Partyflock

Forumonderwerp · 868012
In een kleine stad in Alaska zijn zes leerlingen gearresteerd omdat ze van plan zouden zijn klasgenoten en leraren te doden met geweren en messen. De zes wilden de telefoonlijnen en stroom van de school uitschakelen, om zo genoeg tijd te hebben om te ontsnappen.

De jongeren zijn rond de 13 jaar oud en wilden wraak nemen omdat ze zouden zijn gepest. De politie kwam hen op het spoor na een tip van een ouder.

Donderdag verijdelde de politie nog een aanslag op een school in Kansas. Vijf leerlingen wilden daar het bloedbad op de Columbine Highschool van zeven jaar geleden nadoen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/04/art000001C6669E3737DC9B.html

De Amerikaanse jeugd van tegenwoordig :vaag:

Ja, die dingen gebeuren als iedereen er een wapen ken kopen, of pakken van pappa.

jezus wat een ziek volk:vaag:
beetje vreemd ze worden gepest maar zijn wel met zen 6e... ik bedoel als iemadn helemaal alleen is en dan doordraait omdat iedereen hem afzeikt dan begrijp ik het nog een beetje. maar als je toch 6 vriende hebt...

13jaar en dan al zoiets bedenke zucht..

Uitspraak van D-music op zondag 23 april 2006 om 12:14:
beetje vreemd ze worden gepest maar zijn wel met zen 6e... ik bedoel als iemadn helemaal alleen is en dan doordraait omdat iedereen hem afzeikt dan begrijp ik het nog een beetje. maar als je toch 6 vriende hebt...

nu je het zegt... ja:vaag:
Uitspraak van D-music op zondag 23 april 2006 om 12:14:

13jaar en dan al zoiets bedenke zucht

Ooit een typisch amerikaanse high school movie of tv-serie gezien? :p

groepjesvorming.....

- de stoere football players en chearleaders bij elkaar

- de nerds bij elkaar

- de alto's

- de stoners

etc etc

misschien waren die 6 gewoon een pispaalgroepje en besloten ze 'wraak' te nemen :p

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 12:22:
misschien waren die 6 gewoon een pispaalgroepje en besloten ze 'wraak' te nemen

ja.. maar zouden ze met z`n zessen zo door kunnen draaien? ik vind dat heel raar... Want als je gepest wordt, en je bent de enigste kan ik me er iets bij voorstellen. Maar met z`n zessen:O dan heb je toch steun aan elkaar, en draai je toch niet zo door :vaag:

sommige mensen zitten raar in elkaar:vag:
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 12:24:
.. maar zouden ze met z`n zessen zo door kunnen draaien? ik vind dat heel raar... Want als je gepest wordt, en je bent de enigste kan ik me er iets bij voorstellen. Maar met z`n zessen dan heb je toch steun aan elkaar, en draai je toch niet zo door

die lui in columbine waren toch ook een groepje

de zwarte regenjassen maffia ofzo

waren volgensmij ook met meerdere

trenchcoat mafia
saillant detail:

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 12:07:
De jongeren zijn rond de 13 jaar oud

:x
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 23 april 2006 om 12:27:
trenchcoat mafia

idd bob, die bedoelde ik

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 12:25:
die lui in columbine waren toch ook een groepje

de zwarte regenjassen maffia ofzo

waren volgensmij ook met meerdere

ja maar die waren op een andere manier doorgedraaid toch? dat was toch niet omdat ze gepest werden? Dat waren toch van die marilyn manson figuren en zo... Die lui die sowieso al helemaal gestoord zijn.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 12:29:
ja maar die waren op een andere manier doorgedraaid toch? dat was toch niet omdat ze gepest werden? Dat waren toch van die marilyn manson figuren en zo... Die lui die sowieso al helemaal gestoord zijn.

zo kun je altijd een zondebok vinden (n)

feit is en blijft dat er iets fundamenteels niet goed is in de koppies van heel veel jonge amerikanen

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 12:30:
feit is en blijft dat er iets fundamenteels niet goed is in de koppies van heel veel jonge amerikanen

tja.. Ik zal wel de laatste wezen die dat ontkent. Volgens mij is de helft van de amerikanen ziek in de kop
Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 12:07:
Vijf leerlingen wilden daar het bloedbad op de Columbine Highschool van zeven jaar geleden nadoen.

Ook leuk.. :vaag:

Volgens mij is het verschil dat ze in Columbine zelfmoord pleegden en deze wilden vluchten.

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 12:46:
Volgens mij is het verschil dat ze in Columbine zelfmoord pleegden en deze wilden vluchten.

ja wat is nou zieker?

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 12:47:
ja wat is nou zieker?

Het een is niet zieker dan het ander, maar de state of mind is anders :)
Ik geloof niet zo zeer dat Amerika 'zieker' is dan europa, volgens mij ligt 't gewoon hier aan:

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 12:10:
Ja, die dingen gebeuren als iedereen er een wapen ken kopen, of pakken van pappa.

Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 12:55:
Ik geloof niet zo zeer dat Amerika 'zieker' is dan europa, volgens mij ligt 't gewoon hier aan:

Omgeving is wel van invloed

Geloof mij maar dat het aantal psychopaten in Alaska hoger is dan in bijv. Florida.
Alaska staat ook bekend om het hoge aantal zalfmoorden en de hoge depressie onder de bevolking.

Maargoed: zonder verkoop van wapens voorkom je wel veel ellende.
laatste aanpassing
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 12:58:

Geloof mij maar dat het aantal psychopaten in Alaska hoger is dan in bijv. Florida.
Alaska staat ook bekend om het hoge aantal zalfmoorden en de hoge depressie onder de bevolking.

Zat net effe te zoeken naar wat statistiekjes:

* Alaska staat op plaats 6 in de VS qua zelfmoorden met 1 op de 5000 mensen die zo aan z'n eind komt.
* Oorzaken worden toegeschreven aan: "Mental disorders such as depression, an alcohol or drug use disorder, a history of physical or sexual abuse, a family history of suicide, loss of a loved one through death or the end of a relationship, legal or serious health problems, social isolation, poverty, and unemployment"
* De groep 20-30 jaar bevat 't hoogste aantal zelfmoorden

Bron: http://gov.state.ak.us/archive.php?id=1186&type=6

Het lijkt er dus op dat 't niet zo zeer onder de tieners speelt, maar meer onder diegene die te maken krijgen met werkeloosheid, armoede etc, dus die groep 20-30ers.

Dat gedoe op highschools zie je volgens mij dus voornamelijk omdat die kids gewoon heel makkelijk aan wapens kunnen komen en ik denk dat als dat in europa ook zo was dat je ook hier veel meer van dit soort situaties zou krijgen.
laatste aanpassing

Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:07:
Het lijkt er dus op dat 't niet zo zeer onder de tieners speelt, maar meer onder diegene die te maken krijgen met werkeloosheid, armoede etc, dus die groep 20-30ers.

En jij denkt dat dit geen invloed heeft op kinderen?
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 13:09:
En jij denkt dat dit geen invloed heeft op kinderen?

Ook wel, maar voornamelijk op die groep mensen die aan de bak willen en zich realiseren dat hun situatie qua werk uitzichtloos is
Zat net effe te zoeken naar europa, in belgie is 't bijvoorbeeld ook 1 op de 5000, dus als 't alleen daar aan lag zou je in belgie ook een aantal van dat soort situaties op scholen moeten zien. Binnen West - Europa heeft overigens alleen Finland hogere cijfers
laatste aanpassing

Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:11:
Zat net effe te zoeken naar europa, in belgie is 't ook 1 op de 5000

België had in 1997 (meest recente cijfers) 19,8 zelfdodingen per 100.000 inwoners of 7 suïcides per dag (29,4/100.000 voor mannen en 10,7/100.000 voor vrouwen). Hierdoor is zelfdoding verantwoordelijk voor 3% van de alle overlijdens bij mannen. Bij de vrouwen is zelfdoding in 1% van de gevallen de doodsoorzaak. Met slechts 11 landen die een hoger zelfdodingcijfer hebben scoort België beduidend hoger dan het gemiddelde op wereldniveau. Binnen West - Europa heeft enkel Finland hogere cijfers. In Vlaanderen pleegden in 2003 1074 personen zelfmoord. Dat zijn 18,4 zelfdodingen per 100.000 inwoners of ongeveer 3 zelfdodingen per dag

nu hebben jullie het alleen over zelfmoordcijfers

aantal geweldsdelicten/moorden zou je toch ook naar moeten kijken

Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:10:
Ook wel, maar voornamelijk op die groep mensen die aan de bak willen en zich realiseren dat hun situatie qua werk uitzichtloos is

Ja, dus hun kinderen zitten met een alcoholistische werkloze vader en een depressieve moeder.
Dat zal vast wel invloed hebben denk ik zo....
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 13:18:
Ja, dus hun kinderen zitten met een alcoholistische werkloze vader en een depressieve moeder.
Dat zal vast wel invloed hebben denk ik zo....

Daar zullen ze inderdaad niet veel vrolijker op worden :) Maar ik wil maar zeggen, dat als 't puur met de omstandigheden had te maken (aantal zelfmoorden), dan zou je dus in belgie bijvoorbeeld net zulke situaties zien als in Alaska. Enige reden dat dat niet zo is, is dat kinderen hier gewoon veel moeilijker aan wapens kunnen komen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 13:14:
België had in 1997 (meest recente cijfers) 19,8 zelfdodingen per 100.000 inwoners of 7 suïcides per dag (29,4/100.000 voor mannen en 10,7/100.000 voor vrouwen). Hierdoor is zelfdoding verantwoordelijk voor 3% van de alle overlijdens bij mannen. Bij de vrouwen is zelfdoding in 1% van de gevallen de doodsoorzaak. Met slechts 11 landen die een hoger zelfdodingcijfer hebben scoort België beduidend hoger dan het gemiddelde op wereldniveau. Binnen West - Europa heeft enkel Finland hogere cijfers. In Vlaanderen pleegden in 2003 1074 personen zelfmoord. Dat zijn 18,4 zelfdodingen per 100.000 inwoners of ongeveer 3 zelfdodingen per dag

En ook voor belgië geldt dat je moet kijken naar de omgeving!
Ik kan nu al raden waar het aantal zelfmoorden het hoogst is.
Dat geldt voor België, en voor Amerika netzo.

(en dan doet werk er niet eens zo erg veel toe) (een werkende man in Charleroi kan wel depressiever zijn dan een werkloze in Antwerpen)
laatste aanpassing
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 13:21:
En ook voor belgië geldt dat je moet kijken naar de omgeving!
Ik kan nu al raden waar het aantal zelfmoorden het hoogst is.
Dat geldt voor België, en voor Amerika netzo.

Omgeving heeft zeker invloed op het aantal depressies/zelfmoorden, maar niet zo zeer op het aantal scholen waar dit soort situaties plaats vinden.

Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:20:
dan zou je dus in belgie bijvoorbeeld net zulke situaties zien als in Alaska.

Je moet voor de lol eens in de ardennen gaan kijken, dat is nog erger dan een 3de wereld land...

Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:24:
Omgeving heeft zeker invloed op het aantal depressies/zelfmoorden, maar niet zo zeer op het aantal scholen waar dit soort situaties plaats vinden

Nee, iemand vermoorden voor een mp3-speler is veel correcter dan je klas af willen schieten.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 13:27:
Je moet voor de lol eens in de ardennen gaan kijken, dat is nog erger dan een 3de wereld land...

Ja, drama, maar ook in NL, ga eens kijken in rotterdam-west, straten met dichtgespijkerde ramen, die je echt doen denken aan de ghetto's die je alleen in films ziet ...

:no:,Slechte zaak.
Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:29:
Ja, drama, maar ook in NL, ga eens kijken in rotterdam-west, straten met dichtgespijkerde ramen, die je echt doen denken aan de ghetto's die je alleen in films ziet ...

Dat ziet er idd erg uit..

maar niks in Nederland komt in de buurt van de ellende en armoede die in sommoige streken in België heerst.
En dan vooral de oude mijnenstreken en industriegebieden.

Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:29:

Ik weet niet of je de serie "de plankaerts" kent? Maar dat beschrijft de situatie ongeveer in de Ardennen, maar dan met het verschil dat dit gezin veel geld heeft.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 13:34:
Ik weet niet of je de serie "de plankaerts" kent? Maar dat beschrijft de situatie ongeveer in de Ardennen, maar dan met het verschil dat dit gezin veel geld heeft.

Nee, ken die serie niet, maar weet dat je om echte armoede te zien je echt niet naar een ontwikkelingsland hoeft ...
Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:36:
maar weet dat je om echte armoede te zien je echt niet naar een ontwikkelingsland hoeft ...

ik heb in nederland nog nooit een vrouw met kind op een kleedje gezien, blind, bedelend om eten

je hebt armoede en je hebt armoede

Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 12:29:

Intelligente opmerking weer van onze befvin. (y) :no:

:yes:

Maargoed: zonder verkoop van wapens voorkom je wel veel ellende

Het gaat meer om de gedachte die men heeft, dat vind ik zorgwekkender dan de gedachte dat er wapens in omloop zijn. Want het is immers de mens zelf die trekker overhaalt.
Natuurlijk ben ik wel tegen de vrije verkoop van wapens. Alleen is dit weer een andere discussie, omdat het belang van de wapenfabrikanten te groot is, helaas.

Nee, ken die serie niet,

Geen stromend water, geen electriciteit, nauwelijks opleiding voor de kinderen,geen werk, geen verwarming natuurlijk wel een jachtgeweer waar iedereen van boven de 11 jaar veel lol mee heeft, dat soort dingen.

Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:36:
maar weet dat je om echte armoede te zien je echt niet naar een ontwikkelingsland hoeft

Veel gebieden van Ethiopie zijn nog rijker dan plekken in Belgie en Frankrijk.

Vroeger hadden we een grapje "weet je waarom het altijd zo stil is in de franse bossen? Omdat alles wat beweegd al is opgegeten door de inboordelingen" :P
Het trieste is dat dit ook nog waar is...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 13:44:
Veel gebieden van Ethiopie zijn nog rijker dan plekken in Belgie en Frankrijk.

zou je dit kunnen onderbouwen?

ik wil bewijs zien aub
Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 13:50:

ik wil bewijs zien aub

Lijkt me niet zo moeilijk toch? In Ethiopië heb je villawijken en in België heb je gezinnen die in woningen leven die eerder op grotten lijken. :)
Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 13:38:
ik heb in nederland nog nooit een vrouw met kind op een kleedje gezien, blind, bedelend om eten

je hebt armoede en je hebt armoede

In Nederland niet, binnen andere Europese landen wel ...
Uitspraak van Knoalster op zondag 23 april 2006 om 13:53:
Lijkt me niet zo moeilijk toch? In Ethiopië heb je villawijken en in België heb je gezinnen die in woningen leven die eerder op grotten lijken

ja zo kun je zelfs zeggen dat je in bangladesh delen hebt die rijker zijn dan delen in zwitserland

die vergelijkingen gaan niet op natuurlijk, daar de verdeling van welkvaart in arme landen ontzettend scheef is

het is dan ook echt nutteloos om ethiopie te gaan vergelijken met belgie

de armoede in ethiopie overtreft belgie toch echt wel

ik neem aan dat niemand in belgie om hoeft te komen van de honger

als er een oogst mislukt in ethiopie vanwege droogte, heeft dat direct invloed op het voortbestaan van mensen
Uitspraak van GMX op zondag 23 april 2006 om 13:54:
In Nederland niet, binnen andere Europese landen wel ...

oost en midden-europa ja, misschien zuid-europa

nederland en belgie kennen echt niet de armoede die men in afrika kent

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 13:50:

ik wil bewijs zien aub

Dat is niet zo lastig, 10% van de bevolking zit in de top van de samenleving en het land zit bomvol met grondstoffen die ze exporteren.

Ik zeg overigens niet dat Ethiopie RIJKER is dan Belgie of Frankrijk, ik zeg dat de rijkste gebieden daar beter zijn dan in Belgie of Frankrijk.
En zoals elk land in Afrika heb je gebieden waar het verschrikkelijk rijk is en gebieden waar het arm is.

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 13:58:
ik neem aan dat niemand in belgie om hoeft te komen van de honger

Niet? Zou je daar toch eens moeten gaan kijken, daar gaan mensen zelfs dood door gebrek aan verwarming.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 april 2006 om 14:02:
zeg overigens niet dat Ethiopie RIJKER is dan Belgie of Frankrijk, ik zeg dat de rijkste gebieden daar beter zijn dan in Belgie of Frankrijk.
En zoals elk land in Afrika heb je gebieden waar het verschrikkelijk rijk is en gebieden waar het arm is.

dit is iets wat we allemaal al weten en totaal niks zegt over de 'armoede' zoals wij die hier kennen

die vergelijking is gewoon nutteloos, je gaat rijke wijken uit een arm land niet vergelijken met arme wijken uit een rijk land, needless
Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 14:00:
oost en midden-europa ja, misschien zuid-europa

In Zuid Europa heeft iedereen, hoe arm dan ook, een stuk vlees op zijn bord.

Dat moet ik hier in Oost-Groningen bijvoordeeld nog zien.

Uitspraak van Hassanova op zondag 23 april 2006 om 13:58:
de armoede in ethiopie overtreft belgie toch echt wel

Dat is natuurlijk wel zo.. alleen in België zou het niet moeten bestaan.