Partyflock

Forumonderwerp · 780972

personelijk vind ik zelf de sound :YES:
Wel cool ja...maar ook niet alles... :)
1 van de weinige dingen...terwijl er in die periode zoveel is uitgekomen...ken je nagaan... :D

Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op dinsdag 31 mei 2005 om 09:36:
kleding..jammer genoeg
ik loop nog steeds het liefst op cavello's en aussie's

Doe maar ín, anders is het een beetje zonde natuurlijk...
industrial strenght?

Ik vind de gabber scene nu gewoon kut met peren, klootjesvolk ik draai de muziek wel thuis enzow de feessies hoef ik niet meer heen.
de scene bestaat niet meer uit alleen gabbers

hardcore wordt volges mij ook meer serieus genomen tegenwoordig

Uitspraak van TYHARO op dinsdag 31 mei 2005 om 09:58:
Heel veel van die "industrial" dingen hebben trouwens een techno-drive...die is goed te bedansen hoor...
Beetje terug naar de roots (techno drive) maar dan een paar schepjes qua hardheid en dergelijke er bovenop...

Dan heb ik toch liever de echte beuk-techno van een DJ Rush bijvoorbeeld, daar kan ik wel lekker op headbangen
Uitspraak van [PPT] Arjen de :banana: op dinsdag 31 mei 2005 om 10:23:
hardcore wordt volges mij ook meer serieus genomen tegenwoordig

Yeah right, we worden in de media nog steeds afgeschilderd als racistische junken die dansen als spastische opwindpoppetjes, zelfs goed bekeken websites en magazines die over hardcore gaan hebben moeite sponsors en adverteerders te vinden omdat niemand zijn bedrijfsnaam aan hardcore wil verbinden :s
Artiest {SHOWLIST artist 2483, 63717}
de scene bestaat niet meer uit alleen gabbers

Nee idd ook uit die irri "nep" wazi,s en kleuters die er niets van snappen!!

Dat samengevoel van vroeger is nu een individueel wereldje geworden met veels teveel geouwehoer over kleding, status, muziekstyle en discriminatie!!

De goede uitgesloten natuurlijk maar vroeger was een gabber een gabber en nun al gauw zo,n lonsdale gast met bepaalde overtuigingen!!

Maar ik vind de huidige nieuwe hardcore echt niet verkeerd!! Beukt lekker!!!

Scherpere scheiding mainstream/ underground

:yes:
Artiest {SHOWLIST artist 31027, 16404, 58027}
de gabbers, de drugs, de sfeer, de sound, de dj's.

beter vraag je: "Wat is niet veranderd?"
En toch ik weet zeker dat over een jaar of 2 als de hype een beetje over is dat de sfeer echt beter wordt,voor mn gevoel zitte we nu in een zelfde tijd als '97 :)

Dus als alles een beetje over is blijven alleen de liefhebbers over,en de meelopers gaan weer met een andere hype meedoen dus de sfeer zal ook weer beter worden :)

En de liefhebbers van nu zijn echt niet anders als die van vroeger,ja misschien iets maar die van nu gaan echt niet zeggen 'fuck trance,fuck dit fuck dat' :nee:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 10:35:
Yeah right, we worden in de media nog steeds afgeschilderd als racistische junken die dansen als spastische opwindpoppetjes, zelfs goed bekeken websites en magazines die over hardcore gaan hebben moeite sponsors en adverteerders te vinden omdat niemand zijn bedrijfsnaam aan hardcore wil verbinden

Fuck de media zowieso...

Hij heeft het denk ik over globaal gezien de manier waarop tegenwoordig tegen de muziek wordt aangekeken...
Dat is wel degelijk veranderd...al valt het voor de gabber-kant wel mee (of tegen...hoe je het wilt bekijken)...
Ik ben op veel plaatsen in recent verleden waar recenties worden besproken e.d. de zin "hardcore is eindelijk volwassen" tegengekomen...
Helaas voor velen die zo tegen de industrial en dergelijke zijn...het waren meer recenties van die hoek van de hardcore... ;)

Je mag ze op 1 of andere manier misschien wel een beetje dankbaar zijn voor het positiever en volwassener neerzetten van de hardcore ipv dat eeuwige "fuck you...fuck you...bitch...motherfucker" etc. gedoe in de muziek... ;)
laatste aanpassing

Ik snap niet hoe je gebiologeerd kan luisteren naar een willekeurige reeks geluiden zonder samenhang op een beat die klinkt alsof je je speakers hebt opgeblazen?

(k)

Je mag ze op 1 of andere manier misschien wel een beetje dankbaar zijn voor het positiever en volwassener neerzetten van de hardcore

nou bedankt:\
krk krk piep plink plonk positiever en volwassener :hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha:
laatste aanpassing
Ik denk overigens dat na deze hype er voor een groot deel toch echt wel de "wazi's" over zullen blijven...in deze hoek van de scene althans...

In de periode na de vorige hype waren ze opeens ook nog in grote getale aanwezig hoor...verschil met nu:
Ze hielden zich meestal koest...en andersom ook...want we moesten het op dat moment met elkaar doen omdat we al zo moeilijk aan onze trekken kwamen en om dan onderling ook nog eens ruzie te maken...dat schiet natuurlijk helemaal niet op...

Een helehoop liefhebbers zijn uit ellende inmiddels naar andere dingen gevlucht...hetzij andere genres/scenes of hetzij subgenres/subscenes van de hardcorescene o.a. omdat aanbod nu stukken groter is hier in NL...
Meer alternatieven...dus je hoeft niet verplicht in dat deel van de scene te blijven hangen om aan je trekken te komen...
Je ziet ook steeds meer mensen de overstap maken gewoon omdat ze het beu zijn...of ze allemaal terugkomen als de hype over is heb ik geen idee...ik betwijfel het dus...
Denk persoonlijk dat er zwaardere klappen zullen vallen dit keer dan de vorige alleen al omdat de scheiding er nu officieel en heel sterk aanwezig is onderling...
Maar ik hoop het beste voor de liefhebbers... :)
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 31 mei 2005 om 16:30:
Je mag ze op 1 of andere manier misschien wel een beetje dankbaar zijn voor het positiever en volwassener neerzetten van de hardcore ipv dat eeuwige "fuck you...fuck you...bitch...motherfucker" etc. gedoe in de muziek...

En Paul Elstak met zn Offensive troep gooit nog steeds heel zn nummers vol met die 'teksten' :frusty: :p
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 16:33:
krk krk piep plink plonk positiever en volwassener

In de zin van puur gericht op de muziek...ja...
Dat wordt door muziekcritici opzeker meer gewaardeerd en geaccepteerd als volwassener als zo'n wannabee stoer imago aanmeten door middel van die fuck you bitch...stupid mother fucker...I kill you...etc. teksten...
Tevens maakt die muziek ook stukken meer gebruik van invloeden van andere genres...komt ook een stuk volwassener over op die mensen...

Bespeur ik een heeeeel klein beetje jaloezie dat waar de gabber-scene al jaren mee bezig is om eindelijk van dat imago af te komen er opeens een paar nieuwkomers zijn die dat wel voor elkaar krijgen? ;)
laatste aanpassing

niet alleen in de hardcore scene maar bijna in elke scene is de agressiviteit toegenomen, vind ik dan.
Gewoon samenleving in algemeen... ;)

ja idd, das een betere omschrijving:)

Artiest Balbasaur
Bespeur ik een heeeeel klein beetje jaloezie dat waar de gabber-scene al jaren mee bezig is om eindelijk van dat imago af te komen er opeens een paar nieuwkomers zijn die dat wel voor elkaar krijgen? ;)

8)
wat is er de afgelopen flink veranderd in de gabber scene?

het geluid is meer volwassen , de mensen minder volwassen :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 02:31:
Dit was de eerste Hellraiser en die had toch echt een mellow hal

[url]https://partyflock.nl/party/16173.html

[/url]
Klopt. Kameraad is van mij daar nog geweest op dat feest. Heeft er ook een toffe videoband van. Er werd vroeg in de avond eerst dingen gedraaid a la Robin S. - Show Me Love en later die avond werd het hard.

Maar de verschillen die ik zelf heb meegemaakt:
1. Kleding (kijk trainingskleding was er altijd al in de housescene, maar opeens moest het allemaal van een bepaald merk zijn)
2. Scooters
3. de muziek zelf. Het is van hard/industrieel naar soft/happy gegaan en nu zijn we weer terug bij af, hoewel ik het nu hoofdzakelijk kutmuziek vind.
4. De manier hoe hardcoreliefhebbers omgaan met andere houseliefhebbers. Ik had vroeger kameraden die zowel naar clubby dingen luisterden en naar hardcore. Maar opeens mocht je als hardcoreliefhebber alleen nog maar hardcore luisteren. Heb zelf een keer te horen gekregen, dat ik een mietje was omdat ik een house/techhouse cd kocht in 1997.
5. De mentaliteit van jeudige hardcoreliefhebbers. Oke je zit in de pubertijd, je wordt opstandig. Maar ik kan me niet herrineren dat het zo erg was in 1993 zoals nu.
6. Meeloperij. Iets wat je nu veels te veel ziet. Iedereen kwaakt elkaar maar na.

En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Zoals ramoz al zegt: het lijkt er wel steeds meer op, dat hardcore nu nog alleen voor onvolwassen muziekliefhebbers is geworden. Het geluid vind ik zelf echter NIET volwassen geworden. Check maar eens echt heel veel releases uit 1992 - 1994. Het klinkt misschien wat anders, maar het idee is hetzelfde. En als het echt volwassen zou moeten zijn, kom je niet met die belachelijke zinnen als: Clap your hands if you want to die!!! Iedereen zegt dat het volwassener is geworden, maar niemand checkt daarbij de begintijd. Het was misschien dom beuken, maar er waren echt veel tracks, die dus wel heel goed in elkaar staken. Om hem nogmaals aan te halen: Influid 2 - Push The Button. Voor mij nog steeds 1 van de beste (niet leukste) hardcoretracks allertijden. Die track staat gewoon als een huis.

het geluid is meer volwassen , de mensen minder volwassen

moet zijn

het geluid is minder volwassen , de mensen minder volwassen+brutaler

laatste aanpassing

Het publiek, grooooooooooootste gedeelte is gewoon klootjesvolk wat meer voor een modeshow komt en wedstijdjes wie kan het vuilste kijken doet, klein gedeelte komt nog om te feesten maar het grooooooootste gedeelte kan dat gewoon niet.

XENO, vraagje, wat vind jij volwassen hardcore?

en ''the real jojo'' is voor mij weer zo'n typische oldschooler die alle probleempjes van tegenwoordig gigantisch overdrijft, no offence verder.
met volwassen duidt ik meer op de industrial hardcore eigenlijk .. en dat de hardcore uit de kinderschoenen is gestapt

XENO, vraagje, wat vind jij volwassen hardcore?

miro-purple moon,shining......
robert frieze-everybody on xtc
korsakoff - my empty bottle
outblast-life sentence for mankind
bulldozer project-arise
base alert-jellyneck
mir-fuck the past

etc................
kortom dat soort nummers,wat simpel klinkt,maar maak het maar es na...:|
laatste aanpassing

Geld niet voor iedereen gelukkig...
Early hardcore/rave heb ik dus echt helemaal niks mee...oldschool wel...early hardcore/rave niet...
It doesn't get me going... :no:
Ik mis 1 bepaalde drive in die muziek die in UK hardcore en dat soort dingen (vergeet die shit die tegenwoordig industrial wordt genoemd en losers zoals Tieum erbij)...er wel in zit...
Op die muziek kan ik dansen zoals ik wil...tig verschillende ritmes hoor ik erin...early hardcore maar 1...en daar kan ik niks mee...te straight forward en daar hou ik niet van...
Dus voor mij is die muziek absoluut noodzakelijk op een feest anders sta ik de gehele avond te gapen en doen... ;p

Nee natuurlijk geld het niet voor iedereen, maar ik denk dat het grootste gedeelte er wel zo overdenkt. Gezien de reacties van mensen om me heen, en mensen hier op flock...
Met echte oude early rave heb ik verder ook niet zo heel veel (ik mis ook iets, vind ik t na verloop van tijd eentonig worden, en de geluiden vind ik ook vaak niet zo vet...het komt idd iets te kort...t zijn bij mij niet zozeer de ritmes, vind dat bam bam juist vet:P)
Met oude hardcore over het algemeen van rond de tijd dat hardcore een beetje serieuzere vormen begon aan te nemen (labels als cenobite en ruffneck, beetje zo rond '94 t/m 98) vind ik wel vet...veel duistere nummers, met vette samples uit horror films, goeie pakkende agressieve melodieën, pakkende bassdrums waarop je alleen maar keihard kon losgaan als je het hoorde (neem bijv Promo - Cheating bitch)...als ik dan naar die hardcore van nu luister (de alternatieve vooral) krijg je idd het gevoel alsof je naar kapotte boxen zit te luisteren in een oude fabriek...ja sorry hoor, maar mijn hart ligt nou niet bepaald in een fabriek.. :vaag: :d
Leuk voor de mensen die dat geweldig vinden verder! (Y)

k kan me echt in alle muziekstijlen vinden, van klassiek tot metal maar als ik industrial hoor kan ik me helemaal vinden met die ouwe opaatjes die altijd verbaast nee schudden met hun hoofd als ik (keiharde gabber draaiend) met mijn auto langsrij...

Dat bedoel ik dus...
Het is niet dat ik alleen maar "niet leuk" vind om te horen...het is gewoon een regelrechte straf of naar te luisteren, krijg er gewoon oorpijn van...echt, die sound.. VERSCHRIKKELIJK!!
Ik snap best dat er vernieuwd moet worden... maar als dat dan op zo'n manier moet..ja later dan hoor, dit is niet de muziek voor mij, waar ik een vet feest door krijg...sterker nog...het verknalt mijn feest. Het is gewoon echt niet lekker om aan te moeten horen. draai maar lekker voorgekauwde doeltreffende knallende hardcore, wat gewoon "normaal" klinkt! :[ 8)
Vroeger zal er ook vast een hoop alternatieve hardcore geweest zijn, en ook dat soort nummertjes ken ik ook wel uit die tijd...maar die waren ondanks dat ze anders waren, wel gewoon nog prettig in het gehoor liggend...misschien is het niet helemaal m'n style dan, maar ik irriteer me er zeker niet aan; het is gewoon aan te horen verder. :)
Dat het "anders" klinkt is eigenlijk ook verder het punt helemaal niet, het is juist heel erg cool als een nummer echt een compleet eigen sound heeft, die op geen enkel ander nummer lijkt, en verder toch heel cool is. (Y)

En ja figuren als Tieum spannen dan idd wel de kroon ja.. (noisekick van de hardcore scene op het moment, mijn god.. wat uberwaardeloos:/) maar helaas, ze hebben tóch grote invloed op hetgeen wat je tegenwoordig op feesten hoort...dit word de heersende style, misschien niet specifiek alleen maar tieum, maar iedereen gaat meer richting deze "fabriekssound"..
en ook de "echte industrial" heeft niet datgeen wat ik er in zoek, leuk om naar te luisteren thuis( bijvoorbeeld The outside agency, die ik dan wel een uitzondering vind) Maar toch te vaag voor het "hardcore gevoel" ofzo naar mijn mening...en ja dat kan misschien een aangemeten additude zijn...maar helaas, het is nou eenmaal mijn persoonlijke gevoel die ik erbij heb.. en denk dat er veel zijn die dit hebben.. heeft niks met arrogantie te maken denk ik, maar meer het gevoel wat er bij komt kijken...hardcore is iets speciaals...en je wilt natuurlijk dat dat zo blijft.. ;)
Volgens mij is er binnen de hardcorescene nooit zo fel gereageerd op een nieuwe stroming in de hardcore zélf...dat zegt misschien toch ook wel weer wat. Maar het blijft een kwestie van smaak. hoe dan ook.

*uuhm nu begin ik er zolang op door te gaan dat ik bijna niet meer weet waar ik het allemaal over heb.. :P

Maargoed...hardcore is het wel getuige het feit dat je bij die muziek met je hoofd staat te schudden net als opaatjes...
Grenzen worden verlegd...ook qua hardheid etc. en al helemaal logisch dat dat gebeurd in een genre als hardcore...
Je moet de naam "de hardste der muzieksoorten" natuurlijk blijven waarborgen...anders krijg je dat andere genres je voorbij streven en dan is de naam hardcore niet meer van toepassing aangezien het geen loze genre defenitie is maar een beschrijving van de atttitude van de muziek...en dat houd in de reguliere luisteraar irriteren met opgefokte en aggresieve geluiden die op je af komen...
Zou niet goed zijn als de opaatjes ja gaan knikken opeens...

Maar als het dan echt zo moet lopen...tering.. hoe hard, duister en rauw is de hardcore dan wel niet over een jaar of 12??:|
Het houdt toch een keer op lijkt mij...op een gegeven moment is het echt letterlijk geen muziek meer...het is nu al verschrikkelijk drukke muziek, wat al bijna niet meer harder kan...
Het moet wel leuk blijven natuurlijk hé...
Op een gegeven moment zijn we echt uitvernieuwend hoor, als we dat niet nu al behoorlijk zijn...
Dat is niet alleen qua muziek verder, dat is met bijna alles zo...in een kleine 100 jaar tijd, zit de hele wereld op z'n climax.. zo beetje alles is uitgevonden, de mensheid zit zo'n beetje op de top van krankzinnigheid, de olievoorraad heeft niet lang meer...nog eeen aantal jaar en dan...is het 2012 ;d ...ik dwaal nu echt af! :/

Ik ben op veel plaatsen in recent verleden waar recenties worden besproken e.d. de zin "hardcore is eindelijk volwassen" tegengekomen...
Helaas voor velen die zo tegen de industrial en dergelijke zijn...het waren meer recenties van die hoek van de hardcore... ;)

Je mag ze op 1 of andere manier misschien wel een beetje dankbaar zijn voor het positiever en volwassener neerzetten van de hardcore ipv dat eeuwige "fuck you...fuck you...bitch...motherfucker" etc. gedoe in de muziek... ;)

Tsjah dan maar onvolwassen, lekker rebels juist! b)
Die teksten kunnen mij echt helemaal niks boeien, het gaat meer om de klanken, van hoe de tekst word gebracht vind ik...de toon waarop; duister, agressief, blij, grappig noem het allemaal maar op..
De teksten.. ach...wat maakt dat nou uit... ;)

k denk overigens dat na deze hype er voor een groot deel toch echt wel de "wazi's" over zullen blijven...in deze hoek van de scene althans...

Daar kunt u misschien wel eens gelijk in hebben...toen hardcore weer underground werd kwamen juist de nazi's zo beetje op dacht ik...maar ook dat heeft zo z'n oorzaken natuurlijk, er kwamen steeds meer problemen met buitenlanders in nederland rond die tijd... ;) maargoed, daar gaat het nu ff niet om.

Maargoed, lang verhaal geworden geloof ik.. met volgens mij totaal geen samenhang.. :P

TYHARO zullen we samen een boek gaan schrijven?;p

En Paul Elstak met zn Offensive troep gooit nog steeds heel zn nummers vol met die 'teksten' :frusty: :p

Sowieso maakt Paul alleen nog maar vuilnis. Zelf houd ik Paul ook persoonlijk verantwoordelijk voor een stuk aggressie in de scene.

Het is jammer, Paul was altijd relaxt, totdat Offensive begon. Slappe pogoherrie met simpele teksten en simpele draaiorgelgeluiden...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 18:55:
Het is niet dat ik alleen maar "niet leuk" vind om te horen...het is gewoon een regelrechte straf of naar te luisteren, krijg er gewoon oorpijn van...echt, die sound.. VERSCHRIKKELIJK!!

kortom het hardcore gevoel B) ghehehe

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 18:55:

ik vind het eigenlijk wel relaxt dat zoveel mensen experimentele hardcore 'verschrikkelijk' vinden, dan komen er tenminste alleen echte liefhebbers op af en geen meeloopvolk. komt de sfeer zeker ten goede (y)

Dus ik ben een meeloper?? :d

O sorry dat bedoelde ik niet :D no offence!

:P

ik vind het eigenlijk wel relaxt dat zoveel mensen experimentele hardcore 'verschrikkelijk' vinden, dan komen er tenminste alleen echte liefhebbers op af en geen meeloopvolk. komt de sfeer zeker ten goede

wat is er dan zo intellectueel en duister aan dat gekraak? 8)

ik hoor het echt niet,en dan vooral wat is er duister aan kraak piep?
en wat is er zo experimenteel aan krk krk plink plonk baf? :\

leg es uit:D
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 19:36:
wat is er dan zo intellectueel en duister aan dat gekraak?

en wat is er zo experimenteel aan krk krk plink plonk baf?

leg es uit

Is niet uit te leggen. Je moet het voelen.:p

Of niet.;)

wat is er dan zo intellectueel en duister aan dat gekraak?

wie zegt dat het intellectueel is :vaag:

niet alles is duister, hoewel er wel duister spul tussen zit (bijv. Ophidian - Thresher)

en wat is er zo experimenteel aan krk krk plink plonk baf?

omdat veel krk krk plink plonk baf geluidjes nooit eerder gebruikt zijn :D

dus dat ik zulke tracks 1 a 2 per uur zo namaak is experimenteel...
en als ik rititieuw probeer na te maken,wat weken duurt per track,is kinderachtig?

beetje raar wat jullie experimenteel vinden:D
laatste aanpassing
Ik hou ook niet echt van dat gepiep en gekraak maar vind mezelf echt geen meeloper :nee: ben t verder wel met Psycho Forze eens :yes: (Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 19:39:
dus dat ik zulke tracks 1 a 2 per uu zo namaak is experimenteel...
en als ik rititieuw probeer na te maken,wat weken duurt,is kinderachtig?

ja :yes:

rititieuw is geen muziek, wie dat muziek vind is rijp voor een psychiatrische inrichting :D

dat jij industrial als muziek ziet is al jou eerste fout,nog veel over muziek leren jij...:9

:D :bounce:

of jij moet een curcus volgen:

'hoe laat ik de jaren 90 achter mij'

:P
laatste aanpassing

niet alles is duister, hoewel er wel duister spul tussen zit (bijv. Ophidian - Thresher)

noemt ie ook nog de grootste bagger crap op aarde...
ophidian duister :frusty:

nou duister hoor:/
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 19:42:
dat jij industrial als muziek ziet is al jou eerste fout,nog veel over muziek leren jij...

Dan maak ik die fout dus ook. :p

Ik luister al heel wat jaartjes naar house, maar snap er eigenlijk nog steeds niks van. :)

industrial is een hoorspel :jaja:
muziek:nee:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 18:34:
korsakoff - my empty bottle
outblast-life sentence for mankind

over bagger gesproken :S
wie hier naar luistert is:

A: een wazi
:) iemand die niet weet wat muziek is

wat ben jij Xeno?
laatste aanpassing

dan maar wazi,heb ik tenminste nog smaak:)

maar waarom wazi,waar zie jij staan dat ik rascist ben/wil zijn;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 19:49:
industrial is geen hoorspel :no:
muziek :yes:

jij verandert snel van mening :vaag:

eikel :9

:D