Partyflock

Forumonderwerp · 745679
Allereerst ik sta voor een helehoop muziekstijlen open en ben inmiddels al 2X naar een hardstyle feestje geweest (T2D en met darkraver).

Afgelopen nacht kwam ik tot de conclusie dat de meeste hardstylenummers die goed zijn, zijn geript van hardcorenummers of eventueel ook bij een andere stijl thuis zouden kunnen horen.

Het raakt naar mijn idee kant nog wal wat het nou precies met zijn muziek wil melden en zweeft een beetje tussen vanalles en nog wat in en jat hier een beetje en daar een beetje.
Het meest vervelende vind ik nog wel dat er hele mooie stukjes in kunnen zitten, maar dat die weer overstemt worden door de bass en die typische hardstylebass is gewoon niet mijn ding.

Misschien alleen commcerciële uitbuiterij, want laten we even goed naar de feiten kijkn het verkoopt wel.

Wat wil je hier nou mee zeggen dan?
Dit was allang bekend toch :/
En het enige wat je hiermee krijgt is gezeik :jaja:
Niks anders dan 'standaard hardcore' dus.
Ik liep me hier vanacht vreselijk kapot aan te ergeren en had zoiets van open er lekker een topic over :P

Niks anders dan 'standaard hardcore' dus.

Ja beetje wel :)
Ik zie in jouw favorietenlijst heel wat namen staan waar jouw kritiek ook op toegepast kan worden...;)
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Ben t met je eens Daaantjuh. Heb voor de gein es een hardstylenummer gemaakt 2 jaar geleden. Was met een middagje klaar. En hardstylefreaks vonden t nog goed ook :S Maar goed waarschijnlijk zal half Nederland nooit snappen dat t over t algemeen gewoon allemaal dezelfde poep is die uitkomt wat hardstyle betreft :(
Klopt alleen draaien van die namen de meeste ook hardcore en ik vind de hardcorebass nou eenmaal een stuk beter en dat maakt een plaat al heel stuk mooier :)

Gisteren draaiden ze op een gegeven moment de intro van DHT-Alone een geweldig meesterlijk nummer, dus ik den YES ze gaan over op hardcore komt er zo'n hardstylevariatie :'(

En dat heb ik met zoooooooooooveel platen gehad gister en dat vind ik dan zwaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr zonde en heb ik me gister zwaar aan zitten ergeren.

En wat dan nog..

Sommige mensen vinden het mooi en anderen niet...
En het enige wat je krijgt is gezeik
Dus je kritiek is enkel en alleen subjectief. Want verder kan je alles ook terugvoeren op de hardcore. Dus buiten je smaak om, wat is dan je punt?

Discussie is al 100x gevoerd :/

Hardstyle is en blijft gewoon recycelde baggermuziek :kotssmiley: en het volk wat op die feesten afkomt is ook triest :yes:
Absoluut, maar eerlijk gezegd zou ik (simpel gezien) het hardstyle volk, en ook het type Angerfist liefhebber niet kritisch willen noemen. Altijd maar vermaken op dezelfde melodietjes, dezelfde opbouw, dezelfde soort bass, dezelfde structuur enz.
Muziek dient alleen als vermaak, verder wordt niet gekeken. Niks mis mee, maar dan kan je wel zulke dingen verwachten.

En daarom pak je 1 muzieksoort waarvan je weet dat je daar op gepakt KUNT worden...
wees dan gelijk objectief ;)

Nou verbeter de wereld, begin bij jezelf ;P

Artiest Balbasaur
Ach, ik vermaak me wel op een standaard hardstyle bassje en een snerpend melodietje. :)
Over 5 jaar nog bal?;)
Tja kijk het is mijn mening, dus objectief kan je wel vergeten en als jij lekker de hele avond uit je dak kan gaan op hardstyle WHY NOT???

hardstyle is een zielige hype

zonnebank kindjes met roze gsus kleertjes

de muziek zelf is inderdaad uitermate triest, ik heb er nooit naar geluisterd

WEL grappig is dat je veel stakkers ziet op partyflock die eerst helemaal into hardstyle waren, het nu niet meer stoer vinden hehe en zielig plaatjes hebben als:

HARdSTyLe iS voOR MieTjEs!

Over 5 jaar nog bal? ;)

Als het dan nog bestaat...
Jij kijkt tenminste nog verder dan je neus lang is, dat kan je van een groot deel van dat publiek niet zeggen.;)

Ik ga nog liever naar iets transigs, vind ik een stuk beter dan dat "hardstyle"
Ik snap trouwens ook niet waarom ze altijd hardstyle en hardcore combineren ipv hardcore met harde techno/terror en tekno

Net als dat ik niet snap dat er op een tekno/terror feest niet ook gewoon een DnB/darkstep zaal is! :o

hardstyle en hardcore combineren

die feesten zijn er om te boycotten ;)

drum en bass
darkstep zegmaar zwaar duistere variant (of zoiets)

Maar is ook maar weer een hokje hoor ;)
Ik ben ook voor een BPM systeem.

IPV dat je alles een naam en in een hokje gaat noemen ga je letten op het aantal BPM enzo.

DAN krijg je volgens mij echt gave feesten :jaja:
Ik snap trouwens ook niet waarom ze altijd hardstyle en hardcore combineren ipv hardcore met harde techno/terror en tekno

Dat gaat niet samen. Hardstyle en hardcore zijn veel toegankelijker en meer mainstream, er komt een heel ander publiek op af dan op speedcore bijv.
De meeste gabbers trekken terror niet, alhoewel het natuurlijk erg stoer staat in hun profiel.
Industrial-hardcore kan nog beter samen met Drum&Bass, Tekno, Breakbeat of Speedcore dan met gewone hardcore. Dat is al zo vaak bewezen op feesten.
Als bijv. Endymion draait en begint met industrial staat de halve zaal stil. Begint er melodie in de muziek te komen, dan begint het gepogo weer.
Op Hellbound in april vorig jaar werd dat verschil ook wel duidelijk, iets van 5000 man in de ene zaal, ongeveer 100 in de kleine industrial zaal.

Het is een fout die heel vaak wordt gemaakt, denken dat industrial-hardcore en 'gabber' goed samen gaan. Het is een wereld van verschil...
laatste aanpassing
Industrial-hardcore kan nog beter samen met Drum&Bass, Tekno, Breakbeat of Speedcore dan met gewone hardcore. Dat is al zo vaak bewezen op feesten.

:jaja: Afgelopen zaterdag bij ondergrondse herrie geweest en daar handen ze dus idd de combi speedcore, tekno, terror en je merkt dat het publiek een heeeeeeeeel stuk gevarieerder is en de muziek creatiever.

Je zult versteld staan hoeveel mensen er en van oude hardstyle houden en van terror (en standaard hardcore boycotten)
Ik ben ook voor een BPM systeem.

IPV dat je alles een naam en in een hokje gaat noemen ga je letten op het aantal BPM enzo.

DAN krijg je volgens mij echt gave feesten :yes:

Dat werkt dus echt niet. Het aantal BPM zegt niks over de verder invulling van de muziek, over de opbouw, structuur, melodie, klanken enz. Het BPM is slechts een van de vele elementen waarop mensen letten en muziek categorizeren.

Wat heb je er aan als er staat 160 BPM? Wat zou het dan voor muziek zijn?
laatste aanpassing

Artiest Hungry
join the club

IPV dat je alles een naam en in een hokje gaat noemen ga je letten op het aantal BPM enzo

Dat kan, maar hoe ga je dat dan bijv met breakcore aangeven?
Naar mijn idee is vermelding van de dj naam genoeg.
Als je ze kent is een hokje niet meer nodig, interpreteerd iedereen dat voor zichzelf toch?
Je zult versteld staan hoeveel mensen er en van oude hardstyle houden en van terror (en standaard hardcore boycotten)

Dat zou een kleinere ratio zijn dan bijv. industrial-hardcore en terror of dan hardcore en hardstyle.
Let ook maar eens op: de meeste mensen met terror als favoriete muziekstijl hebben alleen Noisekick als favoriet. Als die in een terrorzaal optreed neemt het publiek ook ineens flink toe...
industrial gaat inderdaad niet samen
met maistream vind ik

Industrial (hardcore) gaat perfect samen met hardtechno
En Terror
De naam van de DJ zegt niets over wat hij gaat draaien.

Je hebt zeker met grens hardcore/hardstyle veel DJ's die beide draaien onder dezelfde naam.

Let ook maar eens op: de meeste mensen met terror als favoriete muziekstijl hebben alleen Noisekick als favoriet. Als die in een terrorzaal optreed neemt het publiek ook ineens flink toe...

Daar heb ik het juist niet over. Ik heb het over mensen als (laten we ff PFers pakken) TYHARO, Manga Corps, Holmen...die allemaal oude hardstyle kunnen waardere en goede terror (dus gene noisekick) :)

Daar heb je idd gelijk in,

Maar ik zoek nu ook zonder probleem selectief mn feesten uit hoor..
Je zoekt nu de uitzonderingen.;)

Dus hoe het precies word aangegeven kan me eerlijkgezegd niet veel boeien.
je vergeet noizefucker
Fans: 3172

De meeste mensen trekken dat niet, ik snap dus ook niet waarom die zoveel 'fans' heeft... (ja, eigelijk snap ik het wel, heheh).
laatste aanpassing

Je zoekt nu de uitzonderingen. ;)

Ken er nog veel meer hoor ;) Alleen zul je die denk niet kennen :)

how ironic ;)
hardstyle is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

What's new??
Ken er nog veel meer hoor ;) Alleen zul je die denk niet kennen :)

En hoeveel ken je die het omgekeerde hebben? Dan krijg je pas een lijst. En verklaar meteen maar even waarom niet zulke combifeesten zijn en waarom de samenstelling van het publiek zo veel verschilt...
laatste aanpassing
Noizefucker was zaterdag goed bezig, mixtechnisch liet hij wel wat steekjes vallen, wel dikke platen, is gewoon lekker, dat laatste uurtje goed uitsnoeien

Venetian Snares - Handthrow, draaien :bow:

Jonge ze moeten gewoon combineren zoals ik engeland enz..
Dat zijn pas vette feesten

909 idd.. hans teeuwen sampletjes doen het ook goed

die hele nieuwe generatie is 1 pot nat.. al die lonsdale stakkertjes die 3 jaar geleden nog naar hardstyle luisterden toen het nog in was en hardcore wat minder commercieel zoals nu

ook 1 van de redenen waarom ik al 2,3 jaar niet meer naar TD en masters ga..