Partyflock

Forumonderwerp · 845793

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Denemarken komt maar niet af van de rel rond de cartoons van de profeet Mohammed in de krant Jyllands-Posten. In Saudi-Arabië is een boycot van Deense producten afgekondigd. Ondertussen heeft het Deense bedrijfsleven afstand genomen van de krant.

Het hoofd van de Confederatie van Deense Industrieën, Hans Skov Christensen, heeft Jyllands-Posten in een ingezonden brief opgeroepen ‘zijn vrijheid van meningsuiting te gebruiken om uit te leggen hoe het aankijkt tegen het feit dat grote groepen mensen zich beledigd voelen door de tekeningen’.

Politici en moslimleiders in de islamitische wereld hebben de karikaturen verworpen als een belediging voor hun godsdienst en de profeet. Jyllands-Posten weigert zijn excuses aan te bieden op grond van de vrijheid van meningsuiting. De Deense regering heeft om dezelfde reden gezegd niet te zullen ingrijpen

Daarop trok Saudi-Arabië donderdag zijn ambassadeur terug uit Kopenhagen. Libië heeft gisteren zijn ambassade in Denemarken gesloten.

Slachtoffer van de boycot is onder meer Arla, een van de grootste Deense producenten van melkproducten. Meer dan driehonderd winkels in Saudi-Arabië hebben producten van Arla uit de schappen gehaald. Het bedrijf poogt met advertenties in Saudische kranten uit te leggen hoe het zit met de cartoons, daarbij geholpen door de Deense ambassadeur in Riyad.

De hoofdredacteur van Jyllands-Posten, Carsten Juste, zei tegen het persbureau Associated Press dat het hem spijt als moslims zich gekrenkt voelen. Maar hij voegde eraan toe dat zijn krant zijn redactionele beleid niet laat bepalen door ‘een dictatuur als Saudi-Arabië’.

-------
Vind het ook wel een beetje overdreven reacties vanuit het Midden-Oosten :/. Dat gezever over zo'n cartoon, alsof ze daar zo heilig zijn :no:.
Snap dat het 'offensive' kan zijn tegenover moslims, maar óók dit valt onder vrijheid van meningsuiting :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het grote verschil is

wij doen het met woorden

hun met geweld

en dat is het probleem
Waarschuw beheerder
Goed gesproken! Ze hadden het ook allemaal via de rechter kunne oplossen door de plaatjes te verbieden
Waarschuw beheerder
Ik heb eens op 'Denmark' gezocht in de Engelstalige Wikipedia gekeken. Voor degenen die het niet weten: Wikipedia is een internet-encyclopedie die door iedereen kan worden bijgewerkt.
Check voor de gein eens hoe vaak de pagina over Denemarken is gewijzigd door scheldende figuren.

Hier een van de vele voorbeelden: http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Denmark&diff=prev&oldid=37758718

Wat een zielige guppy's bij elkaar, zeg.
Waarschuw beheerder
Ja, echt een stel guppy's

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Classic op zaterdag 4 februari 2006 om 23:20:
Goed gesproken! Ze hadden het ook allemaal via de rechter kunne oplossen door de plaatjes te verbieden

Iedereen die denkt dat het de oorzaak is in plaats van een aanleiding, zal het nooit helemaal helder zien.

En dat zeg ik niet in de trant van "ik heb gelijk en jullie niet", maar omdat het anders te debiel voor woorden is waardoor het niet echt geloofwaardig meer is (in mijn ogen dan).

Waarschuw beheerder
donateur
Ik word hier simpel van.....

Ik heb niets tegen moslims.

Waar ik wel mijn hoofd aan stoot is het fanatisme als er ook maar iets spottends over de islam wordt gezegd, geschreven, of wat dan ook.

Boze moslims overal die 1001 vlaggen verbranden....ook in het "ozo verfoeide, ongelovelijke westen"!

Mijn mening.......PISS OFF dan! Als je niet kan aanpassen aan onze manier van leven met ONZE normen en waarden dan moet je lekker opzouten!

Ik zie mij al in Damascus een kerk bouwen!

.....ja ja, 'tuurlijk zullen veel zeggen dat ik kort door de bocht ben!

Maar dat mag hier in het "verdorven westen"!

En ik voel mij er heel erg goed bij!

Cheers :bier:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 00:50:
Mijn mening.......PISS OFF dan! Als je niet kan aanpassen aan onze manier van leven met ONZE normen en waarden dan moet je lekker opzouten!

Opzouten naar Nederland bedoel je?

Ik zie mij al in Damascus een kerk bouwen!

Doe niet teveel moeite want die hebben ze daar al.
Waarschuw beheerder
Het wrange is dat de Jyllands-Posten de twaalf cartoonisten had gevraagd om deze spotprents te maken, omdat ze merkten dat tekenaars het onderwerp islam al geruime tijd achterwege lieten, uit angst voor de reacties.

Al die demonstranten doen erg hun best om die angst gegrond te doen blijken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 00:58:
Opzouten naar Nederland bedoel je?

Wat bedoel je? Dat ik als Brit in NL woon?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 01:02:
Wat bedoel je? Dat ik als Brit in NL woon?

Nee, dat wist ik niet eens :P

Jij zegt "opzouten" terwijl ze al in hun eigen land zijn, waar moeten ze dan naartoe?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 01:03:
Jij zegt "opzouten" terwijl ze al in hun eigen land zijn, waar moeten ze dan naartoe?

Wat bedoel jij dan?

Waarschuw beheerder
donateur
Zal ik eerlijk zijn Vip? Ik moet die extremisten voor geen ene fucking meter! Als ze hier geboren zijn? Dan nog.....dit is Nederland! Een democratie......Vip, als ik jou een schele noem....dan mag dat! Alleen ik heb geleerd dat het een belediging is....dus doe ik het niet! Maar ik kan niet verhinderen dat een ander jou een vieroog vindt :P

Het is zo simpel......normen en waarden!

In alle islamitische landen gelden dezelfde of bijna gelijke normen en waarden als in de Westerse wereld.

Waarom kunnen die gasten daar niet mee omgaan? Ligt niet aan mij hoor :flower:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 01:25:
Zal ik eerlijk zijn Vip? Ik moet die extremisten voor geen ene fucking meter! Als ze hier geboren zijn? Dan nog.....dit is Nederland! Een democratie......Vip, als ik jou een schele noem....dan mag dat! Alleen ik heb geleerd dat het een belediging is....dus doe ik het niet! Maar ik kan niet verhinderen dat een ander jou een vieroog vindt

Maar het zijn toch niet de moslims in Nederland die de problemen veroorzaken waar het nu over gaat? Of heb ik iets gemist..:$

In alle islamitische landen gelden dezelfde of bijna gelijke normen en waarden als in de Westerse wereld.

niet in allemaal, Saudi Arabie en Iran zijn wel mooie voorbeelden :)

Waarom kunnen die gasten daar niet mee omgaan?

Omdat ze het zat zijn en hun woede op deze manier ventileren.

Ligt niet aan mij hoor

:) Ik neem het ook niet persoonlijk hoor.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 01:32:
Of heb ik iets gemist

Hofstadgroep?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik neem het ook niet persoonlijk hoor.

ik ook niet Vip.....maar ik word wel heel erg simpel van die gasten!

Waarschuw beheerder
donateur
Enne btw Vip......als wij nu in de late jaren 60 hadden geleefd was het anders! Als ik toen 30 was geweest had ik alles wat anders was gesteund! Alleen....ik leef nu, en maak mij zorgen om alles! Ik heb twee jonge dochters en ik wil er voor zorgen dat ook zij veilig groot worden.
Dus niet de angst dat er een bom ontploft of een vliegtuig ergens naar binnen zeilt!

Ik woon in het WESTEN.....ik denk niet anders.....en toch moet ik op mijn hoede zijn!

Krom toch?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 01:35:
Hofstadgroep?

Vind je dat nou een serieuze beweging?

Enne btw Vip......als wij nu in de late jaren 60 hadden geleefd was het anders! Als ik toen 30 was geweest had ik alles wat anders was gesteund! Alleen....ik leef nu, en maak mij zorgen om alles! Ik heb twee jonge dochters en ik wil er voor zorgen dat ook zij veilig groot worden.
Dus niet de angst dat er een bom ontploft of een vliegtuig ergens naar binnen zeilt!

Oow ik begrijp dat heel erg goed hoor en heel natuurlijke emoties :)

Ik woon in het WESTEN.....ik denk niet anders.....en toch moet ik op mijn hoede zijn!

Waarom denk je dat zoveel mensen verhuizen naar Australie? Het is niet alleen de angst, maar voornamelijk stress die de westerse wereld de das om doet.

Krom toch?

Om je voorbeeld over de late jaren 60 terug te pakken, toen zaten we in de koude oorlog en was het nog maar de vraag of je kinderen een wereld zouden zien voordat de bom viel.
Daarnaast was men ook toen ook erg bezorgd over het milieu aangezien dat ook hard achteruit ging.

Dus angst voor welzijn van het nageslacht is er altijd al geweest, alleen de dreiging verandert constant.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 februari 2006 om 22:23:
en theo van gogh mag moslims wel geitenneukers noemen maar andersom mogen ze dat niet vinden ? hebben hun minder rechten ofzo ????

Tuurlijk mogen de moslims zich verweren, het gevaar is alleen dat er bepaalde groepen moslims hun gram halen met geweld, en idt dan goed praten uit het oogpunt van
"het geloof" of "de profeet", Je mening even is okay, maar veel zijn zo opvliegend dat ze gelijk een moord plegem, theo van Gogh is niet meer onder ons. Mohammed B wel.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 01:55:
Oow ik begrijp dat heel erg goed hoor en heel natuurlijke emoties

Is toch logisch.....het zijn mijn kids en die groeien op in een zogenaamde "multiculturele samenleving"....echt niet :[

Waarom denk je dat zoveel mensen verhuizen naar Australie? Het is niet alleen de angst, maar voornamelijk stress die de westerse wereld de das om doet

Sinds wanneer hoort Australie niet bij de westerse wereld? Bali vergeten?
toen zaten we in de koude oorlog en was het nog maar de vraag of je kinderen een wereld zouden zien voordat de bom viel.

Toen was er nog enigszins balans in het geheel....."gooi jij, dan gooi ik ook".....en daarom gebeurde er niets! Gelukkig maar!

Zoals Bowie al zong begin jaren 70....che che changes! En niet ten goede :S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:08:
Is toch logisch.....het zijn mijn kids en die groeien op in een zogenaamde "multiculturele samenleving"....echt niet

Ach, laten we er maar gewoon "een samenleving" van maken ;P

Het behoord wel bij de westerse wereld, al is het daar makkelijker om je er los van te maken dan in NL waar je constant overal tegenaan loopt.

Toen was er nog enigszins balans in het geheel....."gooi jij, dan gooi ik ook".....en daarom gebeurde er niets! Gelukkig maar!

MAD :)
Achteraf gezien waren het makkelijke tijden, maar destijds lag het toch iets anders.

Zoals Bowie al zong begin jaren 70....che che changes! En niet ten goede

Nee, maar het is nooit goed! Het is altijd klote en er zal altijd een dreiging zijn. Vraag is of je erbij moet stil staan of door moet gaan met je leven :)
Waarschuw beheerder
aussie land ligt anders verdomd dichtbij het grootste moslimland ter wereld: indonesië

kweet nou net niet zeker of je daar wel zo veilig zit dan :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:12:
Ach, laten we er maar gewoon "een samenleving" van maken

Is dat juist niet het grootste struikelblok?
Het behoord wel bij de westerse wereld, al is het daar makkelijker om je er los van te maken dan in NL waar je constant overal tegenaan loopt.

Als er één land getroffen is door die laffe aanslagen op Bali dan is het Australie wel :[
MAD
Achteraf gezien waren het makkelijke tijden, maar destijds lag het toch iets anders.

Balans was er.....zoals ik al zei!
Nee, maar het is nooit goed! Het is altijd klote en er zal altijd een dreiging zijn. Vraag is of je erbij moet stil staan of door moet gaan met je leven

Ik en ook mijn kids gaan door met ons leven......wel errug kut dat je ineens opgeblazen kan worden :S

Terrorists always go to hell :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op zondag 5 februari 2006 om 02:13:
kweet nou net niet zeker of je daar wel zo veilig zit dan

Dat is ook weer zo en in de rimboe leven allemaal kleurlingen die niet het land uitgezet kunnen worden.

Hmmm, toch best lastig landje eigenlijk ;P
Waarschuw beheerder
en natuurlijk de giftige spinnen, slangen, krokodillen, grote vieze insecten en andere enge beesten die in aussie land rondwandelen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:24:

Hmmm, het begint een nogal depressieve discussie te worden ;), het grootste struikelblok is dat mensen aan de ene kant roepen "wij willen dat iedereen zich integreert" en aan de andere kant wilt iedereen zijn eigen gebruiken behouden. Ik zie steden als San-Francisco en New-York eigenlijk als plaatsen waar we als nederland een voorbeeld aan kunnen nemen (qua integratie dan).

Als er één land getroffen is door die laffe aanslagen op Bali dan is het Australie wel

oke...niet australie dus ;P

Balans was er.....zoals ik al zei!

Ja, een balans gebasseerd op angst! Zou jij je prettig voelen in een wereld waar elk moment de bom kan ontploffen wat de eerste stappen zijn van een totale vernietiging?

Ik en ook mijn kids gaan door met ons leven......wel errug kut dat je ineens opgeblazen kan worden

De kans op een verkeersongeval is vele malen groter, ik zou daar toch meer aandacht aan besteden eigenlijk.

Terrorists always go to hell

het mes snijd aan 2 kanten, voor de een is het een vrijheidsstrijder en voor de ander is dezelfde persoon een terrorist, het hangt maar net vanaf aan welke kant je zelf staat.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:29:
San-Francisco en New-York

SF was in de hippie era een walhalla......nu is het anders, big time aids. San Francisco van toen is er niet meer!

NY is altijd een eerst klas bestemming geweest.......nu is het anders, geen twin towers, big time angst. New York City van toen is er niet meer
De kans op een verkeersongeval is vele malen groter, ik zou daar toch meer aandacht aan besteden eigenlijk.

Dat is met recht een ongeluk......kan gebeuren toch? Dood door een aanslag is met opzet.....nuff said!
het mes snijd aan 2 kanten, voor de een is het een vrijheidsstrijder en voor de ander is dezelfde persoon een terrorist, het hangt maar net vanaf aan welke kant je zelf staat.

Sorry Vip, ik had je hoger ingeschat, maar toch verkeerd dus! Een terrorist is een eikel......een vrijheidstrijder een held! Che Guevara (Y) Bin Laden (N)
Waarschuw beheerder
als je door een bezopen iemand word doodgereden noem ik dat geen ongeluk...

Che Guevara... een kindermoordenaar noem ik geen vrijheidsstrijder
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op zondag 5 februari 2006 om 02:43:
Che Guevara... een kindermoordenaar noem ik geen vrijheidsstrijder

Que? Wat weet ik niet?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:42:
Sorry Vip, ik had je hoger ingeschat, maar toch verkeerd dus! Een terrorist is een eikel......een vrijheidstrijder een held! Che Guevara Bin Laden

En andere mensen zien de andere kant, zo zag Boliva Guevara als een terrorist (niet geheel onterecht).

En Bin Laden is voor bepaalde groepen mensen een vrijheidsstrijder.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:49:
En andere mensen zien de andere kant.

Dus jij vind Bin Laden een vrijheidstrijder?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:51:

ik niet, maar niet iedereen heeft dezelfde mening als ik (helaas).

Waarschuw beheerder
donateur
Keej Vip....ik wacht alleen nog op de uitspraak van Roellie!

Waarschuw beheerder
donateur
Rollie dan! Bij mijn weten is CG een vrijheidstrijder en Fidel Castro m/s iets anders!

Rollie....waar ben je?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:55:
Rollie....waar ben je?

Een kelder graven voor het geval de bom valt...
Waarschuw beheerder
vrijheidstrijder ok

maar hij heeft genoeg dingen gedaan die niet volgens het internationale oorlogsrecht mogen

laten we zeggen dat het een niet zo een aardig mannetje was wat zwaar geweld niet schuwde

van cuba tot afrika
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Jeez Rollie.....je bent blijkbaar aardig op de hoogte! Maar waarom is Che symbool van vrijheid? Fidel is nog steeds een MF!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op zondag 5 februari 2006 om 02:58:
maar hij heeft genoeg dingen gedaan die niet volgens het internationale oorlogsrecht mogen

Wapenbezit bijvoorbeeld ;P

Maar je hebt gelijk, Che was niet de man die je graag in de rimboe tegen kwam, ondank dat hij streed uit idealistisch oogpunt wat jaren later flink geromantiseerd is.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:57:
Een kelder graven voor het geval de bom valt...

(Y)

Waarschuw beheerder

niet in allemaal, Saudi Arabie en Iran zijn wel mooie voorbeelden

Saudie Arabie is inderdaad een prachtig voorbeeld

Waarom denk je dat zoveel mensen verhuizen naar Australie? Het is niet alleen de angst, maar voornamelijk stress die de westerse wereld de das om doet.

Hele slimme opmerking, Australie is gvd 1 van de grooste doelwitten van moslimterroristen

Krom toch?

Om je voorbeeld over de late jaren 60 terug te pakken, toen zaten we in de koude oorlog en was het nog maar de vraag of je kinderen een wereld zouden zien voordat de bom viel.
Daarnaast was men ook toen ook erg bezorgd over het milieu aangezien dat ook hard achteruit ging.

Dus angst voor welzijn van het nageslacht is er altijd al geweest, alleen de dreiging verandert constant.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koude_oorlog (lees dit eens vriend, de koude oorlog duurde net ff iets langer:S)

In Australie maak je inderdaad echt makkelijk los van de westerlijke wereld, Australie valt onder gezag van Groot-Britannie en de Australische regering zijn 1 van de grootste bilmaten van Bush, dus als Australier maak je je echt heel makkelijk los van de term westers persoon

Ik en ook mijn kids gaan door met ons leven......wel errug kut dat je ineens opgeblazen kan worden

De kans op een verkeersongeval is vele malen groter, ik zou daar toch meer aandacht aan besteden eigenlijk

En de kans dat je nu op de wc zit is ook groter, wat lul je allemaal stom, terrorisme vergelijken met verkeersongevallen, sinds wanneer hebben verkeersongevallen een politieke achtergrond?

Hmmm, het begint een nogal depressieve discussie te worden , het grootste struikelblok is dat mensen aan de ene kant roepen "wij willen dat iedereen zich integreert" en aan de andere kant wilt iedereen zijn eigen gebruiken behouden. Ik zie steden als San-Francisco en New-York eigenlijk als plaatsen waar we als nederland een voorbeeld aan kunnen nemen (qua integratie dan).

New York moeten we zeker een voorbeeld aan nemen, zegt Queens,Harlem en The Bronx je iets?

En jij neemt jezelf serieus?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En jij neemt jezelf serieus?

hahaha, nu niet meer ;) Maar je hebt gelijk en het zijn niet echt slimme uitspraken eigenlijk...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 05:34:
hahaha, nu niet meer Maar je hebt gelijk en het zijn niet echt slimme uitspraken eigenlijk...

Ben blij dat je het toegeeft;)

Waarschuw beheerder
donateur
Mjah, kan het moeilijk ontkennen :P

Waarschuw beheerder
Terrorists always go to hell

Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:49:
Uitspraak van DLNY L5™ (Made in Liverpool) op zondag 5 februari 2006 om 02:42:
Sorry Vip, ik had je hoger ingeschat, maar toch verkeerd dus! Een terrorist is een eikel......een vrijheidstrijder een held! Che Guevara Bin Laden

En andere mensen zien de andere kant, zo zag Boliva Guevara als een terrorist (niet geheel onterecht).

En Bin Laden is voor bepaalde groepen mensen een vrijheidsstrijder.laatste aanpassing 5 februari 2006 02:52

Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 02:52:

ik niet, maar niet iedereen heeft dezelfde mening als ik (helaas).

Uitspraak van verwijderd op zondag 5 februari 2006 om 03:07:
Uitspraak van rollie op zondag 5 februari 2006 om 02:58:

Wapenbezit bijvoorbeeld

Maar je hebt gelijk, Che was niet de man die je graag in de rimboe tegen kwam, ondank dat hij streed uit idealistisch oogpunt wat jaren later flink geromantiseerd is.

Hierin ben ik het overigens volkomen met je eens. (Che Guevara is ook gewoon een geromantiseerde rat, vriendje van Fidel Castro, die stink Argentijn was zogenaamd een verlosser)

Waarschuw beheerder
donateur
Nou ja, dat weet ik niet. Hij heeft het cubaanse volk natuurlijk wel "verlost", maar het is niet zo dat het een aardige jongen was waar je een biertje mee wilt gaan drinken.

Waarschuw beheerder
Ah vandaar dat het halve Cubaanse volk hem is gepeerd naar de VS

Waarschuw beheerder
donateur
Vandaar de aanhalingstekens, net als het begrip terrorist/verzetstrijder is er ook verlossen/bezetten.

Waarschuw beheerder
donateur
Even los van dit alles, waar ik me nog wel eens aan stoor is hoe makkelijk sommige mensen shirts dragen van che guevara en CCCP.

Alsof dat staat voor iets positiefs...

Waarschuw beheerder
Hmmm ach jah, CCCP heeft weinig verkeerds, alleen de leiders van de CCCP waren natuurlijk ratjes. Het communistische denkbeeld is natuurlijk een denkbeeld wat iedereen op deze aarde mijns inziens geweldig zou moeten vinden alleen het is niet uit te voeren

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marxisme

kijk, als je dit leest waren die communisten zo gek nog niet, helaas hun leiders wel

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb Das Kapital gelezen...

Communisme is op zich een mooi systeem wat onder bepaalde omstandigheden goed functioneert, alleen komt dat niet zoveel voor :P
Maar in theorie is het een goed systeem.

Waarschuw beheerder
Juist, dat is wat ik bedoel, in theorie kan niemand de pracht van het systeem ontkennen maar de praktijk leert ons dat bijv. Rusland er 70 jaar lang alleen maar slechter van is geworden. Verder even over die shirtjes, het communistische heeft natuurlijk iets nostalgisch en mensen denken dat er niet zoveel geweld aan te pas kwam(voor de duidelijkheid, onder het regime van Mao Tse Tung kwamen er ongeveer 60 miljoen Chinezen om, onder Stalin zijn regime ongeveer 45 miljoen Russen, hmmm daar is zelfs Hitler niks bij:S)