zinloos... als je op latere leeftijd blind wordt(en dus ooit wel hebt kunnen zien) dan zie je zeker wel beelden als je droomt of aant trippen bent..
*interessanter om te weten of iemand die nooit wat gezien heeft, dan ookwat ziet
Dit geloof ik dus niet anders zou je hierover heus wel vermeldingen vinden op het inet. Ik vermoed dat LSD (of andere tripdrugs) de signalen van oog naar hersenen vervormt. Als om een of andere reden die signalen er niet zijn of aankomen zie je gewoon niets aant trippen of niet.
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 oktober 2005 om 16:53:Wij vragen ons af of iemand die blind is en gaat tripen of die dan ook rare dingen ziet?Wie kan het ons vertellen...
ik bedoel wel iemand die al zijn hele leven blind is!
Mensen die vroeg-blind zijn, d.w.z. blind geboren of blind geworden voor hun 5de levensjaar, dromen in het algemeen niet visueel. Uiteraard dromen ook deze blinden wel, tenminste als hun andere zintuigen intact zijn. Zij dromen vooral auditief - gesprekken worden vaak genoemd -; ze dromen ook in tast, in smaak en in geur. Overigens wordt als kanttekening bij deze conclusie een uitspraak geciteerd van blindgeboren musicus Stevie Wonder: ' ik zie muziek in kleur'. Men blijft er echter van uit gaan dat wat we met z'n allen ' zien' noemen, in dromen van blinden slechts voorkomt bij mensen die zo na hun 5de tot 7de levensjaar blind geworden zijn. De leeftijd 5 tot 7 is de kritieke fase. Sommigen die op die leeftijd blind geworden zijn, dromen wel visueel en anderen niet. Mensen die na hun 7de blind geworden zijn, dromen net als iedereen, hoewel bij mensen die voor hun 10de blind geworden zijn het visuele element minder kan zijn dan bij de doorsnee dromer. De aanwezigheid van het visuele in hun dromen kan voor blinden net zo werken als de aanwezigheid van al gestorven mensen in de dromen van hun nabestaanden: je wordt wakker en bent teleurgesteld dat het 'maar' een droom is of je voelt je getroost dat je in ieder geval in je droom nog van deze aanwezigheid kunt genieten.
denk dat t voor trippen netzo is

![[RCL7] BurnIt :bounce: [RCL7]](/images/user/142423_2575976.jpg)