Partyflock

Forumonderwerp · 832386
Wat zijn Nieuwetijdskinderen?

Nieuwetijdskinder­en zijn overgevoelige, hoog sensitieve kinderen. Z­ij voelen emoties en verdriet van anderen heel ste­rk. Vaak hebben deze kinderen een vorm van paranor­male begaafdheid. Ook ADHD kinderen, met de vormen­ ADD en PDD-NOS, en Autistische kinderen vallen on­der de Nieuwetijdskinderen, dit omdat hun problema­tiek in de meeste gevallen dezelfde achtergrond he­eft: overgevoeligheid.

Het blijkt in de prakti­jk dat er veel overgevoelige kinderen zijn die zic­h intens verdrietig voelen en niet aan kunnen geve­n waarom ze zich zo voelen. Dit kan een oorsprong ­hebben in het feit dat ze in aanleg een tweeling g­eweest zijn. Dit kan al vroegtijdig verstoord zijn­ waarbij de vrucht afgedreven werd, maar het verla­tingsgevoel bij het kind dat geboren is kan een he­el leven duren. Het eenzaamheidsgevoel, het niet-c­ompleet zijn gevoel, verdriet en het gevoel hebben­ altijd iemand te missen komt heel veel voor.

­Overgevoeligheid kan zich op vele manieren uiten, ­zoals emotioneel, verdrietig of in de vorm van all­ergie of voedselintolerantie. Veelal leven nieuwet­ijdskinderen te veel in hun hoofd en staan te wein­ig met beide beentjes op de grond. Nieuwetijdskind­eren zijn vaak heel speciale kinderen die hun eige­n kijk op dingen hebben, heel verrassend en opvall­end creatief in het vinden van oplossingen. Net of­ zij een extra dimensie hebben die anderen ontbree­kt. Dit leidt vaak tot onbegrip, zeker als hun han­delen niet binnen de normale patronen valt, niet b­innen de structuren van onze maatschappij.

Het ­grote aantal overgevoelige kinderen heeft te maken­ met allerlei invloeden van deze tijd, zoals stral­ingen van computers, Gsm’s, tv’s, tl-buizen, de st­ressmaatschappij, de eetgewoontes die we hebben, a­lle toevoegingen in ons voedsel waar deze kinderen­ overgevoelig voor zijn en daar een allergie of in­tolerantie voor ontwikkelen. Kinderen met een suik­erintolerantie kunnen door het eten van suiker ADH­D-gedrag vertonen. Kinderen kunnen ontregeld zijn ­door inentingen. Er zijn tal van aanwijsbare reden­en mogelijk, maar helaas ook redenen die niet dire­ct aanwijsbaar zijn.

Uit onderzoek is gebleken­ dat de meeste overgevoelige mensen (ook kinderen)­ last van hypoglycemie (suikerintolerantie) hebben­. Hier kunnen erg veel klachten uit voortkomen, o.­a. stemmingswisselingen.
Een hypoglycemiedieet t­reft u aan op: Hypoglycemiedieet.

Op onze site ­www.sensitievekinderen.nl staan een aantal gedicht­en vanuit kinderen geschreven over hoe het is te l­even met overgevoeligheid.
----------------------­-----------------------------------

Zijn er men­sen die hier mee te maken hebben? zelf of in hun n­aaste omgeving?

en hoe denken jullie hierover?

De vrije school geeft vaak lezingen over de nieuwetijdskinderen. Je kunt hier ook informatie bij hen over krijgen. Ze zijn hier bewust mee bezig en proberen deze kinderen op een goede manier te begeleiden.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 december 2005 om 18:17:
ik droom heel vaak dingen die werkelijkheid worden.

zo dat lijkt me eng heej!

Eigenlijk wil ik hier op reageren.... doe het maar niet, denk dat ik heel wat mensen op hun tenen trap met me mening...

never mind

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 23:09:
Eigenlijk wil ik hier op reageren.... doe het maar niet, denk dat ik heel wat mensen op hun tenen trap met me mening...

never mind

Wat een zelf kennis hey!! Nou goed van jou hoor....mensen gewoon in hun waarde laten, keey??

met zulke kinderen werken dat wordt mijn beroep :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 23:09:

never mind

Ik heb al zo'n voor vermoeden, maar doe idd maar niet.;)

Heb geen ADD of ADHD of iets dergelijks, ben wel HSP.
Hypergevoelig of ook wel Hoog Sensitief genoemd.
Is geen ziekte meer een gave. Moet alleen ff een goeie manier vinden om ermee om te gaan. Meestal begrijpen mensen het ook niet , gaat ze allemaal veel te ver zeg maar :/ Dat is best moeilijk, omdat je je nooit begrepen voelt. En psychologen schuiven het vaak ook af op Borderline.
HSP'ers weten misschien wel wat ik bedoel.

Hoi ik ben ADD
Oow wat leuk mijn naam is ADHD
En ik ben HSP

Wekom bij de club der afkortingen :cheer:
laatste aanpassing
::::Kinderen van deze tijd::::

Ik heb 7 jaar geleden mijn Reiki 1ste en 2de graad gedaan.

De reden dat ik hiermee aan de slag ben gegaan, is het gevoel wat ik al van jongs af aan heb. Het gevoel alleen te staan, het gevoel ongelukkig te zijn. Dan ga je opzoek naar dingen die je ongelukkig maken, en kom je erachter dat het niks te maken heeft met werk, hobby of weet ik wat. Maar dat gevoel kwam uit mezelf, alsof ik wat miste in dit leven.

Na mijn Reiki 1 gedaan te hebben, vielen een hoop puzzelstukjes op zijn plaats.

DAT!!!!!!

ga ik echt niet allemaal lezen :no: :[
Uitspraak van ½jeKaaS op vrijdag 16 december 2005 om 09:27:
De reden dat ik hiermee aan de slag ben gegaan, is het gevoel wat ik al van jongs af aan heb. Het gevoel alleen te staan, het gevoel ongelukkig te zijn. Dan ga je opzoek naar dingen die je ongelukkig maken, en kom je erachter dat het niks te maken heeft met werk, hobby of weet ik wat. Maar dat gevoel kwam uit mezelf, alsof ik wat miste in dit leven

Hier kan ik mijzelf ook wel in vinden, ben ook steeds opzoek naar iets wat die leegte opvult, voel me ook niet normaal in deze maatschappij, puur om het feit dat school eigenlijk niks voor mij is, maar werk ook niet, kan gewoon niet tegen die regels, ben het er niet mee eens ofzo, dat heb ik altijd al gehad, vanaf kleins af aan op school.. heb het gevoel dat ik hier gevangen zit ofzo, wil meer uit het leven halen dan een 40 uurige werkweek!
laatste aanpassing
leuk om te weten dat ik een nieuwetijdskindje ben :[

Uitspraak van Nick op vrijdag 16 december 2005 om 10:28:
leuk om te weten dat ik een nieuwetijdskindje ben

Lijkt me niet zo leuk, als mensen je b.v.b. belazeren en je voelt dat kan je er niks over zeggen omdat je geen bewijs heb.
Hoe moet je dan achter de waarheid komen net zoals in een mui met de stroming mee laten gaan om dr uit te komen, als je gaat zwemmen heb je de kans om te verdrinken, dus je zelf gewoon laten gaan.

Lijkt me ook heel erg kloten om alles te zien op een andere manier zodat echt alles toeval lijkt, zodat het net lijkt alsof heel de wereld in verbinding staat met alles wat je doet terwijl je dat niet wil.
laatste aanpassing

Huh...hoezo altijd kans om te verdrinken en waarom zal je niet mogen tonen dat wanneer je intuïtie zegt dat je belazerd word?:P

Omdat door gevoeligheid alles draait op zekerheid omdat je bang ben om iest fout te hebben.
daarom doe je altijd net alsof je moet altijd mee spelen altijd blijven lachen net doen alsof je niks door heb, altijd aardig tegen iedereen doen, of zo praten zo0dat je hoopt dat iemand zich verspreekt.

Maar de waarheid komt altijd van zelf naar boven.
laatste aanpassing

Daar zit iets is...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2005 om 16:08:
Hoe moet je dan achter de waarheid komen net zoals in een mui met de stroming mee laten gaan om dr uit te komen, als je gaat zwemmen heb je de kans om te verdrinken, dus je zelf gewoon laten gaan.

ik denk sowieso dat menig persoon die bewuster is van het leven en alles wat naast ons bestaan is, dat zij zich altijd wat mer laten gaan dan iemand die zich een leven leidt als "modelburger"

men zal eerder het diepe opzoeken en zal ook als men in een mui terecht komt instictief handelen en zijwaarts zwemmen om zo uit de mui te komen...dat terwijl een jan modaal zich laat meevoeren omdat men niet beter weet en ook niet meer wil weten omdat men zich wel veilig voelt tussen zijn andere lotgenoten.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2005 om 16:41:
Omdat door gevoeligheid alles draait op zekerheid omdat je bang ben om iest fout te hebben.

juist niet!!

gevoelige mensen die zich openstellen voor het hogere zullen zich niet gek gaan zoeken of eindeloos proberen te bewijzen dat het bestaat...

dat in tegenstelling tot menig wetenschapper en iedereen die enkel blindelings uitgaat van wat men kan beschrijven en herkennen...en het proberen te achterhalen alvorens het kunnen begrijpen en er zo voor open staan, men denk rationeel...maar hoe rationeel is rationeel...zo relatief kan rationeel zijn...

de animatiefilm madagascar...verteld ook wel hoe de wereld in elkaar zit...en hoe de mens zich staande houdt in deze wereld.

zo kan je je leven gewoon nemen zoals het is en lekker erbij neerleggen...iemand die denkt dat er meer is dan het dierentuin is maar gek...en men is conservatief en durft niet in het diepe te springen...maar als je toch al zo ver bent buiten de dierentuin zet dan door en voor je het weet zal een andere wereld zich voor je openen

Uitspraak van Wizard Sleeve op zondag 18 december 2005 om 11:02:
ik denk sowieso dat menig persoon die bewuster is van het leven en alles wat naast ons bestaan is, dat zij zich altijd wat mer laten gaan dan iemand die zich een leven leidt als "modelburger"

En wat als iemand zich nou schaamt voor zn gevoel, dat hij zich altijd anders voelde en zich daarvoor schaamt en zijn gevoel verstopt en aan niemand laat tonen.

Zeg maar een schild om je heen bouwen zodat het net lijkt alsof pijn geen invoed heeft maar van binnen hoopt het zich allemaal op.

Trouwens ik heb nog een vraagje mensen die paranormale dingen hebben komt dat omdat alle dimenties met elkaar in verbinding staan en je dr zo doorheen kan kijken ?
laatste aanpassing
Uitspraak van Wizard Sleeve op zondag 18 december 2005 om 11:02:
maar als je toch al zo ver bent buiten de dierentuin zet dan door en voor je het weet zal een andere wereld zich voor je openen

Prachtig, rillingen lopen over mijn lijf :respect:

ach tegenwoordig heb je al adhd als je 2 keer achter elkaar moet schijten :[
Uitspraak van Sanne POWERr :sweethug: op zaterdag 3 december 2005 om 07:09:
Het blijkt in de prakti­jk dat er veel overgevoelige kinderen zijn die zic­h intens verdrietig voelen en niet aan kunnen geve­n waarom ze zich zo voelen. Dit kan een oorsprong ­hebben in het feit dat ze in aanleg een tweeling g­eweest zijn. Dit kan al vroegtijdig verstoord zijn­ waarbij de vrucht afgedreven werd, maar het verla­tingsgevoel bij het kind dat geboren is kan een he­el leven duren. Het eenzaamheidsgevoel, het niet-c­ompleet zijn gevoel, verdriet en het gevoel hebben­ altijd iemand te missen komt heel veel voor.

is ook bull...
mijn zoontje is als 2 ling begonnen.
hij is het vrolijkste ventje ooit.

geef je kinderen genoeg liefde en aandacht, scheelt een hoop ellende. word er zo ziek van dat zodra n kind iets afwijkend gedrag vertoont het een naam moet hebben :/
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 16:09:
is ook bull...

geef je kinderen genoeg liefde en aandacht, scheelt een hoop ellende. word er zo ziek van dat zodra n kind iets afwijkend gedrag vertoont het een naam moet hebben

je moet niet kleine stukken quoten en daarop comentaar geven maar geef comentaar op het hele verhaal...

feit is dat wetenschappers,doktoren en pshychologen snel maar naampjes verzinnen voor zaken die ze in eerste instantie niet kunnen verklaren..en zo snel mogelijk in dit geval kinderen weer klaar stomen om niet zweverig te gaan doen en hele tijd dagdromen maar klaarstomen om zo snel mogelijk naar school te gaan om veel kennis op te doen om deze wereld/economie in stand te houden...

het is geen probleem van liefde geven maar een probleem dat je je kind moet laten zijn wie die is en niet wat tie moet worden volgens omgeving en autoriteiten

Uitspraak van Wizard Sleeve op zondag 18 december 2005 om 16:45:
het is geen probleem van liefde geven maar een probleem dat je je kind moet laten zijn wie die is en niet wat tie moet worden volgens omgeving en autoriteiten

ga jij ff studie psychologie doen ofzo :gaap:
ja ja de waarheid is hard...mar vooral niet onder ogen hoor (Y) gewoon negeren...

ik ben maar een labiel persoon die maar wat onzin uitkraamt, luister vooral niet naar mij :|
Nieuwetijdskinderen is gewoon een excuusterm voor ouders met stomme/vervelende kinderen.

"nee, jantje is geen verwend, druk, dom een aanstellerig kindje, maar hij is een nieuwetijdskind!"

Buh, van die ouders die het niet kunnen verkroppen dat hun kind niet naar de universiteit kan, moeten ze iets anders speciaals voor hem/haar verzinnen.
Uitspraak van Consurgo op zondag 18 december 2005 om 18:50:
Nieuwetijdskinderen is gewoon een excuusterm voor ouders met stomme/vervelende kinderen.

Hoe kom jij aan die onzin (N)

nee, jantje is geen verwend, druk, dom een aanstellerig kindje, maar hij is een nieuwetijdskind!"

kijk het heeft een naam :D ouders gerust?

pfff different people

but all the same

:no:
.....dat bedoel ik dus altijd als ik zeg "de mensen tegenwoordig zijn dom!!!!"

:frusty: :frusty:

Kortzichtig!!!!
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 16:09:
is ook bull...

Dat zegt nog niet dat hij diep van binnen niet hartstikke eenzaam kan zijn....
Dat kan ook later komen...
Kinderen kunnen zich al heel vroeg aanleren een grote muur om hun 'gevoel' heen te bouwen en hiermee leven zonder dat iemand iets door hoeft te hebben...
Kinderen zijn immers jong en speels.... die moeten overal nog achter komen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 13:19:
Uitspraak van Nerds gone wild! op zondag 18 december 2005 om 11:02:

En wat als iemand zich nou schaamt voor zn gevoel, dat hij zich altijd anders voelde en zich daarvoor schaamt en zijn gevoel verstopt en aan niemand laat tonen.

Zeg maar een schild om je heen bouwen zodat het net lijkt alsof pijn geen invoed heeft maar van binnen hoopt het zich allemaal op.

Trouwens ik heb nog een vraagje mensen die paranormale dingen hebben komt dat omdat alle dimenties met elkaar in verbinding staan en je dr zo doorheen kan kijken ?laatste aanpassing

Ben het helemaal met jou eens Nerds gone Wild en over die dimensies...
of dat zo is...? Kan ik ook niet zeggen off course O:)
maar ik denk zelf wel dat er meerder dimensies (tegelijk) zijn waar 'leven' is... en dat er 'een' mogelijheid is door deze te reizen....

"nee, jantje is geen verwend, druk, dom een aanstellerig kindje, maar hij is een nieuwetijdskind!"

Buh, van die ouders die het niet kunnen verkroppen dat hun kind niet naar de universiteit kan, moeten ze iets anders speciaals voor hem/haar verzinnen.

Ik heb het idee dat je dit zegt om mensen te laten happen.
Maargoed, nieuwetijdskinderen zijn in de meeste gevallen juist heel slim. Bovengemiddeld slim! Het zijn oude zielen en hebben dus al veel lessen geleerd.
Enige probleem kan zijn dat het moeite heeft met school en de daarbij behorende zaken. Maar dat heeft verder totaal niks met intelligentie te maken. Nieuwetijdskinderen zijn zeer pientere kindertjes. :jaja: Zijn hebben alleen moeite hun talenten te benutten in een maatschappij als deze waar zij eigenlijk niet helemaal tussen passen.
Ja en hoe belangrijk is het I.Q, je hebt ook he E.Q en je kan waarden meten. Verder kijken dan je neus lang is, heeft weinig met het I.Q te maken.

Het gaat voor een belangrijk deel over het loslaten van overtuigingen, overtuigingen die je beperken, je weerhouden om te doen wat je echt wilt doen.

Maar ja als je zegt je moet overtuigingen loslaten dan is dat net zo goed een nieuwe overtuiging of die je beperkt is een 2e.

En zo zie je weer hoe complex alles in elkaar zit. Het is bijna niet uit te leggen allemaal.

Ik hoor in dit topic veel boze geluiden over de maatschappij. Terwijl als je de wereld over het algemeen bekijkt wij een bar goeie maatschappij hebben. Wil jij je bezig houden met spiritualiteit, niemand die je tegenhoud. In andere landen wordt je misschien opgepakt en vast gezet omdat je een andere geloofsovertuiging heb maar hier gebeurd dat niet. Nederland is wat dat betreft heel vrij. Ja je moet betalen voor huur etc. maar wat wil je anders? Ruilen, je zal iemand dan veel werk moeten verrichten zodat je een woning kan ruilen. Dit systeem is zo slecht nog niet. Er zijn genoeg mogelijkheden om dit systeem om te vormen maar dan zou het wel heel handig als bijv. nieuwetijdskinderen een politieke partij zouden oprichten. Ik loop al lange tijd met dit idee rond. Ik wil wel minister president worden en de hele boel omgooien. Je kunt beginnen met lokale partijen die dezelfde insteek hebben bijv. beslissingen maken gebaseerd op liefde dat iedere keer als uitgangspunt nemen.

Als je iets wilt veranderen dan zul je je ervoor moeten inzetten!
ik zal je de maatschapppij in grote lijnen uitleggen....

je word geboren, groeit op en zo snel mogelijk naar school en leren ofwel kennis opnemen....

wat voor kennis???
kennis wat goed is en wat slecht is...mede door ouders en later ook door leraren...en je moet het gewoon 1 op 1 aannemen, je kan niet zeggen nee ik ben het er niet mee eens.
verder word je klaar gestoomd voor de middelbare school...en je ouder zeggen je dat je hard moet leren omdat je dan een goeie baan krijg..of althans...het is heel heel belangrijk.

midddelbare school volgt dan...je krijg meer kennis over de samenleving meer kennis over de maatschappij en alle kennis die jij vast weet te houden zal jij later ook aan je kinderen door geven zodat alle kennis behouden blijft en de maatschappij instand blijft.

dan moet je als je je middelabare afrond al haast beslissen wat je de rest van je leven gaat doen...een richting kiezen...je ben bent dan 15 a 16 jaar :S:S

het perfecte snenario is dan dat je die keuze maakt ervoor studeerd en daarna met die kennis een baan neemt en zo ben je weer een schakel van de ketting geworden...

betaal je balasting enz ontmoet en partner neem kinderen neem een huis trouw met je vrouw..laat je kinderen opgroeien en zo heb je je taak vervuld...

er is geen ruimte om af te wijken van deze principes...
zodra je afwijkt voor welke rede dan ook...krijg je de stempel dat je een freak bent of ziek...maar waar het werkelijk om gaat is de vrijheid...

er word een speelveld voor je gemaakt en daarin mag jij vrij zijn in hoeverre dat vrij is...

hoeveel mensen zitten met zon raar gevoelvan binnen een gevoel naar iets anders een gevoelom te ontsnappen uit de hedendaagse sleur...

in veel gevallen zoekt men een andere hobby of gaat met eens een keer naar spanje inv van naar frankrijk...ze beperken hun eigen gezichsveld.

je weet vast wel dat de mens maar 20% van zijn hersenen gebruikt...voor deze wereld kennis om deze wereld in stand te houden...

terwijl als jij een ferrari koopt ga je toch zeker wel een keer op topsnelheid rijden of nie?!

men kan al realtief veel met deze 20% capaciteit...denk maar eens aan je inbeeldingsvermogen...

laat staan als je de volle 100% zal benutten...hoe vrij je kan zijn in je gedachten...maar dat heb tijd nodig...om het te kunnen begrijpen...om het aan te leren

en die tijd word je niet gegeven want hey uiteindelijk moet je consumeren en dat doe je door te werken...

spiritualiteit...voor velen toch nog steeds iets raars...wetenschappers zeggen ook allemaal dat he bullcrap is...want immers is er geen ruimte voor afwijkend gedrag.

en tuurlijk als je denkt binnen de lijnen die voor je zijn uitgezet is het een goede wereld...maar je heb verplichtingen...omhet geheel in stand te houden...

maar die verplichtingen zijn dat de dingen die je diep van binnen echt wil...zijn dat de dingen die jou ultiem gelukkig maken????

denk jij echt wat jij denk of denk jij eigenlijk wat het systeem denkt???
Laat ik ten eerste zeggen dat ik 100% begrijp zoals jij het ziet.

Het enige wat ik jou hoor zeggen is dat er een hoop verkeerd is maar ik zie je geen alternatieven aandienen.

wat voor kennis???
kennis wat goed is en wat slecht is...mede door ouders en later ook door leraren...en je moet het gewoon 1 op 1 aannemen, je kan niet zeggen nee ik ben het er niet mee eens.
verder word je klaar gestoomd voor de middelbare school...en je ouder zeggen je dat je hard moet leren omdat je dan een goeie baan krijg..of althans...het is heel heel belangrijk.

Wat je zegt is waar zij vertellen je kennis die jij behoort over te nemen als "waarheid" als jij de antwoorden geeft die hun willen horen slaag je in deze maatschappij. Wat je er niet bij vermeld is dat jij wel degelijk jouw eigen visie mag hebben, je zal er misschien niet je diploma mee halen. Jij bent vrij om te kiezen iets anders te doen of anders te denken, je eigen waarheid erop na te houden. Overigens als je meedoet met het systeem en een diploma haalt kun je daarmee wel een baan krijgen en in je eigen onderhoud voorzien.

In je eigen onderhoud voorzien, verantwoordelijkheid nemen voor jezelf is een basisbehoefte in een mensenleven daarin wil je als mens voorzien. Die mogelijkheid biedt het systeem maar je bent ook vrij om voor jezelf te beginnen zoals ik heb gedaan met de mogelijkheden die het syteem biedt.

Ik vind bijv dat we zouden moeten onderwijzen in spiritualiteit, de mogelijkheden van energieën, chakra's, aura's en ik weet dat ik dat niet van vandaag op morgen kan veranderen maar als je niks probeerd en alleen maar schopt gebeurd er ook niks. De "scholen" waar de zojuist genoemde zaken worden onderwezen zijn er, ze zijn vrij om er te zijn, een ieder is vrij er naar toe te gaan.

We zijn op aarde niet compleet vrij, dat is ook niet de bedoeling. Als mens zijnde heb je altijd beperkingen die er in de geestelijke wereld niet zijn. Daarom alleen al kunnen wij nooit helemaal vrij zijn. Helemaal vrij zijn is net zoiets als perfectie het is onmogelijk voor een mens. We kunnen ontzettend ons best doen en dat moet ook maar we moeten ook loslaten ons overgeven aan dat wat is en wat de wereld ons te bieden heeft. Denk je dat God het toestaat dat het systeem zo is als we er niks mee zouden kunnen als het compleet zinloos zou zijn???

Uitspraak van Wizard Sleeve op maandag 26 december 2005 om 12:11:
er is geen ruimte om af te wijken van deze principes...
zodra je afwijkt voor welke rede dan ook...krijg je de stempel dat je een freak bent of ziek...maar waar het werkelijk om gaat is de vrijheid...

Toen ik nog niet met mijn mogelijkheden als bijv NTK om kon gaan veroorzaakte ik zelf veel problemen in mijn leven en zat ik in een negatieve spiraal. Ik werd toen ook bestempeld als freak en ziek maar in feite was ik ook ziek want ik kon helemaal niet omgaan met hoe ik was en daarbij bezorgde ik anderen ook nog eens overlast. Nu ik er wel mee om kan gaan zien anderen ook dat ik niet meer ziek ben en dat ik geen freak ben en nu wordt ik dus ook niet meer zo bestempeld.

Je ervaart de wereld zoals je kiest haar te zien. De wereld met al haar mogelijkheden.
Uitspraak van De GeKROONde op maandag 26 december 2005 om 22:12:
Je ervaart de wereld zoals je kiest haar te zien. De wereld met al haar mogelijkheden.

ja tuurlijk helamaal waar maar als jij morgen de strat en op tv gaat vertellen over dat deze wereld ten kost gaat van onze spiritualiteit dan zeggen de meest toch echt dat je onder invloed bent van een hoge dosis lsd of dat je gewoon gestoord bent...

mede doordat men niet buiten zijn pricipes kan oordelen..

daarom zal een wetenschapper pur sang nooit zich in deze materie kunnen vinden...want het gaat buiten zijn pricipes en zogenoemde "feiten" en houdt zich daar stellig aan vast.

ik ben nu op zoek naar een teken die mij de weg laat zien naar niveau van hoger bewustzijn en de kracht van de mind te kunnen ondervinden.

ik zie ook vaag hetgeen wat ik moet doen in dit leven...

het leid mij langzaam maar zeker naar die ene deur die mij boven de aardse principes laat staan...in de zin van je zo kunnen distantieren van deze maatschappij zodat je ralatief gezien ultieme vrijheid van het bewustzijn zal ervaren.
ja tuurlijk helamaal waar maar als jij morgen de strat en op tv gaat vertellen over dat deze wereld ten kost gaat van onze spiritualiteit dan zeggen de meest toch echt dat je onder invloed bent van een hoge dosis lsd of dat je gewoon gestoord bent...

Ik kan me voorstellen dat je dit denkt, toch is er een Char die hetzelfde vertelt en door een groot publiek zowel in Nederland als in de VS serieus genomen wordt. Oprah heeft ook heel veel gedaan om de maatschappij te openen door o.a. de rubriek remembering spirit, ze heeft dankbaarheid en meditatie uitgedragen over de hele wereld.

De paus heeft in zijn kersttoespraak gezegd dat de wereld spiritueel aan het afsterven is. Niemand verklaard de paus voor gek.

Wat betreft de wetenschap. Lastig te bewijzen, ik heb er zelf aan gedacht medische wetenschappen te gaan studeren om o.a. aura healing te bewijzen maar ik vermoed dat dit volgens de huidige medische standaard onmogelijk is. Ik weet niet zeker of we een antwoord in de wetenschap moeten zoeken.

Wat ik wel heb geleerd door bijv. aura healings te geven is dat geen enkele aura healing hetzelfde is. Qua onderdelen die ik uitvoer en kleuren en technieken die ik gebruik. Iedereen krijgt er een ander gevoel van, iedereen ervaart andere dingen tijdens een behandeling. Het is juist de mogelijkheid om open te staan voor dat wat je niet weet, dat waar jij niet aan had gedacht maar dat wat jij op dat moment voelt, intuïtie en contact met de geestelijke wereld is op dat moment het enige wat telt.

Wat ik dus heb geleerd is dat er voor probleem A nooit alleen maar oplossing A1 of met uitzondering A2 of A3 is. Er is een antwoord zorg maar dat je hem vind. Zo werkt de spirituele wereld. Door zo liefdevol mogelijk te zijn, ervaar je het duidelijkst leiding. De stroom waarop je hoort te gaan. Wat "het" van je verwacht, wat jouw doel is in het leven.

het leid mij langzaam maar zeker naar die ene deur die mij boven de aardse principes laat staan...in de zin van je zo kunnen distantieren van deze maatschappij zodat je ralatief gezien ultieme vrijheid van het bewustzijn zal ervaren.

De volgende mantra heeft voor mij de liefdevolle wereld zichtbaar gemaakt:
God ik open mijn hart voor u
Neem plaats in mijn hart.

Het woord God is te vervangen door licht of liefde. Gebruik dat waar jij jezelf het prettigst bij voelt.

Ik visualiseerde dan dat mijn hart open ging en dat er licht in mijn hart kwam en dan deed ik mijn hart met licht en al weer dicht om hem vervolgens weer open te doen weer licht erin etc.

Tijdens de opleiding aura healing ben ik er achter gekomen dat wat je doet met deze mantra simpelweg, contact maken met je hartchakra is. Je traint op deze manier je hart/ je centrum van liefde. Als liefde niet wordt beantwoord slaat het om in haat daarom zijn veel hartchakra's gevuld met veel haat door deze meditatie te doen wordt er een stroom/proces geactiveerd waardoor je haat loskomt en verwerkt kan worden mits je dat wil natuurlijk. Na een maand deze mantra elke dag te hebben gedaan. Was ik herboren, een nieuw mens die een nieuwe wereld ervaarde.

Overigens wat jij zegt: ultieme vrijheid van het bewustzijn ervaren.
Dit gaat bij mij het makkelijkst door te mediteren en dan nirvana te ervaren. Dan voel je je helemaal los van dat alles. Nirvana vind ik het makkelijkst door een grondingsmeditatie te doen, jezelf compleet overgeven aan moeder aarde, en me tegelijkertijd op te vullen met mijn unieke kracht, of goddelijke kracht/genezende kracht.

Maar ja voor ieder z'n eigen weg natuurlijk. Hopelijk heb je wat aan deze info :flower:
laatste aanpassing

Ben er zelf eentje
Vind het wel kort door de bocht van sommigen om mensen die dit niet (willen) zien gelijk dom te noemen. Misschien zit je zelf ook al in je 20e leven en snap je het nu pas ... duss
Uitspraak van De GeKROONde op dinsdag 27 december 2005 om 07:40:
De volgende mantra heeft voor mij de liefdevolle wereld zichtbaar gemaakt:
God ik open mijn hart voor u
Neem plaats in mijn hart.

Het woord God is te vervangen door licht of liefde. Gebruik dat waar jij jezelf het prettigst bij voelt.

Ik visualiseerde dan dat mijn hart open ging en dat er licht in mijn hart kwam en dan deed ik mijn hart met licht en al weer dicht om hem vervolgens weer open te doen weer licht erin etc.

Wat vind je van de geleide meditaties van Roy Martina?
laatste aanpassing
Daar ben ik niet bekend mee. Heb je een link?? Maar ik ga er wel vanuit dat dat goed zit.

Een collega van me die heeft laatst wel een nascholingsmiddag met Roy Martina gehad en die was wel onder de indruk.

Ik schrijf inmiddels zelf meditaties.
Ik weet niet zeker of we een antwoord in de wetenschap moeten zoeken.

nee het zal ook niet voor mezelf zijn maar voor al die mensen die wetenschap als bevestiging..

ik zou weleens een meditatie willen doen...
zijn daar workshops voor en moet je dat speciaal in groepsverband doen??? lijkt me niet volgens mij

ik moet ook leren dromen een plaats te geven...

ik heb dromen over wat ik denk over 2012 en wil dat beter begrijpen wat ik daarmee moet.

Ik kan me voorstellen dat je dit denkt, toch is er een Char die hetzelfde vertelt en door een groot publiek zowel in Nederland als in de VS serieus genomen wordt. Oprah heeft ook heel veel gedaan om de maatschappij te openen door o.a. de rubriek remembering spirit, ze heeft dankbaarheid en meditatie uitgedragen over de hele wereld.

:respect: voor Char!!!

Uitspraak van Wizard Sleeve op dinsdag 27 december 2005 om 15:33:
ik zou weleens een meditatie willen doen...
zijn daar workshops voor en moet je dat speciaal in groepsverband doen??? lijkt me niet volgens mij

Hier zijn heeeeeeeeeeeeeeel veel boeken over te vinden. Ga jezelf daar eens in verdiepen. (Y)

Hier kun je makkelijke beginnersmeditaties leren:

http://www.abc-van-meditatie.nl/
http://www.padvanliefde.nl/workshopsbewustwordingmeditatie.html dit is een link van een meditatie workshop die ik geef. Deze workshop dient echt een doel namelijk acceptatie en vertrouwen om een basis in je leven te vormen, komt veel los tijdens deze workshop kan heel heftig zijn.

Er zijn heel veel boeken over meditatie ook met voorbeelden erin. Zoals ik al zij die mantra die ik heb gegeven daar ben ik mee begonnen.

Bij het mediteren in groepsverband vormt zich een groepsenergie die versterkend kan werken. Dit kan mooie effecten bewerkstelligen.

Er is waarschijnlijk wel iemand bij je in de buurt die thuis of in een spiritueel centrum meditaties geeft. Waar je bijv een middagje heen kan, is meestal ook niet duur ofzo.