Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 10:10:motogp live
Niet de race de kwalificaties.
Ik ben eigenlijk geen motor fan, maar ik wou het eens weer in het echt horen sins vroeger.
Viel me tegen.
Uitspraak vanik wens jouw het zelfde toe met jouwn motorHardeKlappe-SnelThuis
op dinsdag 19 juli 2005 om 02:16:
Wordt moeilijk.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 14:14:n iedereen met een beetje kennis van zaken weet dat deze 500 cc gifmonsters erger waren dan de huidige kernraketten.
Sorry ik ga toch voor de superbikes
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 14:14:En iedereen met een beetje kennis van zaken weet dat deze 500 cc gifmonsters erger waren dan de huidige
Niet mee eens, ligt eraan of je een screamer of een big-bang gaat vergelijken met een motogp machine en dan heb je ook nog eens verschil in de GP machines. Vooral de Duc's zijn niet echt makkelijk te berijden door de vermogensafgifte.
En de 500cc zaten toen op een 190-200 pk en de motogp nu al op zo'n 240-250 pk. Qua gewicht waren de 500cc ook stuk lichter en daardoor veel beter te besturen.
Niet mee eens, ligt eraan of je een screamer of een big-bang gaat vergelijken met een motogp machine en dan heb je ook nog eens verschil in de GP machines. Vooral de Duc's zijn niet echt makkelijk te berijden door de vermogensafgifte.
En de 500cc zaten toen op een 190-200 pk en de motogp nu al op zo'n 240-250 pk. Qua gewicht waren de 500cc ook stuk lichter en daardoor veel beter te besturen.
De motoGP kenner
Uitspraak van ***RICARDOS*** op woensdag 27 juli 2005 om 17:21:Ook een rossi fan neem ik aan???
Al weer 10 jaar fan!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 17:52:rossi
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 17:52:capirossi
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 17:52:gibernau
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 17:52:melandri
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 17:52:hayden
En de 500cc zaten toen op een 190-200 pk en de motogp nu al op zo'n 240-250 pk. Qua gewicht waren de 500cc ook stuk lichter en daardoor veel beter te besturen.
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn.. echter een big bang of screamer 500 cc tweetakt is nog altijd vele malen moeilijker te berijden dan een motogp fiets. Zelfs al heeft die 40 pk meer. Het gaat in dit geval namelijk om het koppel. En dat is van een dikke viertakt zoveel makkelijker bereikbaar dan van een tweetakt. Lees de recensie's van Alan Cathcart er maar op na. (ze zijn ook gepubliceerd in de Moto73 trouwens...)
Het makkelijker rijden gaat niet alleen om het vermogen en koppel wat de motor afgeeft. Stuurkarakter is meestal nog belangrijker. Het omgooien van een 500cc ging veel makkelijker even als het aanremmen en insturen.
Kijk maar naar hoe het laatste seizoen ging waarbij de tweetakten nog aan meededen. De motogp machines kwamen gewoon op vermogen de 500cc voorbij maar bij het aanremmen en in de bochten waren de 500cc de Motogp gewoon de baas.
Tweetakt en Viertakt is gewoon niet te vergelijken met elkaar, hebben allebei voordelen en nadelen.
Kijk maar naar hoe het laatste seizoen ging waarbij de tweetakten nog aan meededen. De motogp machines kwamen gewoon op vermogen de 500cc voorbij maar bij het aanremmen en in de bochten waren de 500cc de Motogp gewoon de baas.
Tweetakt en Viertakt is gewoon niet te vergelijken met elkaar, hebben allebei voordelen en nadelen.
Backtorque limiter zegt je wel wat?
Maar ik geloof niet dat je iets gaat toegeven op je mening vandaag hè?
Geloof het van mij of niet.. echter als je de recensies van Alan, Jurgen of wie al niet meer leest, (Die er meer verstand van hebben dan jij en ik bij elkaar.) dan zul je zien dat je hier en daar het één en ander moet bijschaven.
Verder's leuk om medestanders te ontmoeten hiero.
btw, mijn dochters tweede naam is: Valentina, 3 weken oud.
Maar ik geloof niet dat je iets gaat toegeven op je mening vandaag hè?
Geloof het van mij of niet.. echter als je de recensies van Alan, Jurgen of wie al niet meer leest, (Die er meer verstand van hebben dan jij en ik bij elkaar.) dan zul je zien dat je hier en daar het één en ander moet bijschaven.
Verder's leuk om medestanders te ontmoeten hiero.
btw, mijn dochters tweede naam is: Valentina, 3 weken oud.
Leuk leuk!
Een vriend van mij rijd momenteel de zomeravond competitie op een circuit CBR600R. Erg gaaf. De 23ste gaan een aantal vrienden met dat ding naar het circuit. Ik heb geen tijd maar wil eigenlijk wel heel graag mee. En met jouw ervaringen begrijp je wel waarom!
o ja, mijn 750 R wordt as we speak voorzien van een 1100 R blok.
Worden de wheely's lekker makkelijk van. 
Een vriend van mij rijd momenteel de zomeravond competitie op een circuit CBR600R. Erg gaaf. De 23ste gaan een aantal vrienden met dat ding naar het circuit. Ik heb geen tijd maar wil eigenlijk wel heel graag mee. En met jouw ervaringen begrijp je wel waarom!
o ja, mijn 750 R wordt as we speak voorzien van een 1100 R blok.
Tja, idem dito met die KR1-S.
Btw, weleens van het motoport stuntteam gehoord? (Jaartje of vier geleden?) Daar zat ik namelijk ook in toen.
Beetje shows draaien op evenementen.. wel leuk. Werd alleen op den duur te link. Mensen huurden ons gewoon in terwijl wij vroegen om 200 meter asfalt. Kregen we 150 meter klinkers met een drempel in het midden. (n) Rij je daar op het achterwiel, derde versnelling.. hops drempel etc. Dikke nono. (n) Dus daar zijn we maar mee gestopt.
Btw, weleens van het motoport stuntteam gehoord? (Jaartje of vier geleden?) Daar zat ik namelijk ook in toen.
Yepszz.. een 92-er oliegekoelde 1127 met 4 x 40 mm carbs, doorboord, grotere sproeiers, open filters, ontst. vervroeger erop. UPSD, 6 zuiger tangen uit een later model en the trick of all tricks: een 750 achterbrug. (korter)
Man dat ding ging nog soepeltjes omhoog op de snelweg met 130 km/h. Ik hoop dat die nieuwe van mij dat straks ook weer doet.
Want dat is het enige dat ik nog erg mis.
En fatsoenlijke kneedowns in de stad echter daar was ik vier jaar geleden toch wat meer kamikaze voor dan nu.
Man dat ding ging nog soepeltjes omhoog op de snelweg met 130 km/h. Ik hoop dat die nieuwe van mij dat straks ook weer doet.
En fatsoenlijke kneedowns in de stad echter daar was ik vier jaar geleden toch wat meer kamikaze voor dan nu.
Ik heb wel wat mooie herinneringen aan een motortrip waarbij er een paar mederijders stonden te wachten bij een verdrijvingsvlak vlak voor een rotonde. Dus ik denk: ff tof doen. Gas erop, laat remmen linksaf driekwart rond, mooie styl, knietje aan de grond en dan bocht uit wheeliën.
Zo gezegd, bijna zo gedaan: Aanremmen, goed zitten, knie uit.. motor op wang. Grip voorwiel weg -> ipv linksaf keihard rechtdoor (gelukkig wel een afslag) en met kromme tenen en een beslagen helm stoppen. Achterom kijken en daar vier duimpjes met van die bijna blikken glimlachend erachter.
Dát krijg je van een dagje TT.
Zo gezegd, bijna zo gedaan: Aanremmen, goed zitten, knie uit.. motor op wang. Grip voorwiel weg -> ipv linksaf keihard rechtdoor (gelukkig wel een afslag) en met kromme tenen en een beslagen helm stoppen. Achterom kijken en daar vier duimpjes met van die bijna blikken glimlachend erachter.
Dát krijg je van een dagje TT.






