Partyflock

Forumonderwerp · 832386
Wat zijn Nieuwetijdskinderen?

Nieuwetijdskinder­en zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Z­ij voelen emoties en verdriet van anderen heel ste­rk. Vaak hebben deze kinderen een vorm van paranor­male begaafdheid. Ook ADHD kinderen, met de vormen­ ADD en PDD-NOS, en Autistische kinderen vallen on­der de Nieuwetijdskinderen, dit omdat hun problema­tiek in de meeste gevallen dezelfde achtergrond he­eft: overgevoeligheid.

Het blijkt in de prakti­jk dat er veel overgevoelige kinderen zijn die zic­h intens verdrietig voelen en niet aan kunnen geve­n waarom ze zich zo voelen. Dit kan een oorsprong ­hebben in het feit dat ze in aanleg een tweeling g­eweest zijn. Dit kan al vroegtijdig verstoord zijn­ waarbij de vrucht afgedreven werd, maar het verla­tingsgevoel bij het kind dat geboren is kan een he­el leven duren. Het eenzaamheidsgevoel, het niet-c­ompleet zijn gevoel, verdriet en het gevoel hebben­ altijd iemand te missen komt heel veel voor.

­Overgevoeligheid kan zich op vele manieren uiten, ­zoals emotioneel, verdrietig of in de vorm van all­ergie of voedselintolerantie. Veelal leven nieuwet­ijdskinderen te veel in hun hoofd en staan te wein­ig met beide beentjes op de grond. Nieuwetijdskind­eren zijn vaak heel speciale kinderen die hun eige­n kijk op dingen hebben, heel verrassend en opvall­end creatief in het vinden van oplossingen. Net of­ zij een extra dimensie hebben die anderen ontbree­kt. Dit leidt vaak tot onbegrip, zeker als hun han­delen niet binnen de normale patronen valt, niet b­innen de structuren van onze maatschappij.

Het ­grote aantal overgevoelige kinderen heeft te maken­ met allerlei invloeden van deze tijd, zoals stral­ingen van computers, Gsm’s, tv’s, tl-buizen, de st­ressmaatschappij, de eetgewoontes die we hebben, a­lle toevoegingen in ons voedsel waar deze kinderen­ overgevoelig voor zijn en daar een allergie of in­tolerantie voor ontwikkelen. Kinderen met een suik­erintolerantie kunnen door het eten van suiker ADH­D-gedrag vertonen. Kinderen kunnen ontregeld zijn ­door inentingen. Er zijn tal van aanwijsbare reden­en mogelijk, maar helaas ook redenen die niet dire­ct aanwijsbaar zijn.

Uit onderzoek is gebleken­ dat de meeste overgevoelige mensen (ook kinderen)­ last van hypoglycemie (suikerintolerantie) hebben­. Hier kunnen erg veel klachten uit voortkomen, o.­a. stemmingswisselingen.
Een hypoglycemiedieet t­reft u aan op: Hypoglycemiedieet.

Op onze site ­www.sensitievekinderen.nl staan een aantal gedicht­en vanuit kinderen geschreven over hoe het is te l­even met overgevoeligheid.
----------------------­-----------------------------------

Zijn er men­sen die hier mee te maken hebben? zelf of in hun n­aaste omgeving?

en hoe denken jullie hierover?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 maart 2006 om 21:24:
Als iemand er een heel eigen kijk op nahoudt (zijn er genoeg van op pf) is dat een eigenschap van dat individu en lijkt het mij onzinnig om mensen in hokjes te stoppen aangezien er waarschijnlijk niemand is die aan alle 'criteria' voldoet.

Maar toch gaat het denk net iets verder dan zomaar een beetje verschillen met anderen denk ik wanneer je echt een nieuwetijdskind bent. Het kan heel algemeen overkomen. En dat vind ik eigenlijk ook wel gezien de kermerken die aangehaald worden. Maar wanneer je dit echt zelf ben is er toch wel een groot verschil. Een écht verschil met gemiddelde mens.
Je voelt gewoon echt een duidelijk verschil tussen jezelf en de "normale mens". Maargoed, het valt niet mee dat precies uit te leggen voor iemand die zichzelf hier niet toe kan rekenen.
Je moet het zelf voelen.

Voel jij het zo? Het lijkt me dat zo'n persoon zichzelf niet snel tot 'nieuwetijdskind' zal rekenen.

Ik denk dat het begrip nieuwetijds kind ér puur toe dient nogmaals te anticiperen op de narcistische aard van de mens. De mens heeft door zijn zelfbewustzijn een onuitputtelijke neiging om bijzonder te zijn. Eerst zochten we onze bevestiging daarvoor in een God die van ons allemaal oh zoveel houdt, daarna in de vorm van kapitaal, een goede baan en zelfontplooiing. Nu geloven we daar ook niet meer zo in omdat de intellectueel elite dat gebagitaliseerd heeft. We moesten dus op zoek naar een nieuwe manier om bijzonder te zijn. Voila: de nieuwetijdsekind (of hoe het ook mag heten)
Je kan wel zeggen niet mee te willen draaien in het systeem. Oke, stel je voor je wilt doen wat in jouw huidige context als gek wordt ervaren. Wat een mens dan doet is een context opzoeken die dat gedrag wel accpepteert. Maar verder volgt hij dan ook de regels van die andere context. Waarom? Een mens is helemaal niet zo bijzonder. Hij moet bij een groep horen en heeft binnen zo'n groep behoefte aan structuur en regels. De mens is niks meer dan een samevoegsel van ontogenetische, sociogenetische en fysogenetische factoren.
Ik voel me ook een nieuwetijdskind. Waarom? Omdat ik een mens ben en dus een narcist. Ik heb een zelf bewustzijn en zie mijzelf daarom als een uitgesproken individu. Net als al die andere mensen.
Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, maar ik denk dat jullie mijn punt wel begrijpen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 maart 2006 om 00:42:
Nu geloven we daar ook niet meer zo in omdat de intellectueel elite dat gebagitaliseerd heeft. We moesten dus op zoek naar een nieuwe manier om bijzonder te zijn. Voila: de nieuwetijdsekind (of hoe het ook mag heten)

Even een opmerking, het concept nieuwetijdskind komt van een groep die, juist een andere generatie, of enkelingen ervan zo benoemd, dus zichzelf niet zo benoemd.
Dat er mensen zijn die zich nu binnen dit concept voegen is een heel ander verhaal.
De mens is niks meer dan een samevoegsel van ontogenetische, sociogenetische en fysogenetische factoren

Hier verschilt jou opvatting, die zo te lezen voortvloeit uit je studie met die van mensen die de term nieuwetijdskinderen hanteert. Deze opvatting gaat er van uit dat alles vastligt in je dna ofwel in je genen. Dit in tegenstelling tot het idee dat ieder mens een onstoffelijk deel (ziel) heeft die mede de persoon maakt die je bent.
Ik voel me ook een nieuwetijdskind

Je hebt alleen je eigen interpretatie ervan, maar ik zie je punt wel, omdat:
ik een mens ben en dus een narcist. Ik heb een zelf bewustzijn en zie mijzelf daarom als een uitgesproken individu. Net als al die andere mensen.

maar ik denk dat jullie mijn punt wel begrijpen

Als ik me in jou gedachtengang verplaats wel :yes:

Uitspraak van blueprint op vrijdag 10 maart 2006 om 01:11:
Even een opmerking, het concept nieuwetijdskind komt van een groep die, juist een andere generatie, of enkelingen ervan zo benoemd, dus zichzelf niet zo benoemd.

Ik weet het. Ik doelde ook meer op de mensen die zichzelf de term toeschrijven. Maar het zelfde geldt ook wel voor mensen die zogenaamd een nieuwetijdskind hebben. Iedere ouder vind zijn eigen kind bijzonder en ziet voor zichzelf een belangrijke rol weggelegd als gids van hun kind. Ik ken zo'n stel die er heilig van overtuigd is dat HUN kind een nieuwetijdse is. Dat jochie wordt van psycholoog naar psycholoog gesleept zodat zij bevestigd kunnen zien wat voor bijzonder kind zij hebben. Voor hen en dat kind is het ook nog een verboden om met mensen te spreken die het concept van nieuwetijdsekinderen verwerpen/weerleggen (echt waar)
Daarom ook mijn ietwat pittige eerste reactie. Het is weer zo'n sectarisch gebeuren geworden dat zichzelf min of meer als superieur beschouwd. En alle ellende komt of van mensen die zich als superieur beschouwen. Juist omdat zij door hun eigen gevoel van superieuriteit zich niet kunnen verplaatsen in anderen.
Ik zal daar straks een topic over openen. Ik hoop je daar te zien.

Je hebt inderdaad wel gelijk dat veel mensen zich een "Ik ben bijzonder houden" willen opleggen ja. Maar ik vind niet dat je door een paar voorbeelden uit je omgeving meteen dit hele onderwerp naar dit soort mensen moet toeschrijven. Maar ik begrijp je verder volkomen. Dat dan weer wel. :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 maart 2006 om 13:35:
ik vind niet dat je door een paar voorbeelden uit je omgeving meteen dit hele onderwerp naar dit soort mensen moet toeschrijven.

Daar heb je gelijk in. Maar wat ik van die mensen begreep is dat, dat hoorde bij nieuwetijdszijn. Net als bijvoorbeeld de katholieken bepaalde regels hebben waren dit volgens hen de regels van nieuwetijdse kinderen. Vandaar dat ik zo erover spreek.
Ik denk dat het begrip nieuwetijds kind ér puur toe dient nogmaals te anticiperen op de narcistische aard van de mens. De mens heeft door zijn zelfbewustzijn een onuitputtelijke neiging om bijzonder te zijn. Eerst zochten we onze bevestiging daarvoor in een God die van ons allemaal oh zoveel houdt, daarna in de vorm van kapitaal, een goede baan en zelfontplooiing. Nu geloven we daar ook niet meer zo in omdat de intellectueel elite dat gebagitaliseerd heeft. We moesten dus op zoek naar een nieuwe manier om bijzonder te zijn. Voila: de nieuwetijdsekind (of hoe het ook mag heten)
Je kan wel zeggen niet mee te willen draaien in het systeem. Oke, stel je voor je wilt doen wat in jouw huidige context als gek wordt ervaren. Wat een mens dan doet is een context opzoeken die dat gedrag wel accpepteert. Maar verder volgt hij dan ook de regels van die andere context. Waarom? Een mens is helemaal niet zo bijzonder. Hij moet bij een groep horen en heeft binnen zo'n groep behoefte aan structuur en regels. De mens is niks meer dan een samevoegsel van ontogenetische, sociogenetische en fysogenetische factoren.
Ik voel me ook een nieuwetijdskind. Waarom? Omdat ik een mens ben en dus een narcist. Ik heb een zelf bewustzijn en zie mijzelf daarom als een uitgesproken individu. Net als al die andere mensen.
Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden, maar ik denk dat jullie mijn punt wel begrijpen.

Ahhhh!

(l)

Jij weet weer eens helemaal uit te drukken wat ik hier ook bij voel. Ik hoef er niet eens meer wat aan toe te voegen.

Worstelde gisteren nogal met mijn woorden. Maar nu hoeft dat niet meer, jij zegt eigenlijk precies hoe ik over dat nieuwetijdskinderen gebeuren denk. Ondanks dat ik er heel veell in herken...maar dat zal iedere mens die zichzelf als uniek ziet wel doen denk ik. Wat dat hele begrip net zo collectief maakt als het meedraaien in de maatschappij :D

Maar ik vind niet dat je door een paar voorbeelden uit je omgeving meteen dit hele onderwerp naar dit soort mensen moet toeschrijven.

Zoals jij het hier verwoord, zo zie ik het zelf bij nieuwetijdskinderen. De mensen die op die site een beschrijving hebben gegeven van nwtkinderen hebben naar mijn idee een etiketje geplakt op een zeer algemeen en vaag beeld.

Net als bijvoorbeeld de katholieken bepaalde regels hebben waren dit volgens hen de regels van nieuwetijdse kinderen. Vandaar dat ik zo erover spreek.

Hier ben ik het wel mee eens.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 maart 2006 om 14:31:
Zoals jij het hier verwoord, zo zie ik het zelf bij nieuwetijdskinderen. De mensen die op die site een beschrijving hebben gegeven van nwtkinderen hebben naar mijn idee een etiketje geplakt op een zeer algemeen en vaag beeld.

Wat Nieuwetijdskinderen in princiepe gewoon zijn, zijn oude zielen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 maart 2006 om 14:40:
Wat Nieuwetijdskinderen in princiepe gewoon zijn, zijn oude zielen.

Ja ook daar kan ik niet zoveel mee. Vooralsnog is daar nooit iets over bewezen en ik geloof dingen gewoon niet zo snel. Niet dat ik er niet voor open sta ofzo, maar ik vind het vage begrippen waar ik niks mee kan.

Zag jou ook in een ander topic iets posten over uit je lichaam treden...wat jij tijdens je slaap hebt meegemaakt heb ik ook al vaker gehad. Maar ik interpreteer dat toch echt heel anders. Je bent gewoon in een totaal andere toestand dan tijdens het wakker zijn. Ik heb wel vaker het gevoel dat ik loskom van mijn lichaam trouwens, maar dat zie ik eerder als iets negatiefs. Als ik een paniekaanval heb raak ik vaker buiten mezelf. Heeft simpelweg ook met je ademhaling te maken en met angsten en bepaalde neurotransmitters die daardoor aangewakkerd worden.

Denk dat best veel mensen wel eens gehad hebben wat jij beschreef, maar dat het ligt aan hoe je dat interpreteert.

En dat geldt dus ook voor dit begrip Nieuwetijdskinderen. denk dat veel mensen zich hierin zullen herkennen, precies om wat Ramon al aangeeft. En juist het feit dat zoveel mensen zich erin herkennen, maakt het niets unieks meer.

Ik denk echt dat, doordat we steeds individueler worden en evolueren, steeds meer mensen zich in dit begrip zullen herkennen en dat dat straks gewoon de gangbare orde is. En dan komt er wel weer wat anders.

Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 10 maart 2006 om 14:48:
Zag jou ook in een ander topic iets posten over uit je lichaam treden...wat jij tijdens je slaap hebt meegemaakt heb ik ook al vaker gehad.

Dit was bij VOL bewustzijn. Ik sliep echt in de verste verte niet hoor; helemaal wakker! :d Heb ook die hele nacht geen minuut geslapen. Daar maak je even een foutje. Niet erg ofzo. Was misschien niet helemaal duidelijk in m'n post voor jou. :)

Het is voor mij een ervaring geweest waar ik ook daadwerkelijk om gevraagd had van te voren. Uiteraard geloofde ik er niet echt veel van dat het ook daadwerkelijk zou gebeuren omdat ook ik nog vrij skeptisch was en toch ook nog wel ergens een beetje wetenschappelijk ingesteld was. Want ja, ons is toch echt geleerd in deze maatschappij om alles aan te nemen van de wetenschap en je eigen ervaring maar een andere interpretatie te geven wanneer het niet past in ons realiteitsbeeld. Maar serieus, ik kan hier echt niet anders over denken. Voor mij was dit 10000% overduidelijk! En ik ben echt niet iemand die dit niet de dag daarna nog urenlang ga overdenken en er allerlei rare verklaringen voor gaat lopen bedenken om het toch nog een beetje "realistisch" in de ogen van mijn eigen westerse gedachtengoed te plaatsen. Ook ik heb dit uiteraard gepoogd het op een "normale" manier te plaatsen. Maar nee, hier kan ik echt niet omheen! En ik heb er vrede mee. Vind het zelfs best mooi uiteindelijk. Het openstellen heeft toch zijn vruchten afgeworpen. Voor mij is alles heel duidelijk geworden.
Wanneer ik dit in een slaap ervaren zou hebben (wat ik ook al vaak genoeg gehad heb) dan zou ik het idd ook niet daar op afschuiven en het ook niet zo interpreteren. Want al komt het misschien voor jou en meedere hier niet zo over; ik ben ook een zeer nuchter persoon. Welliswaar dat ik wel open sta voor een hoop, maar ook ik geloof niet snel iets, en probeer altijd "rationeel" te blijven. :)

Nogmaals, ik begrijp je reactie volkomen. Ik had dit ook al lang zien aankomen wanneer je dit soort dingen op internet plaatst. Maar voor mij is mijn realiteit écht veranderd. En het is misschien heel moeilijk om mij gewoon maar op m'n woord te moeten geloven geloven hierover, maar dit is echt niet iets waar ik niet omheen kan.
Spiritualiteit is gebaseerd op waarheid (dat rijmt leuk hé b)). Dat is mij duidelijk geworden. :)
laatste aanpassing

Misschien interresant om dit -wetenschappijlijke- artikel eens door te lezen Jaq! :)

http://www.rnlnd-2.com/quantumfysica.htm

Ik probeer verder niks op te dringen ofzo hoor. Ik geef gewoon wat mogelijkheden aan. Wat jij, en anderen, geloven vind ik prima! (Y)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 maart 2006 om 15:58:
Nogmaals, ik begrijp je reactie volkomen. Ik had dit ook al lang zien aankomen wanneer je dit soort dingen op internet plaatst. Maar voor mij is mijn realiteit écht veranderd. En het is misschien heel moeilijk om mij gewoon maar op m'n woord te moeten geloven geloven hierover, maar dit is echt niet iets waar ik niet omheen kan.
Spiritualiteit is gebaseerd op waarheid (dat rijmt leuk hé ). Dat is mij duidelijk geworden

Oh maar ik geloof jou ook wel hoor, en ook hoe jij er tegenaan kijkt. Ik denk dat het niet eens zoveel uitmaakt of je de werkelijkheid nu middels wetenschap, spiritualiteit of whatever probeert te verklaren.Ieder heeft zn eigen waarheid. :)

Ik zal dat artikel zeker even lezen hoor. Het is niet dat ik er niet open voor sta, zeker wel. Maar intuitief geloof ik er gewoon zelf niet zo in. Dat heeft er niets mee te maken dat ik een wetenschappelijke studie doe, dat zegt me niet zoveel. maar meer dat mijn intuitie schijnbaar wat anders zegt dan de jouwe. Niets mis mee, wel leuk juist al die verschillende visies :)