Partyflock

Forumonderwerp · 744448

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Werkzaam bij Storm
Artiest Kevv
AMSTERDAM - Meer scholen blijken de Nederlandse vlag in de ban te hebben gedaan.

Op het Groene Hart Lyceum in Alphen aan den Rijn is de Nederlandse driekleur al bijna een jaar uit den boze. Alle groepsidentificerende kenmerken worden daar niet geaccepteerd en schorsing dreigt als leerlingen het toch wagen met kleding en tassen met vlaggetjes aan te komen.

Lezers reageerden eerder deze week woedend op het vlagverbod van een IJsselsteinse school, omdat de vlaggetjes provocerend zouden zijn voor allochtone medeleerlingen.

Een boze man meldde gisteren dat hij regelmatig wordt verketterd door 'buitenlanders en linkse intellectuelen' omdat hij rondrijdt in een donkerblauwe ex-defensieauto met een rood-wit-blauwe sticker achterop. " Ik krijg te horen dat ik een nationalist en een fascist ben. Misschien kan er een lijst worden opgesteld met wat Nederlanders nog wel mogen zeggen en doen", schampert hij.

Het Groene Hart Lyceum zelf zegt tot die maatregelen genoodzaakt te zijn door het verharde klimaat op school. Niet alleen de vlaggetjes, maar ook Lonsdale-kleren, kisten met witte of rode veters en bomberjacks kunnen volgens de directie van de school discriminatie of pestgedrag tot gevolg hebben.

Een woordvoerder van de school legt uit: "Soms slaat ineens de vlam in de pan en dan moeten we reageren. Dan weren we voor een tijdje het probleemvoorwerp." Volgens de school maken de leerlingen daar geen probleem van, maar zijn het vooral de ouders die vinden dat hun kinderen de eigen identiteit wordt afgenomen. "Alles gebeurt in overleg en een verbod is een groot woord." Het Landelijk Bureau Rassendiscriminatie begrijpt de scholen wel, maar denkt dat het weinig zin heeft om preventief te verbieden.
hehehehhehehehhe

(offtopic)
Vroeger... dwz 2 jaartjes terug... had ik ook een behoorlijke hekel aan alles wat een kleurtje had.

Waardoor kwam dat?
- Die jochies, maakt niet uit hoe oud ze zijn, zijn zooo bijdehand. Ze schelden je voortdurend uit en focken je. Als je erop in gaat wordt je door hun broers in elkaar getrapt.
- Des te ouder ze worden des te linker.
- Op straat zie je alleen maar oude mannetjes die geen reet van de taal kunnen (net als de jeugd :S) en hun vrouwen zitten alleen maar thuis te weetikveelwatten.
- De islam is gewoon een religie die gebaseerd is op het jaar nul.

Maar dus sinds een paar jaar terug merkte ik dat lang niet alle marokkanen 'slecht' waren. En dat racisme, een heel ras of volk als hetzelfde zien gewoon niet klopt. Het meerendeel wil gewoon werken en hier een normaal leven leiden. (Als je zegt dat het niet zo is: tel eens hoeveel marokkanen je ECHT kent.) Ik besefte dat mijn beeld puur eruit voort kwam dat ik vanaf mijn vroege jeugd last heb gehad van die gappies, en alleen maar datzelfde om me heen hoorde en dus dacht: ok 90 procent van de marokkanen zijn lijers. Maar ik kende er in feite geeneen. Ik had overigens ook geen zin er een paar te kennen en ik ken er nu nog steeds geeneen :) Maar het gaat er gewoon om dat je je helemaal niet realiseert dat je je oordeel helemaal op je eigen ervaringen en die van je vrienden (die ongeveer hetzelfde meemaken en hetzelfde denken als jij, een gekleurd beeld dus.) baseert. Je komt alleen met de straatmotherfockers in contact en dat zijn idd teringlijers! Maar dan zijn niet alle marokkanen zo! De goede die alleen maar naar zijn werk gaat en tot allah bidt die kom je niet tegen!

wil je verder in het debat over allochtonen komen dan kan je beter geen lonsdale/NLse vlag/andere tekens dragen
Want hoe vervelend het ook is: jij wordt meteen als zo'n hersenloze gast gezien die alleen maar roept: alle buitenlanders eruit zonder dat hij het weet waar hij het over heeft. (laat staan dat ie een ander argument kan geven dan: jaah ze doen alleen maar dit en eigen volk niet laatst!)

Ik ben nu overigens genuanceerd racistisch :D
- De Marokkaanse jeugd (al vanaf 8 jaar ofzo :s) zit klem tussen twee invloeden: de Nederlandse samenleving die ze haat, zo voelt dat voor hen, en hun toffe broers/broers van vrienden die dealen etc etc etc. Het is veel interessanter/cool/makkelijker om ook in die richting te gaan, zeker als je ook nog eens van je familie/vrienden hoort dat de Nederlanders racisten zijn. kortom: Schijt aan de maatschappij!!
GEVOLG: Ik denk dat er onder Marokkanen van 8 tot 25 jaar GEMIDDELD meer criminaliteit is. (Let op: ik benoem de leeftijdsgroep en afkomst, niet alleen hun afkomst!!)
- En de Islam... ja daar heb ik nog een post van 3 meter voor nodig. Komt erop neer dat deze nog verlichting moet ondergaan. (Maar als je er meer over leest kom je erachter dat het in principe een liefdevolle godsdienst is)
(offtopic)

Ontopic:
Over het algemeen worden de vlaggetjes gedragen om te laten zien dat je buitenlanders niet mag. Wat mij betreft mogen ze verboden worden. Hoe erg kan het zijn om je vlaggetje niet naar school mee te nemen. Het is geen algeheel verbod in heel Nederland!
Deze is dubbel trouwens!!!!!