Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 december 2005 om 17:34:kicks uit synths geven een lekker speedy effect aan je track
krijg je ook veel originelere acties en kan je meer effecten toepassen
909 kick pleur daar je distortion bass boosjes op eq.
beetje kutten.
beetje kutten.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 december 2005 om 17:27:whahahaha over een paar jaar haal je zelfs een kick uit de pro53.
https://partyflock.nl/topic/677526
laatste aanpassing
buzz machine zeker, lekkere effecten, gebruiken samen met microtonic... zeeeeeer bruikbaar..
maar goed iedereen heeft wel zijn eigen tricks om lekkere kicks te maken, zolang je maar niet de 50 t/m 60 hz frequenties vergeet
cemon victa
jullie hebben t al wel door.. know what I´m talking ´bout 
ga jullie zien!
ciao
maar goed iedereen heeft wel zijn eigen tricks om lekkere kicks te maken, zolang je maar niet de 50 t/m 60 hz frequenties vergeet
cemon victa
ga jullie zien!
ciao
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 december 2005 om 01:55:cemon victa jullie hebben t al wel door.. know what I´m talking ´bout
gehehe, misschien een beetje arrogant, maar de kicks zijn we niet meer bang voor
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 december 2005 om 01:55:ga jullie zien!
ciao
zeker man
Nee, zulke gasten verpesten het gewoon voor de producerwereld. En ff gericht op Mr. Klompsdale, Tiesto mag dan wel (volgens jou) gay zijn, trance is niet gay. Hardcore is een stuk simpeler als het aankomt op melodie dan trance. En jij mag dan wel trance gay vinden, dat je zulke pics zet in je profiel, zegt ook weer de herseninhoud die je hebt.
Idd Reinhard
hahahah er is genoeg trance die snoeihard is....
als je trance echt gay vind moet je deze 3 tracke eens downloaden:
Schwarze Puppen - Schwarze Puppen (Russenmafia remix)
Daisy Dee - Open Sesame (DJ Scot Project remix)
Orion Too - Hope and Wait (SHOKK remix)
als je dan nog nie van gedachten veranderd bent: dan ben je echt een sukkel... ik bedoel je hoeft trance en hard trance niet vet te vinden... maar ben dr vrij zeker van dat je duistere en rauwe sounds niet gay kan noemen...
maareh k ga slapen
so long sucker
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 december 2005 om 03:05:gehehe, misschien een beetje arrogant, maar de kicks zijn we niet meer bang voor
moet zeggen dat ie hier in t zuiden de laatste tijd ook steeds beter klapt
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 7 december 2005 om 16:15:fruity loops een mooie bass en welke effecten moet je gebruiken?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 december 2005 om 16:21:Ten eerste, je zal wel een kick bedoelen toch?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 december 2005 om 18:11:gebruik bloody overdrive en fast distortion kom je al een stuk verder mee
Haha, deze opmerking komt steeds terug en hij blijft leuk
Ik wil jouw kicks wel eens horen dan.
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 7 december 2005 om 18:14:jah maar als je die bloody overdrive nzo te hard gaat dan kraakt de synths enzo.
dus slimbo.
als hij het over een bass had en niet over een kick had hij daar allang wat over gezegd.
dus hij zei bass, maar bedoelde kick.
foutje van de topicstarter
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 12:42:gebruik bloody overdrive en fast distortion kom je al een stuk verder mee
Haha, deze opmerking komt steeds terug en hij blijft leuk
Ik wil jouw kicks wel eens horen dan.
idd 1 groot kraak festijn....
mijn advies: zoek in je download prog: vst, en dxi
fruityplugs zijn gebaseerd op amateur shit.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 19:51:Kraken heerst wel, mits op de goede manier
analoog en niet digitaal?
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 december 2005 om 15:51:Is niet analoog he
ik moest eigenlijk zeggen dat ik meer van de hardware ben
de kick is 1 van de moeilijkste aspecten in een track. (voor hardcore) het geheim van de smid geeft meestal de harde klappers en de stuiterende rammers.
meest gebruikte manier is een goed gesamplede kick van de Roland tr-909 Rythm composer en daar ladingen distortion overheen. het kan in 2 minuten gebeurd zijn , soms wilt het maar niet lukken.
meest gebruikte manier is een goed gesamplede kick van de Roland tr-909 Rythm composer en daar ladingen distortion overheen. het kan in 2 minuten gebeurd zijn , soms wilt het maar niet lukken.
Uitspraak van Sneiterheadz op woensdag 21 december 2005 om 15:34:en daar ladingen distortion overheen.
Gast ... distortion is niet altijd alles .. er zijn meerdere effecten op deze aardkloot! En wat gainen op een mixer wil ook wel eens voldoende zijn.
Uitspraak van Sneiterheadz op woensdag 21 december 2005 om 15:34:soms wilt het maar niet lukken.
Het wil altijd wel lukken
En dat binnen 15 minuten
Zolang je weet wat je doet en idd ladingen dist is ook niet altijd alles
Gast ... distortion is niet altijd alles .. er zijn meerdere effecten op deze aardkloot! En wat gainen op een mixer wil ook wel eens voldoende zijn.
hahaha doe nou niet of het alleen op de manier gaat zoals we net zeiden.
over dat gainen op een mixer is toch ook een vorm van distortion? clippen op een analoge mixer in jouw geval. of blijven de metertjes in het groen.
Uitspraak van Sneiterheadz op woensdag 21 december 2005 om 16:35:of blijven de metertjes in het groen.
Nee, zelden. T is ook wel een vorm van distortie. True. Maar bedoelde dat t niet altijd op gaat.
Je zegt net:
Uitspraak van Sneiterheadz op woensdag 21 december 2005 om 15:34:meest gebruikte manier is een goed gesamplede kick van de 909 .. en daar ladingen distortion overheen
Klinkt als ..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2005 om 11:15:Das wel een goed id ja.
tegenwoordig kan je overal een kick van maken, zolang je maar je best doet.
als hardcore producer heb je het voordeel dat geluid niet 'crisp clear' hoeft te klinken... hetgeen je wel moet als je trance maakt. Uitmixen enzo moet altijd goed zijn ivm lelijke resultaten van slechte geluidskwaliteit op dikke installaties...
interessant die discussies over kicks maken hier... wat ik altijd doe is een kick vervormen in de fruity slicer.. vaak zijn kleine aanpassingen al voldoende om van een standaard tr909 gesamplede kick een dikke volle ronde kick te maken die ook in de sub bass regionen mooi vol is... vocoder is btw ook handig hierbij
distortion (fast dist.) is wel handig maar dient voor mij vooral om de mid en hoge frequenties iets meer scherpte te geven. Blood Overdrive werkt juist meer op lage frequenties...
een goeie hardcore kick moet diep zijn maareh bij hard trance is een kortdurende kick met veel hoog ook vet, zie de kick van Scot Project's remix van H&C - 2nd Trip
welke compressie is volgens jullie het handigste om een diepe kick zo veel mogelijk punch te geven zonder dat je mix overstuurd wordt?? hard, medium, of vintage?
interessant die discussies over kicks maken hier... wat ik altijd doe is een kick vervormen in de fruity slicer.. vaak zijn kleine aanpassingen al voldoende om van een standaard tr909 gesamplede kick een dikke volle ronde kick te maken die ook in de sub bass regionen mooi vol is... vocoder is btw ook handig hierbij
distortion (fast dist.) is wel handig maar dient voor mij vooral om de mid en hoge frequenties iets meer scherpte te geven. Blood Overdrive werkt juist meer op lage frequenties...
een goeie hardcore kick moet diep zijn maareh bij hard trance is een kortdurende kick met veel hoog ook vet, zie de kick van Scot Project's remix van H&C - 2nd Trip
welke compressie is volgens jullie het handigste om een diepe kick zo veel mogelijk punch te geven zonder dat je mix overstuurd wordt?? hard, medium, of vintage?