Partyflock

Forumonderwerp · 739803
Hey!

Ik heb een vraag over Reason 2.0

Ik kan op geen enkele manier "edit automation" uitvoeren....
dus niet op de mixer, niet op EQ of phaser, helemaal niets.

Weet iemand hoe dit kan?
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
je ken de s.start naar de velocity toe sturen, dat is bedoelt voor het time stretchen of voor het afwisselend aanslaan van 1 en de zelfde lead. die continu 15 sec achterelkaar het zelfde geluid geeft alleen toch iets andersr om zeg maar het analoge gevoel na te bootsen.

je ken verder niks automaten je moet slim denken met de nnxt en er zijn de gruwlijkste dingen mee mogelijk
door middel van layeren ken je dus meerdere start posities doen, en met de toonhoogte aanslag in dat blauwe scherm moet je dat allemaal in stellen. en daarna goed late aanslaan in de matrix of in de piano roll

Artiest Hungry
daarna goed late aanslaan in de matrix of in de piano roll

hehe, zover was ik nog niet nee. Thnx :D
het was niet verkeerd bedoeld hoor. maar ik vergeet nog wel is dat arrangeren niet even logisch is voor iedereen.
wat ik eigenlijk een beetje vervelend vind is crossfades maken en volgens mij is hier ook niet echt een eenvoudige oplossing voor in reason. dus als iemand weet hoe dit slim aan te pakken dan hoor ik het graag ..
dan zal je je echt wat specifieker moeten verklaren

crossfades ken ik op een mengpaneel, niet op een producer mixer.
dan denk ik dat je een programma zoals traktor dj studio moet gaan gebruiken.

je moet met reason gewoon die mixer automaten die faders van de volume en tegelijk tegen elkaar in laten bewegen.

dat lijkt me ongeveer zelfde effect.
Artiest {SHOWLIST artist 43508, 11802, 35305}
goed bezig chrono! goeie uitleg
ja dat is mooi maar mn vraag is hiermee niet echt beantwoordt. een crossfade op een dj mixer wordt idd gebruikt om van de ene plaat te switchen naar de andere plaat. bij produceren in bv cubase of logic of sonar kun je dus heel makkelijk twee sound files aan elkaar verbinden
en dat is dus gelijk de vraag is er een soortgelijke functie in reason??voor de duidelijkheid ik heb het niet over een dj mixer...
ken je niet helpen, maar het ken wel volumes van elkaar afwijzen met de nnxt in de modulation sectie.

jij bedenkt het. dan nog uitvoeren

http://vakcommunities.kennisnet.nl/vo/digitalmedia/Sound/index_html/24-09-04/2409

Hier vind je de basis uitleg van Reason.. Mischien handig voor de beginners.

WOW chille zooi! thnx :yes: