Partyflock

Forumonderwerp · 846569

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

als dat zo doorgaat, hebben we straks nog een oorlog erbij :s

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 4 februari 2006 om 18:50:
Begrijp me niet verkeerd, niet alles wat van de PvdA komt vind ik verkeerd. Ik heb soms alleen wel het idee dat je een partijideologie zit te verkondigen (zieltjes winnen in het voordeel van de PvdA), maar thats just just me.

Nee, dat is niet zo. Mijn naam is Guido, bekend op PF als Vip en ik geef mijn eigen mening. Dat deze overeenkomt met de PvdA is heel goed mogelijk maar absoluut niet vanzelfsprekend aangezien ik ook meningen heb die niet stroken met wat de PvdA verkondigt. Niemand kan 100% achter een partij staan, net zoals dat je mensen ook niet in hokjes kan plaatsen.

En zieltjes winnen doe ik niet aan, mensen die interesse hebben geef ik met alle liefde en plezier informatie en kansen om de PvdA beter te leren kennen, maar ik heb net zoveel respect voor mensen die een totaal andere mening hebben.
Waar ik minder respect voor heb zijn mensen die iets neerkalken zonder er bij na te denken en in een discussie zich niet verplaatsen in het standpunt van een ander.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 18:57:
En zieltjes winnen doe ik niet aan, mensen die interesse hebben geef ik met alle liefde en plezier informatie en kansen om de PvdA beter te leren kennen, maar ik heb net zoveel respect voor mensen die een totaal andere mening hebben.
Waar ik minder respect voor heb zijn mensen die iets neerkalken zonder er bij na te denken en in een discussie zich niet verplaatsen in het standpunt van een ander.

Kijk dat is nou duidelijke taal en daar kan ik me wel in verplaatsen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 18:57:
Niemand kan 100% achter een partij staan, net zoals dat je mensen ook niet in hokjes kan plaatsen

nee idd, anders moet je zelf een partij oprichten, haha, maar dat moet wel een 1-mans fractie blijven.

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 4 februari 2006 om 19:05:
nee idd, anders moet je zelf een partij oprichten, haha, maar dat moet wel een 1-mans fractie blijven

Dan nog is dat niet mogelijk. Als partij/politicus spreek je niet namens jezelf, maar namens een groep mensen.

Ik maak me bijvoorbeeld sterk voor een paar puntjes (aanpak armoedeval, ander drugsbeleid en meer aandacht voor jongeren), dit doe ik zelf en natuurlijk maak ik gebruik van de PvdA-spreekbuis. Weer iemand anders maakt zich sterk voor iets compleet anders en maakt ook weer gebruik van de PvdA-spreekbuis. Ik ga dus niet naar de krant toe (zoals veel andere partijen) om mijn mening de wereld in te gooien.

Mocht bijvoorbeeld mijn standpunt erg aanslaan, dan komen daar debatten en discussies in de partij over en uiteindelijk een standpunt van de PvdA :)

Maar het is niet zo dat alle standpunten van de PvdA, ook meteen mijn menig is aangezien het zooo divers is dat je het nooit met alles eens kan zijn.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:18:
Maar het is niet zo dat alle standpunten van de PvdA, ook meteen mijn menig is aangezien het zooo divers is dat je het nooit met alles eens kan zijn

Ik ben het ook lang niet altijd eens met wat de PvdA vooral niet heeft gedaan. Maar met dat gedoe van Afganistan ben ik het wel eens dat "we" gewoon moeten gaan. Dus ik kan het soms wel eens zijn met de PvdA :d
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 19:18:
Mocht bijvoorbeeld mijn standpunt erg aanslaan, dan komen daar debatten en discussies in de partij over en uiteindelijk een standpunt van de PvdA

Ja dat kan idd wel, maar dan moet het idd wel aan slaan.

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 4 februari 2006 om 19:50:
Ja dat kan idd wel, maar dan moet het idd wel aan slaan.

Nou ja, ik heb iets geschreven wat behoorlijk aanslaat, het is verwerkt in de actiepunten voor de gemeenteraadsverkiezingen en 16 maart ga ik praten met een kamerlid hierover. :)

ik ga het niet hier op PF zetten, maar het staat op mijn hyves pagina (link staat in mijn profiel).
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 4 februari 2006 om 11:45:
Toch te erg voor woorden dat niemand begrip heeft, behalve gelovigen zelf?

Als hieraan toegegeven wordt laten "wij"(ongelovigen in het algemeen) onze vrijheid beperken door de gelovigen en dat weiger ik !

Artiest Havoc 303
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 11:51:
Je hebt wel respect op te brengen voor gelovigen. En dat ontbreekt er ook nog weleens.

Volgensmij is 't belangrijker respect te verkrijgen door je acties als individu, ipv omdat je één of ander, al dan niet obscuur, geloof aanhangt...
jezus wat een gezeik om een tekeningetje...:S
alsof die moslims ons HUN geloof niet willen opdringen zeg... en alsof HUN nooit eens iets doen wat niet door de beugel kan...:S

Ik begrijp de buiten proportionele reactie op die tekening niet.
Ik ben wel van mening dat zo'n cartoon vooral in een tijd als deze olie op het vuur is. Maar omdat 1 persoon in het kader van vrijheid van meningsuiting zo'n tekening plaatst, is ineens het gehele Deense volk de lul. Vlaggen worden in de fik gestoken. Zag dat zelfs de Noorse vlag in de hens werd gezet.
Van de Deense overheid werd geëist dat zij excuses voor die cartoon zouden aanbieden. Dit doen zij echter niet, omdat de cartoon onder vrijheid van meningsuiting valt en het bovendien niet de actie van de overheid is geweest.

Ik kan me nog herinneren dat een tijd geleden een imam werd voorgeleid omdat hij homo's gediscrimineerd had. Hij werd vrijgesproken omdat de vrijheid om dat te mogen zeggen verdedigd werd. Zijn toen ook alle homo's over de hele wereld in opstand gekomen door alle moslims, moskeëen, etc te bedreigen en in brand te steken? Nee.

Hoe is het dan mogelijk dat in het omgekeerde geval ineens wél sprake is van een halve wereldoorlog ofzoiets? Waarom zo reageren? Waarom zo buiten proportioneel? Boos en kwaad zijn is een ding, een klacht indienen een tweede, maar er meteen een "oorlog" van maken..... Ik vind het echt te belachelijk voor woorden.

De AEL heeft ook een aantal spotprenten over joden op hun site gezet.

Grappig dat ik geen enkele Jood geen moslims hoor bedreigen,vlaggen zie verbranden.

Misschien toch een erg kort lontje?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 20:31:

Grappig dat ik geen enkele Jood geen moslims hoor bedreigen,vlaggen zie verbranden.

tja een spotprent over een jood of joden zal in de ogen van joden geen godslastering zijn, een spotprent over mohammed zal wel godslastering zijn in de ogen van moslims.

ik denk dat daar het verschil in zit.

Ik kan me de woede van moslims wel begrijpen, maar de reactie niet.... De reactie is gewoon belachelijk en is gericht op mensen die er geen reet mee te maken hebben.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 20:38:
Ik kan me de woede van moslims wel begrijpen, maar de reactie niet.... De reactie is gewoon belachelijk en is gericht op mensen die er geen reet mee te maken hebben.

De deense afbeeldingen zijn in september gepubliceerd.

BEETJE LAAT HE ;P

Hoe kan dat, nou bijvoorbeeld doordat er in een land als Iran een Ayatolla het een leuk idee leek om te gaan polariseren, om de moslims en het westen tegen elkaar uit te spelen. Het zou me dan ook niet verbazen als het een gecoordineerde actie is om het volk in die landen op de been te helpen tegen de westerse wereld.
En tjah, dan heb je natuurlijk nog meelopers die er nog eens hard overheen gaan zoals de AEL.

Maar geen van deze machthebbers doet het voor de Islam, die kan het zelfs geen fuck schelen want de grote verliezer in dit alles zijn voornamelijk de moslims die gebruikt worden voor iemand anders zijn powerplay.
weer een reden voor de moslims om een aanslag te plegen...:Z:Z
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 20:31:

Misschien toch een erg kort lontje?

Over spotprenten maken moslims ook geen drama... daarmee worden ze toch al doodgegooid

Godslastering daarintegen wel, netzoals Joden en Christenen. En wat op de AEL site stond was geen godslatering

jammer he

Ik maak er geen drama van hoor

Ik irriteer mij alleen aan die reacties van veel moslims.

Alles met geweld oplossen,daar dwing je natuurlijk respect mee af (y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 21:01:
Ik maak er geen drama van hoor

zeg ik ook niet

lees nog nog es, jij zegt dat joden niet klaagden over spotprenten, dat doen moslims dus ook niet, wel over Godslastering, net als joden
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 4 februari 2006 om 20:58:
Godslastering daarintegen wel, netzoals Joden en Christenen. En wat op de AEL site stond was geen godslatering

jammer he

Ik geloof niet in God, dus bestaat naar mijn inziens ook niet zoiets als "Godslastering" Je kan beledigd zijn, maar meer ook niet ;)
Uitspraak van SLAPSHOT op zaterdag 4 februari 2006 om 21:03:
Ik geloof niet in God, dus bestaat naar mijn inziens ook niet zoiets als "Godslastering" Je kan beledigd zijn, maar meer ook niet

"mijn inziens" doet er niet toe.. ik vind stinknikker ook niet beledigend
waar moet de grens dan liggen volgens jouw?

een "gewone" belediging moet kunnen en godslastering niet of wat?

"mijn inziens" doet er niet toe.. ik vind stinknikker ook niet beledigend

Als jij stinknikker zegt tegen een neger moet je dat zelf weten.
Wat zijn reactie daarop is merk je dan wel denk ik.
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 4 februari 2006 om 21:07:
"mijn inziens" doet er niet toe..

Dus als gelovige krijg je een soort extra recht, genaamd een beroep op Godslastering :vaag:
vind at ze wat overdreven reagereen als er een moslim in world trade centem vliegt mee vlielgtuig booikoten we ok zullie producten niet proberen we ook aleen de mesnen te pakken die wa gedaan hebben duja

"Godslastering" is net zo'n onnozel begrip als "majesteitsschennis". Iets beledigen, waar nooit wetenschappelijk bewijs voor is geleverd, of een persoon die nu "de macht" heeft over mij, doordat één of ander vaag figuur zich in 't verleden die macht heeft toege-eigend en dat zou dan strafbaar moeten zijn... :vaag:

Uitspraak van kaaskop2005 op zaterdag 4 februari 2006 om 21:13:
vind at ze wat overdreven reagereen als er een moslim in world trade centem vliegt mee vlielgtuig booikoten we ok zullie producten niet proberen we ook aleen de mesnen te pakken die wa gedaan hebben duja

Kan je dat ook in het Nederlands zeggen, mijn arabisch is niet zo goed...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 21:11:
Als jij stinknikker zegt tegen een neger moet je dat zelf weten.
Wat zijn reactie daarop is merk je dan wel denk ik.

jezus je hebt echt een probleem met begrijpend lezen he

ongelovelijk hoe dom jij bent.. LEES mijn reactie es goed en stel jezelf de vraag wat ik daarmee bedoel ipv mij woorden in de mond te leggen.

Uitspraak van SLAPSHOT op zaterdag 4 februari 2006 om 21:11:
Dus als gelovige krijg je een soort extra recht, genaamd een beroep op Godslastering

wie zegt dat?

Ik zeg alleen dat JIJ niet kan bepalen wat IEMAND ANDERS beledigend vind.

ezus je hebt echt een probleem met begrijpend lezen he

ongelovelijk hoe dom jij bent.. LEES mijn reactie es goed en stel jezelf de vraag wat ik daarmee bedoel ipv mij woorden in de mond te leggen.

Sjefke ik noem dat alleen als voorbeeld,jij komt met stinknikker ik neem het als voorbeeld in mijn reactie.

Gaat het verder goed met je?
Uitspraak van Knoalster op zaterdag 4 februari 2006 om 21:19:
wie zegt dat?

nee precies dat is dus het hele punt nogmaals waar ligt dat de grens? je hebt de hele tijd wel kritiek en kwalificeert mensen voortdurend voor dom maar wat is dan volgns jou de oplossing om dit soort toestanden te voorkomen?
laatste aanpassing
dat die fout door de denen gemaakt is is spijtig... Zonde ook dat het zo verder moet lopen...

Maar dat er dan kranten zijn die ze ook gaan publiceren vind ik echt te simpel, gewoon vragen om problemen dit...
ongelovelijk hoe dom jij bent..

Hmmmkay :s

Nee, dat kan ik niet, maar bij mij heet dat dan nog altijd een BELEDIGING en geen GODSLASTERING. Ik maak geen onderscheid ;)
Uitspraak van Johan says: op zaterdag 4 februari 2006 om 21:27:
Maar dat er dan kranten zijn die ze ook gaan publiceren vind ik echt te simpel, gewoon vragen om problemen dit...

Nee, dat is niet simpel, dat noem je solidair. Er is hier een zeer belangerijke waarde in het geding, namelijk het intrinsieke recht om voor je mening uit te komen ;) De kranten beschermen alleen hun "territorium", zodat zij in de toekomst gewoon hun werk kunnen blijven doen (Het vormen van meningen is een belangerijke functie van een krant)
laatste aanpassing

Gezellig nog een crisis, kan er ook nog wel bij!

Denen raar volk, zijn net Duitsers.

Uitspraak van SLAPSHOT op zaterdag 4 februari 2006 om 21:33:
Nee, dat is niet simpel, dat noem je solidair. Er is hier een zeer belangerijke waarde in het geding, namelijk het intrinsieke recht om voor je mening uit te komen De kranten beschermen alleen hun "territorium", zodat zij in de toekomst gewoon hun werk kunnen blijven doen (Het vormen van meningen is een belangerijke functie van een krant)

Als een krant dat vind, waarom ontslaan ze dan de redacteur?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 21:35:

uit angst misschien? of omdat ze gewoon onder grote druk staan

Dat waren maar in twee gevallen (in Jordanie en Frankrijk en bij die Franse krant was dit een mooi excuus om die redacteur eruit te trappen er was namelijk al langer sprake van een conflict) In Ijsland, Italie, Duitsland en Nederland is er gellukkig nog niemand ontslagen.

Op de opinie pagina van gisteren uit de Volkskrant is ook felle kritiek geuit op de laffe actie van die Franse krant. Angst is een slechte raadgever ;)
laatste aanpassing

Uit angst??

Ze hebben al een bom melding gehad,wat is next??Een aanslag van een extremistische debiel?
laatste aanpassing
Uitspraak van SLAPSHOT op zaterdag 4 februari 2006 om 21:33:
De kranten beschermen alleen hun "territorium", zodat zij in de toekomst gewoon hun werk kunnen blijven doen (Het vormen van meningen is een belangerijke functie van een krant)laatste aanpassing 4 februari 2006 21:34

en daarmee veel mensen in gevaar brengen?

Het word ook niet toegestaan om in je Ajax shirt in een feyenoord vak te gaan zitten, terwijl dit ook vrijheid van menings uiting is, maar dit mag niet. Kun je zelfs voor opgepakt worden, en ze zeggen dat het voor je eigen veiligheid is :) Slaat gewoon nergens op wat je zegt. Het is onzin, als je weet wat het te weeg brengt, nog even olie op het vuur te gooien...

Nou inderdaad, heb je dan je doel bereikt? :S

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 21:43:
Een aanslag van een extremistische debiel?

Kun je op wachten... :)
Als je nu die beelden ziet, is het het toch allemaal niet waard geweest? Plus wat er allemaal nog komen gaat...
Uitspraak van Johan says: op zaterdag 4 februari 2006 om 21:59:
Een aanslag van een extremistische debiel?

Kun je op wachten...

Dus moet je de extremisten hun zin gaan geven :/

Goh wat zou het volgende zijn in ons land wat ze niet aanstaat, als ze genoeg stennis schoppen, passen we onszelf wel aan

Kun je op wachten...

relativeren kunnen zij blijkbaar niet dus dan maar een aanslag plegen....

Persoonlijk vind ik dat we als het Westen onze poot stijf moeten houden, in naam van de vrijheid van menigsuiting.

Helaas is de VS al afgevallen, want Bush heeft al gezegd dat ze die Deense tekeningen smakeloos vinden en absoluut niet kunnen. En als het land wat bekend staat met "de amerikaanse droom" en menigsuiting verschrikkelijk belangrijk vind, dan vind ik dat serieus zwaar beschamend.

Dus Denemarken en alle landen, laat zien dat we stabiel staan en laat maar komen :)

Daarnaast denk ik niet dat terug schelden het probleem verhelpt.
Hey die bush is gewoon een watje man, met de opmerking dat de tekeningen smakeloos zijn. Hij is nie zo gelieft meer dus hij moet wat....
En laat die gasten inderdaat maar komen! Flikker ze allemaal terug!!
laatste aanpassing

Uitspraak van Classic op zaterdag 4 februari 2006 om 22:37:
En laat die gasten inderdaat maar komen! Flikker ze allemaal terug!!

Het gaat najuist over het feit dat de Syrische ambassade uit Denemarken dreigt te vertrekken ;)
Ze doen maar! denk je dat iemand ze mist?
Uitspraak van SLAPSHOT op zaterdag 4 februari 2006 om 22:26:
Dus moet je de extremisten hun zin gaan geven

Nee! Ik keur het ook niet goed, maar vind het overdreven om meer olie op het vuur te gooien...

Uitspraak van Classic op zaterdag 4 februari 2006 om 23:00:
Ze doen maar! denk je dat iemand ze mist?

Ja.
Dat is waar! maybe het probleem bij de kern aan pakken, dit loopt echt uit de hand