Partyflock

Forumonderwerp · 764506

Er zijn hier vast nog wel meer mensen die gestopt zijn met roken. :smoke:
Ik vroeg mij af hoe het daarmee ging,en of jullie nog weleens trek hebben en of jullie het nou nog moeilijk hebbben.
Ik ben nu namelijk sinds augustus 2004 gestopt met roken,ik ben daarvoor 8 jaar kettingrookster geweest.Ik heb sinds ik gestopt ben geen haaltje of peuk meer op.
Maar nog steeds heb ik weleens trek :(
Soms nog best erg..
Soms denk ik er dagen niet aan en dan opeens kan ik weer trek hebben zoals toen ik nog gewoon rookte.
Hebben jullie dat nou ook nog ?? En zo nee,wanneer ging dat bij jou over??
En wanneer hebben jullie het nog het ergst?
Ik vooral in de kroeg ofzo,met een drankje erbij..
Of als ik op de bus sta te wachten,als ik pauze heb,als ik gestresst ben.

En nog een vraag: merken jullie nou verschil met je gezondheid en ben je aangekomen?En hebben jullie nou ook meer trek? En vinden jullie nu je gestopt bent ook dat roken echt heel erg stinkt :P Normaal rook ik dat nooit,ik rookte achter elkaar op mijn slaapkamer met de ramen dicht :/
Ik ben zelf niet aangekomen,maar ik heb wel mijn best moeten doen,want ik heb echt onwijs veel trek de hele dag.

Nou ex-rokers vertel eens :P :smoke:

Ik rook nog steeds :[
Nou...dat stoppen was heel makkelijk voor mij.

Heb nooit "Trek" gehad ofzo.. en kon zo stoppen :yes:
Nooit gerookt

Dashin,mijn vriend ook,die rookte 10 jaar lang en die stopte ook zonder moeite..Na een paar dagen was hij gewoon klaar ermee zeg maar :P
Hoelang rookte jij?
Je moet ook gewoon niet stoppen, brengt alleen maar problemen met zich mee
Ik ben gestopt in 2002 en in 2004 weer begonnen :(
Stom stom stom....

Was gestopt omdat ik echt ademhalingsproblemen kreeg en ik me de kolere hoestte. Helaas ben ik weer begonnen. Als je er weer "af en toe" 1 opsteekt, ben je weer verkocht.
Hoewel het stoppen me toen zeer makkelijk afging. Van de een op de andere dag :/

'K heb nu weer een "ouderwets" rokershoestje. Wordt maar weer tijd om te stoppen :D

ik heb een jaartje of 3 gerookt niet echt extreem verslaafd en ben nu bijna 2 jaar gestopt zonder moeite en ben er elke dag blij om!!! Ik ben ook niet aangekomen ofzo gelukkig!
door dit topic krijg ik zin in een peuk (mijn eerste van vandaag..) :smoke:

Ik zou ook dolgraag willen stoppen maar ik rook al meer dan de helft van mijn leven! :/ en ik ben echt niet te genieten als ik een nicotinegebrekaanval krijg! :S :(

ben sinds september vorig jaar gestopt en heb eigenlijk nog heel vaak trek in een peuk :S
vooral na het eten en met uitgaan idd.
maar ik voel me er gewoon wel beter bij.
ik hoest niet meer en heb sinds ik gestopt ben geen bronchitis meer gehad, wat ik heel vaak had.
dus ik hou gewoon vol :yes:
aangerzien ik nog niet gestopt ben (wel fors geminderd), steek ik er nu dan maar 1tj op .. :smoke:

Was gestopt omdat ik echt ademhalingsproblemen kreeg en ik me de kolere hoestte.

Ik werd vroeger regelmatig stikkend wakker,moest dan echt snakken naar adem en stikte half,had jij dat ook ??

Helaas ben ik weer begonnen.
Als je er weer "af en toe" 1 opsteekt, ben je weer verkocht

Zonde :P

Maar daarom neem ik ook geen trekje of haal,ik heb soms best zin erin,maar dan ben ik zo weer verkocht inderdaad..:)

ben sinds september vorig jaar gestopt en heb eigenlijk nog heel vaak trek in een peuk

Ja kut is dat he :( :(

Ik zou ook dolgraag willen stoppen maar ik rook al meer dan de helft van mijn leven! en ik ben echt niet te genieten als ik een nicotinegebrekaanval krijg!

Ik belande ook de eerste weken in een soort van depressie ofzo hoor :P :P

Hoe ben jij eigenlijk gestopt gup? :)
Dashin,mijn vriend ook,die rookte 10 jaar lang en die stopte ook zonder moeite..Na een paar dagen was hij gewoon klaar ermee zeg maar
Hoelang rookte jij?

Niet lang, was begonnen "om te kijken wat dat nou was" maar vond het uiteindelijk niks... ben zo van de een op de andere dag gestopt ((Vind zelf dat ik nooit begonnen ben.. )).

Denk... Maandje in totaal ?

Ha! Hallo! 8)

Ik ben nu ongeveer 8 maanden gestopt en ik merk het zeker wel met mijn gezondheid! :jaja:
Ik heb zelfs vanmorgen te horen gekregen dat ik niet ouder word dan 65, want mij longen zijn wat aan t doen ofzo :o
Ik heb nl bronchitis, en dat werd alleen maar erger. Werd op een dag zo ziek, dat ik meteen gestopt ben met roken en sindsdien geen peuk meer aangeraakt :nee:
Al hoewel ik het nog steeds heeel lekker vind ruiken :kwijl: en nog steeds wel eens trek heb in een lekker sigaretje :jaja:
Maar ik houd t vol! b)

En idd, soms denk ik er dagen niet aan en dan heb ik er ineens vet veel zin in :| Omdat je idd bij de bus staat te wachten, je hebt stress of je bent verliefd en je bent zenuwachtig O:)

Ik merk wel dat ik superveel kauwgom ben gaan knauwen :p en ben ook aangekomen :| Dat is wat minder 8) maarjah :P Ben blij dat ik gestopt ben!

Mensen vragen nog steeds hoe ik zo kan stoppen, na wat ik rookte :o Ik rookte echt heeeeel veel :| Shag, sigaretten.. pfff :X en dat 5 jaar.. :/
idd Gup, dat ken ik. Het eerste wat je 's ochtends doet is hoesten. Me vrienden noemde me al Ouwe Oma, door al die rochelgeluiden 8) Leek net kinkhoest :D

Daar heb ik gelukkig geen last van gehad :nee:

Kheb gelukkig zo'n puffer, anders ga ik dat idd ook doen :| en niet zo'n beetje ook :o haha, echt erg is dat!
Ik ben al 1 jaar gestopt, ik heb er geen behoefte meer aan!

Hoe ben jij eigenlijk gestopt gup?

Niet met hulpmiddelen,maar mijn vriend stopte tegelijk en dat maakt het natuurlijk een stuk makkelijker,je bent zo elkaars hulpmiddel eigenlijk.
En we hadden een reden: we zijn gestopt toen we hypotheek gingen betalen,die eigenlijk best aan de hoge kant is gezien ons salaris en ja als je dan samen rookt voor 200 a 250 euro in totaal,dan kan je dat wel beter besteden :)

Ik heb zelfs vanmorgen te horen gekregen dat ik niet ouder word dan 65, want mij longen zijn wat aan t doen ofzo

Huh dat is niet zo mooi ??
Hoe zit dat dan ???

ben ook gestopt en eigelijk niet eens zo veel moeite mee :D Vind t eigelijk wel lekker, niet meer die rook lucht om me heen en nooooooooooit meer naar adem happen op de fiets :D:D

Ik dacht dat k heel wat geld over zou houden maar dat geef ik dan weer net zo hard aan andere onzinnige dingen uit, beetje jammer :P

Heb eigelijk ook niet zo heel vaak trek meer, heb ik t wel dan ga ik eten dus ben wel iets aangekomen ja :$

Huh dat is niet zo mooi ??
Hoe zit dat dan ???

Jah.. uh.. heel toevallig vanmorgen te horen gekregen bij de dokter :jaja: Moest rontgenfoto's laten maken ivm m'n bronchitis dan.. en toen zei hij dat..
Jah hij legde het wel uit, maar veel van snappen deed ik niet 8)
Me longen zouden iig echt kapot gaan als ik weer zou beginnen met roken..

Je zal dan wel denken, ja hallo.. dat doet het bij iedereen, maare.. hij zei t.. 8).. :/

Dus als je niet rookt dan kan je wel 100 worden ??

Dat weet ik eigenlijk niet :o
Ach joh.. wat maakt t uit.. dood ga je toch :/
Maar als je dat te horen krijgt, schrik je toch wel ff :|
Tja je kan ook omkomen in een verkeersongeluk als je 30 jaar bent ofzo :/ . Dus zie het wel
Onverwacht is het altijd :yes:

Ja daarom..

Ben nou zo'n 2 jaar gestopt. Geleidelijk eigenlijk. \

Eerst rookte ik nog in het weekend tijdens het zuipen.
Maar dat was op een gegeven moment ook over.
Merk het eigenlijk niet aan me gezondheid moet ik zeggen.

Je ruikt het nou wel errug bij anderen als die gerookt hebben :s

Nee ik begin er niet meer aan..

ik ben al ruim 1maand gestopt
heb zelfs op feesten nie meer gerookt :D
Inqontrol / Hardbass

ik ben gestopt door dat ene spul van de TV
Tell shell reclame

Smoke Free
het heeft egt geholpen :)

ik mis het afentoe wel
soms na het eten
vind ik het altijd heerlijk om een peukie te roken
of als ,k net wakker ben

mah jah
ik moet er maar meej leren leven he :P
Tell shell reclame

Smoke Free
het heeft egt geholpen

Hoeveel betalen ze je ervoor om ons dit te vertellen :[ ?
Ben gestopt sinds februari 2004. En ben zo'n 6/7 kg aangekomen. Heb nog steeds trek in een sigaretje. Maar altijd weerstaan. Ben gestopt omdat ik het achterlijk veel geld vond wat ik voor een pakkie moest betalen.

Ben van de ene op de andere dag gestopt, gezorgd dat ik de eerste week veel te doen had, onder andere ook het hele huis van boven tot onder gesopt, niet leuk, maar houd je wel bezig. Nu ruik ik pas, hoe erg het stinkt als iemand is wezen roken, bijv op m'n werk. Dan komen ze langs lopen en dan komt er nog zo'n walm achter aan. Had zo'n 10 jaar behoorlijk gerookt, was echt verslaafd, ben wel een beetje trots op mezelf. :yes:

De eerste keer met stappen was wel lastig, je weet gewoon niet wat je met je handen moet doen. Voorheen had je altijd een peuk vast, maar went wel!!

Dan komen ze langs lopen en dan komt er nog zo'n walm achter aan

Inderdaad,echt te vies gewoon,maar ik heb dus 8 jaar lang ook zo vies geroken blijkbaar :)

De eerste keer met stappen was wel lastig, je weet gewoon niet wat je met je handen moet doen. Voorheen had je altijd een peuk vast, maar went wel!!

Dat is zo ja,op een feest sta ik nu vaak met een flyer als waaier in mijn hand bijvoorbeeld..gewoon omdat ik wat in mijn hand mis.

Tell shell reclame

Smoke Free

Wat is dat dan voor iets?
mijn vriend rookt nog wel, maar niet zoveel als dat ik deed. En thuis heb ik geen last van de rookgeur omdat je er dan inzit. Maar op het werk in een rookvrije omgeving en iemand komt dat langs die gerookt heeft.... :/

Dat lijkt mij dus wel erg moeilijk,als mijn vriend nog zou roken..!! Hij stopte gelukkig tegelijk.
Wel knap dat het dan alsnog gelukt is bij jou (Y)
Ja, maar hij rookt voornamelijk zware shag, en dat moet ik dus absoluut niet. In het begin heb ik wel handwringend naast hem gezetten. En heb een tijd lang, erg korte nagels gehad... :(

heb ook 8 jaar veel gerookt (pakje klare per dag)
en ben sinds 1 februari 2004 gestopt
en nu nog steeds :D ook geen trekje weer gehad!
ik heb ook totaal geen zin in een sigaret, ook nie op bepaalde momenten!

en ja krijg wel super veel zin in snoepen :(
en het ligt dan helemaal aan jezelf of je aankomt
ben zelf ook 6 kilo aangekomen, maar dat heb ik er nu alweer af

en idd roken ruikt nu echt vies bleeeeeeeeeeegh

Hebben jullie trouwens ook dat je eten je veel beter smaakt en je dingen ook veel beter ruikt enzo??
Sinds ik gestopt ben met roken,eet ik bijvoorbeeld veel meer groente en lust ik ook veel meer dingen,ik probeer het en het smaakt meestal nog ook.
Ook parfums vond ik opeens heerlijk,ben ze meteen gaan sparen en heb nu ook een echte parfumtic,als ik er 1 ruik dan weet ik meteen welke het is :)
Het is een feit dat als je stopt met roken je smaak en reukvermogen weer goed worden,bij mij is dat echt duidelijk te merken,en bij jullie ?
laatste aanpassing
had het zeker met ruiken, stuk beter. Wat eten betreft vond ik kaas helemaal niet lekker meer, proefde opeens de ware smaak denk ik. Begin het nu wel weer lekker te vinden.

spraak en reukvermogen

maar mijn spraakvermogen is gewoon hetzelfde gebleven hoor. ;)

maar mijn spraakvermogen is gewoon hetzelfde gebleven hoor

Oeps heb het even aangepast haha :P

Bah wat ruiken je kleren toch ook altijd vies he als je bent wezen stappen

*gooit snel haar kleren in de wasmand*

(Y) ??
je kleertje in de wasmand

ja goed he o:)

niet alleen je kleren ruiken dan :/
als je naar een feest bent geweest en je gaat douchen
dan ruik je opeens de rook enz van je haar en lichaam afsteigen :)

ik heb ook al ruim 4 jaar geen peuk meer gerookt...
en daarvoor was ik een echte kettingroker...
werkte toen ook nog gedeeltelijk in de horeca...
nou dan kan je helemaal je lol op :D
laatste aanpassing

sommigen balen wel dat ik gestopt ben, want als mensen op visite zijn mogen ze echt niet meer in huis roken :no:
misschien een beetje streng, maar heb gewoon geen zin om mee te roken.
als ik zelf op visite ben ontkom ik er niet aan natuurlijk.
merk ook inderdaad dat ik meer van mijn eten geniet, ik proef alles veel beter nu.
ben iig blij dat ik het volhou :yes:
ja goed he :-)

Goed bezig

(Y)

:D

Rook nog steeds! :frusty:

als je naar een feest bent geweest en je gaat douchen
dan ruik je opeens de rook enz van je haar en lichaam afsteigen

klopt!!
wel raar dat je dat dan niet echt goed ruikt he,als je zelf nog rookt.

sommigen balen wel dat ik gestopt ben, want als mensen op visite zijn mogen ze echt niet meer in huis roken
misschien een beetje streng, maar heb gewoon geen zin om mee te roken

Nou terecht hoor,bij ons in de auto en in huis wordt nu ook echt niet meer gerookt. :nee:
Kheo nog steeds trek en ben dr al langer dan 2,5 jaar vanaf :frusty:
en kben maar een klein beetje aangekome.
Rook stinkt ech wel! bah! *uche**uche*