Partyflock

Forumonderwerp · 885676

Wat denken jullie nog na deze foto's te hebben gezien?

Ik weet niet wat ik moet zeggen..,

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 juli 2006 om 15:27:
Jij snapt totaal de ernst niet van die ernstige aandoeningen?

Hoogstwaarschijnlijk niet nee;)

Uitspraak van xzonx op zaterdag 22 juli 2006 om 15:21:
:respect: voor Belle

Nou nou:bloos:

en hun zouden nog voorbeeld zijn van velen...,

wat een anorexia pattient dus niet eet,is me een lijst en ook nog veel lekkere dingen ook nog.

Negatieve calorieën

Negatieve calorieën, het klingt misschien raar, maar het bestaat. natuurlijk zijn het geen producten waar ene negetief aantal calorieën in zit. Met negative calorieën wordt bedoeld dat er meer energie voor nodig is om het gegeten product te verbranden dan de hoeveelheid energie die in het product zit.
Je eet bijvoorbeeld een appel 50 calorieen bevat, het kost meer energie voor je lichaam om alle voedingsstoffen uit de appel te halen dan de appel je oplevert. De daadwerkelijke hoeveelheid caloriën die je verbrandt is per persoon verschillend. Er wordt beweerd dat het zelfs wel tot 150% meer verbrandt dan dat diezelfde appel bevat. Dat houdt dus in dat je 25 caloriën verbrandt per gegeten appel.

Enkele voorbeelden van negatieve calorieën

Groenten
Asperges
Broccoli
Groene kool
Wortel
Bloemkool
Selderij
Witlof
Chili pepers
Komkommer
Andijvie
Tuinkers
Knoflook
Groene bonen
Sla
Ui
Papaya
Radijsjes
Spinazie
Raap

Fruit
Appel
Bosbessen
Veenbes
Grape Fruit
Honing Meloen
Citroen
Mango
Lime
Sinasappel
Perzik
Ananas
Aardbei
Watermeloen

Vasten is ook een manier om af te vallen. Ik zou het niet aanraden omdat je het toch wel een tijdje moet volhouden voordat je lichaam begint vet af te breken. Ook moet je na de vasttijd heel langzaam en geleidelijk het eten weer opbouwen, anders is het er binnen 1 of 2 dagen allemaal weer aan.
Maar goed, ik zag een artikel over hoe je lichaam reageert als je vast. Echt vasten dan he, aleen water drinken, verder niets.

Honger
Dag 1 tot 3
Je lichaam gebruikt makkelijk opneembare suikers. Als je neits eet gaan deze snel op en wordt je reserve voorraad glucose aangesproken. Die bestaat uit glycogeen.
Gewichtsverlies in de eerste dagen komt voornamelijk doordat het lichaam minder vocht vasthoud.
Na een dag of 3 is de voorraad glycogeen op. In deze periode treden maagkrampen op en ontstaat ene sterk honger gevoel.

Spierafbraak
Dag 4 tot 12
Het lichaam begint zichzelf op te eten. Verschillende weefsels worden afgebroken zodat er een constante hoeveelheid glucose naar de hersenen gaat. De lever kan uit vet geen glucose halen, daarom wordt het spierweefsel afgebroken. Dit is ongeveer 10% van de energie, de overige energie wordt uit het vet gehaald.

Vetafbraak
Dag 4 tot dag 12
Door een aanpassing in de stofwisseling begint de lever me het omzetten van vet in 'ketonzuren'. Deze worden door de hersenen zelf omgzet in glucose.
Nu ontstaat veel gewichtsverlies. Maagkrampen en hongergevoel verdwijnen.

Lichamelijke Klachten
Dag 12 tot 21
Lage hartslag, waardoor er kans is op flauwvallen en duizeligheid. Vanwege spierafbraak ontstaat er vermoeidheid en zwakheid. In deze periode wordt veel vet opgemaakt, waardoor het moeilijker is om de lichaamstemperatuur op peil te houden.

Kritische grens
Dag 21 tot 40
Er zijn alleen nog eiwitten om energie uit te halen. Meer spierweefsel wordt afgebroken en omgezet in glucose. Dat geld ook voor de hartspier en de ademhalingsspieren. Het longweefsel verslechtert en ademhalen gaat met kleine oppervlakkige teugjes. Ook worden de oogspieren aangetast waardoor je minde goed ziet.

Definitieve schade
Na 40 dagen ontstaat over het algemeen onomkeerbare schade. Nu word je echt ziek, je kan niet meer lezen, niet meer uit bed komen, je krijgt doorligwonden. Water doorslikken gaat moeilijk. Praten gata alleen nog in korte fluisterende zinnen. Doordat je dubbel ziet ontstaat misselijkheid en braken. Er kunnen bloedingen ontstaan in het maagdarmkanaal. De lever verschrompelt. Giftige afbraakproducten van eiwitten tasten de hersenen aan. Uiteindelijk word je blind door totale verlamming van de oogspier of bloedingen in het netvlies

Hart stopt
Dag 50 tot 75
Verlies van meer dan 40% van het oorspronkelijke gewicht is dodelijk. In de laatste fase is er spraking van stemmingswisselingen en verwardheid. Daarna kan je in coma raken en overlijden.
De doodsoorzaak is een acuut gebrek aan vitamine B, waardoor fatale hartritme stoornissen of een hartaanval ontstaan.

Godsamme ga het ff lekker neerzetten joh! Alsof ik daar meer en normaal van ga eten en denken...
Danke.....

En daarbij, die foto van die griet in die standstoel is fake, heb de echte gezien en die is heel anders..
laatste aanpassing

Let niet op sommige mensen hier!
Die begrijpen het duidelijk niet, en denken informatief te zijn terwijl ze juist mensen pijn doen door dingen te posten waar we niks aan hebben zoals steffie.

steffie misschien is niet het topic om zo'n post neer te zetten , dit is een discussie over de ziekte en niet hoe je kan vasten en doodgaan.

Deze is gesoept:yes: 100% zeker:) Gisele is helemaal niet zo botterig:no:

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 17:50:
steffie misschien is niet het topic om zo'n post neer te zetten , dit is een discussie over de ziekte en niet hoe je kan vasten en doodgaan.

Ik laat mensen alleen maar informeren wat het met je doet,en wat de gevolgen kunnen wezen.
En vraag ook duidelijk mening van anderen wat die ervan vinden,zodat de mensen die er nog niet aan zitten de gevolgen er van ik kan zien,en dat de meeste mensen dit ook niet eens mooi vinden.

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:16:
Maar goed, ik zag een artikel over hoe je lichaam reageert als je vast. Echt vasten dan he, aleen water drinken, verder niets.

Dus als gevolgen dat je anorexia krijg,en staat duidelijk bij wat er dan allemaal in je lichaam kapot gaat naar aantal dagen al..,

Ging vandaag bij dr phill ook weer over een anorexia pattient,en daar zag je ook duidelijk dat ze echt even mager was als hier ok deze plaatjes :S
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 13:16:
Vasten is ook een manier om af te vallen. Ik zou het niet aanraden omdat je het toch wel een tijdje moet volhouden voordat je lichaam begint vet af te breken. Ook moet je na de vasttijd heel langzaam en geleidelijk het eten weer opbouwen, anders is het er binnen 1 of 2 dagen allemaal weer aan.

Honger
Dag 1 tot 3
Je lichaam gebruikt makkelijk opneembare suikers. Als je neits eet gaan deze snel op en wordt je reserve voorraad glucose aangesproken. Die bestaat uit glycogeen.
Gewichtsverlies in de eerste dagen komt voornamelijk doordat het lichaam minder vocht vasthoud.
Na een dag of 3 is de voorraad glycogeen op. In deze periode treden maagkrampen op en ontstaat ene sterk honger gevoel.

Spierafbraak
Dag 4 tot 12
Het lichaam begint zichzelf op te eten. Verschillende weefsels worden afgebroken zodat er een constante hoeveelheid glucose naar de hersenen gaat. De lever kan uit vet geen glucose halen, daarom wordt het spierweefsel afgebroken. Dit is ongeveer 10% van de energie, de overige energie wordt uit het vet gehaald.

Vetafbraak
Dag 4 tot dag 12
Door een aanpassing in de stofwisseling begint de lever me het omzetten van vet in 'ketonzuren'. Deze worden door de hersenen zelf omgzet in glucose.
Nu ontstaat veel gewichtsverlies. Maagkrampen en hongergevoel verdwijnen.

Lichamelijke Klachten
Dag 12 tot 21
Lage hartslag, waardoor er kans is op flauwvallen en duizeligheid. Vanwege spierafbraak ontstaat er vermoeidheid en zwakheid. In deze periode wordt veel vet opgemaakt, waardoor het moeilijker is om de lichaamstemperatuur op peil te houden.

Kritische grens
Dag 21 tot 40
Er zijn alleen nog eiwitten om energie uit te halen. Meer spierweefsel wordt afgebroken en omgezet in glucose. Dat geld ook voor de hartspier en de ademhalingsspieren. Het longweefsel verslechtert en ademhalen gaat met kleine oppervlakkige teugjes. Ook worden de oogspieren aangetast waardoor je minde goed ziet.

Definitieve schade
Na 40 dagen ontstaat over het algemeen onomkeerbare schade. Nu word je echt ziek, je kan niet meer lezen, niet meer uit bed komen, je krijgt doorligwonden. Water doorslikken gaat moeilijk. Praten gata alleen nog in korte fluisterende zinnen. Doordat je dubbel ziet ontstaat misselijkheid en braken. Er kunnen bloedingen ontstaan in het maagdarmkanaal. De lever verschrompelt. Giftige afbraakproducten van eiwitten tasten de hersenen aan. Uiteindelijk word je blind door totale verlamming van de oogspier of bloedingen in het netvlies

Hart stopt
Dag 50 tot 75
Verlies van meer dan 40% van het oorspronkelijke gewicht is dodelijk. In de laatste fase is er spraking van stemmingswisselingen en verwardheid. Daarna kan je in coma raken en overlijden.
De doodsoorzaak is een acuut gebrek aan vitamine B, waardoor fatale hartritme stoornissen of een hartaanval ontstaan

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 juli 2006 om 21:38:
Ik laat mensen alleen maar informeren

of stimuleren....

Ja ik zag het net.. Moest zelfs paar traantjes wegpinken..
En dacht even aan mezelf.. omdat ik door lichaamlijke klachten (is nog maar de vraag of dat veroorzaakt is door depressie) ook bar weinig eet en ook afgevallen ben.

En aangezien ik al niet zo vol ben kan ik snel zoals die mensen zijn zonder dat ik het echt wil..
Maar elke dag wil ik juist meer eten maar doe dat niet uit angst dat ik weer de hele avond misselijk op de bank of bed lig..

Enne sexygirl jij kan niet over deze ziekte oordelen of het minder erg is of niet..
Dat kunnen alleen mensen die het mee maken/meemaakten..
Kijk mensen zoals belle weten hoe erg het is..
Tuurlijk is pols doorsnijden ook erg maar vind naar mijn mening anorexia stukken erger..
Heb je met pols door snijden ook dat je lever/nieren/hart en alle anderen functies in je lichaam??
En dat is niet alles..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juli 2006 om 18:04:
Enne sexygirl jij kan niet over deze ziekte oordelen of het minder erg is of niet..
Dat kunnen alleen mensen die het mee maken/meemaakten..

ze bedoelt het vast niet als oordelen, maar als haar mening... daar kun je het mee eens zijn of niet, ze mag haar mening toch delen met ons allemaal op dit forum...Misschien kun je wat leren van elkaar, zo niet accepteer elkaars mening..

Oh ik zie het las het verkeerd..
Mijn excuses daarvoor..
Zie dat het je eigen mening is en zoals killerqueen zegt niet als oordelen.. :flower:.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juli 2006 om 18:20:
Mijn excuses daarvoor..
Zie dat het je eigen mening is en zoals killerqueen zegt niet als oordelen..

(F)
is ok...
de eerste 3 foto's zijn nep,.. dus bewerkt want daar heb je de officele foto's ook van op inet.

die twee laatste zijn echt.

anorexia is ziek .. maar heleaas zijn er veel mensen die erdoor gehersenspoelt worden. door vrienden familie internet .. er zijn veel profielen op de sites van
www.xanga.com .. en www.myspace.com
veel meisjes en jongens op de wereld hongeren zichzelf uit,
Ik zou zeggen .. als je modeboekjes leest kijk naar de kleding niet naar de mensen .. en al die kut advertenties van dieet dingen zijn ook de oorzaak er van.

lijnen is ok ,.. als je serieus overgewicht hebt, maar op een gezonde mannier dit zijn foto's van mensen met een depresie, die van giselle is ook echt NEP.

ik ken een meisje die altijd maar zat te zeiken dat ze ana wou hebben ,.. maar dat wil je echt niet geloof me nou maar , want je bent nooit tevreden, je beeld over perfectie wordt anders, je hebt geen lust en eindigt in een depressie , want je houd niet van jezelf dus niemand kan van je houden.

noem niemand ooit te dik op straat als deze geen 100 kilo weegt ,..

Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 juli 2006 om 12:30:
Gelukkig is het nu weer stabiel, dus kom ik normaal de dag door. Maar als er iets gebeurd wat ik erg vind, dan donder ik keihard weer terug. Als ik me klote of verdrietig voel of boos ben, dan los ik het zo op. Weet niet hoe ik het anders moet doen

Het is niet eens alleen het jezelf "te dik" vinden,het is meestal meer het controle wat je over jezelf hebt en wat niemand kan beinvloeden

Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op dinsdag 25 juli 2006 om 17:56:
of stimuleren....

Denk echt niet dat ik de mensen daar mee stimuleer...als iemand dit wilt gaan doen is zeer dom :S staan alleen maar gevolgen is wat het met je gaat doen als je niks eet.

Uitspraak van l'absente op dinsdag 25 juli 2006 om 19:13:
want je houd niet van jezelf dus niemand kan van je houden.

Dit klopt ook nie...denk echt wel dat anderen mensen van hun kunne houden ook al hou je niet van jezelf.
Wel is het zo als je niet van jezelf houd kun je ook niet van anderen houden ;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juli 2006 om 21:14:
Denk echt niet dat ik de mensen daar mee stimuleer...als iemand dit wilt gaan doen is zeer dom staan alleen maar gevolgen is wat het met je gaat doen als je niks eet.

de mogelijkheid is er
Damn....... niet gezond meer....

Die foto's lijken wel nep..

maar ja het is een ziekte waar je niet makkelijk van af komt....

ik had het ook vet kut

Uitspraak van ---KILLERQUEEN--- op dinsdag 25 juli 2006 om 21:21:
de mogelijkheid is er

Hier blijk alleen uit dat je naar 3 dagen al hoop kapot aant maken bent in je lichaam ;)
En over die negatieve calorien moeten mensen gek zijn om zulkde lekkere dingen te laten staan :S

(L) food
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juli 2006 om 20:14:
Het is niet eens alleen het jezelf "te dik" vinden,het is meestal meer het controle wat je over jezelf hebt en wat niemand kan beinvloeden

:jaja: klopt...
Zag je gister ook bij die vrouw bij Dr. Phill, ze wilde wel eten maar vond het eng. Ze moest de controle uit handen geven..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 25 juli 2006 om 18:20:
Mijn excuses daarvoor..
Zie dat het je eigen mening is en zoals killerqueen zegt niet als oordelen..

Geeft niets :)
En over men zus..Kep et na gevraagd en achteraf was het geen boulimia dus sorryyyy!!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:04:
En over die negatieve calorien moeten mensen gek zijn om zulkde lekkere dingen te laten staan

Dat is waar

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 juli 2006 om 14:04:
En over die negatieve calorien moeten mensen gek zijn om zulkde lekkere dingen te laten staan

Nope.... Een eetstoornis is meer dan genoeg.....
voor wat al die foto's ?? vinden jullie het zo bijzonder om iemand met anorexia te zien ofzo??
Uitspraak van Yvzz!!:cocktail: op woensdag 2 augustus 2006 om 16:54:
vinden jullie het zo bijzonder om iemand met anorexia te zien ofzo??

nee ranzig, en absurd.
En onbegrijpelijk wat er in zo iemand omgaat.
Plus zo'n foto laat toch ook even heel duidelijk zien dat anorexia niet zomaar iets is...
Uitspraak van Devilish™ op woensdag 2 augustus 2006 om 17:44:
Plus zo'n foto laat toch ook even heel duidelijk zien dat anorexia niet zomaar iets is...

(Y) preciez

Uitspraak van Devilish™ op woensdag 2 augustus 2006 om 17:44:

Indd ;)

brrrr vel over bot gewoon..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 augustus 2006 om 17:46:
misschien een interessant filmpje

Meer dan de helft van die meisjes waren gesoept:)

ik ken ook een meisje die ik erg goed ken die aan deze ziekte lijdt.. echt erg wat het met iemand kan doen.
Veel mensen hebbe tege me ouders gezegd dat ik het ook had een jaar of twee geleden maar dat ging nergens over :/

niet alleen de persoon zelf lijdt eronder maar heel de familie heeft die ziekte.

en dat filmpje; gelukkig zijn er ook nog nagemaakte fotos :) maar ik geloof best dat er mensen bijlopen die er echt zo uitzien..
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 augustus 2006 om 21:24:
en dat filmpje; gelukkig zijn er ook nog nagemaakte fotos :) maar ik geloof best dat er mensen bijlopen die er echt zo uitzien..

Zijn er ook.
Laatst zag ik in de oefenruimte zo iemand.
Hoe vreselijk het ook is, ik kijk er vol walging naar.
Ik vind het afschuwelijk om te zien. En des te meer je erover nadenkt des te afschuwelijker is het....

Vraag me echt vaak af wat nou precies de aanleiding geweest is...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 augustus 2006 om 21:13:
Meer dan de helft van die meisjes waren gesoept:)

Als je "echt" anorexia hebt, wil je jezelf niet eens laten zien, laat staan zo. Want in die fase ben je echt niet trots op je lichaam (want dat vind je meestal nog te dik)
Al die plaatjes zijn ge soept ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 juli 2006 om 00:01:
Wat denken jullie nog na deze foto's te hebben gezien?

t kind kan wel een paar boterhammetjes met pasta gebruiken:)
Ik ben verbaast over bepaalde uitspraken van 1 persoon leef 1.5 jaar met de ziekte anorexia en geloof me wil echt niet in de belangstelling staan.
Deze ziekte is een hel, een gevecht die elke dag 24 uur aanwezig is en probeert om mij totaal te overmeesteren en te vernietigen.

Ik wens dit niemand toe

kusje

Uitspraak van seal op zaterdag 5 augustus 2006 om 19:02:
Ik wens dit niemand toe

Nee pcies ik ook nie..,maar heb je er nu wel behandeling/hulp voor dan?

Uitspraak van seal op zaterdag 5 augustus 2006 om 19:02:
Deze ziekte is een hel, een gevecht die elke dag 24 uur aanwezig is en probeert om mij totaal te overmeesteren en te vernietigen.

juist inderdaad!!

en als mensen er niets over weten, en alleen maar denken dat we in de belangstelling willen staan!
hou dan asjeblieft lekker je mond dicht!

is gewoon heel erg als je deze ziekte heb,en is idd een gevecht voor deze mensen

Uitspraak van verwijderd op zondag 6 augustus 2006 om 11:28:
en als mensen er niets over weten, en alleen maar denken dat we in de belangstelling willen staan!
hou dan asjeblieft lekker je mond dicht!

Mensen die dit soort uitspraken maar te pas en on te pas roepen, hebben nergens geen weet van:no: Niks van aantrekken(Y)

Uitspraak van verwijderd op maandag 7 augustus 2006 om 12:44:
Mensen die dit soort uitspraken maar te pas en on te pas roepen, hebben nergens geen weet van Niks van aantrekken

nee, weet er denk ik meer af van jou!!
maar heb geen zin om woorden vuil te maken aan jou!
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 augustus 2006 om 17:57:
nee, weet er denk ik meer af van jou!!
maar heb geen zin om woorden vuil te maken aan jou!

:frusty: Eerst even goed lezen voordat je begint te schreeuwen.
Belle is het met je eens hoor en als je even terug leest kan je zien dat zij er waarschijnlijk wel meer van weet :jaja:
laatste aanpassing