Partyflock

Forumonderwerp · 795169
...

Ik ga de opleiding Propedeuse Toegepaste Psychologie in Enschede volgen
laatste aanpassing
Introductiedagen die verplicht zijn of alleen voor een bepaalde opleiding zijn, zijn in regel minder geslaagd.
Introductiedagen die verplicht zijn of alleen voor een bepaalde opleiding zijn, zijn in regel minder geslaagd.

Redenen daarvoor zijn...?

Ik ga AutoTechniek in Rotterdam doen... iemand daarmee bekend?
Uitspraak van Chris :rot: op dinsdag 26 juli 2005 om 18:38:
maar een kamp :S

Eerstejaarskamp. Bij ons was het gewoon een weekendje op een wat geforceerde manier de mensen van je opleiding leren kennen. Ben er niet bijgeweest, maar volgens anderen was het wel gezellig.

Werkzaam bij Bar27
Euhmz ik weet ook nog niet of ik ga, hou d'r niet echt van om daar in m'n up rond te lopen....
Ken verder niemand die die opleiding gaat volgen

Ik had precies hetzelfde, zat er erg tegenop....maar je bent zeker niet de enige die alleen erheen gaat, geloof mij, na een avondje stappen heb je genoeg nieuwe vrienden gemaakt ;)
Redenen daarvoor zijn...?

Er is een aantal redenen voor te noemen. De belangrijkste m.i. zijn dat voor een vrijwillige introductie iemand die zich uit eigen beweging inschrijft, over het algemeen meer gemotiveerd is. Tevens melden bepaalde mensen zich ervoor aan. Bij een verplichte introductie heb je altijd een bepaald percentage mensen dat er helemaal geen zin in heeft en er alleen voor het studiepunt zit.

Datzelfde verschil zie je bijvoorbeeld bij mensen die bij een meerdaagsfestival op een camping gaan staan en mensen die een dagkaart hebben. Die zijn gewoon anders, niets ten nadele van welke groep dan ook.

Tevens is het leuk dat bij een algemene (dus niet opleidingsspecifieke) introductie alle opleidingen door elkaar zitten, dat schept een veel stevigere band, waardoor je ook de rest van de school meer gaat waarderen.
verwijderd U ziet het... ik wordt ook een grote jongen! :P

Bij mijn introducite weet ik wel dat de meeste mensen dezelfde interesses hebben, dus daardoor wordt het alleen maar makkelijker en leuker, lijkt mij.

Weet ook nog niet of ik bij zo'n studentenvereniging moet inschrijven.
Uitspraak van Mellow Melvin op dinsdag 26 juli 2005 om 19:56:
Tevens is het leuk dat bij een algemene (dus niet opleidingsspecifieke) introductie alle opleidingen door elkaar zitten, dat schept een veel stevigere band, waardoor je ook de rest van de school meer gaat waarderen.

Daar zit wat in :yes:
Uitspraak van CSRD op zondag 24 juli 2005 om 22:14:
Hoe zit dat trouwens met boeken bestellen? Kan nergens info daarover vinden.

Krijg je vanzelf brieven over thuis!!! (als het goed is... :) )

Gewoon doen...en als het echt te ver gaat gewoon weigeren hehe. Introductie op HBO was gewoon heel gezellig, leert gelijk mensen kennen.

Het is natuurlijk een gedoe, maar wel heel leuk en je leert meteen mensen kennen.

Uitspraak van Miloutje op maandag 18 juli 2005 om 21:26:
En hogeschool van utrecht.. iemand daar ervaringen mee?

gaaaaaan, heel de stad vol met lekkere wijven niets moet alles mag! uitdagen zijn volop gers!

hopelijk word beter weer

Absoluut een aanrader. Alhoewel de spelletjes en de opdrachten meestal wel onnozel zijn, je leert wel mooi je klasgenoten kennen. En vooral als je alleen in een nieuwe klas komt zou ik het zeker doen! Anders kom je de eerste weken op school zonder dat je iemand echt goed kent :)
Ik heb al besloten dat ik toch maar ga. Heb vandaag gehoord dat ik sowieso ben aangenomen :)
Dus ook maar ff geld overboeken voor dat introductiekamp. Heb er wel zin in als ik dat zo hoor :yes:

Ik vond het een grote afrader. De eerste dag was het nog gezellig en leuk, daarna begon het mij zwaar te irriteren dat ze het idee hadden dat ze je constant van hot naar her moesten sleuren alsof ze niet vertrouwde op je gave om jezelf te vermaken en uit jezelf kennis te maken met anderen. Ten tweede was het zwaar irritant dat iedereen zwaar ijverig bezig was het leuke, enthousiaste en gezellige persoon uit te hangen. Ik ben hem ook de derde dag toen iedereen nog op een oor lag stiekem gepeerd als een dief in de nacht.

zeeeer saai blije spelletjes doen, dus maak je eige feesje en ga naar de dichtsbijzijnde shop
Hmmm... Ik twijfel ook nog of ik zal gaan..

ik vond het btw supergaaf :bounce:
Ik ben met de Haagse Hogeschool met de opleiding Facility Management meegeweest. Was (y). Had er eerst ECHT geen zin in. Maar t was goed te doen. Helemaal als de commissiej vant kamp niej zo geforceerd gedaan hadden 8)
laatste aanpassing
Heb me ook zeer zeker wel goed vermaakt! :D