Partyflock

Forumonderwerp · 870876

Fifa World Cup 2006

download demo

http://www.easports.com/games/fifa06/index.jsp

EA speelt zoals gewoonlijk in op deze voetbalgekte en brengt een WK-versie uit van FIFA 06. Lekker makkelijk, zullen velen roepen en ik geef ze dit keer groot gelijk. FIFA World Cup Germany 2006 is namelijk vrijwel gelijk aan FIFA 06 en leunt duidelijk op het aankomende WK. Luie reviewer die ik ben, ga ik dan ook niet weer elk aspect van de game behandelen. Ik houd het dit keer bij de aanpassingen en merkwaardigheden die ik tegen ben gekomen.

Zo op het eerste gezicht lijkt de gameplay een volledige kopie te zijn van FIFA 06, maar toch zijn er wel enkele aanpassingen te vinden. Zo vindt er voor de goal nog meer chaos plaats en zal de bal vaak via een medespeler van richting worden veranderd. Dit soort onwillekeurige momenten komen ook voor in het echte voetbal en zijn vooral geinig om te zien. Het gaat hier echter om details die niet echt voor een nieuwe speelervaring zorgen, maar ze zijn zeker welkom.

Vreemde capriolen

Tevens zijn de strafschoppen aangepast. Je kunt dit keer namelijk met je keeper proberen je tegenstander uit zijn concentratie te helpen. Zo kun je vreemde bewegingen uitvoeren, een beetje gaan springen of zwaaien naar de voetballer die de strafschop moet nemen. Jammer genoeg heb je zelf weinig last van deze capriolen en ros je zonder problemen de bal in het net. Ook hiervoor geldt wederom dat het een geinige toevoeging is, maar zeker niet wereldschokkend.

Natuurlijk bevat ieder team zo zijn vedettes en daar heeft EA dit keer extra rekening mee gehouden. De zogenaamde stervoetballers zullen dan ook een sterretje boven hun hoofd hebben hangen, in plaats van het bekende pijltje. Het komt erop neer dat deze spelers balvaster zijn, beter kunnen verdedigen of simpelweg de bal er vanaf elke hoek keihard in kunnen rossen. Gelukkig bevat het Nederlands elftal voldoende sterspelers (behalve in de verdediging, vreemd genoeg) en hoeven we ons geen zorgen te maken dat het een nadeel is om voor ons land uit te komen.

Nederlands elftal

Nu zullen sommige lezers denken: ‘het Nederlands elftal, dat had toch altijd alternatieve namen in voorgaande delen?’ En inderdaad, FIFA World Cup Germany 2006 heeft de primeur te pakken en voor de eerste keer is het Nederlands elftal met de echte namen aanwezig. De game blinkt sowieso uit qua teams, aangezien je niet alleen met de deelnemende landen kunt spelen. Je kunt ook kiezen voor één van de landen die niet zijn gekwalificeerd. Kun je het bijvoorbeeld niet hebben dat Kameroen niet meedoet aan het WK, dan speel je daar toch gewoon lekker mee.

Nadat je een van de vele landen hebt gekozen, dan begin je vanzelfsprekend aan het WK. EA heeft ervoor gezorgd dat de game daadwerkelijk WK uitademt. Grafisch ziet de game er gelikt uit, de wedstrijden beginnen onder een hels kabaal in de gigantische Duitse stadions. Het publiek is tijdens de wedstrijd goed hoorbaar aanwezig en. Daarnaast sluit het commentaar behoorlijk goed aan bij de wedstrijd en krijg je echt het gevoel dat je in de wedstrijd zit. Jammer genoeg is een WK qua wedstrijden zo afgelopen en heb je al snel de beker te pakken.

Heb je het wel een beetje gehad met de gewone WK-mode, dan kun je de zogenaamde ‘Global Challenges’ aangaan. Het gaat hier om situaties binnen een wedstrijd die je moet proberen op te knappen. Zo heb je wedstrijden die al tachtig minuten bezig zijn, terwijl je nog twee keer moet scoren om de wedstrijd te redden. Naast deze mode kun je ook direct gaan naar de strafschoppenreeks, maar ik kan me niet voorstellen dat games veel gebruik zullen maken van deze mode. Een mode waar wel veel gamers van gebruik zullen maken, is natuurlijk de multiplayer-mode. En na een paar potjes tegen je vrienden ben je weer helemaal vergeten dat je dezelfde game speelt die je een half jaar geleden ook al hebt gespeeld.

We zullen er niet omheen draaien. FIFA World Cup Germany 2006 speelt nagenoeg hetzelfde als FIFA 06 en heeft simpelweg een WK-jasje gekregen. De paar toevoegingen zijn naar mijn idee niet genoeg om gamers die FIFA 06 al in huis te hebben over de streep te trekken. Als je dit buiten beschouwing laat, dan praten we hier duidelijk over een steengoede voetbalgame. Tevens is voor het eerst het echte Nederlandse elftal speelbaar en dit zal zeker flink wat voetbalfans aanspreken.

-------------------------------------

Het spel is natuurlijk weer downloadbaar.

eigen mening

Het heeft een heerlijk sfeertje, vele extra's en het speelt best lekker.

1x de WorldCup uitspelen en hij mag weer in de kast.

nu maar weer wachten op Pes6 (Y)
laatste aanpassing

wat denk je zelf?
vind het niet zo boeiend eigenlijk
is wel tof spel als je van fifa 2006 houdt maar ja zoals er idd al word gezegd als je fifa 2006 hebt zou ik hier geen 40 euro voor neerleggen

Uitspraak van Auke :bier: op zaterdag 6 mei 2006 om 17:16:
vind het niet zo boeiend eigenlijk

dat doet het ook niet, maar ik vond het een beetje raar dat er nog geen topic was

ps. het speelt wel veel lekkerder dan in de voorgaande titels (Y)

ben zelf groot liefhebber van de PES/WE reeks maar ik moet toegeven dat EA met fifa 06 en vooral deze worldcup edition wel aan het vooruit gaan is maar toch is het nog te arcadie

PES6 aka Winning Eleven 10 is trouwens heerlijk al is de stap niet zo groot als het bv bij pes3 naar 4 was of van 4 naar 5
Als ik em download krijg ik gewoon de demo van Fifa zelf :S vreemd!

Ja t is wel een aardig spelletje. MAar idd te arcade.

En t erge is dat de xboxversie gewoon last heeft van vette stotteringen net zoals fifa2006. Dat EA dat er niet uit heeft gehaald zeg...

Uitspraak van Willybob op zondag 7 mei 2006 om 11:14:
Als ik em download krijg ik gewoon de demo van Fifa zelf vreemd!

Mwha opzich neit, hij heeft het verkeerde adresje neergezet

http://www.easports2006fifaworldcup.com/news/view.asp?id=7500

Ik zou het alvast niet kopen! Op 10minuten speel je het spel zo uit!

leuk spelletje, maar de pc versie valt qua GFX wat tegen

zit niet eens een gfx optie menu in, en zoveel mooier dan de ps2 versie vind ik hem dus niet

de 360 versie ziet er wel goed uit
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 mei 2006 om 12:36:
Ik zou het alvast niet kopen! Op 10minuten speel je het spel zo uit!

doe ik zowiezo niet ;)

Uitspraak van Willybob op zondag 7 mei 2006 om 11:14:
Als ik em download krijg ik gewoon de demo van Fifa zelf vreemd!

ben jij niet snugger ofzo?

" download demo "

We willen niet de demo van fifa 06 downloden, We willen de demo van Fifa World Cup 2006 Germany donwloaden!
laatste aanpassing

Hier kan je de Fifa World Cup 2006 Germany downloaden:
http://www.ea-sports.nl/downloads.view.asp?dl_id=1613

haha minder

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 6 mei 2006 om 17:24:
ps. het speelt wel veel lekkerder dan in de voorgaande titels (Y)

Komt omdat ze steeds meer van Konami kopieren!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 mei 2006 om 17:41:
1x de WorldCup uitspelen en hij mag weer in de kast.

Haha ik ben het met je eens! Alhoewel ik niet eens de moeite ga nemen om hem te spelen, weer lekker verder met WE10 :D

Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 11:51:
We willen niet de demo van fifa 06 downloden, We willen de demo van Fifa World Cup 2006 Germany donwloaden!

download dan gewoon het hele spel, hij staat al een tijdje online hoor ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 8 mei 2006 om 18:36:
download dan gewoon het hele spel, hij staat al een tijdje online hoor

Heb al het WK gewonnen met NL, het is een aardig spel, maar lijkt erg veel op fifa 06 wat ook logisch lijkt me, ik vind het gewoon weer een goed voetbal spel!

alle fifa's lijken op mekaar, alleen viel het me op dat deze versie erg veel fouten bevat (en bij e.a zeggen ze dat ze juist alle fouten er uit hadden gehaald, niet dus)

over welke fouten heb je het?

want waar ik mij altijd aan irriteerde was als ik schuin liep (bv. pijl-omlaag + pijl-rechts) de schietknop helemaal geen effect had, dat kan ik nu eindelijk wel
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 16:20:

dat ineens koeman in het veld staat zonder dat je hem ook maar kan selecteren in je NL elftal totdat je hem unlocked heb :S

dat is geen fout, dat is een bonus

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 16:20:

gfx fouten, zit er teveel in (bij de pc versie dan)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 16:30:
dat is geen fout, dat is een bonus

ja dat begrijp ik, maar bonussen moet je bv kopen met je credits die je verdient
ik wil niet dat koeman ineens op mn middenveld staat terwijl ik daar Van Bommel heb geselecteerd en Koeman nog niet eens heb ge-unlocked
pas dan kan je hem ook daadwerkelijk zien in de opstelling en dus wisselen

dat noem ik dus wel een bugje ;)

zitten er wel meer,

maar waar ik me het meeste aan erger is dat je op de pc je gfx instellingen niet ken veranderen

heb verdomme een goeie pc en kaart, maar tis niet af tezien als ik het spel speel :/
laatste aanpassing

is ie al op torrent file beschikbaar?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 21:15:
is ie al op torrent file beschikbaar?

allang, heb hem zelfs van een nederlandse torrent site afgehaald ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 19:03:
heb verdomme een goeie pc en kaart, maar tis niet af tezien als ik het spel speel

valt er niet iets in de ini files te kloten?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 22:05:

al in gekeken, staan 3 verschillende

1 voor simpel , 1 voor middel en 1 voor high

maar als dat high is waar ik op speel dan vind ik het zwaar tegen vallen :/

en je ken er ook niks in verbouwen :S
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 mei 2006 om 22:05:
Uitspraak van Real-Lunatic op dinsdag 9 mei 2006 om 19:03:
heb verdomme een goeie pc en kaart, maar tis niet af tezien als ik het spel speel

Videokaart drivers updaten?

Uitspraak van Wesley_18 op woensdag 10 mei 2006 om 13:37:

alweer ?

heb er alleen last van bij fifa wk, ach zo boeiend is het spel toch niet :P

Uitspraak van Wesley_18 op woensdag 10 mei 2006 om 13:37:

daar ligt het niet aan, speel het spel zelf maar is

Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 mei 2006 om 17:03:
daar ligt het niet aan, speel het spel zelf maar is

oke, het leg dus niet aan mij

Best leuk spel, het is eigenlijk FIFA 2006 maar dan gericht op landen. Ik vind het altijd jammer dat je maar één helft kan spelen in de demo. Ik zou m zelf niet kopen, dan zou ik eerder voor Fifa kiezen.
Artiest Dummy
Leuk spel hoor ben alleen PES speler dus even wennen aan de besturing. Iemand een linkje met alle key bindings misschien voor me?

in het spel kan je ook alle knoppen bekijken en wijzigen

bij ' my worldcup 2006' dacht ik
:bloos:

Tank joe! :flower:
Hoe neem je in godsnaam een vrije trap?
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
vindt het echt weer een DRAMA .... pfff hoe verneuk je een goede sfeer en goede setting ... laat ea een voetbal game maken... pfff... wat een besturing.. lijkt weer nergens op
Artiest Jows
Uitspraak van Twee Meter Peter op maandag 15 mei 2006 om 19:11:
vindt het echt weer een DRAMA .... pfff hoe verneuk je een goede sfeer en goede setting ... laat ea een voetbal game maken... pfff... wat een besturing.. lijkt weer nergens op

Eens.... Speel W11/PES en je wil niet meer anders ;)
Iemand enig idee waarom Direct IP het bij mij niet doet?
Ik doe host en iemand anders connect, maar hij pakt hem niet...
Hoe kan dit?

Gister ff met een maatje van me gespeeld. Beetje jammer dat Argentinie, Brazilie en Italie er in de groepsfase al uit liggen en je een finale speelt tegen australie :X

Uitspraak van Nijmegenaa® op maandag 15 mei 2006 om 19:08:
Hoe neem je in godsnaam een vrije trap?

Is haast niet te doen :nee:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 mei 2006 om 16:52:
Gister ff met een maatje van me gespeeld. Beetje jammer dat Argentinie, Brazilie en Italie er in de groepsfase al uit liggen en je een finale speelt tegen australie

Hiddink heeft zelfs invloed bij EA heh :D
Iemand enig idee waarom Direct IP het bij mij niet doet?
Ik doe host en iemand anders connect, maar hij pakt hem niet...
Hoe kan dit?

Ik heb m op de xbox360!!!

wel vet spel alleen wat erg makkelijk!!!

en je bent natuurlijk met geloof 6 wedstrijden door het toernooi heen...

maargoed achh je moet wat he!!

:s

heb hem gedownload...wat een kut spel zeg...:gaap:

beter fifa 2006 spelen of pes B)

ik vind het spel heerlijk

Ik heb em over 5 minuten.. :x 8)

k heb m op de xbox360!!!

wel vet spel alleen wat erg makkelijk!!!

en je bent natuurlijk met geloof 6 wedstrijden door het toernooi heen...

maargoed achh je moet wat he!!

waarom zet je hem niet op professional ipv amateur? :[
ben ermee bezig :D

(Y)