Partyflock

Forumonderwerp · 796790
De man die gisteren in de Londense metro werd doodgeschoten, had niets met terrorisme van doen, zo heeft de Britse politie vanmiddag laat bekend gemaakt. Hij werd gedood nadat hij zich verdacht had gedragen op een metrostation en politie-bevelen zou hebben genegeerd.

Scotland Yard noemt in een verklaring de schietpartij in Stockwell Station een tragedie, welke wordt betreurd door de Metro Politie.

Sinds de bloedige aanslagen van twee weken terug hebben agenten de opdracht gekregen om een verdachte dood te schieten, als vermoed wordt dat deze op het punt staat een bom te laten ontploffen.

Bron: www.fok.nl

Nu zijn de poppen aan het dansen. :yes:

voorkomen is beter dan genezen (y)

die engelsen toch :frusty:
die terroristen maar lachen hoor
de engelse beginnen elkaar al af te knallen :s
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 16:13:
de engelse beginnen elkaar al af te knallen

Het was een Braziliaan.

Gedode Brit in metro onschuldig

een brit toch ?

nee idd ze misschien ook kunnen schieten maar op een plek da ie nie dood zou gaan.

Maar snap wel da ze bang waren......

Aanslagen en verdachte enzo

toch vind ik dat de gene die verantwoordelijk is voor zijn dood
de gene die opdracht heeft gegeven om te schieten dus, strafrechtelijk vervolgd moet worden.
moet je voorstellen dat je vader dood word geschoten "per ongeluk" :/
laatste aanpassing

pffff en dan hadden ze hem in zijn been geschoten, en dan had die eventueel nog zijn bommen kunnen laten ontploffen...en stel hij had wel bommen, en dr was niks gedaan, dan was de regering weer de verantwoordelijke :/

pffff en dan hadden ze hem in zijn been geschoten, en dan had die eventueel nog zijn bommen kunnen laten ontploffen...en stel hij had wel bommen, en dr was niks gedaan, dan was de regering weer de verantwoordelijke

Stel dat ze jou doodschieten of het ziekenhuis in slaan, och nou ja..stel stel stel

Daar heb je gewoon nx aan.

maar ik wordt nergens van verdacht, en dat was bij hem wel ! ze achtervolgde hem niet voor niets

Hij ging daar ook niet vanuit denk ik ;)

Iedreeen kan wel die agenten afzeiken en natuurlijk is het wel een grote fout maar die agenten stonden onder een enorme druk!
Maar op dat moment probeerde ze de bevolking te beschermen.
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 17:13:
Iedreeen kan wel die agenten afzeiken en natuurlijk is het wel een grote fout maar die agenten stonden onder een enorme druk!
Maar op dat moment probeerde ze de bevolking te beschermen.

Dat zeker.

Die maatregel dat er op iedere verdachte geschoten mag worden gaat gewoon te ver.

Uitspraak van Hassanova op zondag 24 juli 2005 om 17:15:
Die maatregel dat er op iedere verdachte geschoten mag worden gaat gewoon te ver.

:yes:

Wat alleen niet vergeten moet worden is het feit dat Londen in angst leeft!
Niet alleen London.

Uitspraak van Hassanova op zondag 24 juli 2005 om 17:18:
Niet alleen London

Maar daar vond dit accident plaats
Ja dat klopt. Aanslagen zoals die in London hebben plaatsgevonden vinden DAGELIJKS plaats in Bagdad, en dat is geen overdrijving.

Die oorlog in Irak is de stomste beslissing geweest tot nu toe in deze eeuw.

Uitspraak van Hassanova op zondag 24 juli 2005 om 17:22:
Die oorlog in Irak is de stomste beslissing geweest tot nu toe in deze eeuw

:no:

DE uitwerking ervan is niet goed
Maar saddam is weg en das toch wel een vooruitgang
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 17:24:
DE uitwerking ervan is niet goed

Saddam weg is goed, wat ze ervoor in de plaats hebben gekregen is nog veel erger.

Een stel Amerikanen die de veiligheid van de burgers niet kunnen waarborgen, terroristen die het op alles en iedereen voorzien hebben.

Ik denk dat de gewone arbeider of de gewone boer liever een geflipte dictator als Saddam had, dan wat er nu is.

Want??
Het normale volk is er iig niet beter op geworden, degene die ECHT beter zijn geworden van het vertrek van Hussein, zijn extreem-fundamentalistische moslims die de macht grijpen en groeperingen als al-quiada die een boel nieuwe leden krijgt.
Sorry hoor maar als je een beetje logisch naardenkt dan gaat een terrorist met bommen tog niet wegrennen voor de politie ;) die blaast zich dan gelijk wel op .Ik denk eerlijk gezegd dat er nu wel meer van dit soort incidenten gaan voorkomen en of dat ten goede komt van de maatschappij ik denk et niet !Je zult maar als politieagent een onschuldig iemand neerschieten en een week later een bomaanslag niet kunnen voorkomen :S......
Uitspraak van Hassanova op zondag 24 juli 2005 om 14:05:
Hij was al overmeesterd en had meegekund naar het bureau

Ik begrijp de hele tijd dat ie weg aan het rennen was, dat moet je niet doen. Als we in 'normale' tijden zouden leven zou ik het ook overdreven hebben gevonden. Nu niet. We are living in a dangerous world.

die pipo had er verstandig aan gedaan even de bevelen op te volgen. was er nix aan de hand geweest en had ie nu nog mooi ergens een stop kunnen vervangen. Nu is 't power off voor de electricien
Hij rende omdat ie de metro moest halen :S

Dus als iemand achter je aan zit met een pistool dan ga jij op de grond liggen?
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 18:17:
Dus als iemand achter je aan zit met een pistool dan ga jij op de grond liggen?

nee joh, probeer voor de kogel uit te rennen

Dat lukte blijkbaar niet ;P

Uitspraak van Denon op zondag 24 juli 2005 om 19:06:

Had ie moeten luisteren he.. Je weet wat er allemaal gebeurd is dus als de politie roept dat je moet stoppen, dan stop je toch??
moet je maar blijven staan als dat gezegd wordt
Uitspraak van Denon op zondag 24 juli 2005 om 19:06:

:respect:
laatste aanpassing

nou hoor je weer op het nieuws, dat hij niet wilde stoppen omdat hij dacht dat het een bende was die hem wilde dood schieten. Hoe komen ze daar bij. Hoe weet je nou wat iemand denkt. 1 persoon wist wat hij dacht, en dat was hijzelf.
Wat zou JIJ doen als er 3 mannen een pistool op je richten. Het waren agenten in burger, hij kon dus ook niet weten dat het agenten waren. Ik las vannochtend in de volkskrant dat uit onderzoek is gebleken dat hij 9 (!!!) keer is geraakt, 8 keer in zn hoofd en 1 keer in zn schouder.

Sorry hoor, maar als een of ander persoon een pistool op me richt dan krijg ik ook de neiging om dekking te gaan zoeken.
Uitspraak van Denon op zondag 24 juli 2005 om 18:14:
Ik begrijp de hele tijd dat ie weg aan het rennen was, dat moet je niet doen. Als we in 'normale' tijden zouden leven zou ik het ook overdreven hebben gevonden. Nu niet. We are living in a dangerous world.

die pipo had er verstandig aan gedaan even de bevelen op te volgen. was er nix aan de hand geweest en had ie nu nog mooi ergens een stop kunnen vervangen. Nu is 't power off voor de electricien

je kan de rollen ook omdraaien, de agenten waren in burger dus hij dacht misschien wel dat ze een aanslag gingen voorbereiden...
je kan de rollen ook omdraaien, de agenten waren in burger dus hij dacht misschien wel dat ze een aanslag gingen voorbereiden...

.

Dit is best wel een goed punt (Y)....,Ik zou het ook op het rennen zetten als iemand een wapen op me richte..!!!
In deze discussie zit een 'knoop' waar we niet uit kunnen komen.

Ik dank u.

:bier:
Inderdaad

De agenten waren niet in uniform, en wel heel groot en agressief kijkend, dus wat doe je dan! Rennen voor je vaderland toch! Dat gebeurt toch ook wel eens in films van James Bond, rent die achter iemand aan, heeft die hem en is het de verkeerde... Momenteel lopen er heel veel Engelse en Amerikaanse James Bonds rond, dus overduidelijk een weg ren geval.

In principe vind ik die harde optredens wel ok, maar dit is weer een beetje te. Maar als je wat wilt bereiken zullen er altijd onschuldigen sterven, dat gebeurt namelijk in elke oorlog! En dat is dit wel.....
laatste aanpassing

Uitspraak van The advisor op dinsdag 26 juli 2005 om 15:23:

ja als hij wel een bom bij zich zou hebben, moet je zo iemand gewoon doodschieten, want als je hem in zijn been raakt kan hij als nog de knop indrukken en alles laten ontploffen.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 09:52:
ja als hij wel een bom bij zich zou hebben, moet je zo iemand gewoon doodschieten, want als je hem in zijn been raakt kan hij als nog de knop indrukken en alles laten ontploffen.

helemaal met je eens, alleen hoe los het het probleem dat jij omschrijft als, "als" op,

hoe weet je voor 100% zeker dat iemand een bom bij zich heeft,
dus ik ik vind zomaar mensen neerschieten omdat ze het wel eens zouden kunnen wezen erg ver gaan,

en daarbij komt iedereen is onschuldig tot het tegen deel bewezen is!

the advisor :-)
the advisor > (y)

Ik zou ook wegrennen als mannen met pistolen achter me aan gingen rennen, kunnen ze nog wel roepen stop politie, maar dat kan iedereen wel roepen.
Het geeft de mensen gewoon een veilig gevoel als de politie hard en meedogenloos optreedt (ook al is dit tegen onschuldigen) :vaag:

Of het effect heeft? :nee:

Het tegenovergestelde.

t is natuurlijk heel erg dat die man onschuldig blijkt te zijn... die man had ook familie en n gezin!
maar aan de andere kant snap ik ook niet waarom ie politie bevelen negeert :S

iedereen kan nu wel gaan afgeven op die politie agenten maar die stonden op dat moment onder grote druk en deden alleen maar wat hun op dat moment t beste leek voor de bevolking... t blijven natuurlijk mensen!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 18:14:
is natuurlijk heel erg dat die man onschuldig blijkt te zijn... die man had ook familie en n gezin!
maar aan de andere kant snap ik ook niet waarom ie politie bevelen negeert

Ik begrijp dat het veel werk is om alle posts in dit topic te lezen :kots:

De agenten waren niet in uniform. Het waren agenten in burger, undercover agenten dus. Wat zou ieder normaal mens doen als een ander (in burgerkleding) naar je schreeuwt en met een pistool op je richt?

Juist, dan zoek je dekking, je rent voor je leven.

Komt nog eens bij dat na onderzoek is gebleken dat de arme man 8 keer in zn hoofd is geraakt en 1 keer in zn schouder, leuk voor zn familie om een kapotgeknald hoofd te moeten begraven (ik neem aan dat zn hoofd er niet best uit ziet> gesloten kist)

ohw okey, dat had ik niet gelezen! :)

ja t is diep triest... vooral voor de nabestaanden!

maar aan de andere kant blijf ik erbij dat die agenten onder grote druk stonden en volgens mij alleen maar deden wat hun op dat moment t beste leek voor de bevolking... maar men moet altijd n zondebok hebben, zo werkt t nou eenmaal...

Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 17:24:

Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 17:47:
Het normale volk is er iig niet beter op geworden, degene die ECHT beter zijn geworden van het vertrek van Hussein, zijn extreem-fundamentalistische moslims die de macht grijpen en groeperingen als al-quiada die een boel nieuwe leden krijgt.

Verder zijn het nivo van de vrouwenrechten en het onderwijs een paar honderd jaar teruggezet en moeten Iraakse boeren hun zaaigoed voortaan in de VS kopen

(de VS was zo slim om alle cultuurgewassen in Irak meteen te patenteren, dus mogen de boeren nu niet eens meer hun eigen zaaigoed telen)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 18:33:
maar aan de andere kant blijf ik erbij dat die agenten onder grote druk stonden en volgens mij alleen maar deden wat hun op dat moment t beste leek voor de bevolking... maar men moet altijd n zondebok hebben, zo werkt t nou eenmaal...

Ja, ik neem het de agenten niet heel erg veel kwalijk. De politici die de maatregel hebben ingevoerd dat er geschoten mag worden bij een verdenking wel.

Afschaffen die maatregel.

Uitspraak van All Star op zaterdag 23 juli 2005 om 18:37:
De man die gisteren in de Londense metro werd doodgeschoten, had niets met terrorisme van doen, zo heeft de Britse politie vanmiddag laat bekend gemaakt. Hij werd gedood nadat hij zich verdacht had gedragen op een metrostation en politie-bevelen zou hebben genegeerd.

Scotland Yard noemt in een verklaring de schietpartij in Stockwell Station een tragedie, welke wordt betreurd door de Metro Politie.

Sinds de bloedige aanslagen van twee weken terug hebben agenten de opdracht gekregen om een verdachte dood te schieten, als vermoed wordt dat deze op het punt staat een bom te laten ontploffen.

Bron: www.fok.nl

Nu zijn de poppen aan het dansen.

Ja,best wel.

Alleen,krijgen die terroristen nu ook een beetje hun zin,vind ik.

De normen en waarden die wij(britten)kenden,worden nu wel een beetje over boord gegooid.(Ik doel hier dus op het feit dat de Britten en wij Nederlanders Qua normen en waarden niet ver van elkaar afstaan,alleen wij pakken het nog niet op die manier aan).

Nu moet je in Groot Britanie ook gaan oppassen hoe je je gedraagt.

En dan gaat het niet de goede kant op,meer de kant op die de terroristen willen bereiken,vind ik.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 19:11:
En dan gaat het niet de goede kant op,meer de kant op die de terroristen willen bereiken,vind ik

Ik ook...
Dus ook mooi niet dat ik het hiermee eens ben dat zulke regels opgesteld worden... :no:
Nu is het dit...what's next? :|

Dit is pas iets waar ik bang voor zou zijn...dan voel ik me pas bedreigd...
laatste aanpassing

En de nabestaande hoe moeten die nu verder? Moeten die het doen met een excuus van Blair?

Het zal maar familie van je zijn :s Je hele leven ligt overhoop.

Uitspraak van TYHARO op donderdag 28 juli 2005 om 20:53:
Ik ook...
Dus ook mooi niet dat ik het hiermee eens ben dat zulke regels opgesteld worden...
Nu is het dit...what's next?

Dit is pas iets waar ik bang voor zou zijn...dan voel ik me pas bedreigd...

Ik dus ook.

Meer wat wij gaan doen,als hun.

Wij gaan te ver om hun te pakken.

Zo simpel is het.
En dat willen ze,onze samenleving kapot maken door terreur.

Alleen wij gaan maatregelen nemen door terreur.die wij als negatief ervaren,alleen zien we dat pas,als wij er mee te maken krijgen.

Dat is terreur en geen democratie,maar reageren uit angst.

Waarom ziet men dat nou niet?(Op terroristen na dan?)

Kijk ze hebben er goed aan gedaan om hem af te schieten omdat:

Hij rende weg na een paar keer tot stoppen geroepen te zijn

Als je onschuldig bent, of niets te verbergen hebt waarom ren je dan weg?

Stel dat het een zelfmoordterrorist was en hij had zich opgeblazen met tientalle doden als gevolg had er ook kritiek geweest.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 22:58:
Als je onschuldig bent, of niets te verbergen hebt waarom ren je dan weg?

kennelijk moet het dus met streepjes tussen de woorden... :S

De man ren-de weg om-dat hij dacht dat hij be-laagd werd door cri-mi-ne-len. Zou jij rus-tig blij-ven staan als er ge-wa-pen-de man-nen op je af-kwa-men die jou ken-ne-lijk dood wil-len ma-ken?

(Misschien handig als je eerst de rest van een topic leest? :/ )
laatste aanpassing