voklgens mijn ook 
hahaha 
Wat vinden jullie, de man is vierentwintig en de vrouw vierendertig, wat denken jullie hiervan. Kan dat goed gaan of niet?
Kijk, alles "kan" (koffiekan, thermoskan, Wim Kan), maar of het verstandig is, is natuurlijk een heel ander verhaal.
Vrouwen zijn nu eenmaal sneller geestelijk/lichamelijk rijp dan mannen (eigenlijk is het "ideale verschil" van jongen-2-tot-6-jaar-ouder-dan-meisje in psychologisch opzicht nog VEEL te klein), dus ja, als je als man een moederfiguur zoekt of je zoekt als vrouw iemand waar je een zwaar geestelijk overwicht op wil hebben, dan moet je dat voorál doen. Een goede geestelijke balans is er in dat soort relaties eigenlijk zelden of nooit (wat enorme problemen kan geven als je bv een gezinnetje wil beginnen).
En dan komt uiteindelijk (na en jaartje of tien, vijftien) het moment dat zo'n man beseft dat hij een vrouw kan krijgen van de helft van de leeftijd van zijn huidige partner en dan is t voorbij
laatste aanpassing
als die man over de vijftig gaat lijkt het me toch niet meer zo aantrekkelijk als jonge meid.
Toch is biologisch/psychologisch de beste leeftijd voor een vrouw om een gezin te beginnen tussen de 18 en 25 en voor een man tussen de... 40 en 50!
Eigenlijk vinden we alleen in West-Europa en Noord-Amerika zo'n man dan "te oud", dus de omgeving blijft er dan net zo lang opmerkingen over maken tot zo'n stel er geen zin meer in heeft.
Wél eigenaardig dat we in die zelfde gebieden óók het grootste aantal echtscheidingen en losgeslagen jongeren hebben he?
Maar goed, er wordt in deze gebieden wel vaker (meestal door sociale druk of omdat t moet van de Viva) de voorkeur gegeven aan partners die biologisch "minder geschikt" zijn... zo zijn bv mannen met een bepaalde erfelijke hormoonstoring tegenwoordig zéér in trek (omdat ze daardoor iets hebben wat goed past in het huidige modebeeld van partnerkeuze)
laatste aanpassing
Ik ben het er wel mee eens dat het meest ideale is dat de man een aantal jaren ouder is dan de vrouw, gezien de snellere geestelijke/lichamelijke ontwikkeling van de vrouw. Toch ben ik van mening dat dat ook wel aan de persoon ligt, je hebt er mannen bij die 24 zijn en toch al redelijk 'volwassen' zijn, de meeste zijn inderdaad nog meer 'jongen' dan 'man'.
Toch vind ik dat een vrouw die tien jaar ouder is niet echt een moederfiguur hoeft te zijn. (moeder op mijn tiende levensjaar?). Ik ken een stel waarvan de vrouw bijna 20! jaar ouder is en dan is het inderdaad een ander verhaal. Nou is dit ook wel een apart stel maar toch zijn ze harstikke gelukkig met elkaar. Dit is dan ook een vrouw die er erg goed uit ziet voor haar leeftijd dus ja.......het ligt denk ik ook aan personen in kwestie en de raak vlakken die je met elkaar hebt. Lol hebben met elkaar in een relatie, maatjes zijn, goede sex
, is wel erg belangrijk vind ik.
Toch vind ik dat een vrouw die tien jaar ouder is niet echt een moederfiguur hoeft te zijn. (moeder op mijn tiende levensjaar?). Ik ken een stel waarvan de vrouw bijna 20! jaar ouder is en dan is het inderdaad een ander verhaal. Nou is dit ook wel een apart stel maar toch zijn ze harstikke gelukkig met elkaar. Dit is dan ook een vrouw die er erg goed uit ziet voor haar leeftijd dus ja.......het ligt denk ik ook aan personen in kwestie en de raak vlakken die je met elkaar hebt. Lol hebben met elkaar in een relatie, maatjes zijn, goede sex
Kijk, alles "kan" (koffiekan, thermoskan, Wim Kan),
Wim is dood, dus Wim kon.
Ik vind dat het kan, ik denk niet dat mensen zo kunnen bepalen of bij 2 mensen met 10 jaar verschil de klik er is, misschien is hij wel wijs en zij gewoon wat jeugdiger.
hey if they are happy together.. waarom niet.
liefde kent geen grenzen
Ik ben het er wel mee eens dat het meest ideale is dat de man een aantal jaren ouder is dan de vrouw, gezien de snellere geestelijke/lichamelijke ontwikkeling van de vrouw
geestelijk volgens mij niet altijd
"het is maar een getal"... tja... ja en nee he?
je kunt tenslotte niet zomaar 50.000 jaar menselijke evolutie aan de kant gooien omdat je vindt dat "iets moet kunnen"
Ooit wel eens afgevraagd waarom een man langer vruchtbaar is dan een vrouw? Eigenlijk is dat niet omdat ie langer vruchtbaar is, maar later!
Dat meisjes en jongens min of meer tegelijk de puberteit ingaan heeft verschillende redenen... bij meisjes is dat om zich voor te bereiden op het moederschap (die hebben daar dan ook heel snel de geestelijke stabiliteit voor), bij jongens is dat vooral om het competitiegedrag en de lichamelijke ontwikkeling te bevorderen, zodat ze een betere jager/soldaat worden. Die fase duurt een jaartje of vijtien à twintig, daarna komt de hormoonhuishouding bij de mannen iets tot rust en krijgen ze de geestelijke stabiliteit om een gezinnetje te kunnen stichten.
50.000 jaar ontwikkeling kun je niet zomaar uitzetten omdat de Viva vindt dat t "in" is om een partner van een "sociaal acceptabele" leeftijd te hebben
je kunt tenslotte niet zomaar 50.000 jaar menselijke evolutie aan de kant gooien omdat je vindt dat "iets moet kunnen"
Ooit wel eens afgevraagd waarom een man langer vruchtbaar is dan een vrouw? Eigenlijk is dat niet omdat ie langer vruchtbaar is, maar later!
Dat meisjes en jongens min of meer tegelijk de puberteit ingaan heeft verschillende redenen... bij meisjes is dat om zich voor te bereiden op het moederschap (die hebben daar dan ook heel snel de geestelijke stabiliteit voor), bij jongens is dat vooral om het competitiegedrag en de lichamelijke ontwikkeling te bevorderen, zodat ze een betere jager/soldaat worden. Die fase duurt een jaartje of vijtien à twintig, daarna komt de hormoonhuishouding bij de mannen iets tot rust en krijgen ze de geestelijke stabiliteit om een gezinnetje te kunnen stichten.
50.000 jaar ontwikkeling kun je niet zomaar uitzetten omdat de Viva vindt dat t "in" is om een partner van een "sociaal acceptabele" leeftijd te hebben
laatste aanpassing
ehm ok, nu generaliseer je wel een tikje denk ik.
je neemt nu aan dat bij iedereen het leven zo verloopt.
Feit blijft wel dat je met mensen te maken hebt, er zijn meerdere invloeden waardoor de hormoonhuishouding eerder stabiel zou kunnen zijn.
Over het algemeen genomen is het een heel plausibel verhaal, maar wat nu als de man in deze kwestie gewoon eerder emotioneel stabiel is dan zijn hormoon huishouding ?
Emotionele stabiliteit is iets wat mentaal gestuurd word (voor een groot gedeelte).
ok als de viva zegt dat dat het in is om een 10 jaar jongere vriend te hebben dan is er iets mis, maar per geval kan je denk ik best wel tot de conslusie komen dat het best wel kan.
bij die 50.000 jaar ontwikkeling zit ook een gedeelte emotionele ontwikkeling.
ehm ok, nu generaliseer je wel een tikje denk ik.
Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen, maar uitzonderingen zijn geen bewijs van een regel. Neem nou in gedachten een willekeurig stelletje van hij=20 en zij=18. En jawel, ze raakt zwanger. Van háár kun je dan vaak nog gemakkelijk denken "dat zou nog best wel eens een goede moeder kunnen worden"... van hém is t meestal "waarom zit jij niet met je vrienden in de kroeg?"
Een redactrice van een "bekend vooruitstrevend vrouwenblad" zei me een paar jaar geleden dat ze met smart zaten te wachten tot 1 of andere beroemde sexuologe hier eens een bestseller over durfde te schrijven, want natúúrlijk kenden ze inmiddels de onderzoeken over de maatschappelijke gevolgen van het "dat moet toch kunnen?"
Maar ja, de lezers willen zien dat een vrouw van 30 met een man van 20 "stoer" is, en een man van 40 met een vrouw van 20 is "vies" en je hebt nu eenmaal een blad op poten te houden.
In niet-westerse landen kijken ze wat dat betreft naar ons of we helemaal gek geworden zijn
laatste aanpassing
Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen, maar uitzonderingen zijn geen bewijs van een regel.
Ok True, mee eens.
Maar....
Waarom krijgt hij de vraag waarom zit je niet met je vrienden in de kroeg ?
Ik denk dat sociaal gezien er wel het een en ander veranderd is.
Waar men vroeger stelde dat zwanger is trouwen en hokken en gewoon jezelf afbeulen om voor vrouw en kind te zorgen, word nu gezegd, ja we moeten het allemaal een beetje relativeren.
dan zeg ik nee laat maar met je realtiveren. wees een vent en neem je verantwoordelijkheid, en dat gebrek zorgt er (mijns inziens) steeds meer voor dat de mannen langer blijven genieten terwijl ze eigenlijk de ballen in de broek hadden moeten hebben en gewoon doen wat verwacht word.
Ik ben van mening dat je als "jonge vader" prima ook eens naar de kroeg kan, zolang je wel je verantwoordelijkheid neemt.
ok de stelling die je neerzet vanuit de balden is wel wat ehm.. scheef.. hype gedreven relaties.
Tja... de drama's die soms ontstaan door modebeelden... (want meer is t natuurlijk niet he?)
Maar deze "sociale verandering" is iets dat we eigenlijk alleen de laatste 150 jaar in West-Europa en Noord-Amerika zien... zoiets heeft dus gewoon nog niet de tijd gehad om echt in de menselijke genen te worden opgenomen.
En mensen die hier professioneel mee maken hebben (zoals bv erkende relatieburo's) zitten inmiddels óók met de handen in t haar... ze worden overspoeld door vrouwen die persé een jongere man willen, terwijl ze als buro daar nu wel de gevolgen van kennen
(Er zijn al buro's die niet eens meer inschrijvingen accepteren van vrouwen die uitsluitend een jongere man willen... de kans dat er rotzooi van komt is gewoon té groot geworden)
Maar deze "sociale verandering" is iets dat we eigenlijk alleen de laatste 150 jaar in West-Europa en Noord-Amerika zien... zoiets heeft dus gewoon nog niet de tijd gehad om echt in de menselijke genen te worden opgenomen.
En mensen die hier professioneel mee maken hebben (zoals bv erkende relatieburo's) zitten inmiddels óók met de handen in t haar... ze worden overspoeld door vrouwen die persé een jongere man willen, terwijl ze als buro daar nu wel de gevolgen van kennen
(Er zijn al buro's die niet eens meer inschrijvingen accepteren van vrouwen die uitsluitend een jongere man willen... de kans dat er rotzooi van komt is gewoon té groot geworden)
laatste aanpassing
Maar ja, de lezers willen zien dat een vrouw van 30 met een man van 20 "stoer" is, en een man van 40 met een vrouw van 20 is "vies" en je hebt nu eenmaal een blad op poten te houden
Lees je de Viva soms zo vaak
Ik niet namelijk dus ik was er ook niet direct van op de hoogte dat het een modeverschijnsel is. Ik denk echt dat het per persoon heel verschillend is. Een man/jongeman van 24 kan best volwassen zijn, ligt ook aan de achtergrond van de persoon en de levenservaringen die iemand al heeft opgedaan. Je hebt ook jongens die helemaal niet zo van stappen houden, en die wel heel serieus een relatie hebben, en waarom dan niet toevallig iemand die wat ouder is, ik heb het dan ook niet over 20 jaar of zo, niet dat 10 jaar niet veel is maar het kan best nog wel vind ik. Als je het maar leuk hebt met elkaar. Toch zullen er best wel verschillen zijn in manier van denken misschien maar dat is in de beste relatie's dus dat zegt niks. Geven en nemen.....
Lees je de Viva soms zo vaak