Partyflock

Forumonderwerp · 745475

Hoe denken jullie hier over ?
Heb je het zelf al is gewild ?

sorry dat ik het zeg... maar als jij of die gene.. echt zelfmoord wou plegen was die gene nu wel dood hoor!
en mensen die het alleen proberen vragen toch meer om de aandacht.. klink misschien wel hard maar het is wel zo... dat ene stukje extra aandacht van dat ze er ook nog zijn!

Ja dat denk jij en als het nou allemaal loopt zoals je wil en je al schuimbekkend met een overdosis op de grond leg te trillen? 2 min wachten en je was er geweest maar je zus opeens thuis komt en die in haar ogen net "je leven heeft geredt"??
Ik ken een vrouw wiens zusje het erbij neer heeft gelegd. Dus ik weet wat voor impact het kan hebben op de nabestaanden. Dat is iets wat mij het meeste tegen zou houden.

Wat ik denk is dat het niet ophoudt bij de dood, maar dat je waar je voor weg loopt nog moet afmaken. In een tweede leven ofzo.

Maar ik kan me best voorstellen dat het idee van helemaal 'niets' meer hoeven voelen en hoeven zijn, soms wel erg aanlokkelijk kan zijn op momenten dat het leven alleen nog maar pijn doet.

Er bestaat overigens niet alleen euthanasie voor mensen met lichamelijk ondraagelijke pijn en een uitzichtloos bestaan. Maar dit bestaat ook voor mensen met een persoonlijkheidsstoornis en die dus geestelijk ondraaglijke pijn voelen zonder dat er nog redelijke kans is op verbetering.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat er zulke mensen zijn, die gewoon niet meer kunnen...
Ja ik heb er ook wel begrip voor, toch is het vervelend voor mensen die het zien (bijv. iemand die voor de trein springt) dat zijn vaak mensen die er niet voor gekozen hebben het te zien en die de persoon ook niet kent...

Maar idd je moet er het lef maar voor hebben, ik zou het niet durven

Degene die dat doet is opzoek naar rust!!!! En die heeft hij/zij dan gevonden.........
Ik heb er wel eens over zitten denken, maar weet je, ik ben veel te benieuwd wie er allemaal op mijn begrafenis komen en hoe erg mensen me wel niet zullen missen, wat ik nooit zal weten als ik er zelf niet meer bij ben.

En om dan zo'n halve poging te doen om aandacht te trekken dat is ook weer niet mijn stijl.....

Ik ben ook gewoon veel te nieuwsgierig om echt dood te willen :)