Op www.synthforum.nl heb ik er ooit iets over gelezen.
Twas met Virus C na te maken, en heeft idd iets te maken met duckers and gates..
Twas met Virus C na te maken, en heeft idd iets te maken met duckers and gates..
toch aardig bekend die benny
zo bekend zelfs dat terror_2005 hem kent
Ik heb wel een aantal ideeen. Benni werkt volgens mij voornamelijk met pitchslides in zijn basslines. Als dit klopt heb je om te beginnen een vrij lange sample nodig van een bassgeluid. (of een sample die je kunt loopen). Ga aan het pitchen met die sample en je hebt hetzelfde effect.
Ik zal het voor de gein ff proberen na te maken
benni benassi
*edit: volgens mij bedoelde je dit helemaal niet*
laatste aanpassing
nou op mijn benassi sound a like trackje kwam ik aardig in de buurt met software synths. in ieder geval twee sawthooth waves met een lage frequency, beetje FM toevoegen als je die optie het om het een beetje scherper te laten klinken,de multi op zo hoog mogelijk ztten met wat detuning zodat het voller klinkt, en zijn kenmerk is zeker wel zijn zwaar gebruik van portamento. zo krijg je dat zweverige dronken effect dat de noten geleidelijk veranderen bij verandering van noten. voor cubase gebruikers lukt het heel mooi met de korg ms20 synth, daar kan je nog een exciter eroverheen gooien voor nadruk op hoge freq's,maar in reason was het ook te doen met de subtractor.alleen krijg je niet makkelijk een volle klank. succes. hoe hij het voor mekaar krijgt om bij klank van de kick de volume van de synth een beetje wegte laten vallen is mij vreemd. zal wel de dukker zijn, maar daar ben ik nog niet zo in thuis.
hoe hij het voor mekaar krijgt om bij klank van de kick de volume van de synth een beetje wegte laten vallen is mij vreemd. zal wel de dukker zijn, maar daar ben ik nog niet zo in thuis.
Dat kan met irl instrumenten door een tweeweg compressor/gate te gebruiken en op bijvoorbeeld zowel het kanaal voor de kick als dat voor de bas te zetten. Op die manier gate je in feite de twee instrumenten synchroon, of laat je het geluid juist opgeslokt worden omdat de compressor de piek van de kick opvangt maar tegelijkertijd op het andere kanaal ook comprimeert..
DMV een pitch envelope kun je die sound zo namaken ! Orgineel is idd Virus C bank D patch 42 meen ik Monzanna genaamd , suc6
Dar komen we bij mijn grote zwakte...ik heb veel met hardware gewerkt maar nooit muziek opgenomen met software...ik ben een ouwe lul die al 5 jaar niet meer in een fatsoenlijke studio is geweest...begin nu net pas weer te klooien met FL..

Ik heb hier de hardware staan, en ik weet zeker dat het softwarematig ook moet kunnen, maar ik zou niet weten hoe..
Ik heb hier de hardware staan, en ik weet zeker dat het softwarematig ook moet kunnen, maar ik zou niet weten hoe..
idd sidechain compressie op de bass dmv input van de kick !
Ehm... waarom wil je eigenlijk iemand NADOEN? Is je eigen ding doen niet veel leuker?
Benni Bennasi effect... heel simpel. Alles extreem overcompressen behalve de bassline/vocalen/whatever-wat-niet-zo-moet-swingen. Dat noem je sidechainen. En voila, daar het je het (nu al onorginele) benni benassi effect.
Btw, zijn eerste nr Satisfaction vond ik EXTREEM vet. Toen ik zijn tweede nr hoorde wist ik al genoeg, het zou in elk nr hetzelfde worden en dat werd het ook. Erg erg lame maar vooral zonde!
Benni Bennasi effect... heel simpel. Alles extreem overcompressen behalve de bassline/vocalen/whatever-wat-niet-zo-moet-swingen. Dat noem je sidechainen. En voila, daar het je het (nu al onorginele) benni benassi effect.
Btw, zijn eerste nr Satisfaction vond ik EXTREEM vet. Toen ik zijn tweede nr hoorde wist ik al genoeg, het zou in elk nr hetzelfde worden en dat werd het ook. Erg erg lame maar vooral zonde!
http://rapidshare.de/files/796613/1.wav.html
zoiets?
let niet op de bagger kwali
zoiets?
let niet op de bagger kwali








