Partyflock

Forumonderwerp · 858361

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Haai!

Heb een week of twee mn computer voorzien van een nieuwe harde schijf van 250GB. Heb een ASUS A7A266 MB en een ADM-Athlon 2400 processor, maar die is teruggeklokt op 1600 omdat mn MB niet meer trekt.

Zitten nu twee harder schijven in, die van 60GB is gepartitioneerd zodat op de C: nu mn Windows staat en op de D: mn documenten. De 250GB schijf heb ik nog niet opgedeeld.

BIOS is geupgrade en heb al e.e.a. moeten omzetten omdat die ene schijf alleen maar in PIO-modus wilde draaien. Eerst had ik geloof ik een primaire en secundaire IDE ATA/ATAPIcontroller, nu heb ik twee SCSI/RAID hostcontrollers.

Anywayz, alles geformateerd, XP er opnieuw opgezet, alleen het benodigde aan progjes gereinstalled en uiteraard direcxt alles gescanned en op spyware gechecked.

Computer loopt als een zonnetje.

MAAR...

Heb nu al een aantal keren gehad dat 'ie zomaar ineens *floep* uitvalt en opnieuw opstart. Eerst valt m'n scherm op zwart en dan volgt de computer zelf.

Ik weet wel dat mn broertje toen 'ie hier was schrok van de vonken die er uit mn kast sprongen. Ik heb geen aarde op mn stopcontacten zitten hier :( dus de boel is geaard met een ijzerdraad via de verwarming. Lijkt wel of de spanning nu nog hoger ligt dan voorheen al was ofzo.

Kan het zijn dat het iets met mn electriciteit te maken heeft dat de boel soms uitvalt? Mn voeding moet dit allemaal prima kunnen trekken namelijk.

Of kan het iets anders zijn?

Tnx voor de hulp alvast!

(k)
laatste aanpassing
Hij staat nu al een paar dagen prima te draaien nu die harde schijf is losgekoppeld. Dus niks BIOS update, voeding of kortsluiting.

Oftewel die harde schijf is niet goed (wat me sterk lijkt want ben ermee terug geweest en daar gaf 'ie geen problemen) of mn MB trekt het niet.

Gisteren een vriend gesproken die er behoorlijk wat verstand van heeft en die denkt iets soortgelijks. Joh d'r worden hier dingen genoemd...:D Of het een virus is misschien. He, ik mag dan een vrouw zijn maar zo achterlijk ben ik nou ook weer niet hoor, dat ik dat niet zelf kan bedenken :D

Ga morgen vragen (mits ik beter ben want lig met griep in bed :( ) of het wellicht een optie is om een extra IDE controller aan te schaffen.

Omdat die schijf dus vanaf het begin in PIO-modus gedraaid heeft en het dus een welebekdn probleem is met mijn MB en grote harde schijven dat dat gebeurd. Had 'm dus op SCSI/RAID draaien nu, maar schijf en MB geven dus al vanaf het begin conflicten en het kan niet anders of het ligt daar aan.
Uitspraak van Chris :rot: op maandag 20 maart 2006 om 18:54:
het nou een PATA, SATA of SCSI schijf?

Hij hoort gewoon als IDE ATA te draaien maard at werkte dus niet zoals ik al beschreef. Ging steeds terug naar PIO-modus.

lees anders deze site effe dan snap je misschien wat ik bedoel en hoe ik het gefixt heb. Maar goed, toch een beetje rare manier om die schijf te laten draaien vond ik toen al en uiteindelijk werkt het dus ook niet.

http://wwwcsif.cs.ucdavis.edu/~leeey/a7a266/

en nog last van vonken? (alles geveuuhhh!)

(Kortsluiting door voedingconnector vd HD? o:) )
laatste aanpassing
Heb je een firmware update gedaan?
Probleem is inmiddels opgfelost.

Zoals ik al vermoedde was het inderdaad ene conflict tussen mn MB en mn HDD. heb dus een ander MB gekocht, nu draait alles als een zonnetje. Nou ja, that is, moet weeeeeer alles opnieuw installen, had alles net zo getweakt dat íe als een zonnetje liep...afgezien van die schijf dus :D

Dus ik ben wel weer effe een weekje zoet.

Anywayz, deze kan dicht (en dat met die vonken, elektriciteit is hier gewoon niet helemaal fris in huis, maar dat was dus niet de reden dat mn computer steeds uitviel)