Partyflock

Forumonderwerp · 865348

heb net voor het eerst van mijn leven een TFT scherm gehaald, was in de aanbieding bij office centre, en nu heb ik 2 dode pixels, en een vriend die ook hetzelfde scherm had, heeft er ook 1

is die kans nou zo groot? en als je hem terugbrengt krijg je dan vaak wel een goeie of wordt het nog 7x daarheen?

dat TFTtje van de Office center heeft mn zus ook... Mooi ding (Y)

Bijna alle TFT-schermen die je in de winkel vindt zijn Class-B schermen. Dit betekent dat er pixelfouten in kunnen zitten.
Wil je absoluut een pixelfoutvrij scherm dat moet je een class-A kopen. Is wel minstens 2x zoduur.
hoe weet je of een pixel DEAD of STUCK is?
Ik heb al mn TFT'tjes tot nu toe bij de MediaMarkt gehaald.. Het is wel iets duurder, maar voor zover ik weet is het de enige winkel die zonder te zeiken je TFT terug neemt. (Heb al 2 keer een TFT terug moeten brengen). Er zijn wel andere winkels die goedkoper leveren, maar die hebben weer tienduizend voorwaarden voordat je je geld terug krijgt.. Geloof zelfs dat je bij Samsung ongeveer 9 dooie pixels in het midden van je gezichtsveld moet hebben voordat je een nieuwe krijgt.. Kutservice natuurlijk..

Ook belachelijk dat ze in de computerwinkel hier op de hoek gewoon weigeren om de doos open te maken voor een colortest..

Die test doet het prima bij mij. Geen dode pixels niets... :)
toffejohnny: samsung 2 dode en 2 luie zeg maar :P staat op hun site. Gisteren naar gekeken namelijk wil 940bf kopen :P
Artiest DanM
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 12 april 2006 om 20:11:
had ik een video gevonden die sommige pixels zou kunnen fixen

Tuurlijk...:x jij zal wel dode pixels reanimeren met een videotje...(Y)
Volgens mij is het zo dat LCD-techniek nog niet zo waterdicht is dat je dode pixels kunt uitsluiten....weet dat veel fabrikanten géén lcd terugnemen met 1 0f 2 dode pixels...:) dat hoort namelijk gewoon bij de technologie....áls ze wel terugnemen doen ze het uit coulance met de klant..:flower: