wat doen als de vrouw een aanklacht indient en dat durven ze meestal al niet meer tegen die tijd :s

Me tante werd ook altijd heen en weer geslagen :@
tot ze een keer bij ons thuis kwam blauw en in paniek :(
Kwam die vent erahcter aan en schopte tegen onze deur :O
me pa naar beneden een beuk of wat gegeven 8) die kerel had een scheur in ze schedel en ze kaak gebroken :cheeR:
En zelfs dat hielp niet :x hij bleef me tante lastig vallen.

Zei al die mensen hebben profesionele hulp nodig :yes:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:48:
neit bij zo'n sukkel blijven die je helemaal naar de tering maakt ook al hou je veel van hem toch die stap zetten na een tijdje voel je je beter

jij denkt zeker dat hij je mept binnen een maand ... neuh ... dat komt later pas .. als je al helemaal afhankelijk bent van hem ... en jij 100% van hem houdt ... dan pas vallen de eerste klappen ;)

bij iemand die slaat dan he
laatste aanpassing

Uitspraak van Nona op zaterdag 8 juli 2006 om 11:45:
Probeer dat maar eens aan iemand zn verstand te brengen als die helemaal omlaag is gepraat.

Toen ik hem toch besloot te verlaten, omdat ik begon na te denken dat ik zo niet verder kon, brak echt de hel los. Was aan het werk, en collega's zeiden: hee, je ex staat bij het raam, stond ie daar met een mes, een soort van; ik snijd je keel door beweging te maken.

Nou, je wil niet weten wat er door me heen ging.

begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het makkelijk is om weg te gaan, vind het juist heel goed van je dat je weg bent gegaan.
en je hebt gelijk daarna begint meestal de geestlijke mishandeling.
Het zijn gewoon eikels.
Uitspraak van Tha_RaveBeast op zaterdag 8 juli 2006 om 11:58:
politie kan pas wat doen als de vrouw een aanklacht indient en dat durven ze meestal al niet meer tegen die tijd

ik ben een KUTWIJF ... aangezien ze vaak mijn kant op komt als het weer eens zover is ... heb aantal foto's van plekken op haar bek ... mocht ze ooit aangifte willen doen ...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 juli 2006 om 11:49:
Net als met kindermishandeling, vaak zeggen de kinderen op een vraag "waarom slaan je ouders je?" omdat ik stout ben geweest en het verdiende...terwijl dat vaak niet zo is.

dat is deels waar , maar kinderen zijn behalve dat ook heel loyaal naar hun ouders en zullen die niet of nooit afvallen.