Partyflock

Forumonderwerp · 813277
Waarom kan je zo moeilijk stoppen met drugs
als je eenmaak begonnen bent??
Als je begint ga je meestal direct een paar dagen door.
Wie heeft dit nog meer??

hoe moet dat stoppen hahahaha:P
Uitspraak van gekke gestoorde op dinsdag 29 november 2005 om 16:27:
Stoppen is voor MIETJES

ermee beginnen is voor mietjes
Uitspraak van San8) op dinsdag 29 november 2005 om 16:50:

hahahahahaha grappig hoor,
jij bent diegene die een hele hoop vreugde moet missen.
Maarja jij bent wel stoer hoor:)
Ga zo door meid (Y)
Maar je bent dan toch wel zo'n mietje om op het drugsforum toch stiekum is ffies te kijken dat weer wel.
Soms he snap ik het echt niet maargoed have fun enjoy your life:).
laatste aanpassing
Uitspraak van KeeJBie op dinsdag 29 november 2005 om 15:34:
En zelfs nu hou je het nog steeds niet vol aangezien je niet meer iemand hebt die met je mee kan stoppen of die je in ieder geval je er in steunt om te kappen aangezien het je hele leven verneukt!

ik kan het wel volhouden hoor...
ben toch bijna 3 jaar gestopt
en mensen in me omgevind gebruikten wel..
alleen wou ik weer een x wat nemen....
maar dat is me eigen keus
en het heeft niks met volhouden te maken.
Uitspraak van San8) op dinsdag 29 november 2005 om 16:50:

ey, ga s dood
Uitspraak van Busty. op dinsdag 29 november 2005 om 18:02:
ey, ga s dood

daar is het nog iets te vroeg voor
maar ja bijna iedereen heeft wel is
wat gebruikt....denk ik
Uitspraak van the devil's wife op dinsdag 29 november 2005 om 18:05:
ey, ga s dood

nee wrom zou ik , niet voor jou iedergeval 8)

Uitspraak van the devil's wife op dinsdag 29 november 2005 om 18:05:
daar is het nog iets te vroeg voor
maar ja bijna iedereen heeft wel is
wat gebruikt....denk ik

Uhh nou nee, de meeste mensen die ik ken, gebruiken niet, dus ik weet niet waar jij woont?

nog een berichtje aan gekke gestoorde, ik ben niet stoer, ja ik ben wel stoer in de zin van dat ik NEE kan zeggen tegen drugs, ik verkloot me lichaam niet, ken genoeg lol hebben zonder drugs, zou jij dat nog kunnen zeggen?
laatste aanpassing

Maar je bent dan toch wel zo'n mietje om op het drugsforum toch stiekum is ffies te kijken dat weer wel.

Ik heb nog nooit wat gebruikt, maar vind het wel interessant om erover te lezen, ook ervaringen e.d. Wil ook weten wat mensen ertoe beweegt om te gebruiken.
ja ik vind het ook een beetje belachelijk dat je dan meteen voor ''mietje '' uit word gemaakt.. alsof alleen de die hard drugs gebruikers op dit forum mogen zitten, mensen die bijvoorbeeld geen vlees eten mogen toch ook gewoon praten op vlees forums.. en hier word je meteen uitgemaakt voor mietje
laatste aanpassing
Uitspraak van San8) op dinsdag 29 november 2005 om 23:04:
ja ik vind het ook een beetje belachelijk dat je dan meteen voor ''mietje '' uit word gemaakt.. alsof alleen de die hard drugs gebruikers op dit forum mogen zitten, mensen die bijvoorbeeld geen vlees eten mogen toch ook gewoon praten op vlees forums.. en hier word je meteen uitgemaakt voor mietje

mensen die niet gebruiken noem ik geen mietje...
ook al kan je nee zeggen tegen drugs ...
dan noem ik je nog niet stoer...
als je verslaafd bent of bent geweest en je kan
dan nee zeggen..dan vind ik je pas stoer..
mee eens
Uitspraak van the devil's wife op dinsdag 29 november 2005 om 18:01:
ik kan het wel volhouden hoor...
ben toch bijna 3 jaar gestopt
en mensen in me omgevind gebruikten wel..
alleen wou ik weer een x wat nemen....
maar dat is me eigen keus
en het heeft niks met volhouden te maken.

Was eeen tekstje waarmee ik reageerde op iemand die vroeger een goeie vriendin van me was..

Dus weet wel waar ik ut over heb met volhouden ;)
Uitspraak van KeeJBie op woensdag 30 november 2005 om 21:29:
Was eeen tekstje waarmee ik reageerde op iemand die vroeger een goeie vriendin van me was..

Dus weet wel waar ik ut over heb met volhouden

ok is goed...maar leek net of je het
tegen mij had..
laatste aanpassing
Hehe keej solly dan :P

:lijn:

:p lekker hoor:coke:
idd
we gaan er dit weekend weer
stevig tegen aan...
ik moet eerst werken vrijdag
bah bah bah
ploegendienst te t'weeten..hahha
direct vanaf me werk maar wakker blijven
zal eens kijken of het dit weekend lukt :D
zal wel nie lukken op tunderdome;)
Uitspraak van Jack Russel op donderdag 1 december 2005 om 18:08:
zal eens kijken of het dit weekend lukt
zal wel nie lukken op tunderdome

dat denk ik ook niet
al 2 weekenden niks gehad
nu mag het wel weer hahah

op na thunderdome
laatste aanpassing
we gaan de 1e dag eens kijken of het lukt op sniper :D
M'n ouders willen dat ik stop:S hebben ze geregeld dat ik met iemand van verslavingszorg moet praten:S ik doe et gewoon 100% om plezier en gaat niet minder met me sinds dat k gebruik ... dus geen reden om te stoppe:S kan nog lastig voor me worden... wie heeft tips help:S
laatste aanpassing
Uitspraak van Semtexx op vrijdag 2 december 2005 om 20:44:
M'n ouders willen dat ik stop:S hebben ze geregeld dat ik met iemand van verslavingszorg moet praten:S ik doe et gewoon 100% om plezier en gaat niet minder met me sinds dat k gebruik ... dus geen reden om te stoppe:S kan nog lastig voor me worden... wie heeft tips help:S

dat heb ik dus ook.
als je er zelf geen problemen in ziet is t heel moeilijk om te stoppen. en verzwijgen is denk ik ook geen optie..want tsjah dan lijk je alleen maar meer op n verslaafde ofzo. denk dat je s goed met je ouders moet praten, dus nier ruzie maken ofzo maar echt rond de tafel gaan zitten, en uitleggen waarom je het wel eens doet, laat ze zien wat het inhoud, zodat het niet langer "drugs"is in hun ogen ( drugs is slecht totdat je er meer over hoort vinnik zelf)

als je er zelf geen problemen in ziet is t heel moeilijk om te stoppen

Bedenk wel dat het altijd anderen zijn die eerder weten dan de persoon zelf dat iemand verslaafd is. Als je veel gebruikt denk ik niet dat je een reeel beeld hebt over je gebruik.
laatste aanpassing

was 18 goed he?

Uitspraak van San8) op dinsdag 29 november 2005 om 21:49:
Uhh nou nee, de meeste mensen die ik ken, gebruiken niet, dus ik weet niet waar jij woont?

dr gebruike meer mensuh dan je denkt;) k heb me ook veel vergist in veel mensuh

juist degene waar je t nie van verw8

lukt wel als je het zelf echt wilt

mar wie wil nou zo iets
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 december 2005 om 22:53:
mar wie wil nou zo iets

ik wil het op dit moment niet
ik kan wel zonder maar wil niet
dat is het probleem denk ik
stoppen zou denkik wel een beetje lastig worden
maar niet zwaar ofzo, met pep dan.
maar ik heb nog geen zin om echt te stoppen, ja doordeweeks meestal. ;p
je ken ook proberen ermee te leren omgaan, al werkt dat nie bij iedereen.
het is nie echt goed gekomen dit weekend ;)
ach ja stellen we het maar ff uit :D

ik wil het op dit moment niet
ik kan wel zonder maar wil niet
dat is het probleem denk ik

Dat is dan idd je probleem. Als je het niet wil, ben je verslaafd en eigenlijk ook vrij hopeloos op het moment, sorry dat ik het zeg. Zeggen dat je wel zonder kan maar het niet wilt is dikke onzin: dan kan je dus niet zonder.

Kijk eens naar je naam en je profiel...drugs maakt zo te zien wel deel uit van je.

je ken ook proberen ermee te leren omgaan, al werkt dat nie bij iedereen.

Te groot risico, wordt bij de meeste harddrugs helemaal moeilijk lijkt me. Daarnaast bestaat het gevaar dat je denkt dat je er mee om kan gaan, terwijl dat niet het geval is.
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 december 2005 om 20:45:
Dat is dan idd je probleem. Als je het niet wil, ben je verslaafd en eigenlijk ook vrij hopeloos op het moment, sorry dat ik het zeg. Zeggen dat je wel zonder kan maar het niet wilt is dikke onzin: dan kan je dus niet zonder

ach ja ik weet zelf wel beter
ik ben 2.5 jaar gestopt geweest
dus ik kan het wel
verslaving zit tussen je oren

Tja ik heb daar wel vraagtekens bij. Waarom heb je een tijd niet gebruikt en nu weer wel?
Artiest {SHOWLIST artist 49561, 28984}
omdat drugs zo lekker is
ik heb dr ook moeite mee hehe

Uitspraak van the devil's wife op maandag 5 december 2005 om 15:37:
verslaving zit tussen je oren

Nee, dat is niet waar. Verslaving is genetisch bepaald, dus het zit in iedere fokking cel in je lichaam. Misschien kan jij zo stoppen, hartstikke mooi. Maar mensen met een bepaald gen zijn heel erg vatbaar voor verslaving en zullen heel veel tot eeuwige moeite te hebben om te stoppen.

Je moet het zo niet opvatten. Als verslaving erfelijk is, betekent dit dat een persoon een grotere kans heeft verslaafd te raken aan drugs of drank. Ook bij die persoon zit het tussen z'n oren. Je kan daar nog vraagtekens bij zetten, want drugs kan je zowel geestelijk als lichamelijk afhankelijk maken he.

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 22:42:
Je moet het zo niet opvatten. Als verslaving erfelijk is, betekent dit dat een persoon een grotere kans heeft verslaafd te raken aan drugs of drank. Ook bij die persoon zit het tussen z'n oren. Je kan daar nog vraagtekens bij zetten, want drugs kan je zowel geestelijk als lichamelijk afhankelijk maken he.

Hm.. dit slaat nergens op. De reactie op bepaalde verslavende middelen en de hardnekkigheid van een verslaving is erfelijk. Heeft niks met 'tussen de oren zitten' te maken, jouw lichaam en geest reageren agressiever op een verslaving. Je hebt makkelijk praten als je zelf niet verslaafd bent dus ga je maar roepen dat het tussen je oren zit.

Whatever. Het erfelijk zijn van verslavingen is maar een klein aspect van het probleem en zal zeker niet in alle gevallen de oorzaak zijn. Als je verslaafd bent, kan je dit moeilijk wijten aan het feit dat het erfelijk is.

Ja dat ligt er dus aan. Maargoed, als je de waarheid wilt weten zou ik 's met een medewerker van een kliniek of de verslavingszorg gaan praten, dan kom je er wel achter hoe zoiets werkt.

:S waar slaat dat nou op. Ik vind het vreemd dat hele volksstammen op pf alles van drugs weten en er zelf graag van snoepen, maar geen flauw benul van verslavingen lijken te hebben.

nou als je eenmaal gestopt bent dan gaat ut wel goed.. :D

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 23:16:
Ja dat ligt er dus aan. Maargoed, als je de waarheid wilt weten zou ik 's met een medewerker van een kliniek of de verslavingszorg gaan praten, dan kom je er wel achter hoe zoiets werkt

idd.dat is zeker zo

ik zit zelf in een kliniek!!!!!!!

wat ben jij dan voor een debiel
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 23:16:
Maargoed, als je de waarheid wilt weten zou ik 's met een medewerker van een kliniek of de verslavingszorg gaan praten, dan kom je er wel achter hoe zoiets werkt.

vandaag met een vrouw van verslavingszorg gepraat(moest van ouders) heeft voor mij niet echt veel geholpen net een voorlichting wat ik al 1000 keer eerder heb aan moeten horen:S
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 december 2005 om 20:43:
wat ben jij dan voor een debiel

anders houd je ff je kop :)
vierde op thunderdome dat ik precies een maand gestopt al was.. op thunderdome alleen gedronke en hele avond staan gaan als de brandweer!!
Uitspraak van Busty. op dinsdag 6 december 2005 om 21:49:
anders houd je ff je kop

ja idd
lion was een mooi feessie thunderdome
leuk je ff gezien te hebben

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 23:33:
maar geen flauw benul van verslavingen lijken te hebben.

Jawel, conditioned stimuli lijden tot sensitistie van dopaminereceptoren in de nucleus accumbens. (positive reinforcement) Het gaat allemaal om de 'reward'

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 december 2005 om 22:57:
Het erfelijk zijn van verslavingen is maar een klein aspect

Tweeling studies hebben uitgewezen dat genetische factoren tot 60% bijdragen aan de gevoelighie tot het krijgen van een alcoholverslaving. Dit zal nog wel erger zijn bij amfetaminen en opiaten, omdat deze directe effecten hebben op de meso-limbische dopamine pathway.
laatste aanpassing