Partyflock

Forumonderwerp · 868012
In een kleine stad in Alaska zijn zes leerlingen gearresteerd omdat ze van plan zouden zijn klasgenoten en leraren te doden met geweren en messen. De zes wilden de telefoonlijnen en stroom van de school uitschakelen, om zo genoeg tijd te hebben om te ontsnappen.

De jongeren zijn rond de 13 jaar oud en wilden wraak nemen omdat ze zouden zijn gepest. De politie kwam hen op het spoor na een tip van een ouder.

Donderdag verijdelde de politie nog een aanslag op een school in Kansas. Vijf leerlingen wilden daar het bloedbad op de Columbine Highschool van zeven jaar geleden nadoen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/04/art000001C6669E3737DC9B.html

De Amerikaanse jeugd van tegenwoordig :vaag:
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:04:
In Zuid Europa heeft iedereen, hoe arm dan ook, een stuk vlees op zijn bord.

vandaar ook mijn 'misschien'
alleen in België zou het niet moeten bestaan.

ow? en in ethiopie wel?

:s

sorry hoor, maar overal zou iedereen toegang tot goede voeding en schoon drinkwater moeten hebben

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 14:06:
ow? en in ethiopie wel?

Omdat zij tot de westerse wereld behoren. Niet dat het gerechtvaardigd is, maar wel des vreemder.
ow? en in ethiopie wel?

Je zegt net zelf dat in Ethiopie het voortbestaan van de mensen kan afhangen van h mislukken van een oogst.

Niemand zou Arm moeten zijn.. maar in Ethopië kan de overheid er weinig aan veranderen. in België wel.

ow? en in ethiopie wel?

Gaat 't niet om. Het gaat om het feit dat België tot de westerse wereld behoort, daarom is het vreemd. Niet dat het gerechtvaardigd is dat Ethiopië het vrijwel niet heeft. :)

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 14:04:
die vergelijking is gewoon nutteloos, je gaat rijke wijken uit een arm land niet vergelijken met arme wijken uit een rijk land, needless

Vind je? Jij vind dat het logisch is dat 10% van de bevolking in het armste land ter wereld een beter leven heeft dan een halve natie die lid is van de Europese Unie?

er is genoeg eten in belgie, als je niks te eten hebt dan ga je desnoods stelen om te eten

Probeer jij maar iets te stelen in Luik of Charleroi, denk dat je blij mag zijn als de politie je oppakt.

noem 1 geval van iemand die de hongerdood is gestorvenin belgie in het afgelopen jaar?

Dat zal vast wel gebeuren...
In Zuid Europa heeft iedereen, hoe arm dan ook, een stuk vlees op zijn bord.

wat een onzin in griekenland en het zuiden van italie wordt er ontzettend veel gebedeld en dan niet alleen om geld maar ook veel om eten.

sorry hoor, maar overal zou iedereen toegang tot goede voeding en schoon drinkwater moeten hebben

exact

Nou, dan ga jij in de Ardennen water uit de kraan drinken :)

Neem je diarreepillen maar mee, waarom denk je dat iedereen daar water in flessen koopt?
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 23 april 2006 om 14:12:
wat een onzin in griekenland en het zuiden van italie wordt er ontzettend veel gebedeld en dan niet alleen om geld maar ook veel om eten.

Jep. Of ga eens kijken in Polen, was ik vorig jaar, ook veel ellende gezien, invalide mensen die op straat worden gedumpt en ook gewoon van de honger sterven ... Echt, situaties die je in Europa gewoon niet tegen zou mogen komen ...
Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 14:05:
er is genoeg eten in belgie, als je niks te eten hebt dan ga je desnoods stelen om te eten

noem 1 geval van iemand die de hongerdood is gestorvenin belgie in het afgelopen jaar?

Ik denk dat je de situatie daar echt onderschat. (en niet alleen daar maar ook in gebieden in Engeland of Frankrijk)

Er zijn mensen die armoede ontvlucht zijn en naar België zijn gegaan maar beter in Sicilië hadden kunnen blijven.

Wanneer een primaire levensbehoefte niet zeker is heb je als land echt een probleem.
En ik denk dat de kat van de buren in bijvoorbeeld België vaker dan 1 keer verdwenen is.
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 23 april 2006 om 14:12:
at een onzin in griekenland en het zuiden van italie wordt er ontzettend veel gebedeld en dan niet alleen om geld maar ook veel om eten.

Sigeuners en junkies ja.. mensen die geen gebruik willen maken van de voorzieningen die de staat biedt.
whahah hoezo offtopic :respect:

dit zijn de beste topics (Y)
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:16:
Ik denk dat je de situatie daar echt onderschat. (en niet alleen daar maar ook in gebieden in Engeland of Frankrijk)

Er zijn mensen die armoede ontvlucht zijn en naar België zijn gegaan maar beter in Sicilië hadden kunnen blijven.

Wanneer een primaire levensbehoefte niet zeker is heb je als land echt een probleem.
En ik denk dat de kat van de buren in bijvoorbeeld België vaker dan 1 keer verdwenen is.

zal best maar massale hongersnoden zoals in ethiopie zullen nooit uitbreken, mensen in belgie hebben het gewoon veel beter en daarom zit er een groot verschil tussen armoede in belgie: te weinig geld om rond te komen voor sommige waardoor mensen ondervoed kunnen raken, of armoede in ethiopie :hongersnoden,massale kindersterfte door ondervoeding, elke dag is weer overleven etc.

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:18:
Sigeuners en junkies ja.. mensen die geen gebruik willen maken van de voorzieningen die de staat biedt.

Omdat ze veelal wel aan hun lot worden overgelaten.

Ik heb wat werkloosheidscijfertjes van Wallonie :

18,4% van de mannelijke beroepsbevolking en 22,9% van de vrouwelijke beroepsbevolking is langdurig werkloos in Wallonie.
Ter vergelijking, in Nederland is het 6% van de totale beroepsbevolking.

De enige inkomsten van de federale deelstaat zijn de transfers van Vlaanderen, dus eigenlijk leeft heel Wallonie op steungeld.

--edit--
Ow en dit is ook wel lachen, waar koken de Walen op?
In Wallonië neemt ook propaan- en butaangas een belangrijke plaats in (30% ).

Moet je hiermee eens in Nederland aankomen...
laatste aanpassing
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:18:

hoe kom je daarbij? voor junkies en daklozen zijn in die landen nauwelijks voorzieningen dat is t m juist.

vooral berlusconi heeft veel gekort op uitkeringen en bijzondere bijstandswetten
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:16:

je ontwijkt de vraag

ik ontken niet dat er armoede is in belgie, ik zeg alleen dat een vergelijking met afrika totaal niet opgaat

hier sterven mensen niet van de honger, punt uit.

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:10:
maar in Ethopië kan de overheid er weinig aan veranderen

rara, hoe zou dat nou komen

oa door het westen ja

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:13:
Nou, dan ga jij in de Ardennen water uit de kraan drinken

Neem je diarreepillen maar mee, waarom denk je dat iedereen daar water in flessen koopt?

daar geef je toch al zelf het antwoord??????

ze kunnen desnoods flessen water kopen, echt arm zoals in afrika zijn ze dus niet

geeft al aan dat je vergelijking gewoon nergens over ging

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:11:
Gaat 't niet om. Het gaat om het feit dat België tot de westerse wereld behoort, daarom is het vreemd

zo erg is het dus al gesteld met de wereld

als afrika arm is.....is het gewoon en acceptabel

als een deel in belgie veeeeeeeeeeeel minder arm is, dan is het vreemd omdat het het westen betreft :s
laatste aanpassing
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 23 april 2006 om 14:25:
hoe kom je daarbij? voor junkies en daklozen zijn in die landen nauwelijks voorzieningen dat is t m juist.

vooral berlusconi heeft veel gekort op uitkeringen en bijzondere bijstandswetten

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:22:
Omdat ze veelal wel aan hun lot worden overgelaten.

Mwa.. in Italië hebben ze overal kampen voor sigeuners gemaakt. Met stacarvans, water, electriciteit etc etc...

Die staan nu leeg :)

Junkies zijn ook verhaal apart
Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 14:34:
je ontwijkt de vraag

ik ontken niet dat er armoede is in belgie, ik zeg alleen dat een vergelijking met afrika totaal niet opgaat

hier sterven mensen niet van de honger, punt uit.

Ook dat klopt wel (Y)
Alleen vind ik niet dat van beide gevallen het gemm. genomen moet worden. Armoede is armoede. En dat mensen in België niet massaal sterven zoals dat in Ethiopie gebeurd heeft een arme Belg zonder brood geen boodschap aan.

rara, hoe zou dat nou komen

oa door het westen ja

Hoe dat komt boeit nu niet! Dat geld is er niet (om welk motief dan ook)
En in België is dat geld er wel!

als een deel in belgie veeeeeeeeeeeel minder arm is, dan is het vreemd omdat het het westen betreft

Hoe triest het ook is.. het is wel zo.

Alaska? Leeft iemand daar dan wel?

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:35:
Mwa.. in Italië hebben ze overal kampen voor sigeuners gemaakt. Met stacarvans, water, electriciteit etc etc...

Die staan nu leeg

Junkies zijn ook verhaal apart

Helemaal voor niks?
Ik zou graag een bron hierover willen zien, en de reden waarom men hier geen gebruik van maakt. Want eigenlijk gooi je het nu dus op de mentaliteit van die mensen. :vaag:
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:38:
Hoe triest het ook is.. het is wel zo.

voor jou misschien

ik vind het juist veel meer vreemd dat er mensen zijn in de wereld die sterven omdat ze niet kunnen eten

daar geef je toch al zelf het antwoord??????

ze kunnen desnoods flessen water kopen, echt arm zoals in afrika zijn ze dus niet

geeft al aan dat je vergelijking gewoon nergens over ging

Natuurlijk, de halve bevolking is werkloos, 14% leeft onder de armoedegrens, koken doet men voornamelijk op propaangas (je weet wel, wat ze op campings ook gebruiken), de deelstaat heeft nauwelijks eigen inkomsten en is compleet afhankelijk van Vlaanderen, van heel Europa staat Wallonie op de 4de plaats van kinderen die onder de 15jaar seks hebben gehad en bij anticonceptie (en dan de pil, condooms worden daar nog minder gebruikt) staan ze achteraan op het lijstje, politiek gezien zit er al 20 jaar dezelfde machthebbers dus corruptie staat bovenaan in de ranglijsten van heel Europa en ow, laten we dit punt op het verkiezingsprogramma niet vergeten :
Wat we wel kunnen doen, is de humanitaire hulp verhogen, dat wil zeggen helpen in de strijd tegen AIDS, helpen bij de uitbouw van onderwijs en gezondheidszorg. Rechtstreekse hulp om de toestand te verbeteren, zeker, maar voor hulp aan overheden moeten helaas zeer strenge voorwaarden worden gesteld

En nee, het gaat niet over een of ander afrikaans land, het is gewoon een programmapunt van de liberale waalse partij.

Maar goed, verder is het absoluut niet vergelijkbaar met een ontwikkelingsland ofzo hoor... ;)
maargoed, off-topic gelul weer :p
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:42:
Maar goed, verder is het absoluut niet vergelijkbaar met een ontwikkelingsland ofzo hoor...

daar ging het mij om, de vergelijking is gewoon erg slecht, of is dat zo moeilijk voor je om toe te geven

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 14:43:
daar ging het mij om, de vergelijking is gewoon erg slecht, of is dat zo moeilijk voor je om toe te geven

Lees nou eens wat ik ervoor heb gezegd, vind jij dat klinken als een westers land?

kom op zeg, het is daar voornamelijk armoede, ze leven op steungeld van Vlaanderen, de economische groei is het laagste van alle landen in EU en zaken als AIDS-bestrijding, gezondheidszorg en onderwijs zijn daar programmapunten, wat niet goed loopt omdat de overheid daar zo corrupt als de nete is.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:40:
Helemaal voor niks?
Ik zou graag een bron hierover willen zien, en de reden waarom men hier geen gebruik van maakt.

Zelf gezien, en het is ook in het nieuws geweest.

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:40:
Want eigenlijk gooi je het nu dus op de mentaliteit van die mensen.

Dat doe ik ook. Het is algemeen bekend dat ze steun van de overheid weigeren.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:45:
Lees nou eens wat ik ervoor heb gezegd, vind jij dat klinken als een westers land

ik heb alles gelezen wat je getypt hebt

je komt met voorbeelden over 15-jarigen die seks hebben en het gebruik van anti-conceptiemiddelen :s

14% leeft onder de armoedegrens......so? gaan ze nu dood van de honger.....? NEE

corruptie......WOW

sorry hoor, je vergelijking is gewoon kak, west-europa kun je wat dat betreft gewoon niet vergelijken met ethiopie

en JA, ik geloof je dat er in belgie gebieden zijn waar mensen het naar onze westerse maatstaven heel erg slecht hebben, maar in vergelijking met afrika is het peanuts, dat snap je zelf toch ook wel

Ow, nog een "lollig" cijfertje, 9,2% van Wallonie is sero-positief
Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 14:48:
maar in vergelijking met afrika is het peanuts

Klopt (Y)

Daarom vind ik ook niet dat je moet vergelijken.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:49:
Ow, nog een "lollig" cijfertje, 9,2% van Wallonie is sero-positief

en in zuid-afrika?
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:50:
Daarom vind ik ook niet dat je moet vergelijken.

Dat vind ik dus ook....toen ik daar wat van zei kreeg ik een stortvloed aan info over de situatie in wallonie......

maar niks daarvan heeft mij kunnen overtuigen :nee:

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 14:50:
en in zuid-afrika?

Ethiopie is 8,9% sero-positief van de bevolking
Zuid-Afrika is 13% sero-positief

Dus ach, Wallonie zit mooi tussen Ethiopie en Zuid-Afrika in...

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:47:
Zelf gezien, en het is ook in het nieuws geweest.

:vaag:
Ik wil je best geloven daar gaat 't niet om.
Maar je stelt 't zo zeker. En sinds wanneer geloof jij het nieuws dan? Wanneer het je uitkomt, zoals nu?

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 14:47:
Dat doe ik ook. Het is algemeen bekend dat ze steun van de overheid weigeren.

Presenteer a.u.b. een bron.
Ik wil de beweegreden dan weleens weten. Mocht het überhaupt zo zijn.

Jij vind het normaal dat we een west-europees land zitten te vergelijken met derde wereldlanden?
Maar wat er ook in Afrika gebeurd. Het wordt er niet minder erg op in België.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:54:
Jij vind het normaal dat we een west-europees land zitten te vergelijken met derde wereldlanden?

nee, vind ik niet normaal

jij wel
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:53:
Ik wil je best geloven daar gaat 't niet om.
Maar je stelt 't zo zeker. En sinds wanneer geloof jij het nieuws dan? Wanneer het je uitkomt, zoals nu?

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:53:
Presenteer a.u.b. een bron.
Ik wil de beweegreden dan weleens weten. Mocht het überhaupt zo

:S

Weet je wel iets van Zigeuners af?

Zigeuners zijn een verhaal apart. Ik hoef niet uit te leggen waarom de meeste Zigeuners in Oost en Zuid Europa niet naar school gaan en weigeren om op aangewezen plekken te wonen.
Dat is geen vooroordeel maar de principe van de Zigeuner. En het is ook niks negatiefs, het is gewoon zo.

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 14:54:
nee, vind ik niet normaal

jij wel

Nou, de cijfertjes komen toch wel aardig overeen.
En op de vraag of er mensen sterven van de honger in Belgie, maar dit is een stukje van een artikel uit 2005 :
Het is nu zover dat de Nederlandse regering praat over samenwerking tussen de sociale dienst en de kerk om de onderlaag van onze bevolking te helpen om hun dagelijkse kost bij elkaar te schrapen.

En dat gaat dus over Nederland, wat economisch gezien onvergelijkbaar beter is dan in Wallonie.

Dus als het hier al gebeurd, dan gebeurd het daar ook.
ik heb nergens gezegd dat er geen armoede is in wallonie of nederland

jezus, leer lezen

ik zeg dat een vergelijking niet opgaat met een land als ethiopie

beantwoord deze vraag eens:

is er in het afgelopen jaar iemand in wallonie of nederland omgekomen van de honger? de hongerdood dus?

'de dagelijkse kost' is natuurlijk wel een heel ruim begrip

er is eten voor iedereen hier, klaar punt uit, je vergelijking kan de prullenbak in
2 Geronimo

http://www.homolaicus.com/storia/contemporanea/zingari/ZINGARI.htm

Istruzione per i bambini: il 97% dei bambini zingari non frequenta la scuola dell'obbligo e gli zingari adulti sono per lo più analfabeti. Eppure il 75% di essi sono cittadini italiani, o per nascita, o perché alla fine della II G.M. vivevano ai confini e scelsero l'Italia come patria.

Hier staat dat 97% van de Zigeuner-kinderen in Italië niet naar school gaat, ook al heeft 75% van hen de Italiaanse Nationaliteit.

Je kan gewoon niet tegen een zigeuner zeggen dat ie naar school moet, of dat ie daar moet gaan wonen. Ook al zorg jij voor stoom en electriciteit.. het gebeurd gewoon niet.
laatste aanpassing

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 15:01:
Weet je wel iets van Zigeuners af?

Dat beweer ik ook niet, dat ik er veel vanaf weet. Daarom vraag ik jou om een bron. En niet om een subjectieve mening.

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 15:01:
Zigeuners zijn een verhaal apart. Ik hoef niet uit te leggen waarom de meeste Zigeuners in Oost en Zuid Europa niet naar school gaan en weigeren om op aangewezen plekken te wonen.
Dat is geen vooroordeel maar de principe van de Zigeuner. En het is ook niks negatiefs, het is gewoon zo.

Tot zover wist ik het ook wel. Maar zij worden wel degelijk aan hun lot overgelaten.
Met alle gevolgen van dien.

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 15:05:
http://www.homolaicus.com/storia/contemporanea/zingari/ZINGARI.htm

Ha-Ha, heel leuk. Kun jij het vertalen voor me?

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 15:05:
Hier staat dat 97% van de Zigeuner-kinderen in Italië niet naar school gaat, ook al heeft 75% van hen de Italiaanse Nationaliteit.

Je kan gewoon niet tegen een zigeuner zeggen dat ie naar school moet, of dat ie daar moet gaan wonen. Ook al zorg jij voor stoom en electriciteit.. het gebeurd gewoon niet.

En wat is de reden denk je?

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 15:04:
is er in het afgelopen jaar iemand in wallonie of nederland omgekomen van de honger? de hongerdood dus?

Onderstaand is een stukje van een toespraak, gehouden door Rik Van Cauwelaert (Knack), zaterdag 17 december 2005, voor het Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen (OVV).
De Kinderen van de Borinage is een filmische open brief van de Waalse cineast en kind van de streek, Patric Jean, aan Henri Storck en Joris Ivens die in de jaren 1930 de sociale miserie in dat deel van Henegouwen in beeld brachten.

Wat in De Kinderen van de Borinage wordt getoond tart elke verbeelding: uitgeteerde vrouwen, kinderen fysiek en mentaal getekend door ondervoeding, volwassen mannen die niet kunnen lezen of schrijven en de eigen geboortedatum niet eens kennen, werklozen van vader op zoon, die allemaal samenleven in van vochtigheid en gier doortrokken krochtenbuurten.

Al die arme drommels overleven net uit de hand van lokale politieke satrapen, wier kinnen altijd glimmen van alweer een overdadige lunch en die volhouden dat alles goed gaat in Wallonië.

Wat in De Kinderen van de Borinage is te zien, speelt zich af, vandaag nog, onder de ogen van Elio Di Rupo, burgemeester van Mons, voorzitter van de PS en minister-president van Wallonië.

laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 15:06:
Maar zij worden wel degelijk aan hun lot overgelaten.
Met alle gevolgen van dien.

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 15:08:
En wat is de reden denk je?

Principe.

Dat 97% niet naar school gaat is geen toeval. Ze zijn zelfs veplicht om naar school te gaan.
Ze zien zichzelf als nomaden en zullen zich ook zo gedragen. Geen school, geen vast werk. Geen vaste woonplaats etc etc.

(dit is niet negatief)

Dat ze aan hun lot worden overgelaten klopt dus niet (dit gebeurd wel in oost-europa)
laatste aanpassing

Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 15:14:
Principe.

Zou kunnen, maar om het te begrijpen zou ik toch een keer een bron (voor de zoveelste keer) willen zien. Waarin duidelijk wordt verwezen naar hun beweegreden om geen gebruik te maken van de voorzieningen.
Want ik denk dat er wel meer speelt dan een principiële kwestie.
Dat ze bekend staan als nomaden is allang bekend, maar ze worden als derde rangsbrurgers behandeld.
Dus de schuld enkel en alleen bij de zigeuners neer te leggen is erg simplistisch.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 15:13:
Ja, dat gebeurd inderdaad.

kom dan maar met harde bewijzen, jij weet net zo goed als ik dat er genoeg te eten is in belgie, desnoods steel je daar eten, er is eten voor iedereen

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 15:13:
Zo snel kan ik niet veel meer vinden, maar dat lijkt me ook niet echt gezond, is het wel?

wat een ongelovelijk slecht voorbeeld

eetstoornis....dat zijn mensen die niet WILLEN eten

ga dat maar eens uitleggen aan een moeder die haar eigen kinderen niet KAN voeden

(n)

Lastig he, lezen :
Onderstaand is een stukje van een toespraak, gehouden door Rik Van Cauwelaert (Knack), zaterdag 17 december 2005, voor het Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen (OVV).
---
De Kinderen van de Borinage is een filmische open brief van de Waalse cineast en kind van de streek, Patric Jean, aan Henri Storck en Joris Ivens die in de jaren 1930 de sociale miserie in dat deel van Henegouwen in beeld brachten.

Wat in De Kinderen van de Borinage wordt getoond tart elke verbeelding: uitgeteerde vrouwen, kinderen fysiek en mentaal getekend door ondervoeding, volwassen mannen die niet kunnen lezen of schrijven en de eigen geboortedatum niet eens kennen, werklozen van vader op zoon, die allemaal samenleven in van vochtigheid en gier doortrokken krochtenbuurten.

Al die arme drommels overleven net uit de hand van lokale politieke satrapen, wier kinnen altijd glimmen van alweer een overdadige lunch en die volhouden dat alles goed gaat in Wallonië.

Wat in De Kinderen van de Borinage is te zien, speelt zich af, vandaag nog, onder de ogen van Elio Di Rupo, burgemeester van Mons, voorzitter van de PS en minister-president van Wallonië.

laatste aanpassing

Dan heb ik hier nog een studie naar het verschil in levensverwachting van de Vlamingen en Walen, belangrijkste reden:
Dit blijkt ook uit de wetenschappelijke bevindingen van de Leuvense cardiologische school die wijst op de relatie tussen de hogere cardiovasculaire mortaliteit in Wallonië en het hogere verbruik van verzadigde vetzuren en het lagere verbruik van poly-onverzadigde vetzuren in Wallonië

Slechte voeding.