Uitspraak van actief op dinsdag 8 augustus 2006 om 11:28:alsof mensen die echt anorexia hebben daar wat aan kunnen doen
Ja kunnen ze wel wat aan doen,
Uitspraak van actief op dinsdag 8 augustus 2006 om 11:28:damn.. ooit eens gehoord van respect?
Das geen kwestie van respect, dat is gewoon mijn mening...
t is een manier van aandacht vragen. Mensen die het hebben zijn gewoon psychisch zo in de war, dat ze het waarschijnlijk zelf fijn vinden die aandacht en zorgzaamheid. Het zijn toch ook vaak mensen die dat in het normale leven missen, en het dan op deze manier gaan vragen.
Majah ik zelf snap dr verder niets van dat mensen zoiets kenne krijgen. Dat als ze zelfs bijna van hun graad vallen dat ze nog zichzelf te dik vinden. Het is een psyschische ziekte, maar als die mensen in de spiegel kijken en ze zien hun botjes, dan MOET je t toch wel gaan inzien?
Majah ik zelf snap dr verder niets van dat mensen zoiets kenne krijgen. Dat als ze zelfs bijna van hun graad vallen dat ze nog zichzelf te dik vinden. Het is een psyschische ziekte, maar als die mensen in de spiegel kijken en ze zien hun botjes, dan MOET je t toch wel gaan inzien?
Uitspraak van actief op dinsdag 8 augustus 2006 om 11:28:alsof mensen die echt anorexia hebben daar wat aan kunnen doen.. damn.. ooit eens gehoord van respect?
Denk dat ze het wel hadden kunne verkomen door normaal te blijven eten,dus je had er zeker zelf wel wat aan kunnen doen.
Mja als je eenmaal over de grens heen zit kun je moeilijk terug,en beland je in die sleur.
Majah ik zelf snap dr verder niets van dat mensen zoiets kenne krijgen. Dat als ze zelfs bijna van hun graad vallen dat ze nog zichzelf te dik vinden.
Je zit allang over de grens heen van uithongering,als je zo dun word.Je hebt geen controle meer over je lichaam omdat alles in je lichaam word kapot gemaakt.En dan gaat het ineens heel snel en denk dat ze zelf best wel inzien dat ze zo dun zijn,maar omdat ze erzelf niet meer stevig voor in de schoenen staan,en lichaamlijk een brak zijn,intresseren die mensen het nog weinig...,hun hebben geen hoop meer in het leven
Dat komt omdat ze (vaak) psychisch ook in de war zijn en zelf niet zien dat ze ziek zijn.
Want het is echt een ziekte
Maar ik denk niet dat het echt begint als een ziekte, het begint gewoon doordat ze graag een paar kilootjes draf willen en daarna slaan ze door.. Maar dat hebben ze denk ik ook wel zelf in de gaten, want je voelt je volgens mij ook steeds zwakker worden... en dan is het moment daar om hulp te vragen en dat doen ze niet...
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 augustus 2006 om 17:57:nee, weet er denk ik meer af van jou!!
maar heb geen zin om woorden vuil te maken aan jou!
Dat denk jij?
Heb al bijna 15 jaar deze kutziekte
t is een manier van aandacht vragen. Mensen die het hebben zijn gewoon psychisch zo in de war, dat ze het waarschijnlijk zelf fijn vinden die aandacht en zorgzaamheid. Het zijn toch ook vaak mensen die dat in het normale leven missen, en het dan op deze manier gaan vragen.
Gatverdamme hou écht je mond dicht zeg!
Je hebt nul komma níéts van enig idee waar je het over hebt!
Ik vroeg echt geen aandacht toen ik te horen kreeg dat ik als ik een week later was gekomen DOOD was geweest, ik vraag echt geen aandacht als ik niet kan eten omdat ik het háát, ik vraag echt geen aandacht als ik aangeef dat ik het gewoon niet meer kán, ik vraag echt geen aandacht als al ik bossen haar uit m'n kop kan trekken omdat het simpelweg uitvalt, ik vraag geen aandacht als ik bijna flauwval omdat ik niet gegeten heb. En vele met mij!
En nee, je wilt niet dat er voor je gezorgd wordt, want je hebt en wilt zélf die controle hebben, je hebt niemand nodig alleen één overheersende stem in je hoofd die alles voor je regelt.
Ik had het ideale leventje, mocht en kon alles doen wat ik wilde, haalde perfecte (school) resultaten en tóch was ik meer dood dan levend. Tóch stortte m'n hele leven in. En echt niet omdat ik zorg en aandacht nodig had of iets miste.
Als je in de spiegel kijkt zie je geen botten, je ziet alleen plekken waar nog wél vel en vet en vlees zit. Of waar alleen nog spieren zitten omdat de rest er simpelweg niet meer is.
En ik kan je beloven, zweren zelfs op alles wat me lief is dat het bij heel veel meiden die een eetstoornis/ anorexia/ boulumia hebben (gehad) zo gaat/ is gegaan.
Dus hou voortaan gewoon je grote mond dicht als je denkt een geweldige conclusie te hebben hoe het komt dat een eetstoornis zo is en dat het gewoonweg BULL SHIT is!
Sorry, maar ik walg echt van mensen die zijn zoals jij.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 augustus 2006 om 13:59:Meestal wel, ze willen geen hulp aannemen terwijl er genoeg word aangeboden...En er zijn vaak wel mensen in de omgeving die zich er zorgen om maken en hulp aanbieden en/of willen regelen.laatste aanpassing 8 augustus 2006 13:59
Denk je echt dat het zo werkt
Heb nu afspraak gemaakt met een dietiste, misschien dat zij me wel kan helpen door middel van een vast eetschema
Dus ik denk dat ik er echt wel alles aan doe, om er vanaf te komen!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 augustus 2006 om 16:49:Heb nu afspraak gemaakt met een dietiste, misschien dat zij me wel kan helpen door middel van een vast eetschema
Echt goed!!!
To Biebje en Belle:
Ik zeg alleen dat ik het zelf niet begrijpen kan. Ik veroordeel het niet.
Een eerstoornis heeft altijd een onderliggend probleem. De eetstoornis zelf wordt vaak ontwikkeld omdat de mensen dan nog enige vorm van controle hebben over hun leven en lichaam,namelijk het haten van eten en dus niet eten,en het dun worden.
Je zegt dat je het ideale leventje had, misschien is dat wel net wat je niet wilde? Ideeaal hoeft niet gelukkig te betekenen. Er MOET iets geweest zijn wat tot die eetstoornis geleid heeft. In ieder geval waren jullie voordat jullie t kregen al niet gelukkig,want een eetstoornis krijg je niet zo 1 2 3....
Ik vraag me af he, zonder verkeerd te intepeteren, wat wil jij nou echt graag? Wil je verder zo....Of juist niet.
Kijk ik ken jullie allemaal niet dus ik weet ook niet wat er in jullie hoofd omgaat.
Ik zeg alleen dat ik het zelf niet begrijpen kan. Ik veroordeel het niet.
Een eerstoornis heeft altijd een onderliggend probleem. De eetstoornis zelf wordt vaak ontwikkeld omdat de mensen dan nog enige vorm van controle hebben over hun leven en lichaam,namelijk het haten van eten en dus niet eten,en het dun worden.
Je zegt dat je het ideale leventje had, misschien is dat wel net wat je niet wilde? Ideeaal hoeft niet gelukkig te betekenen. Er MOET iets geweest zijn wat tot die eetstoornis geleid heeft. In ieder geval waren jullie voordat jullie t kregen al niet gelukkig,want een eetstoornis krijg je niet zo 1 2 3....
Ik vraag me af he, zonder verkeerd te intepeteren, wat wil jij nou echt graag? Wil je verder zo....Of juist niet.
Kijk ik ken jullie allemaal niet dus ik weet ook niet wat er in jullie hoofd omgaat.
laatste aanpassing
Een eerstoornis heeft altijd een onderliggend probleem.
Er MOET iets geweest zijn wat tot die eetstoornis geleid heeft
Bij mij had het met veel dingen van vroeger te maken. Als ik me daarover rot voelde, kon ik terugvallen op "anorexia of boulimia" Want dat waren de enigste dingen die mij op dat moment troost gaven.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 augustus 2006 om 16:46:Als je in de spiegel kijkt zie je geen botten, je ziet alleen plekken waar nog wél vel en vet en vlees zit. Of waar alleen nog spieren zitten omdat de rest er simpelweg niet meer is.
En ik kan je beloven, zweren zelfs op alles wat me lief is dat het bij heel veel meiden die een eetstoornis/ anorexia/ boulumia hebben (gehad) zo gaat/ is gegaan.
Pcies..je let alleen op de plekken van je lichaam waar het meeste vet zig oppropt en dat wil je weg hebben,waardoor eerst andere delen van je lichaam duner worden..let daar bij me zelf ook op
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 augustus 2006 om 16:49:Dus ik denk dat ik er echt wel alles aan doe, om er vanaf te komen!
Ik hoop het voor jou, want het is echt beter als je gewoon weer gezond leeft en niet bij elke hap die je in je mond stopt en stilstaat en teveel over nadenkt...
Veel succes!!!
Een eerstoornis heeft altijd een onderliggend probleem.
Nope... Ik was 14 toen het begon, iedereen en alles probeert al uit te vinden of ik mishandeld ben of een vreselijke jeugd of weet ik t wat, maar er is simpelweg niets wat bij mij ervoor heeft kunnen zorgen dat ik anorexia kreeg. Niet tevreden met mezelf, niet mooi genoeg en een zware obsessie met bepaalde lichaamsdelen heeft ervoor gezorgd dat bladiebla.... Besefte totaal niet wat er gebeurde, toen de diagnose anorexia gesteld werd dacht ik echt "huh, wat lul jij nou?". Maar dan er vanaf komen....
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 16:22:Er is een nieuwe therapie beschikbaar voor mensen met anorexia. Het is als het ware omgekeerde liposuctie.
Men gebruikt vetweefsel van dikke mensen die het afstaan, als het ware donorvet.
Deze therapie is vrij ingrijpend waar heeft wel goede resultaten.
Zucht
Dat helpt toch niet man
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 16:22:Er is een nieuwe therapie beschikbaar voor mensen met anorexia. Het is als het ware omgekeerde liposuctie.
Men gebruikt vetweefsel van dikke mensen die het afstaan, als het ware donorvet.
Deze therapie is vrij ingrijpend waar heeft wel goede resultaten.
Ok dus je spuit iemand die zichzelf veels te dik vindt in met vet van een ander....
DAT HEEFT TOCH GEEN NUT JOH! Je pakt de kern van het probleem toch niet, dus heeft geen nut. Alsof je je ineens dolgelukkig voelt met het vet van een ander, alsof je dat wel kan accepteren
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 16:28:Zucht
Dat helpt toch niet man Anorexia is iets geestelijks!!!!!!!!!
ach belle dat is meestal het probleem bij flock om een serieus topic te openen krijg je dit soort mensen tussendoor die het echt niet begrijpen.
Pay no attention..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 augustus 2006 om 16:22:Deze therapie is vrij ingrijpend waar heeft wel goede resultaten.
Damnit wat een onzin indd..je lichaam is van binnen als zo erg kapot,dat veranders echt niks door je vet intelaten spuiten in je lichaam
Je spieren zij ook veelste slap om dat vet te kunnen verdragen...,
Ik snap nie hoe zo bij die onzin komen,en zoals belle al zegt het is ook iets psychisch.
laatste aanpassing
Je hoort vaak dat het met 'controle krijgen" te maken heeft.
Maar ik snap niet waarover zo n persoon dan controle moet krijgen, zelfs als hun leven perfect is.
Waarom slaat het juist op het eten? Heeft het echt niks te maken met je dik voelen? Waarom gaat iemand dan niet sporten..
Ik vind het wel interessant naar hoe zoiets tot stand komt, en vind het knap als iemand er weer boven op komt!
Maar ik snap niet waarover zo n persoon dan controle moet krijgen, zelfs als hun leven perfect is.
Waarom slaat het juist op het eten? Heeft het echt niks te maken met je dik voelen? Waarom gaat iemand dan niet sporten..
Ik vind het wel interessant naar hoe zoiets tot stand komt, en vind het knap als iemand er weer boven op komt!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 augustus 2006 om 17:11:Waarom slaat het juist op het eten?
Veel mensen als ze te veel eten voelen ze zig depresiever,heb dat precies het zelfde,als me maag leeg is voel trekt het meer waardoor je buik strakker word,voor mijzelf vind ik dit ook een fijner gevoel dan dat me buik opgezet voelt..,
Is moeilijk uitteleggen omdat ik zelf geen anorexia heb,alleen en eetprobleem.
Maar zie de kenmerken erwel van 1 hoe het kan komen dat je anorexia krijgt...,alleen ik zal het nooit zo ver laten komen,ik blow hiernaast ook best veel dus daar word je zwz ook al slapper door,en dat gevoel van slapheid vind ik niks.
Mja ben geen deskundige hierin....,
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 augustus 2006 om 08:50:vanavond bij koppen belgie een gaat het over de pro-anorexia site's op internet!! zeker kijken dus
Ja, dat ga ik wel kijken.
Koppen
Bekende magere vrouwen als Kate Moss en Victoria Beckham zijn de rolmodellen geworden van de Pro Anorexia Beweging, die via internet het mager zijn verheerlijkt. Dit fenomeen is vanuit Amerika overgewaaid naar Europa.
Zender: Eén
Datum en tijdstip: 15 augustus 2006, 21:10-21:55 uur
Genre: Informatief
Titel aflevering: Dun, dunner, dunst!
Bekende magere vrouwen als Kate Moss en Victoria Beckham zijn de rolmodellen geworden van de Pro Anorexia Beweging, die via internet het mager zijn verheerlijkt. Dit fenomeen is vanuit Amerika overgewaaid naar Europa.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 augustus 2006 om 08:50:vanavond bij koppen belgie een gaat het over de pro-anorexia site's op internet!! zeker kijken dus
Waar wat hoe?
Vandaag?
Erg slim ben je geloof ik niet.
hehe nee moet het helaas wel met je eens zijn!!
het staat er nota benen boven
Koppen
knap als je dat mist
nou ik heb het gezien en bracht mij in iedergeval weinig nieuws, aangezien ik de pro-ana site's wel ken waren de meisje die erachter zaten net zo ziek zoals ik wel dacht.
erg knap dat dat ene meisje na een maand weer naar huis ging en op eigen kracht is genezen! petje af.
voor een behandeling staat vaak een half jaar tot een jaar en geen maand!
ben benieuwd hoe het met die sabrina vergaat, vond het jammer dat de ouders er verder niet in betrokken worden was wel benieuwd hoe ze het aftakelings proces van hun dochter ervaren.
uiteindelijk beland ze vast aan de zonde in het ziekenhuis.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 augustus 2006 om 08:50:vanavond bij koppen [op] belgie een gaat het over de pro-anorexia site's op internet!! zeker kijken dus
Ik heb er ook 3x overheen gelezen voordat ik hem vatte, je mist een woordje
Ik vind die dame's op de foto's er eng uitzien, maar als ze dat zelf graag willen dan moeten ze dat zelf weten.
Een beetje vet is nodig om er vrouwelijk uit te zien. Is gezond ook.
Aan mensen die graag zo dun willen zijn wil ik wel graag duidelijk maken dat hersenen zijn gemaakt van vet, dus zorg in ieder geval dat je dagelijks wat gezonde vetten, zoals vis- en olijfolie, binnenkrijgt. Het hoeft niet veel te zijn om te voorkomen dat je gek wordt. Als je 10 minuten per dag wandelt zijn die paar calorieën wel verbrand.
Als je vrolijk wilt blijven is het ook belangrijk om voldoende vitaminen binnen te krijgen.
Multivitamine en vitamine B complex bevatten geen caloriën, maar houden je brein gezond.
Een beetje vet is nodig om er vrouwelijk uit te zien. Is gezond ook.
Aan mensen die graag zo dun willen zijn wil ik wel graag duidelijk maken dat hersenen zijn gemaakt van vet, dus zorg in ieder geval dat je dagelijks wat gezonde vetten, zoals vis- en olijfolie, binnenkrijgt. Het hoeft niet veel te zijn om te voorkomen dat je gek wordt. Als je 10 minuten per dag wandelt zijn die paar calorieën wel verbrand.
Als je vrolijk wilt blijven is het ook belangrijk om voldoende vitaminen binnen te krijgen.
Multivitamine en vitamine B complex bevatten geen caloriën, maar houden je brein gezond.
Mijn god wat zijn sommige mensen toch simpel soms..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 16 augustus 2006 om 16:21:Mijn god wat zijn sommige mensen toch simpel soms..
Jah echt
helaas kunnen veel mensen niet verder kijken als hun neus lang is.
Mensen zien alleen de eerste bocht in een weg die lang duurt voor de mensen die aan deze ziekte lijden.
ze begrijpen veelal het probleem niet en dan krijg je kortzichtige reacties.
zoals al eerder gezegd we kunnen ze beter helpen, en niet constant rot of domme opmerkingen plaatsen.
Mensen zien alleen de eerste bocht in een weg die lang duurt voor de mensen die aan deze ziekte lijden.
ze begrijpen veelal het probleem niet en dan krijg je kortzichtige reacties.
zoals al eerder gezegd we kunnen ze beter helpen, en niet constant rot of domme opmerkingen plaatsen.