Ik gok dat de doorbloeding naar je hand dan niet meer goed is. Misschien omdat je erop ligt of omdat je hem in een vreemde houding hebt? Bij mij zijn ze volgens mij even warm 
Een mooi moment om minder met de muis en meer met het toetsenbord te gaan werken. Dat is vaak nog sneller ook
Een mooi moment om minder met de muis en meer met het toetsenbord te gaan werken. Dat is vaak nog sneller ook
laatste aanpassing
Welkom to the world of RSI 
Je krijgt die koude hand omdat je waarschijnlijk in een verkeerde houding aan je pc zit en te lang in die houding blijft zitten.
Tip:
haal je hand van de muis als je hem niet nodig hebt en koop een muis met trackerball (Logitec Marble FX). Je kunt hem op je schoot leggen als je werkt, wat je arm meer rust geeft
Kun je nu weer slapen GUP
Je krijgt die koude hand omdat je waarschijnlijk in een verkeerde houding aan je pc zit en te lang in die houding blijft zitten.
Tip:
haal je hand van de muis als je hem niet nodig hebt en koop een muis met trackerball (Logitec Marble FX). Je kunt hem op je schoot leggen als je werkt, wat je arm meer rust geeft
Kun je nu weer slapen GUP
jah omdat er geen bloed naar je klauwen stroomd.. je hebt zeker zo'n goedkoop ding 
kijk je moet wel af en toe bewegen met de hand en niet blijven schuiven.. ik heb zelf nu al een tijd de mx510 en heb nooit meer een kauwde klauw.. dat had ik bij die normale standaard dingen altijd.. dus tijd voor een nieuwe muis??
kijk je moet wel af en toe bewegen met de hand en niet blijven schuiven.. ik heb zelf nu al een tijd de mx510 en heb nooit meer een kauwde klauw.. dat had ik bij die normale standaard dingen altijd.. dus tijd voor een nieuwe muis??
Een koude of tintelende hand is een voorteken van RSI.
Leg iets onder je pols zodat je hand recht in het verlengde
van je onderarm ligt. Er zijn ook speciale muismatjes met zo'n polssteun.
Zorg er verder voor dat je stoel+bureau op een voor jou goede hoogte staan.
Op google is genoeg info over RSI en de juiste houding te vinden!
Leg iets onder je pols zodat je hand recht in het verlengde
van je onderarm ligt. Er zijn ook speciale muismatjes met zo'n polssteun.
Zorg er verder voor dat je stoel+bureau op een voor jou goede hoogte staan.
Op google is genoeg info over RSI en de juiste houding te vinden!
t'helpt wel eens als je je handen insmeert met handcreme worden ze minder koud... en daarnaast kan je om ook RSI tegen te gaan af en toe je handen ff warm wrijfen en dan je vingertoppen tegen elkaar zetten en je handen spreiden en dan door je toppen tegenelkaar te drukken je handen naar binnen draaien!
en verder wat paratoxic zegt natuurlijk
en verder wat paratoxic zegt natuurlijk
Dus dan zou bijna iedereen hier RSI moeten krijgen/hebben?
Dat lijkt me ook weer van niet eigenlijk..
Bedankt voor de tips enzo he trouwens
Nee ik geloof dat ik wel een goede heb
van logitech ...deze

Bedankt voor de tips enzo he trouwens
jah omdat er geen bloed naar je klauwen stroomd.. je hebt zeker zo'n goedkoop ding
Nee ik geloof dat ik wel een goede heb
van logitech ...deze

Wat doe jij met je linkerhand?
Trouwens over bijna iedereen rsi, Nou daar gaat t wel steeds meer op lijken. Komt heel veel voor. Is t nu niet dan volgend jaar wel en dat komt omdat dit nou eenmaal steeds meeer een computermaatschappij is. Als je er elke dag achter zit dan gaat t vroeg of laat ontsteken maar met een goede houding kun je veel goedmaken, is al gezegd trouwens.
Dus dan zou bijna iedereen hier RSI moeten krijgen/hebben?
Zo vreemd is dat helemaal niet hoor:
In Nederland werken 2,6 miljoen mensen achter een beeldscherm. Uit onderzoek van de Arbeidsinspectie (1998) bleek dat meer dan de helft van de ondervraagde beeldschermwerkers in meer of mindere mate RSI-klachten heeft. Hierbij gaat het om klachten aan nek, schouders, armen, handen en vingers.
En dat was al 7 jaar geleden!
Precies. De waarheid is soms raar maar ook heel logisch.
Wat doe jij met je linkerhand?
Die stop ik in mijn anus..
uhmm nee daar typ ik mee,drink ik mee,of hij ligt gewoon...
Als je er elke dag achter zit dan gaat t vroeg of laat ontsteken
Ik dacht dat meer mensen dat kregen die met computers werkten.
Ik werk niet met computers en zit er dan s'avonds meestal wel 2 uurtjes achter doordeweeks,maar al na een paar minuten is die hand alweer koud.
heb t alleen als t op mijn kamer kouder is als een graad of 17 a 18. ligt gewoon aan de temperatuur en of je bij een raam zit enzo.

![Para J [JWT]](/images/user/124699_3173121.jpg)