Partyflock
 
Forumonderwerp · 797776
 
Is het jou ook opgevallen dat de laatste tijd deze snelweg tsjokkievol is met camera's? Misschien kan het je geen reet schelen maar het viel me gewoon op. Om elke paal met zo'n mogelijke maximale snelheidsaanduiding zit een camera (letop: ik heb niet over die camera's die gebruikt worden bij trajectcontroles). Dit is de eerste keer dat ik ze zie. Ze waren er al een tijdje heb ik gehoord maar nu zijn het er echt veel... Enkel vanaf je den haag bereikt zijn ze opgesteld.
zal vast wel te maken hebben met de veiligheid blablabla..
Ze worden namelijk niet gebruikt voor snelheidsovertreders or whatever....

Maar dat het er zoveel waren, ik zat een beetje weg te dromen (reed niet) stel je voor dat dit straks ook het geval is in steden, om de 100 meter een camera...
Ik zelf voel me veilig, ik voel me juist niet zo lekker met cameraatjes... maar goed.


Tsjaa what's the deal with this topic?.. dunno...
ik zou zeggen check is de volgende keer...het zijn er een heleboel...zkz over de 25 en dat op 1 snelweg..van nog geen 5 km gedeelte

- Het zijn geen camera's voor flitspalen
- Ook geen camera's voor de trajectcontrole --> daarvoor maken ze gebruik van een geautomatiseerd systeem. Het gebruik van surveillance cam's past daar helemaal niet bij.


Ze zien er namelijk uit als surveillance camera's..

Ik heb ze enkel nog in de randstad in den haag gezien, elders zijn ze er niet in zulke grote aantallen.
Echt elke stuk van de snelweg word gespot
laatste aanpassing
 
Zijn dat niet gewoon toezichtcamera's?

Die flitsen je toch niet?
Bedoel je op de Utrechtse baan??
Ben daar toevallig gister langs gereden. Ik kom zelf uit de buurt van Almelo en bij ons zijn ook wel flitspalen. Maar over het algemeen zijn ze veel minder zuinig met flitspalen in het zuiden.. we hebben er echt gruwelijk veel gezien gister.. en niet alleen bij den haag.. OVERAL down under in nl!

maar idd.. je zal maar 10 geflitst worden op de zelfde weg :/
 
volgens mij zijn die voor de verkeersinformatie. Kunnen ze zien dat er elke dag weer file staat.

Of ze nemen stieken een nieuwe Big Brother op. Big Brother in the Car ofzoiets :9
A12? is de nieuwe trajectcontrole, vandaar!
 
Ehmm... zijn dat niet camera's voor die mensen die dan de file's voorlezen op het nieuws en zo

:vaag: jah als je het snapt vind ik je inderdaad heel knap, maar ben ff de naam van dat bedrijf kwijt
 
veerkeersinformatie inderdaad, THNX MONIV D.P. :flower:
ik heb alleen echte flitspalen gezien, en die zijn er wel veel daar hoor !:yes:
 
Uitspraak van Tab op woensdag 27 juli 2005 om 14:37:
Bedoel je op de Utrechtse baan??


:yes: denk dat 'ie dat bedoelt jah...

Uitspraak van It's a Cage! op woensdag 27 juli 2005 om 14:39:
A12? is de nieuwe trajectcontrole, vandaar!


:no:
A12 tussen De Meern en Woerden
Locatie: A12, van De Meern richting Woerden, van hectometerpaal 49.3 tot 46.2
Van : Utrecht
Naar : Gouda
Snelheidslimiet: 120 km/uur
Lengte ( in meters ) : 3030
Tijd ( bij 120 km/u ) : 91 sec
Wegbeheerder: Rijkswaterstaat directie Utrecht
Politiekorps: Korps Landelijke Politie Diensten
Leverancier: CSC Computer Sciences
laatste aanpassing
 
voor mensen die het willen weten...

Trajectcontrolesystemen 2005

A2 tussen Maarssen en Breukelen

Locatie: A2, Maarssen richting Breukelen, tussen hectometerpaal 55.0 en 51.5
Van : Utrecht
Naar : Amsterdam
Snelheidslimiet: 120 km/uur
Lengte ( in meters ) : 3504
Tijd ( bij 120 km/u ) : 105 sec

A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep
Locatie: A4, Hoofddorp richting Nieuw Vennep, tussen hectometerpaal 13.1 en 16.3
Van : Amsterdam
Naar : Den Haag
Snelheidslimiet: 120 km/uur
Lengte ( in meters ) : 3168
Tijd ( bij 120 km/u ) : 95 sec

A12 tussen De Meern en Woerden
Locatie: A12, van De Meern richting Woerden, van hectometerpaal 49.3 tot 46.2
Van : Utrecht
Naar : Gouda
Snelheidslimiet: 120 km/uur
Lengte ( in meters ) : 3030
Tijd ( bij 120 km/u ) : 91 sec

A13 tussen Delft en Rotterdam
Locatie: A12, van Delft richting Rotterdam
Van : Delft
Naar : Rotterdam
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 1560
Tijd ( bij 120 km/u ) : 70 sec

A13 tussen Rotterdam en Delft
Locatie: A12, van Rotterdam richting Delft
Van : Rotterdam
Naar : Delft
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 1619
Tijd ( bij 120 km/u ) : 73 sec

Trajectcontrole op de N919, Veenhuizen
Locatie: N919 bij Veenhuizen, beide richtingen, tussen hectometerpaal 8.7 en 11.1
Wegnaam : Hoofdweg ( N919 )
Van : Veenhuizen
Naar : A28
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 2392
Tijd ( bij 80 km/u ) : 108 sec

Trajectcontrole Zeelandbrug richting Goes
Locatie: Zeelandbrug richting Goes, tussen hectometerpaal 13.4 en 22.3
Van : Zierikzee
Naar : Goes
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 8482
Tijd ( bij 80 km/u ) : 382 sec

Trajectcontrole Zeelandbrug richting Zierikzee
Locatie: Zeelandbrug richting Zierikzee, tussen hectometerpaal 13.4 en 22.3
Van : Goes
Naar : Zierikzee
Snelheidslimiet: 80 km/uur
Lengte ( in meters ) : 8487
Tijd ( bij 80 km/u ) : 382 sec

Trajectcontrole in Flevoland - verplaatsbaar
Locaties: Dronterringweg, Marknesserweg, Spijkweg (toegangsweg Six Flags), Markerwaarddijk (dijk Enkhuizen-Lelystad)
Snelheidslimiet: op de Markerwaarddijk geldt een maximumsnelheid van 100 km/uur; op de andere trajecten bedraagt de limiet 80 km/uur.
 
Maar voor traject controle zoals ze die in Rotterdam hebben komt toch niet zo'n surveillance camera aan te pas...
Ik bedoel Tracjet controle is een geautomatiseerd systeem...
Die surveillance camera's zijn dan toch onnodig en waarom zoveel...bij de tracect controle is dat van punt a tot punt b met de nodige puntjes bij de afritten..


Het klopt gewoon niet
laatste aanpassing
 
beetje triest, van alle trajectcontroles op de snelweg heb ik al een briefje van het CJIB gehad.

Nog even de zeelhandbrug over om het rijtje compleet te maken
 
flitser en een camera zit wel wat verschil in....

je hebt nu ook sites waarbij je kan kijken hoe druk het op bepaalde wegen en punten is... misshcien is het daarvoor?
 
dat kan nobody maar waarom zoveel?
echt zo'n beetje om de 100 meter oid..
Volgens mij gewoon camera's van Rijkswaterstaat om de drukte te bepalen en zo de matrixborden te kunnen bedienen.