Partyflock

Forumonderwerp · 807212

Heb n kater van 10 maanden oud die vaak buitenkomt. Hij vreet alleen alles op wat ie kan vinden, ook vogels/muizen die al dood waren. Nu heeft ie een flinke darminfectie van een merel die er al een poosje lag. Weet iemand waarom ie dat doet? Katten voelen toch aan of eten bedorven is...(dacht ik)

Geen onzin aub dat ik m eten moet geven, ze hebben volop brokken die ze de hele dag kunnen eten.

Thnx!

je moet em eten geven
normaal zijn katten idd erg kieskeurig..
drom moet je op vakantie eten wat je nie vertrouwd door katten laten testen..
miss vind die van jou gewoon heel veel lkkr..
Is gewoon instinct! Maar je zegt dat hij 10 maanden oud is..ze moeten het dan nog leren misschien :/

Eet hij wat je hem geeft? probeer eens een ander merk.

Katten zijn kieskeurig :/

Mmmm ik heb geen katten en dione LEZEEEE!!!
Wel sneu dat hij/zij dat heeft :(...
Kweet ook niet echt wat je eraan zou kunnen doen, misschien heeft hij het hierdoor gewoon afgeleerd :P
Misschien vindt hij dooie beesten gewoon lekkerder dan de brokken die hij anders moet eten.

Kieskeurig is ie dus echt niet. Vreet alles...heeft laatst nog mn pan leeg gevreten (wat niet mocht) tonijn/ui/knoflook/prei/tomatensaus. Lust zelfs rauwe ui... Volgens mij snapt ie gewoon niet dat ie kat is...

Probeer je kat eens ander kattenvoer te geven.

Meestal kunnen katten het dure voer wel waarderen.
De gourmet enzow.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:19:
Wel sneu dat hij/zij dat heeft ...
Kweet ook niet echt wat je eraan zou kunnen doen, misschien heeft hij het hierdoor gewoon afgeleerd

jah idd, voorlopig komt ie niet meer buiten. Moet eerst zn kuurtje antibiotica afmaken. T was een zwervertje dus hij was gewend zelf zn eten bij elkaar te scharrelen...

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:23:
De gourmet enzow.

krijgt ie al. afgewisseld met Royal Canin. t liefste vreet ie met mij mee.
ik zou op zoek gaan naar kattenvoer wat ie wel eet, anders krijg je mischien nog meer van deze problemen. Of hou 'm is binnen's huis, tot ie wel honger heeft.. En dus niks anders kan kiezen als ze eigen voer.

Uitspraak van The Dude op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:24:
ik zou op zoek gaan naar kattenvoer wat ie wel eet, anders krijg je mischien nog meer van deze problemen. Of hou 'm is binnen's huis, tot ie wel honger heeft.

hij lust alles! en als ie net weer binnen is, is zn brokkenbak ook zo leeg. Chronische honger heeft ie....en ik bijna een chronisch geldgebrek dankzij hem. Ach ja heb t graag voor m over ;)
Zorg er gewoon voor dat er elke dag een verse dooie vogel ligt :yes:
jij hebt het gewoon voor elkaar gekregen om zo'n ranzige brokken te kopen dat hij liever aan de kadavers gaat. Je verdient echt een medaille.

nee onzin natuurlijk even serieus nou. Het is inderdaad heel vreemd want een kat zal normaal echt geen bedorven voedsel aanraken. Wat zegt de dierenarts ervan??

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:24:
krijgt ie al. afgewisseld met Royal Canin. t liefste vreet ie met mij mee.

Dat hebben die van m ij ook :yes:
Ze kijken het echt uit mn bek :\

En krijgen ze weer een oplazer dat ze niet kmoeten bedelen en 5 seconde dr na zitten ze dr weer...
Zucht...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:26:
hij lust alles! en als ie net weer binnen is, is zn brokkenbak ook zo leeg. Chronische honger heeft ie....

heeft er 1 van ons ook. We geven ze nu op vaste tijden een klein beetje eten. En dat gaat goed. Maar die snacken niet allles wat los en vast zit v/d straat.
Katten eten allerlei vreemde dingen..... doen ze om zo veel mogelijk voedingsstoffen binnen te krijgen!

Dus misschien moet je eens ander voer proberen, wat gebalanceerder ofzo?

Uitspraak van wsx op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:28:
Wat zegt de dierenarts ervan??

die snapte het ook niet. de meeste katten die een prooi vangen eten het niet eens op. hij vreet dood en levend :/

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:28:
En krijgen ze weer een oplazer dat ze niet kmoeten bedelen en 5 seconde dr na zitten ze dr weer...
Zucht...

keertje sambal laten proeven ;p

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:30:
keertje sambal laten proeven

Dat doe ik altijd met mosterd...
En dan rennen ze snel weg.

Maar echt, 5 seconde later zitten ze dr weer :(
Lukt het me niet om ze dat af te leren :(
ik weet wel dat als honden poep eten je ze een stukkie eierkoek moet geven..
miss bestaat er ook wel zo'n tip vor dit..
kan je nie op de site van henk lommers kijken ofsjow..

Uitspraak van *vivere senza rimpianti* op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:34:
ik weet wel dat als honden poep eten je ze een stukkie eierkoek moet geven..
miss bestaat er ook wel zo'n tip vor dit..
kan je nie op de site van henk lommers kijken ofsjow..

tis meer een vraag om een infectie te voorkomen. hij heeft gisteren 2 spuiten gekregen, speciaal voer en 10 dagen aan de antibiotica. ik ga zelf niet expirimenteren, richt meer schade dan goeds aan...(zegt de dierenarts)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:42:
ik ga zelf niet expirimenteren, richt meer schade dan goeds aan...(zegt de dierenarts)

En de dierenarts is al zo f*king duur :@

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:44:
En de dierenarts is al zo f*king duur

yups :( al viel 50 euro me best mee deze keer

denk dat ik voor zijn korte leventje al zeker 350 euro kwijt ben....eten niet eens meegerekend. En meneer is niet de enige, heb er 3 in totaal.

Pff...

Mijn kat heeft een miskraam gehad :(
Allemaal heel erg zielig, en ik met spoed met dat beest naar de dierenarts...
Kostte me € 166,= !! :(

Maar jah, je betaald het toch, kan moeilijk dat beest dood laten gaan.
En daar maakt de dierenarts natuurlijk lekker gebruik van :[

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:51:
En daar maakt de dierenarts natuurlijk lekker gebruik van

Doet de mijne niet, had laatste een andere kat met blaasonsteking, moest een paar nachten blijven voor onderzoek maar hoefde geen opname kosten te betalen. Hij kent me ook bij naam dus kom er vaak genoeg.

Maar on-topic, iemand die ook een kat met dit gedrag heeft?

Uitspraak van Patrick Allen B) op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:18:
Is gewoon instinct! Maar je zegt dat hij 10 maanden oud is..ze moeten het dan nog leren misschien

als t instinct was zou ie die dingen juist niet doen..
en leren hoeven ze ook niet, want jah die beesten hebben meestal intinct ;p

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 16:53:
Doet de mijne niet, had laatste een andere kat met blaasonsteking, moest een paar nachten blijven voor onderzoek maar hoefde geen opname kosten te betalen. Hij kent me ook bij naam dus kom er vaak genoeg.

Je hebt een abonement daar :P
hebt tie geen last van wormen ofzo?
had de mijne ook.
en dat terwijl hij gwoon op tijd zijn wormenkuur had gehad.
dierenarts snapte er ook niks van
heeft je kat geen wormen?Een kat heeft wel degelijk een rem hoor en zoals het klinkt eet hij echt teveel?hoe is het met zn gewicht?als hij wat magertjes is bij zn flanken is dat temeer een teken van een worminfectie....

als t goed is zal je kat nou niet zo snel meer van alles opeten...;p

jonge katten eten inderdaad zo'n beetje alles wat los en vast zit, en een hele goed manier om ze dat af te leren is door dat ze een keertje goed ziek worden ervan..
:)

er word ook wel gezegd dat katten die alles echt op eten dat je die eendagskuikens moet gaan voeren, kun je geloof ik kopen bij de dierenspeciaal zaak, in de vriezer.
om de dag een geven zou het doen laten ophouden...
laatste aanpassing

Uitspraak van sassie(f) op dinsdag 30 augustus 2005 om 17:54:
heeft je kat geen wormen?

nee pas nog ontwormd. Doe dat netjes op tijd omdat ie dus ook veel buitenkomt.

Uitspraak van sassie(f) op dinsdag 30 augustus 2005 om 17:54:
hoe is het met zn gewicht?

hij is normaal (al vind ik het een scharminkel maar die andere 2 zijn weer te dik), heb het gisteren nog gevraagd, hij is gewogen en dat was allemaal in orde.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 18:11:
jonge katten eten inderdaad zo'n beetje alles wat los en vast zit, en een hele goed manier om ze dat af te leren is door dat ze een keertje goed ziek worden ervan..

ik hoop het maar, voorlopig heeft ie huisarrest dus hij zal het met brokken en blikvoer moeten doen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 30 augustus 2005 om 18:11:
katten die alles echt op eten dat je die eendagskuikens moet gaan voeren

bah...weet niet of ik dat wel kan aanzien ;p

Hier een foto van het kereltje in kwestie:

hij is wel mooi!!!

:D
hahaha lekker eigenwijze pummel...katten zijn echt geweldig zal ff foto plaatsen van mijn ondeugd...ik heb met haar ook heeeeel wat te stellen gehad dus ik snap je frustratie volkomen!Gelukkig gaat het nu redelijk met dr na een heftige niervergiftiging!

(l) mijn drol!

(l) mijn beide drollen 8)
laatste aanpassing
Mijn drol :lief:

Sorry hoor... ik kon het echt even niet laten :bloos:

Doei! 8)

Uitspraak van sassie(f) op dinsdag 30 augustus 2005 om 18:52:
hahaha lekker eigenwijze pummel

idd en stoer dat ie is (held op sokken) maar goed tis wel n superlieverd dus heb t allemaal graag voor m over :lief:

Uitspraak van sassie(f) op dinsdag 30 augustus 2005 om 18:52:
een heftige niervergiftiging

das ook geen pretje, fijn het dat beter gaat met dr gaat. hier knapt ie ook al wat op gelukkig :d

Uitspraak van Chrisje op dinsdag 30 augustus 2005 om 19:31:
Sorry hoor... ik kon het echt even niet laten

grrr....stront genoeg gezien hoor met die kat :[

;p

mischien ruikt ie niet zo goed , al sje niet goed kan ruiken proef je ook niks toch
Vind mijn drollen toch lekkerder ;-p

Uitspraak van verwijderd op woensdag 31 augustus 2005 om 08:42:
mischien ruikt ie niet zo goed

:/ zou kunnen maar lijkt me sterk

Nou echt opknappen doet ie niet. Suffig en zn vacht ziet er ook niet uit. Volgende week maar ff terug naar de dierenarts als t nog nie beter is geworden.
op je probleem met zn vacht weet ik wel het antwoord!Een kat die ziek is verwaarloost zichzelf namelijk door zich niet meer te wassen ....zn nageltjes zal hij waarschijnlijk ook niet goed meer verzorgen...Luna van ons zit helemaal in de klit en dr nagels werden heel lang dat we haar hoorde lopen op het laminaat!! Ik heb een speciale borstel en een kam gekocht en help haar door dr elke dag te borstelen.

Ga ik vanmiddag meteen doen, thanx :bloem: Al wordt meneer nu gewassen door de andere katten. Vermoed dat er ook wat aandachts trekkerij bij zit hoor...is en blijft een man he ;p

Luna, zo heet de kat van mn vriend ook :d goeie smaak hahaha
laatste aanpassing

Iedereen zijn kat heet bijna Luna.... De mijne draaien wat harder... die heten Drokz en Tails :P

Maar... misschien is er wel iets mis met zijn neusje ofzo. Dat ie niet meer goed ruikt wat aan het rotten is en wat lekker is

Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 13:20:
Dat ie niet meer goed ruikt wat aan het rotten is en wat lekker is

nou je bent de tweede die dat zegt. net de dierenarts gebeld maar die zegt natuurlijk kom maar langs. zn neus is wel vaak heel bleek en mager is ie ook aan het worden. ik voer m nu extra maar door die infectie heeft ie weinig eetlust...maak me echt zorgen om m :(
ik ken dr toevallig maar 1 die Luna heet :[ dacht verdorie dat ik origineel was :cry: ;-p

@Evil laat toch maar even bloed afnemen bij hem hoor want hij is wel echt ziek.Wist je dat een kat die ziek is zelfs in eerste instantie nog probeert te verbergen dat hij ziek is.....pas als ze echt pijn gaan hebben beint de ellende dus ga gewoon ff langs de DA!! Naast medicatie moet hij zowieso gedwangvoedert worden want als een kat niet meer eet en drinkt is het snel over....pak een grote injectiespuit en vul dat met (in de blender gemalen) natvoer en spuit dat in zn bek...moesten wij ook doen dan sterken ze aan (f)

Volgende week woensdag moet ie zn laatste tablet hebben, geen verbetering dan zit ik meteen bij de DA.

Tis echt een gratenpakhuis aan het worden. Maar hij eet en drinkt goed, diarree is over. Dan moet ie toch onderhand gaan opknappen?
Heb je toevallig ook ergens een sloot of een vijver in de buurt waar kikkers inzitten?
Die worden nl heel slecht verteerd en katten worden er mager door. Ze gaan er ook hele stinkende winden van laten, als je het 1x hebt geroken dan weet je wat ik bedoel.

Ja er loopt achter het huis een sloot. Is ie ook al een keer ingeflikkerd. Maar in de tuin zitten ook kikkers en die laat ie met rust. Hij voetbalt er hooguit mee....pfff wat een raadsel zeg.

Vermoed dat het toch echt van die dooie merel komt, die vrat ie namelijk wel op. Is gewoon te lui om vers te vangen..:/
Een kat kan prima rottend vlees eten. Ze jagen niet alleen, maar eten ook kadavers als ze moeten.

Lekker is anders..........maar je hebt nu eenmaal een pluizige moordenaar in huis gehaald :p