Partyflock

Forumonderwerp · 832386
Wat zijn Nieuwetijdskinderen?

Nieuwetijdskinder­en zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Z­ij voelen emoties en verdriet van anderen heel ste­rk. Vaak hebben deze kinderen een vorm van paranor­male begaafdheid. Ook ADHD kinderen, met de vormen­ ADD en PDD-NOS, en Autistische kinderen vallen on­der de Nieuwetijdskinderen, dit omdat hun problema­tiek in de meeste gevallen dezelfde achtergrond he­eft: overgevoeligheid.

Het blijkt in de prakti­jk dat er veel overgevoelige kinderen zijn die zic­h intens verdrietig voelen en niet aan kunnen geve­n waarom ze zich zo voelen. Dit kan een oorsprong ­hebben in het feit dat ze in aanleg een tweeling g­eweest zijn. Dit kan al vroegtijdig verstoord zijn­ waarbij de vrucht afgedreven werd, maar het verla­tingsgevoel bij het kind dat geboren is kan een he­el leven duren. Het eenzaamheidsgevoel, het niet-c­ompleet zijn gevoel, verdriet en het gevoel hebben­ altijd iemand te missen komt heel veel voor.

­Overgevoeligheid kan zich op vele manieren uiten, ­zoals emotioneel, verdrietig of in de vorm van all­ergie of voedselintolerantie. Veelal leven nieuwet­ijdskinderen te veel in hun hoofd en staan te wein­ig met beide beentjes op de grond. Nieuwetijdskind­eren zijn vaak heel speciale kinderen die hun eige­n kijk op dingen hebben, heel verrassend en opvall­end creatief in het vinden van oplossingen. Net of­ zij een extra dimensie hebben die anderen ontbree­kt. Dit leidt vaak tot onbegrip, zeker als hun han­delen niet binnen de normale patronen valt, niet b­innen de structuren van onze maatschappij.

Het ­grote aantal overgevoelige kinderen heeft te maken­ met allerlei invloeden van deze tijd, zoals stral­ingen van computers, Gsm’s, tv’s, tl-buizen, de st­ressmaatschappij, de eetgewoontes die we hebben, a­lle toevoegingen in ons voedsel waar deze kinderen­ overgevoelig voor zijn en daar een allergie of in­tolerantie voor ontwikkelen. Kinderen met een suik­erintolerantie kunnen door het eten van suiker ADH­D-gedrag vertonen. Kinderen kunnen ontregeld zijn ­door inentingen. Er zijn tal van aanwijsbare reden­en mogelijk, maar helaas ook redenen die niet dire­ct aanwijsbaar zijn.

Uit onderzoek is gebleken­ dat de meeste overgevoelige mensen (ook kinderen)­ last van hypoglycemie (suikerintolerantie) hebben­. Hier kunnen erg veel klachten uit voortkomen, o.­a. stemmingswisselingen.
Een hypoglycemiedieet t­reft u aan op: Hypoglycemiedieet.

Op onze site ­www.sensitievekinderen.nl staan een aantal gedicht­en vanuit kinderen geschreven over hoe het is te l­even met overgevoeligheid.
----------------------­-----------------------------------

Zijn er men­sen die hier mee te maken hebben? zelf of in hun n­aaste omgeving?

en hoe denken jullie hierover?
Uitspraak van De GeKROONde op dinsdag 27 december 2005 om 13:25:
Daar ben ik niet bekend mee. Heb je een link?? Maar ik ga er wel vanuit dat dat goed zit.

Een collega van me die heeft laatst wel een nascholingsmiddag met Roy Martina gehad en die was wel onder de indruk.

Ik schrijf inmiddels zelf meditaties.

Ik heb een heleboel boeken van hem in pdf. formaat, die lees ik altijd op mn werk (heb meer tijd dan werk hihi).
Daar staan veel zaken in en je kan ook kijken op

http://www.roymartina.nl

Ik gebruik ook de remedies, cd's en tips over gezondheid al moet ik zeggen dat hij vrij prijzig is in de remedies.
laatste aanpassing
Ja dat zal wel maar hij is ook wel echt arts hè dat maakt ook wel weer wat uit.

Bedankt voor de link, ik ga het zeker ff bekijken.
Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 27 december 2005 om 15:33:
ik moet ook leren dromen een plaats te geven...

ik heb dromen over wat ik denk over 2012 en wil dat beter begrijpen wat ik daarmee moet.

Deel je visie, ik ben heel erg benieuwd!
Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 27 december 2005 om 15:33:
ik heb dromen over wat ik denk over 2012 en wil dat beter begrijpen wat ik daarmee moet.

Info over 2012

http://www.jassentechniek.nl/2012.htm

http://www.daanspeak.com/Maya01.html

http://www.seriewoordenaar.nl/seriewoordenaar/content/lees.asp?inleidingkey=120

http://www.de-voice-spiritueel.be/page143.html

http://www.cirkelsvanlicht.nl/artikelen/pleiade/pleiade2.htm
thanks maar ik weet genoeg over 2012 en alles wat daar mee te maken heb...heb vele uren eraan besteed maar mijn vraag is dus...wat moet ik met al die dromen

is het een waarschuwing...of verteld het mij wat ik moet doen? of moet ik als een predikant het aan de wereld vertellen wat ik zie ???
Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 29 december 2005 om 14:27:
thanks maar ik weet genoeg over 2012 en alles wat daar mee te maken heb...heb vele uren eraan besteed maar mijn vraag is dus...wat moet ik met al die dromen

is het een waarschuwing...of verteld het mij wat ik moet doen? of moet ik als een predikant het aan de wereld vertellen wat ik zie ???

Dat is een persoonlijke keuze. Je krijgt vast inzicht hierover. Je kan misschien met anderen hier over discussieren op het forum van Hans de Waard als je dat wat lijkt.
laatste aanpassing
Naar mijn idee is de gevoeligheid van nieuwetijdskinderen er juist om "een overgang" soepeler te laten verlopen. De overgang überhaupt mogelijk te maken dus het lijkt wel dat er een taak voor je is weggelegd.

Je taak is wellicht zwaar maar toch moet iedereen (naar mijn idee) doen wat hij/zij het leukst vind om te doen. Dus ik denk dat jij ermee moet doen wat jouw het meest aanspreekt, dat waar jij het beste gevoel van krijgt. Dat is jouw persoonlijke maatstaf om te weten wat je moet doen. Natuurlijk is het goed forums te bezoeken, met anderen gedachten uit te wisselen om dichter bij je gevoel te komen/meer duidelijkheid te krijgen over wat je wilt doen.

Ik zou alsnog graag jouw dromen over 2012 willen horen.

Bedankt voor de links Technochique:D Ga alles lezen!

Wat ik nu niet snap is dat altijd mensen in een bepaald hokje gestopt willen worden.

"Nieuwetijdskind? Nieuwetijdskind? wat is dat dan..? Want ja misschien ben ik het ook wel.."

Als het maar een benaming heeft he

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 december 2005 om 07:49:
Ben er zelf eentje

GOH wat LEUK!... en wat kan je nu meer of minder dan een ander?
Doe je er ook iets mee.. ?
Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 29 december 2005 om 14:27:

Dat is niet niks! Ik zeker gaan uitzoeken wat het te betekenen heeft. Ik weet niet of je wel eens psychedelische middelen tot je neemt om dieper in jezelf te gaan, maar misschien een ideetje om hier een keer een paddo-ritueeltje aan te wijden?

:P
Technique, zeer interresante links heb jij geplaatst zeg. ben het nu aan het lezen en hier valt echt mijn mond even van open! Jeetje...echt wereldschokkend nieuws dit...waarom hoor je hier niks over in het nieuws??

Ik ga weer even verder met lezen. Mega interresant dit. Bedankt voor die links! (Y)
Jeetje, ik hoop dat deze info die ik nu lees ook een beetje goed blijft hangen in m'n gedachten (heb hier nog al eens moeite mee) maar dit vind ik echt een mega interresant stuk: "Een van de Maya-kalenders voorspelt dat we mentaal boven het concept van zowel tijd als geld zullen uitstijgen en dat ons DNA zal veranderen.". Dit zal dus echt betekenen dat wij echte vrijheid zullen gaan ervaren.
Echter, zet ik alleen toch mijn vraagtekens in het volgende; volgens de maya kalender (en die van de zulu's, hopi's, imca's etc. zal dus in 2012 alles eindigen. Wij hopen nu maar dat dat dus inhoudt dat er compleet andere tijd aan gaat zitten komen. Dit is alleen wel iets wat WIJ ervan maken. Is dit alleen wel zo?? Betekend het niet gewoon het einde van de mensheid?? Is dit niet een theorie om ons op de been te houden, en we dus in feite gewoon onze toekomstige dood niet willen accepteren?
laatste aanpassing
Als het echt waar is wat hier allemaal staat, dan vind ik dit echt geweldig gewoon. Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Maar een einde aan alle ellende lijkt echt in zicht hiermee. Ik ga me hier zeker verder in verdiepen de komende tijd om dit alles nog beter te gaan kunnen begrijpen. Ik Vind dit, ondanks dat ik een skeptisch persoon ben op dit gebied, zeer goed onderbouwd allemaal en ik weet niet hoe we hier omheen zullen kunnen. Dit volgens mij echt pure waarheid. Alle wijst er ook al op dat we op dit moment in een ongewone fase zijn. Ik heb al tijden het gevoel dat er iets gaat gebeuren met de aarde en volgende mij hebben meer mensen dit.
Echt te goed om dit te lezen!
mij is idd aanbevolen om eens wat met paddos te gaan doen...

en ga ik ook zeker wel een keer doen...

maar zeker meditatie lijkt mij erg belangrijk...ik voel zoveel dingen...en moet dat een plaats geven...en met meditatie vind je innerlijke rust wat mij misschien zou kunnen helpen om alles een plaats te geven en zo ook mijzelf een plaats te geven in deze wereld...

wat betreft de dromen...heb ik jaren geleden gedroomd over dat een planeet qua uiterlijk lijkt die op saturnus.

dat tie zeer dichtbij de aarde stond...om je een indruk te geven...de maan alleen 30 x zo groot het vulde gewoon echt heel de hemel...en in die droom had ik mensen van te voren duidelijk gemaakt van dat het zou gebeuren...maar er heertse gemakzucht en lakoniekheid onder de mensen...totdat de desbetreffende planeet zo dicht bij de onze stond..heersde er paniek onder de mensheid...bij wereldleiders heersde crisis...

en dit droomde ik toen ik nog 14 a 15 jaar was...en is een van de vele dromen die ik heb...maar zeker deze is me altijd bij gebleven...en sinds ik me heb verdiept in deze materie, vielen en stukken op zn plaats en werd mij het een en ander duidelijk.

sowieso ben ik erg veranderd in dr loop dr jaren...had altijd een andere visie op zaken van de kleine tot de grote dingen des levens...sinds 2 jaar ben ik bewuster geworden van mijn "ik" en probeer zoveel in balans te zijn...sowieso met moeder natuur als wel met het hogere...met alle facetten die betrekking hebben in het leven...sinds laatste jaar kwam het verhaal 2012 in mijn leven waardoor stuk voor stuk vraagstukken in mijn leven over het leven beantwoord werden...tot mijn schokkende verbazing merkte ik dat ik veel dingen eerder heb ervaren...

in mijn dromen! misschien welliswaar een ander vorm van bewustzijn...maar dat is nou juist mijn doel om als 1 bewustzijn de dingen op te pikken en te verklaren en zo wellicht een pad tonen die ik zal moeten bewandelen...

ik ben sowieso een filosofisch persoon die ook vaak aan het dagdromen is...misschien kan ik alleen maar in een andere gemoedstoestand het een en ander zien...wat het niet makkelijk maakt want deze wereld van geld en macht trekt aan me...nie zozeer omdat ik het wil maar doordat naast de dingen die ik voel...

leef ik volgens de huidige regels en waarden van deze wereld leef...en kan mij ervan ontrekken door enkel in andere gemoedstoestanden de werkelijke wereld te zien...

daarom zal ik niet gek van opkijken dat de wereld ons in bedwang houdt door subliminale boodschappen...

met de dag ga ik steeds op een andere manier kijken naar mensen...en met de dag zie ik hoe deze wereld in elkaar zit...zo gevangen in hun eigen gedachten..kan deze werel ook steeds makkelijker begrijpen en kan zo dingen voorzien...niet in dit bewustzijn...maar zodra het gebeurd kon ik het allemaal nog voor me halen dat ik het zag...

verder vrees ik voor geen enkele seconde voor wat er komen gaat...omdat het allemaal veel beter zal zijn.

langzaam maar zeker word de waarheid onthult..en ben blij dat het gebeurd want immers heeft iedereen het recht om te weten wat men met de mensheid doet.
Nou ik heb nog eens wat van de site gelezen die technochique had opgegeven en daar staat idd veel wat ik al gelezen had, wat het voor mij wel toevoegt is een meer wetenschappelijke verklaring hoe die polen van de aarde zouden kunnen draaien. Ik moet zeggen dat ik het fucking spannend vind allemaal.

Ook moet ik zeggen dat door dit forum ik me nog bewuster ben geworden van mijn taak om de liefde/het licht te verspreiden. Niet op een drammerige manier of course maar op een liefdevolle manier, met respect. Alhoewel ik weinig nieuwe info heb, ineens zo'n bewustzijnsknaller die erin schiet, mooi hoor. Bedankt allemaal hiervoor :lief:

Bedankt voor je verhaal Nerds gone wild! Probeer ook zoveel mogelijk met beide benen op de grond te staan. Door een goed contact te hebben met zowel de aarde als met de kosmos kunnen je inzichten duidelijker worden, kun je vragen stellen en de juiste antwoorden krijgen in meditatie. Door alleen te focussen op het hogere kun je het contact met de aarde verliezen en dan kun je je ideeën niet manifesteren en dat is toch wel belangrijk. Ik zou niet aanraden paddo's te gebruiken maar ja dat is puur mijn menig. Eenmaal zwaar heftige bad trip gehad, dat wil je echt niet meemaken.

Trouwens volgens de tarot, begint alles ermee om toe te geven aan jezelf dat je alles wilt. Het mooie huis, de geweldige partner, de mooie baan, de spullen die je wilt hebben en daarnaast ook nog eens de diepgang die je wilt hebben. En waarom ook niet zo is de wereld nou eenmaal ik geloof niet dat je moet vechten tegen wat er nu is. Natuurlijk is het fantastisch als die hele wereld verdwijnt maar daar ben ik nog niet van overtuigd ik denk dat het eerder over een omslag gaat in bewustzijn maar dat daarmee niet geld etc. wordt vervangen wellicht wordt het minder gewaardeerd maar ik geloof niet dat het verdwijnt.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 december 2005 om 01:25:
Wat ik nu niet snap is dat altijd mensen in een bepaald hokje gestopt willen worden.

"Nieuwetijdskind? Nieuwetijdskind? wat is dat dan..? Want ja misschien ben ik het ook wel.."

Als het maar een benaming heeft he

Ik geloof niet in een nieuwetijdsking pur sang. Ik geloof dat met de naam nieuwetijdskind een fase van evolutie wordt aangeduid. In dit geval een evolutie van hooggevoeligheid. Ik geloof dat een zogenaamd indigo nieuwetijdskind zich verder kan ontwikkelen naar een chrystal kind en vanaf daar weer nog verder, waar nu nog niemand een naam voor heeft. Maar mensen plakken graag plaatjes, naampjes en overtuigingen op anderen, ben ik met je eens.
Uitspraak van De GeKROONde op vrijdag 30 december 2005 om 08:49:
En waarom ook niet zo is de wereld nou eenmaal ik geloof niet dat je moet vechten tegen wat er nu is.

hmmz beetje moeilijk uitleggen dit...maar idd je heb wel gelijk en moet zeggen dat het goed noch fout altijd wel een dergelijk betekenis hebt, wat het ook moge zijn...maar dan kom we eigenlijk weer bij eerdere onderonsjes tussen ons...

ik heb nooit van 2 walletjes kunnen eten...het altijd voor mij geweest...het 1 of het andere...misschien moet het wel zo dat ik met dit bewustzijn hier in deze wereld van macht en geld leef

en in andere gemoedstoestanden ervaar ik alles wat hiermee te maken hebt...want uiteraard geniet ik ook van het goede dingen des levens in deze wereld...

ik zit hier op dit topic en vele andere eigenlijk te vertellen aan derden hoe de wereld in elkaar zit...

en sjah er zijn altijd tegenstanders...ik heb weleens maanden lang discussies gehouden maar ik besef dat zij net als ieder ander hun eigen realiteit maken...alleen zijn zij dat niet bewust van zichzelf...ze maken een wereld die omsloten is door feiten die ze niet zelf hebben ondervonden maar het werd onderwezen...en hun geloof is daar zo sterk in dat het niet te doen is...daarom zeg ik ook dat ook wetenschap een religie is.

Uitspraak van De GeKROONde op vrijdag 30 december 2005 om 08:49:
Maar mensen plakken graag plaatjes, naampjes en overtuigingen op anderen, ben ik met je eens.

Dat is nou zo zonde ervan er staat wel een hele beschrijving van HOE een ntk is, degene die zich daarop weer 'zogenaamd' aangesproken voelen zeggen IK BEN ER EEN, ja maar wat doe je er in godsnaam mee denk ik dan?
Gaat hun alleen om de benaming klinkt interessant.

2 Magic Temple:
Ben je ook een ntk? Hoe kwam je erachter en wat doe je ermee?
Ik heb deze 2 boeken thuis liggen. Erg boeiend :D

Lanto: De grote omwenteling naar de nieuwe tijd.

Carl Johan Calleman: De maya kalender en de transformatie van het bewustzijn.
Uitspraak van Barry op vrijdag 30 december 2005 om 03:00:
Betekend het niet gewoon het einde van de mensheid??

Ik denk van niet. De mayakalender is niet zoals de Germaanse kalender die aangeeft welke dag het vandaag is. Ze spreken in blokken van periode's. De blokken hebben allemaal een betekenis, en dienen als "lessen" voor de mensheid.

Het einde van de lessen komen in zicht, en in 2012 is de klas uit, kort gezegd. En het is op dat punt dat we 2 kanten op kunnen gaan, maar 1 ding is echter zeker, de wereld is anders geworden en de mensheid is een kant opgegaan die tot noch toe geheel onbekend was.

Over dromen gesproken ik had altijd een vreemde droom de zon kwam op de aarde, je kon op de rand van de aarde staan (de wereld is rond maar jah) en onder die rand was de zon en ik moest als eerst springen om te bewijzen dat dat de enige oplossing was om te overleven.

Vage shit
Uitspraak van [0570] TECHNO op vrijdag 30 december 2005 om 15:12:
Ik denk van niet. De mayakalender is niet zoals de Germaanse kalender die aangeeft welke dag het vandaag is. Ze spreken in blokken van periode's. De blokken hebben allemaal een betekenis, en dienen als "lessen" voor de mensheid.

Het einde van de lessen komen in zicht, en in 2012 is de klas uit, kort gezegd. En het is op dat punt dat we 2 kanten op kunnen gaan, maar 1 ding is echter zeker, de wereld is anders geworden en de mensheid is een kant opgegaan die tot noch toe geheel onbekend was.

Ik vind het allemaal zeer interresant hoor. Ik ben er nu over aan het lezen op seriewoordenaar.nl (Y) Toen ik uit bed kwam was het eerste wat ik deed; mijn computer aan en verder lezen waar ik gebleven was. :d Ik vind dit echt zeer boeiende informatie.
Echt een gruwelijk forum ook dit, partyflock--> :respect: :jaja:
Uitspraak van Wizard Sleeve op vrijdag 30 december 2005 om 11:21:
...daarom zeg ik ook dat ook wetenschap een religie is.

Die vind ik goed! Ik zeg vaak dat het leven één groot placebo effect is. Daar waar jij voor open staat dat kan gebeuren als je ergens compleet gesloten voor bent, gebeurd het niet of je heb iig zelf niet door dat het gebeurd.

To NatalieK: zelf ben ik op m'n 18e begonnen met mediteren omdat ik geen andere uitweg meer zag in het leven. Zeer goed effect gehad, altijd zoiets gehad mmhh hier moet ik op de één of andere manier m'n werk van maken, op m'n 23e gedaan. Toen ik de praktijk had opgezet en alles al liep, kwam het onderwerp nieuwetijdskinderen ter sprake met een vriendin van me. Toen viel het kwartje zo van goh ik zal er wel één zijn dan. Toen was het eigenlijk al heel normaal voor me.

Ik moet zeggen dat de kracht van de mensen in dit forum, mij op een bepaalde manier weer in contact gebracht heeft met het stukje/doel van nieuwetijdskinderen in mezelf. Ik kom in een paar weken tijd dan ook met een nieuw initiatief waar hopelijk heel Nederland warm voor loopt.
Uitspraak van De GeKROONde op maandag 16 januari 2006 om 06:48:
Ik kom in een paar weken tijd dan ook met een nieuw initiatief waar hopelijk heel Nederland warm voor loopt.

Hmm, ben benieuwd. :)

Ik heb je site even bekeken, ik vermoed dat het iets aansluitends zal zijn. Misschien ook niet...

ik denk dat ntk, indigokinderen , de kinderen die nu geboren worden,oude zielen hoe je ze ook wil noemen. kinderen zijn die klaar zijn voor wat er komen gaat.

dit is hun tijd. zij hoeven zich niet aan de wereld aan te passen de wereld is/word klaar voor hun.

deze kinderen zijn niet raar/anders/moeilijk. als je ze met respect behandeld en ze niet dom houd of vertelt hoe iets moet, zijn het de meest ideale kinderen.

ze leren zichzelf. (dat is mooi en spannend om te zien en soms zo ongelofelijk vermoeiend.) en als je ze dat laat doen gaat dat goed.
je moet wel rekening met bepaalde dingen houden omdat zij de wereld anders ervaren dan de meeste andere mensen.

als je goed kijkt naar deze kinderen en ze niet wil veranderen maar ze gewoon zichzelf laten zijn zal je weten hoe je met ze om kan gaan zonder enige problemen (tuurlijk kun je ze echt wel eens achter het behang plakken omdat je al 1000x gezegt dat ie zn jas moet opruimen ofzo ;-) ) je kunt van deze kinderen leren.

maar vergeet niet het zijn nog steeds kinderen. en moeten dus, hoe wijs ze ook mogen zijn wel opgevoed worden. juist wel!

en ze zijn allemaal anders. je hebt verschillende soorten (klinkt niet helemaal zoals ik het bedoel maar weet niet hoe ik het anders zeg) ntk. ze kunnen verschillend soorten enerie uit stralen.

ik heb wel wat gelezen over deze kinderen van de nieuwe tijd maar heb het meeste echt uit ervaring. heb er zelf drie.
word van alles beweerd dat ze hebben. van hoogbegaafd tot adhd en autisme. ik heb geen moeite met mijn kinderen. komt misschien omdat ik er goed ook zo een zou kunnen zijn maar toch. mensen die ze behandelen zoals ze dat 30jaar geleden met de kinderen deden die hebben moeite met mijn kinderen.

ieder die met een open geest, liefde voor medemensen, niet veroordelend en met respect voor deze kinderen omgaat,(zoals wij ook behandeld willen worden) zal zien dat dit met zoveel liefde en respect beantwoord word dat je meteen van ze zal houden. (heb het weer over in het algemeen, niet alleen over mijn spruiten. lol)

maar zou het ook niet gewoon overal en met iedereen zo moeten zijn eigelijk? ik denk dat de wereldleiders eens naar de kinderen zouden moeten kijken. zouden ze veel van kunnen leren. maar ooit zijn dit de wereldleiders dus er is nog hoop misschien.
Mooi verhaal Dirty Elf! Hoe oud zijn je kleintjes?? Want je bent zelf ook nog zo jong!

To Beatbox: zeker aansluitend ja! Soon more to come....

Het is alleen wel gigantisch frustrerend af en toe om al bijna een jaar thuis te zitten zonder inkomsten. Om depressief te zijn, hoogbegaafd zijn maar een hoogst afgemaakte opleiding heeft me maarliefst een vbo electrotechniek diploma opgeleverd. Je ADHD & HSP & PDDNOS hebt, van CWI naar UWV gestuurd wordt met alle frustraties die je daar oploopt. Al je banen die je leuk vond door omstandigheden kwijt geraakt (failliet/reorganisatie etc).
Wel aardig gevonden worden door grootste deel van de mensen maar voor de meesten te lastig om lange tijd mee om te gaan. Dingen te zien die anderen niet kunnen zien, te voelen, te horen...

Eigenlijk is het enige wat frustrerend is, is de druk van buitenaf qua geld, werk, "prestaties", "carrieëres". In principe heb ik alle 4 niet nodig om te ontwikkelen, kan ze eigenlijk missen als kiespijn als de maatschappij dat toe zou laten.

Verder ben ik er zo weinig mogelijk mee bezig... uitkering etc wordt allemaal geregeld eindelijk door anderen want ik kan er gewoon echt agressief van worden.

Ik leef wel gewoon ff lekker verder in mijn wereldje waar er geen problemen aanwezig zijn met wie ik ben! Echt een jaar thuis zonder werk vliegt voorbij eigenlijk. Maar ik zal vast niet deze gave hebben die als ziekte wordt gezien door grootste deel van maatschappij, om niks te doen de rest van mn leven.

Eigenlijk is dit een kutperiode in mijn leven en ik vind het fantastisch! Ik ben depressief en tegelijk gelukkig!

99% van de mensen in dit land zullen die zin niet als serieus kunnen opvatten en begrijpen maar neem maar gewoon aan dat het klopt ;)

Lotgenoten (de geluksvogels) uit deze topic mogen me @ msn toevoegen als ze daar zin in hebben!

GreeTz Kaos²
laatste aanpassing
nauw dan ben ik dus een nieuwetijdskind oke dan :D
Uitspraak van lijntjuh88 op dinsdag 17 januari 2006 om 10:54:
nauw dan ben ik dus een nieuwetijdskind oke dan

nee jij nou net niet :[
Ik heb lang geleden eens een topic geopend hier over hoogsensitiviteit.

https://partyflock.nl/topic/651772

Dat kwam een beetje op hetzelfde neer. Ik dacht toen echt dat ik het "eureka" gevonden had. Herkende zoveel dingen.

Het was het zoveelste etiketje dat ik op mezelf kon plakken en steeds als je een nieuw etiketje hebt kun je ermee aan de slag gaan.

Tot ik me realiseerde, ik ben IK. En er bestaan geen boeken of therapieen die helemaal op IK zijn toegesplitst. Voorheen vond ik het fijn om wat houvast te hebben met veel dingen. Omdat ik dacht dat ik gek was dat ik zo hypergevoelig was. Nu zou het me niet meer uitmaken, al was ik de enige in de hele wereld die er last van had. Ik weet nu hoe ik in elkaar steek en hoe ik met mezelf moet omgaan.

En juist doordat ik gestopt ben met labeltjes plakken en overal verklaringen voor zoeken, voel ik mezelf beter dan ooit.

Nieuwetijdskind, AHDH, hoogsensitief...het zal allemaal wel. Super dat er mensen zij die er wle zo actief mee aan de slag gaan hoor, iedereen moet doen waar 'ie zich goed bij voelt. Maar ik heb geen zin om boeken te gaan lezen, te gaan mediteren of me helemaal in een hokje te gaan duwen. Om steeds te denken "het komt omdat ik ene niuewetijdskind ben dat ik er vroeger op school nooit echt bijhoorde...dat ik altijd bij de slimsten van de klas hoorde maar niet goed mezelf kwijt kon..." Het zal allemaal wel, ik ben geen kind meer en ik heb geen zin om voor alles verklaringen te moeten zoeken. het is gewoon zoals het is. :)
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 17 januari 2006 om 13:04:
Nieuwetijdskind, AHDH, hoogsensitief...het zal allemaal wel. Super dat er mensen zij die er wle zo actief mee aan de slag gaan hoor, iedereen moet doen waar 'ie zich goed bij voelt. Maar ik heb geen zin om boeken te gaan lezen, te gaan mediteren of me helemaal in een hokje te gaan duwen. Om steeds te denken "het komt omdat ik ene niuewetijdskind ben dat ik er vroeger op school nooit echt bijhoorde...dat ik altijd bij de slimsten van de klas hoorde maar niet goed mezelf kwijt kon..." Het zal allemaal wel, ik ben geen kind meer en ik heb geen zin om voor alles verklaringen te moeten zoeken. het is gewoon zoals het is

true true

maar het punt is juist je stop jezelf niet in een hokje zoals gabberwijfje hierboven zegt "ow dan ben ik een ntk oke dan" je hoeft hoeft jezelf niet te generaliseren...maar het feit is dat deze kinderen en elke ander mens die maar iets bewust is van zijn bestaan dat tie beseft..dat we in een groot speeltuin leven met regels van de toezichthouders...

dat betekend dat je leeft volgens de regels van de toezichthouders...

maar zijn die regels wel zo goed? en maken die regels van jou een mens of een mens onderhevig aan regels die opgesteld zijn door andere mensen????!!

want immers wat voor hun van toepassing is...is dat natuurlijk niet meteen voor jou...bijv men heeft 8 uur slaap nodig...maar misschien heb jij er wel meer nodig...snap je?!

Ntk en mensen die bewuster door het leven gaan zien de wereld met andere ogen...zien in dat het belangrijker is om in balans te zijn dan om een goede carriere te hebben...

men leeft niet volgens materialistische doelstellingen meer maar wil bewuster met het leven omgaan...en dat is iets wat we allen zouden moeten doen...

maar daarvoor hoeft je niet in hokjes te denken...iets wat wel altijd in deze wereld gebeurd...dat is het verschil...

Psycho Forze dat klopt het is helemaal zo en ik geloof erin.

ik ga niet vertellen over mezelf maar ik weet dat ik het heb. ik ben er achter gekomen. laaste paar jaar.maar iedereen is een mens zeg ik. wat maak het uit. jezelf blijven. of je nou meer heb dan een ander of kan! wat maak het uit. als jullie er niet in geloven. dan geloof je er toch niet in. daar liggen wij niet van wakker

Iedereen is een "Nieuwetijdskind", iedereen beschikt over spiritueel bewustzijn. Het is alleen zo dat we niet precies weten hoe dit tot uiting komt. Kijk maar eens naar de kenmerken van nieuwetijdskinderen, iedereen zal zichzelf hier wel in kunnen vinden.

In deze tijd word het alleen steeds duidelijker dat kinderen liever hun eigen ding doen, ze willen zelf leven en zich niet laten leven. Daarom zal er ook steeds meer afkeer komen tov de "maatschappij" of wel "het systeem". Je bent aan zoveel regels gebonden dat je eerder geleeft wordt dan dat je zelf leeft. Steeds meer mensen en met name mensen die na de 80er jaren zijn geboren pikken dit niet meer en gaan zelf leven, ze keren zich in een bepaalde mate af van het systeem. Ze zullen zich bijv. niet thuis voelen op school of niet opletten omdat ze dingen moeten leren die ze niks boeien. Ze willen zelf weten wat ze willen leren.

Droom ik wanneer ik slaap, of slaap ik wanneer ik wakker ben?

Mensen worden zich meer bewust van zichzelf en alles eromheen en keren zich meer af van de matrialistiesche wereld en gaan zich meer ontwikkelen op spritueel gebied. Mensen die niet naar hun verstand luisteren maar naar hun gevoel, nieuwetijdskinderen dus.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 januari 2006 om 07:20:
Het is alleen wel gigantisch frustrerend af en toe om al bijna een jaar thuis te zitten zonder inkomsten. Om depressief te zijn, hoogbegaafd zijn maar een hoogst afgemaakte opleiding heeft me maarliefst een vbo electrotechniek diploma opgeleverd. Je ADHD & HSP & PDDNOS hebt, van CWI naar UWV gestuurd wordt met alle frustraties die je daar oploopt. Al je banen die je leuk vond door omstandigheden kwijt geraakt (failliet/reorganisatie etc).
Wel aardig gevonden worden door grootste deel van de mensen maar voor de meesten te lastig om lange tijd mee om te gaan. Dingen te zien die anderen niet kunnen zien, te voelen, te horen...

Eigenlijk is het enige wat frustrerend is, is de druk van buitenaf qua geld, werk, "prestaties", "carrieëres". In principe heb ik alle 4 niet nodig om te ontwikkelen, kan ze eigenlijk missen als kiespijn als de maatschappij dat toe zou laten.

Zeer herkenbaar!!!!

Ook dat zwartgemaakt stukje...daar denk ik exact hetzelfde over. Het doet er voor mij totaal niet toe, maar het moet omdat je anders gewoon helemaal niks bent in dit wereldje.. :s
Voor mij zal het ook echt niet hoeven. Zie ook echt, op geld na, het nut er niet van in!

ze zijn 9 3 en 2 heb gedichtjes over hun geschreven wil je die x lezen? zo zie ik mijn kids zeg maar (ben nog beginnend schrijvend gaat om hoe ik ze zie)
laatste aanpassing

Gaia (2jaar)

Gaia is de wereld
Gaia is een godin
Die naam heeft mijn kindje
Mijn meisje mijn vriendin

Ze maakt mijn leven mooier
Ze maakt mijn leven licht
Ze straalt alle dagen
Ze brengt mij in evenwicht

Haar ogen zien de waarheid
Ze zien de pijn van ieder mens
Ze draagt de pijn van de wereld
Dit is niet wat ik voor haar wens

Ik weet dat ze het aankan
Het zal haar lot wel zijn
Ze is hier voor de wereld
Maar ze is nu nog maar zo klein

Ronan (3jaar)

Ronan heet mijn zoon
Sterk en krachtig dat is hij
Hij is een rots in de branding
Hij staat en gaat niet opzij

Soms oogt hij wel wat somber
Bekijkt de wereld om zich heen
Ik weet niet wat hij ziet
Hij lijkt soms zo alleen

Alleen kijkt hij naar de wereld
De wereld waarin het staat
De wereld aan z'n voeten
Hij staat met raad en daad

Tristan (9jaar)

Mijn eerste is een elfenkind
Een elfenkind vol streken
Hij maakt alles zo intens
Die levenslust die kun je niet faken

Tris komt uit het rijk der elfen
Uit het sprookjesland komt hij
Hij spiegelt hier de mensen
Hij leert mij vrij en blij

Ik heb hem mogen ontvangen
Van de goden of een elf
Tristan is mijn kadootje
Door hem zie ik mijzelf

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 januari 2006 om 15:55:
Iedereen is een "Nieuwetijdskind", iedereen beschikt over spiritueel bewustzijn. Het is alleen zo dat we niet precies weten hoe dit tot uiting komt. Kijk maar eens naar de kenmerken van nieuwetijdskinderen, iedereen zal zichzelf hier wel in kunnen vinden.

Ik ken er meer dan genoeg die zo a-nieuwetijds zijn als het maar kan hoor. :) Maar die het niet zijn dan wel zelfs.

*edit*

Persoonlijk ken ik maar 4 nieuwetijdskinderen. Waarvan 2 die ik alleen op internet spreek.

Met de rest van je verhaal ben ik het helemaal eens!!!! (Y)
laatste aanpassing
en ik ken er veel die op dat randje zitten van totale verlichting van de geest en de altijd heersende aantrekkingskracht van het systeem/materialitische wereld.

of die zich al ervan bewust zijn maar niets mee doen...omdat het te hooggegrepen of te vreemd te zweverig...

bij veel mensen schort het aan levenslust en het talent om eens de gevoelens van een andere hoek te benaderen...

voor de kinderen is het nog een hele vraagstuk...

want wat moet je nou...moet je je kind laten gaan of moet je toch maar een beetje zorgen dat ie zich op de toekomst richt...en dwz leren op school gebrainwashed worden en uiteindelijk zal het kind blind worden van al zijn als ntk.

Als je hier nou problemen mee heb is er dan hulp voor
ja en nee

ja want er is hulp voor jou om je de juiste richting aan te wijzen met de bijbehorende bewandelde wegen.

nee want uiteindlijk moet je het voor jezelf uitvinden enmoet je zelf diepaden belopen en niemand kanje daarmee helpen..je zal het zelf moeten doen.

En als je nou echt helemaal gek word en allemaal verbindingen en connecties ziet.
laatste aanpassing

Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 17 januari 2006 om 18:45:
a want er is hulp voor jou om je de juiste richting aan te wijzen met de bijbehorende bewandelde wegen

sorry wat bedoel je hier precies mee ?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 januari 2006 om 18:47:
En als je nou echt helemaal gek word en allemaal verbindingen en connecties ziet.

Klinkt meer als para zijn:P

Dat dacht ik ook eerst was het toeval, toen para van het toeval, en jah word er aardig para van.

welke dingen zie je allemaal verbanden tussen dan. Heb dat zelf ook wel.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 januari 2006 om 19:09:
Uitspraak van Nerds gone wild! op dinsdag 17 januari 2006 om 18:45:
a want er is hulp voor jou om je de juiste richting aan te wijzen met de bijbehorende bewandelde wegen

sorry wat bedoel je hier precies mee ?

nou kijk als je iets voelt, voelt dat deze wereld niet klopt..je voelt je incompleet,je zit met vragen die maar niet beantwoord worden..,het gevoel dat er meer is dan dit zooitje ongeregeld...je ziet en voelt een hoop in je hoofd...maar je kan het geen structuur geven...

dan kan bijv meditatie of forum en of sites bezoeken over jou gevoelens en vragen...

die brengt jou dan in koers en laat je dan de juiste wegen zien...

en vandaar uit kan je je verder ontplooien

Mediteren is nog altijd t beste medicijn, je leert jezelf kennen en dat is een goeie eerste stap.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 januari 2006 om 19:59:
Mediteren is nog altijd t beste medicijn, je leert jezelf kennen en dat is een goeie eerste stap.

denk het ook maar vooral een tijdje uit het systeem treden doet al wonderen denk ik.

ik ben van mening dat als je mediteerd en de volgende dag als een levenloze zoutzak weer naar je werk gaat dat dat geen persectieven geeft voor beide werelden niet
Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 17 januari 2006 om 21:25:
denk het ook maar vooral een tijdje uit het systeem treden doet al wonderen denk ik

Vluchten is niet de oplossing, lijkt tijdelijk misschien heilzaam te zijn, op de lange duur zal je hetzelfde ding waarmee je zit weer tegenkomen, misschien wel met een ander etiketje.

Een Indiaan zei eens tegen mij:"learn to pray for your enemies, they are the ones that make you strong". Vertaal dit naar hoe wij nu leven, bepaalde kenmerken van de maatschappij die jou op de 1 of andere manier tegenzit/werkt, kan je als vijand zien. Als je die juist als lerende factor, of als middel kan zien die jou helpt te groeien en ontwikkelen, kan je waarderen en accepteren. Dan is het niet meer je vijand, maar slechts een facet geweest van je ontwikkeling.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 januari 2006 om 19:59:

Welke meditatie vorm doe jij hiervoor dan?:)