Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 10:21:, ja joh, jij hebt er verstand van, die moet je ook echt iedereen aanraden
en jij gaat iemand vertellen waar ze wel en geen verstand van hebben
dat wil dus zeggen dat jij er alles van weet of niet
Dat het niet voor iedereen is weg gelegd een BB dat is duidelijk, en waarom???
daar moeten mensen zich maar eens goed in verdiepen, in het Molosser ras....
maar bij jou zie ik ook een BB, of in iedere geval een Molosser, en dat wil zeggen dat jij wel geschikt bent voor dat specifieke ras
laatste aanpassing
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zaterdag 21 januari 2006 om 10:45:Dat het niet voor iedereen is weg gelegd een BB dat is duidelijk
dit had ze er toch even bij kunnen vermelden?? niet iedereen weet dat een BB niet voor iedereen is weg gelegd.
een BB moet je gewoon niet iedereen aanraden. een BB is een stuk moeilijker dan een ander soort molosser omdat de BB een waak/erfhond is en nogal behoorlijk waaks kan zijn tegenover het gezin.
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zaterdag 21 januari 2006 om 10:45:en dat wil zeggen dat jij wel geschikt bent voor dat specifieke ras
hat karakter van onze hond is heel anders dan die van een BB. net zoals een duitse dog, is ook een molosser maar ook heel anders dan de BB. de BB is gewoon geen beginnershond. en ook geen hond voor mensen die er stoer mee willen zijn, oke dat is geen enkele hond.
je moet gewoon goed uitkijken naar wie een BB toe gaat omdat niet iedereen zo'n hond kan hebben kwa karakter.
ik heb me goed verdiept in het ras wat we nu hebben voordat we er 1 aanschafte, heb ook navraag gedaan bij mensen die al ervaring hadden met zo'n hond. en zoals ik al zei is ons ras heel anders dan de BB
Uitspraak van actief op zaterdag 21 januari 2006 om 19:16:heb zelf een collie
dat is de enigste hond die in kleuren kan zien. bijna elk hond ziet zwart wit.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 11:42:omdat de BB een waak/erfhond is en nogal behoorlijk waaks kan zijn tegenover het gezin
ik denk dat je VOOR zijn gezin kan zijn bedoeld, zou niet goed zijn als de hond zich tegen zijn gezin/erf zou bewaken
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 11:42:en zoals ik al zei is ons ras heel anders dan de BB
en welk ras heb jij dan, want het lijkt veel op een BB
laatste aanpassing
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zondag 22 januari 2006 om 10:54:ik denk dat je VOOR zijn gezin kan zijn bedoeld
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zondag 22 januari 2006 om 10:54:en welk ras heb jij dan, want het lijkt veel op een BB
een tosa inu en ja ze hebben kwa uiterlijk wel wat weg van de BB
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 19:57:een tosa inu en ja ze hebben kwa uiterlijk wel wat weg van de BB
wel eens van gehoord, maar nooit gezien...
lijkt inderdaad veel op de BB
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zondag 22 januari 2006 om 20:03:lijkt inderdaad veel op de BB
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zondag 22 januari 2006 om 20:03:maar nooit gezien...
zijn er ook nog niet zoveel hier in nl.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 20:13:zijn er ook nog niet zoveel hier in nl.laatste aanpassing 22 januari 2006 20:13
de naam wel eens gehoord, maar echt bekend
laatste aanpassing
Ik heb een franse bulldog van 5 maanden oud, het is echt een superhond!!!!!!!
Hij is lief, eerlijk, gek met andere dieren, stapel van kinderen....
Hij kan overal mee naartoe, eventueel kan je hem ook zo optillen, kan weleens makkelijk zijn
Ik mezelf geen leukere hond voor kunnen stellen!!!!!
Maar ik ben natuulijk wel partijdig....
Ze kunnen wel blaffen, klinkt echt raar
maar vraag maar aan miekos, het is haar oppas kindje
Hij is lief, eerlijk, gek met andere dieren, stapel van kinderen....
Hij kan overal mee naartoe, eventueel kan je hem ook zo optillen, kan weleens makkelijk zijn
Ik mezelf geen leukere hond voor kunnen stellen!!!!!
Maar ik ben natuulijk wel partijdig....
Ze kunnen wel blaffen, klinkt echt raar
maar vraag maar aan miekos, het is haar oppas kindje
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zondag 22 januari 2006 om 20:34:de naam wel eens gehoord
is al heel wat, zijn veel mensen die zelfs nog nooit van de naam gehoord hebben
Uitspraak van mmiriammpje op zondag 22 januari 2006 om 20:47:Ze kunnen wel blaffen, klinkt echt raar
zo heb ik ook een husky in huis zitten die soms probeert te blaffen nou dat klinkt dus echt niet
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 20:48:zo heb ik ook een husky in huis zitten die soms probeert te blaffen nou dat klinkt dus echt niet
Uitspraak van $Tim-Rocker$ op maandag 23 januari 2006 om 14:01:Hazewindhond (Wippet)
sorry maar ben echt aan het twijfelen tussen deze rassen!!
Franse bulldog, engelse bulldog, sharpei, amerikaanse stafford of een engelse stafford...
sorry maar ben echt aan het twijfelen tussen deze rassen!!
Franse bulldog, engelse bulldog, sharpei, amerikaanse stafford of een engelse stafford
maar al deze hondenrassen zijn allemaal een wereld van verschil, qua karakter, uiterlijk, bouw, verzorging enz....
als je nu eens eerst gaat uitzoeken welke hond wat voor omschrijving heeft/krijgt, en dan eens gaan kijken wat bij jou past
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op dinsdag 24 januari 2006 om 00:55:maar al deze hondenrassen zijn allemaal een wereld van verschil, qua karakter, uiterlijk, bouw, verzorging enz....
als je nu eens eerst gaat uitzoeken welke hond wat voor omschrijving heeft/krijgt, en dan eens gaan kijken wat bij jou past
ja dat weet ik.. en ik vind het allemaal leuke rassen.. maar ja dan vind ik de keuze nog moeilijk!!
Ik denk dat je je niet moet verleiden tot het uiterlijk van de rassen maar je moet verdiepen in het karakter...en vooral goed moet kijken naar hoe je zelf in elkaar steekt...Niet elk ras is voor iedereen geschikt..het is ook heel belangrijk hoe je situatie is..en houd er rekening mee dat een Engelse bulldog pup zo tussen de 1000 en 1800 euro kost.....je moet kijken naar wat je kunt.......
Ik vind het jammer dat als ik naar de rassen kijk di jij wilt dat je vooral naar het uiterlijk kijkt.
Maar 1 vraagje wil je wel met je hond trainen want deze rassen kunnen je wel over de straat mee trekken als je ze niet alleen dat ze niet mogen trekken.
Ik zou zelf geen 1 van de rassen kiezen.
ik vind de platte neuzen van de franse en de engelse buldog niks en ik denk dat de stafford mij over straat zou mee trekken maar ik vind deze rassen wel allemaal schatjes.
Maar 1 vraagje wil je wel met je hond trainen want deze rassen kunnen je wel over de straat mee trekken als je ze niet alleen dat ze niet mogen trekken.
Ik zou zelf geen 1 van de rassen kiezen.
ik vind de platte neuzen van de franse en de engelse buldog niks en ik denk dat de stafford mij over straat zou mee trekken maar ik vind deze rassen wel allemaal schatjes.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 januari 2006 om 16:54:als je er al nie uitkomt heb ik ook nog wel een amerikaanse bulldog teef van 11 weken voor je met papieren
ingeent ontwormd voer erbij enz voor 550 euro
ze is wit met zwarte vlekje bij oor een begin staart
hele forse pup
als je interesse heb mail me dan maar
Waarom doe je die hond weg..??? Ik zou dat echt niet kunnen.. Heb zelf ook een jonge amerikaanse bulldog maar ik zou haar echt niet zo maar weg kunnen doen..En als ik hem weg zou doen al helemaal niet zo maar via internet..
maarja iedereen zijn eigen keus.. zou vast wel een rede voor zijn..
franse bulldog is toch niet zo sterk? of zie ik dat verkeerd
en engelse staff is dat een soort kleine versie van de amerikaanse? (vraag me zomaar af wil over paar jaar ook een hond..)
Uitspraak van bullendaantje op woensdag 25 januari 2006 om 09:46:Ik denk dat je je niet moet verleiden tot het uiterlijk van de rassen maar je moet verdiepen in het karakter...en vooral goed moet kijken naar hoe je zelf in elkaar steekt...Niet elk ras is voor iedereen geschikt
Hele wijze woorden...............
Wij zijn ook eerst gaan kijken watvoor ras bij ons zou passen. Dat is nl zo belangrijk.
Ik persoonlijk zou nooit voor het drukke grdag van een terrier gaan. Of dat nou een Jack Russel of een Stafford zou zijn.......voor mij veel te veel energie.....
Ikzelf heb ook zo'n Engels Schatje, maar dat karakter...
Heerlijk!
Heb in mijn ouderlijk huis ook al 2 Engelse Bulldoggen gehad, ja, ik blijf waarschijnlijk voor eens en altijd een Bulldogger!
Lekker rustige beestjes, alles komt op z'n tijd, met zekers een eigen wil, bovenal grappig om te zien!
2 aandachtspuntjes:.... De een doet 't erger dan de ander, maar ze kunnen knorren hoor! Als een varken. De mijne knort de hele dag door... En snurken!..... Maar echt, ze is een Scheet!Ik hoor het bijna niet meer.
Bovenal heeft ze erg veel verzorging nodig hoor.
De meeste Bulldoggen.... Haar oogjes moeten minimaal 1 maal daags schoongemaakt worden.. Bulldoggen staan bekend om hun oog-en oor problemen, nou Meissie heeft het beide hoor!Kortom vele zalfjes, creme'pjes en rotzooi...
Maar echt, ik zal het er altijd voor over hebben hoor, geweldig ras!

Heerlijk!
Heb in mijn ouderlijk huis ook al 2 Engelse Bulldoggen gehad, ja, ik blijf waarschijnlijk voor eens en altijd een Bulldogger!
Lekker rustige beestjes, alles komt op z'n tijd, met zekers een eigen wil, bovenal grappig om te zien!
2 aandachtspuntjes:.... De een doet 't erger dan de ander, maar ze kunnen knorren hoor! Als een varken. De mijne knort de hele dag door... En snurken!..... Maar echt, ze is een Scheet!Ik hoor het bijna niet meer.
Bovenal heeft ze erg veel verzorging nodig hoor.
De meeste Bulldoggen.... Haar oogjes moeten minimaal 1 maal daags schoongemaakt worden.. Bulldoggen staan bekend om hun oog-en oor problemen, nou Meissie heeft het beide hoor!Kortom vele zalfjes, creme'pjes en rotzooi...
Maar echt, ik zal het er altijd voor over hebben hoor, geweldig ras!

laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 11:06:Bovenal heeft ze erg veel verzorging nodig hoor.
De meeste Bulldoggen.... Haar oogjes moeten minimaal 1 maal daags schoongemaakt worden.. Bulldoggen staan bekend om hun oog-en oor problemen, nou Meissie heeft het beide hoor!Kortom vele zalfjes, creme'pjes en rotzooi
bij die van ons hadden we helemaal geen problemen, alleen maakte ik wanneer het nodig was de plooien schoon met babydoekje en daarna smeerde ik het in met vaseline.
je moet van het karakter houden van de EB dit omdat ze dus echt stront eigenwijs kunnen zijn en net alsof doen dat ze niks snappen.
snurken kunnen ze idd heel erg goed. maar naderhand hoor je het niet.
ook heb je bullen die goed kunnen kwijlen.
dan heb je ook nog bullen die niet tegen de hitte kunnen en dan moet je echt oppassen dat ze het niet te zwaar krijgen.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 februari 2006 om 11:06:geweldig ras!
en dat is iets wat zeker is
ik zou voor de amerikaanse bull gaan
die zijn wel groter maar kan je veel meer mee dan een engelse of franse en dan bedoel ik kwa afstanden uitlaten en dat soort dingen je heb gewoon een beetje meer hond
maarja eigen keus
je kan altyd eens een kijkje nemen op het forum
www.amerikaanse-bulldog.nl
die zijn wel groter maar kan je veel meer mee dan een engelse of franse en dan bedoel ik kwa afstanden uitlaten en dat soort dingen je heb gewoon een beetje meer hond
maarja eigen keus
je kan altyd eens een kijkje nemen op het forum
www.amerikaanse-bulldog.nl
amerikaanse bulldog

laatste aanpassing
Ik heb een Sharpei gehad maar die is me naar mn keel gevlogen...die werd nogal gek...verder een ontzettend lief en vooral ook mooi en eigenaardig ras, maar je moet ontzettend consequent zijn. Nu heb ik een Franse Bulldog (inmiddels mn 2e) en die is heel makkelijk, maar ze zijn wel erg ongezond...Mijn volgende (over een paar jaar) wordt denk ik een staff of een olde english bulldog...
als het je eerste hond word zou ik voor geen een van deze bovengenoemde honden aanschaffen ga eens naar het asiel en haal daar een leuk hondje vandaan
heb al honden gehad!!
maar ben ook al naar asiels geweest en daar zitten vooral herders en jackrussels en dat zijn honden waar ik niet van hou!!