Partyflock

Forumonderwerp · 828419
waar kun je bij fruity loops de Synthesizer vinden?
Ja, zowiezo met alle software is een tweede beeldscherm erg handig. Vooral als je met ingewikkelde constructies bezig ben.

Maar loop-based sequencers? Het vraagt gewoon om crappy tracks. Ik heb er een week mee gewerkt en vond het een verschrikkelijke ervaring.

Maar Sirch, geloof me. Het maakt zeker uit of je nou Cubase gebruikt of Fruity. Het is een heel andere manier van werken. Cubase is veel en veel efficienter, en Logic nog beter.

Fruityloops is gemaakt voor de massa's. Zodat iedereen wel een keer kan produceren. Het was nooit bedoeld om profesionele tracks mee te maken, daar is het niet op gemaakt. En dat merk je ook. Ja, er zijn wel gesignde producers die met FL werken, maar ze bakken er niks van.

CD

Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 21:33:
Zodat iedereen wel een keer kan produceren. Het was nooit bedoeld om profesionele tracks mee te maken, daar is het niet op gemaakt. En dat merk je ook. Ja, er zijn wel gesignde producers die met FL werken, maar ze bakken er niks van.

Dit gelul houd niet op he :nocheer:
Dat jij er niets uithaald`wil nog niet zeggen dat een ander dat niet kan `snappie
laatste aanpassing
Ja, maar sorry hoor, ik sta bij mijn woord. Waar je in Fruity 4 uur mee bezig bent haal je met Cubase er in een uurtje uit. Maar het ligt ook een beetje aan wat je aan het maken bent. Als je met Hardcore bezig bent dan volstaat FL wel omdat hardcore vaak ook op loops en samples rust. Maar wil je wat ingewikkeldere constructies bouwen met lange halen over je sequencer die niet geloopt worden dan ben je met FL dom bezig.

Het is nou eenmaal een feit dat de meeste producers pas echte succes boeken als ze op Cubase of Logic overstappen.

CD
laatste aanpassing

Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 22:37:
Waar je in Fruity 4 uur mee bezig bent haal je met Cubase er in een uurtje uit

Nonsens ` bij mij is`t andersom :)
Ieder zijn ding dude

Cubase zal best zijn voordelen hebben `maar daar zoek ik me helemaal de tyfus
Ik ga er wel weer mee werken trouwens`maar ik wacht nog ff op een Tutorial DVD
laatste aanpassing
Tutorial, nee joh! Pak gewoon een lijst met alle sneltoetsen en je bent al een heel end. Het wordt vaak gezegd dat Cubase moeilijk is om te leren, maar als je het eenmaal hebt gaat er een wereld voor je open geloof me.

Laten we nou maar ophouden met ruzie maken over software maar;

Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk,

:P

CD

Weet er iemand een site met goede hardcore presets?

Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 23:00:
Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk, Ik heb gelijk,

hehehe `zie nou zeg je t zelf `Ik heb gelijk :cheer:
Ik ben blij dat je t inziet :yes: :cheers: :p
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 november 2005 om 23:04:

En dit is nou echt PF.

Triest... Hardcore presets bestaan niet dude.
Nou, jawel.. als ik ze voor je upload.

Pak een synth... dikke LFO-->toewijzen aan pitch, Unision en 3 Osc en je bent al goed op weg.

succes
Uitspraak van Phenomena op zaterdag 26 november 2005 om 23:14:

HAHAHAHHAHA hardcore presets :9 wat zijn dat nou weer :P
Uitspraak van Phenomena op zaterdag 26 november 2005 om 23:14:
En dit is nou echt PF.

nou niet mijn PF :P zulke vragen durf ik tog egt niet te stellen hoor 8)

gewoon een beetje in die stijl bedoelde ik. Wel eens vaker ergens gedownload
oke... en een preset waarvan.... :/

Pro-53 of Oddity
http://www.google.nl/searchhl=nl&q=Pro53+free+presets&meta=

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 22:40:
Maar hardware is beter

als je een studio vol met de beste hardware hebt en je kunt er niks mee klinkt dat nog 1000x slechter dan fruity loops volledig onder de spreekwoordelijke knie te hebben. :)

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 november 2005 om 00:17:
als je een studio vol met de beste hardware hebt en je kunt er niks mee klinkt dat nog 1000x slechter dan fruity loops volledig onder de spreekwoordelijke knie te hebben.

och komt er een met z'n zogenaamde slimme opmerking :/

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 27 november 2005 om 00:31:
och komt er een met z'n zogenaamde slimme opmerking

weerleg hem dan ipv zo'n domme 'ik weet het beter' opmerking ;)
laatste aanpassing
Fuck al die shit!

Rebirth for life! 8)

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 november 2005 om 00:17:
als je een studio vol met de beste hardware hebt en je kunt er niks mee klinkt dat nog 1000x slechter dan fruity loops volledig onder de spreekwoordelijke knie te hebben.

Ijzersterke opmerking b)

zelf pielen man.. is toch ook veel cooler om je eigen geluiden op te wekken/creeëren?? Ik krijg er n veel grotere kick van als ik zelf een dikke sound heb gemaakt i.p.v. dat iemand anders mn sounds maakt.. gewoon veel freaken.. en idd wat phenomena zegt; lfo's doen wonderen :P ;)

Klopt, maar kom er vaak zelf niet echt fatsoenlijk uit. Dus keer "spieken"
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 november 2005 om 13:12:
Klopt, maar kom er vaak zelf niet echt fatsoenlijk uit. Dus keer "spieken"

keej.. tja, t meeste leer je door gewoon aan de slag te gaan en veel te pielen, kijken waar welk knopje voor is, proberen dingen te moduleren, en kijk wat je allemaal uit kan halen.. ik denk persoonlijk dat je daar meer van leert dan naar presets te kijken en daarmee verder te pielen.. ;)

Gedaan ja, moet ook zeggen dat ik er vrij weinig aan doe hoor, maargoed

Kweetnie, volgens mij worden de meeste presest gemaakt door gasten met namen als Hoshuwa Kamaki die nog nooit van hun leven een keer uit zijn gegaan.

Uitspraak van Charlie D op zondag 27 november 2005 om 15:07:
Kweetnie, volgens mij worden de meeste presest gemaakt door gasten met namen als Hoshuwa Kamaki die nog nooit van hun leven een keer uit zijn gegaan.

:yes: en voor de rest: de meeste presets komen van software based producers zoals Manuel Schleis (Riot 303 vs Observer) en Bas Tichelaar (Tommy Pulse)

check eens:
www.vengeance-sound.de voor banks voor Vanguard en andere leipe plugins.
he *** dah voorbeeld kon ik net nie vinde :P
edit: presets luisteren is wel leuk
laatste aanpassing